Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!



NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?


:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Wij vertellen het ook niemand bewust, al zal het ook voor niemand een verrassing zijn als het zover is. Mijn vader maakte er meerdere keren een zinspeling op vandaag. Bijvoorbeeld omdat we onze zolder eigenlijk nog moeten verbouwen “oh, zijn er plannen? Heb je haast?” :O

Overigens laatst wel met een vriendin over gehad die ook al een kindje heeft. Die zijn ook bezig met een tweede en het kwam ter sprake, dan ga ik het ook niet ontkennen ofzo. Maar dat ging heel relaxed eigenlijk, en lijkt me ook wel leuk om samen zwanger te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen! Welkom nieuwe schrijfsters en wat een leuke en enthousiaste groep is het geworden!

@DEM89: Spannend mbt jouw NOD! Heel veel succes!!!!

@Janna: Het is ook enorm spannend! Ik wilde het al een tijdje, maar mijn vriend was er nog niet klaar voor. Nu onze grote reis voor dit jaar van de baan is, hebben wij vorige maand een goed gesprek gehad over onze "plannen". Hoewel het wel spannend blijft, vond mijn vriend het wel een redelijk moment om er voor te gaan. Ik heb hem ook kunnen laten inzien, dat het niet zo snel hoeft te gaan. En je moet het kindje ook nog eens 9 maanden dragen.. Wie weet hoe de wereld er dan uitziet!

@Mathilde en April: Ik herken jullie gevoel hierin over het zo graag zwanger willen worden. Ik had aantal weken geleden te horen dat mijn collega in verwachting is. Ik was heel blij voor haar, maar zo.. jaloers! Mijn vriend werd er gek van... Schaamde mij ook ontzettend achteraf gezien.. En duim met Mathilde en iedereen mee dat iedereen snel mag slagen!

@LaParisienne: Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan, zo dicht bij elkaar! Heel gezellig en goed voor bonding, lijkt mij!

@Unicornlover: Succes met de laatste pillen!

@Miriammm; spannend mbt jouw ovulatie! En hopelijk veel klusplezier!

Over mij/onszelf:
Een vriendin en een collega weten dat ik gestopt ben met de pil, maar meer om om te kappen met hormonen innemen. Heb geen zin in die vragen... En vind het verbazingwekkend hoe verbaasd mensen reageren als ik zeg dat het kind evt. gewoon welkom is. Mensen in mijn omgeving vinden 27 jaar nog erg jong?????

Ik ben nu 4 weken gestopt met de pil. Heb waarschijnlijk 1,5 week geleden mijn eisprong gehad (5 dagen enorme buikkrampen links/rechts en cervixslijm was ook alle dagen aanwezig). Heb geen ovulatietesten gebruikt, maar vond het wel verbazingwekkend dat het cervixslijm zo snel op gang kwam.

Ook heb ik nu de laatste dagen enorm gevoelige en harde tepels, hier en daar misselijk en wat buikkrampen. Omdat ik pas ben gestopt met de pil, heb ik geen idee wanneer mijn NOD zou zijn... Denk eerder dat mijn lichaam mij voor de gek houdt.......! Hoe hebben de dames dit ervaren, die al eens eerder met de pil zijn gestopt?

Dus voor de dames die binnenkort gaan stoppen met de pil; ik ben benieuwd hoe jullie de eerste weken ervaren!!!
chayen93 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 10:44
Reden: ik vind met dt.. oepsie
0.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Chayen Ik vind 27 helemaal niet zo jong hoor. Meestal heb je op die leeftijd toch al wel een goede basis. Als in studie afgerond en zekerheid in je werk, stabiel leven. En als je daarnaast ook nog een fijne relatie hebt, waarom niet?

Op mijn 27e kreeg ik pas wat met m’n vriend. Daarvoor heb ik heel erg van het vrijgezel zijn genoten. Hoewel, ik hunkerde wel altijd naar een relatie en heb heel veel gedate. Die tijd was ik ook wel erg onzeker. Maar genoten van het feesten en de vrijheid heb ik zeker. Ik was ook pas afgestudeerd op m’n 25e. Heb altijd wel gehoopt jong moeder te worden. Maar achteraf is het maar goed dat ik niet al begin 20 moeder werd. Ik was toen nog zo’n ander persoon en stond toen nog zo naïef in bepaalde dingen. Wil natuurlijk niet zeggen dat iedere vrouw van begin 20 naïef is. Ik geloof er namelijk in dat sommige vrouwen wel al jong volwassen zijn, anderen hebben wat meer jaren/ervaring nodig om te weten wat ze willen etc.

Mijn ervaring is wel dat toen we voor de eerste gingen en ik spiraal net had laten verwijderen ik iedere maand van alles voelde wat ik nog nooit gevoeld had. Je let er ook gewoon veel meer op. Gek werd ik ervan! Toen ik eenmaal zwanger was, was ik er niet zo erg mee bezig als de eerste cyclussen die ik had. Ook had ik veel symptomen die bij zwangerschap horen pas nadat ik de test had gedaan. Misschien juist omdat ik toen pas weer durfde te luisteren naar m’n lichaam?
Spannend voor iedereen die met de pil gaan stoppen! Ik heb zelf alleen als tiener de pil geslikt en toen ik stopte was ik 3 weken achter elkaar ongesteld.
Mijn cyclus nu is regelmatig tussen de 25-27 dagen dus ik ben benieuwd.

Heb het niemand expliciet verteld maar onze families weten wel dat we een jaar moesten wachten ivm een operatie die ik vorig jaar april heb gehad. Van mijn schoonmoeder weet ik in elