Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!



NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?


:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
schuimblusser, miriam en sophieOh wow gefeliciteerd :cheer: :cheer: :cheer:
Op naar veel gezonde en mooie mei babies :-D

Hoe was de echo? madeliefje
Hopelijk had de verloskundige iets tegen de misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Yesss Sophie en Schuimblusser! :cheer2: Gefeliciteerd dames!
Kunnen we inderdaad samen door naar een volgend topic ;-)

Ik denk trouwens dat mijn UD rond 29 mei zal zijn. Op basis van de tool die ik online vond.

Hebben jullie een idee van jullie UD?

Hoe gaat het met jullie, Luuntje , Hybris, Mathildeen Sue?
Alle reacties Link kopieren
Miriam die van mij ook rond 29 mei. Laat mijn zoontje nou net op 28 mei geboren zijn..
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, wat veel nieuwe zwangeren erbij!! Gefeliciteerd allemaal!! ♥️♥️♥️ Het is jullie zo gegund!

Hier de 12 weken voorbij en afgelopen maandag een prachtige termijnecho gehad. Heb zojuist m’n klas ook verteld over m’n zwangerschap. Ze zijn nu aan t gymmen. Wilde eerst wachten tot ik de uitslag van de NiPT heb, maar kreeg gisteren al een vraag van een groep 7 leerling of ik een baby in m’n buik heb. 😅
Ben trouwens 1 april uitgerekend.
Misselijkheid is nu wel een stuk minder gelukkig. Ik ben behoorlijk ziek geweest. Meerdere keren overgeven per dag en niets waard zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh gefeliciteerd dames! Wat fijn! En zoveel tegelijk! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Dem fijn dat je termijnecho goed was!

Mijn echo was ook goed, blijkbaar was het een vroege innesteling. In plaats van 1 mei vermoedde de verloskundige 26 april. En een mooi kloppend hartje. Geen nieuwe tips tegen de misselijkheid helaas, alleen medicatie waar ik om kon vragen als ik gewicht zou verliezen of uit zou drogen. Dat is gelukkig niet het geval nu en ik gebruik dat soort dingen ook liever niet als het niet echt hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Schuimblusser, Miriam en Sophie gefeliciteerd!! :cheer2:

Madeliefje fijn dat alles goed is!

Dem89 ook fijn dat bij jou de echo goed was!

Ik zal begin volgende week ongesteld worden. Ik heb toch al wel de ovulatietests besteld en zijn al binnen dus over 2 weken toch maar eens mee beginnen en kijken hoe dat gaat.
Mijn man en ik gaan waarschijnlijk een stuk grond kopen en een huis laten bouwen dus ik zei anders stellen we het nog ff uit, maar voor hem maakt het niet uit alles tegelijk dusja. Hybris ik snap je wel, hier wordt iedereen ook vrij gemakkelijk zwanger en in mijn vrienden kring ook. Ik heb nu heel erg gevoel wil ik echt zwanger worden of meer omdat iedereen het is/ net een baby heeft..
Dus nog steeds voor mij als het nog ff duurt kan ik nog even aan het idee wennen.
Wauw gefeliciteerd!! Wat een vruchtbare maand :cheer2:

Luuntje ik snap het ook wel als je niet alles tegelijk wil. Wij zijn net weer verhuisd en ik zat nog lekker in het overgeven en dood moe zijn en dat was niet echt een goede combi. Maar een huis bouwen duurt natuurlijk ook nog wel even voor het af is

Dem wat fijn dat je echo goed is!

Madelief ik weet niet of je er wat aan hebt maar bij mij hielp pepermunt thee een beetje tegen de misselijkheid.

Hier vorige week 16 weken afspraak gehad en het lijkt erop dat we een meisje krijgen :flirting: Verder nu ziek aangezien ik een blaasontsteking bleek te hebben waar ik niets van had gemerkt en mij prima voelde tot ik de antibiotica nam :/ dus hopen dat het snel overgaat!
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Wat een mooie berichten allemaal. Gefeliciteerd! Ik hoop op veel mooie oplopende strepen en fijne zwangerschappen!

Hier was ik er even helemaal klaar. Veel te druk op mijn werk, onzekerheid over mijn cyclus, ook hier bezig met een nieuw huis en dat was een beetje te veel. Afgelopen zaterdag ben ik ongesteld geworden, dus dat is fijn. Een lange cyclus maar niet mega. Komende week heb ik vakantie en die ben ik vandaag lekker vroeg begonnen. Even weer opladen en weg met alle stress. Vandaar dat ik ook een tijdje hier niet gereageerd heb.

Wel heel blij voor jullie!
That’s how Sue c’s it
Alle reacties Link kopieren
He Sue, even mijn ervaring omdat die je misschien helpt :
Mijn vorige cyclus duurde 52(!) dagen. In die tijd heb ik vage klachten gehad zoals gekke buikkrampen. Uiteindelijk werd ik ongesteld en die menstruatie was heftiger dan mijn eerdere menstruatie na het stoppen met de pil.
Dit keer had ik positieve ovulatietesten op dag 19 en 20. Dus ik ga uit van een cyclus van ongeveer 35 dagen dit keer. En nu ben ik (heel pril) zwanger!

Wat ik probeer te zeggen is : keep your head up. Geduld is super lastig en het is zwaar als er van alles speelt. Maar je tijd komt echt :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Heel lief van je Miriam! Dit soort berichten helpt zeker. Ik vind het zo ontzettend fijn voor je dat je nu zwanger bent.
That’s how Sue c’s it
Wat een goed nieuws al die mooie testen :)

Hier inmiddels een goede NIPT, ook fijn
Alle reacties Link kopieren
Al lang niet in dit topic gereageerd, maar echt leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!

Oohh April, wat verdrietig! En dan ook nog zo’n lange nasleep, echt heel rot. Hoe gaat je man ermee om? Heb je steun aan hem? Ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt en dat je natuurlijk snel een goeie plakker hebt :redrose:

Verdriet en blijdschap zitten zo dicht bij elkaar, het is echt een loterij, dat zie je heel goed in dit topic. Veel zwangeren, gefeliciteerd! :cheer2:

Madeliefje, ik zou de huisarts even bellen ivm die misselijkheid. Er zijn verschillende medicijnen tegen, hielp bij mij heel goed!
Edit: lees nu dat je liever niks gebruikt, das natuurlijk helemaal aan jou. Weet alleen dat het veilig is en dat je niet hoeft te wachten tot je uitdroogt of teveel afvalt. Dat het je dag bepaalt en je je met ziek voelt is ook echt een goede reden voor medicijnen, in veel gevallen hoef je je niet zo te voelen.


Hier gaat het goed, ben al bijna 25 weken. Merk wel dat het, veel sneller dan bij mijn eerste, fysiek nu al zwaarder wordt. Maandag bel ik een bekkenfysiotherapeut, want heb al vaak pijn. Maar misselijkheid is weg, verlammende vermoeidheid over, dus mij hoor je niet klagen :cheer:
-janna- wijzigde dit bericht op 19-09-2020 09:19
Reden: Aanvulling
14.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tip voor Madelief, nu de misselijkheid iets minder is, maar ben ook nog steeds de hele dag misselijk en gooi nog regelmatig m’n ontbijt eruit helpen die drukbandjes me weer. Deze kan je ook gebruiken goor reisziekte. Kan je halen bij de Etos.
Alle reacties Link kopieren
Heb ze net gekocht Dem en het scheelt stukken! Mijn dank is groot!
Alle reacties Link kopieren
Nijn, Janna en DEM, wat fijn dat het goed gaat bij jullie!
Wat een goede berichten hier allemaal! Weer een hele trits zwangeren erbij. Het is echt wel een heel vruchtbaar topic zo. Gefeliciteerd allemaal met de positieve test!!

En voor de (nog) niet-zwangeren, laat je hier niet door ontmoedigen hoor. Het is volgens mij echt heel uitzonderlijk dat zoveel in dit topic zo snel zwanger zijn! Ik hoop dat jullie ook snel een positieve test in de handen hebben.

Hier gaat het verder goed. Zo langzamerhand richting de 20 weken, gaat wel hard! En volgens mij had ik hier nog niet gedeeld dat we een meisje krijgen. Zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
schuimblusser wat fantastisch, jij ook gefeliciteerd!

Fijn al die goede echo's, NIPT-uitslagen en meisjes :cheer2:

Ik schat in dat ik zo rond 26 mei uitgerekend ben, maar eerste cyclus na de miskraam.. dus weet het niet zo goed. Het is wel heel spannend hoor. Blijft het nu wel goed gaan?

En eens met Helmgras, het is echt uitzonderlijk. En geeft ook niet de garantie dat het altijd goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, gefeliciteerd aan alle zwangeren! Ik ben heel blij voor jullie. Ik heb de tabel bijgewerkt, al veel zwanger-smilies! We gaan nog steeds voor een topic vol smilies aan het eind van het jaar. Miriammm ik heb je een privebericht gestuurd

Hybris en Mathilde Hoe gaat het met jullie? Nog testen gedaan rondom de NOD? Zo te zien blijven wij inderdaad over in dit topic.... vind ik ook moeilijk!

Hier Ik ben wat afwezig geweest, maar zal proberen de tabel zo frequent mogelijk bij te werken. Ik had even afstand genomen van het forum omdat ik het moeilijk had. Ik wilde even helemaal niet bezig zijn met baby's en zwanger worden zo na mijn miskraam. Ik ben weer aan het werk gegaan en merkte dat ik gelukkiger was en minder ongeduldig tot ik het weer kan proberen als ik er gewoon niet mee bezig ben. Toch blijft dit forum een goede steun voor mij dus ik ben speciaal ingelogd om de tabel bij te werken en jullie te feliciteren

Hier gaat het goed. Gister schoon verklaard door de gynaecoloog, heel fijn. Zwangerschapstest wel nog steeds positief, maar de gynaecoloog maakte zich daar niet druk om. Ik moet geduld hebben tot mijn cyclus weer op gang komt. Tot nu toe nog geen teken. Ik heb het geestelijk geaccepteerd, maar vind het nog steeds moeilijk. Het zou zo'n geruststelling voor me zijn als ik al een gezond kindje had of als ik wist dat die ging komen. Dat maakt het wachten het moeilijkst. Voor nu kan ik niet veel doen dan gewoon rustig doorademen. Mijn vriend is gelukkig een schat en steunt me enorm. We zijn hier qua relatie ook goed uitgekomen, dus alleen maar een bevestiging hoe fijn mijn relatie is!

Als ik niet op iedereen heb gereageerd, sorry, ik moest snel inloggen en nu weer gauw verder met werk. Ik lees later deze week wat uitgebreider
Alle reacties Link kopieren
Je hebt PB terug April. Fijn je weer te lezen!
Alle reacties Link kopieren
hybris, mathilde en april ik duim echt voor heel veel juni babies.

april Welkom terug. Wat fijn dat je afleiding hebt in je werk en dat de tijd zo sneller gaat.

helmgras alweer 20 weken. Op de helft! En een meisje superleuk. :-D

nijn een goede nip test. Gefeliciteerd. :cheer2:


Hier vandaag de eerste echo gehad. Kloppend hartje gezien. :yes:
De verloskundige heeft gemeten en dacht door de meting dat ik 7 weken 6 dagen zou zijn maar dat is ver in vergelijking met mijn eerste dag laatste menstruatie.
Ik hou het zelf op 2 tot 3 dagen minder en en de verloskundige ook.
De afspraak was vrij laat dus ik was de hele dag bezig met de tijd en wanneer we konden vertrekken. Maar gelukkig is alles goed en is de spanning nu weg.
Alle reacties Link kopieren
Hier even snel een berichtje van mij.
Ik moest eigenlijk begin deze week ongesteld worden maar nog steeds niet, zit al op dag 38.
Ben nu nog op vakantie en ga zondag weer naar huis dus daar maar even een test doen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Snap niet dat het zou kunnen want dacht dat we te laat waren. Nou zal wel zien...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je kloppende hartje :heart: Lem!

Luuntje, spannend! Veilige terugreis alvast en ben heel benieuwd wat de test gaat laten zien!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag test gedaan want nog steeds niet ongesteld, ben niet zwanger.
Daar gaat m'n redelijk regelmatige cyclus van 32 dagen😔
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Luuntje! Inmiddels wel ongesteld geworden?
Alle reacties Link kopieren
Fijn Lem-86 dat je een kloppend hartje hebt gezien!

:hug: Luuntje. Het is moeilijk he. We zijn 1 van de weinigen die niet zwanger zijn overgebleven in dit topic. Word er wat verdrietig van.

Hier mag ik wel weer opnieuw plaatsnemen op het wachtbankje denk ik. Ik had deze week ovulatiepijn en vruchtbaar slijm. Hopelijk houdt het in dat mijn cyclus weer op gang is! Duurt lang hoor. 1e week van september de miskraam, 22 december pas schoon verklaard. Maar nu dan hopelijk een eisprong, we zijn een dikke maand verder.

Ik had eergister ook een positieve ovulatietest. Die zijn wat lastiger te interpreteren na de miskraam, telkens 2 strepen. Maar de streep werd langzaam lichter en nu ineens een knaltest. Dus ik zet mijn NOD op 14 oktober, maar ik durf natuurlijk niet te hopen dat ik meteen na de miskraam in verwachting ben. Ook daarom helpt het mee om wat meer afstand te nemen van het forum, ik moet echt op andere dingen focussen. Maar ik leef echt met jullie mee en hoop dat het iedereen goed vergaat. Hoe is het met alle zwangeren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven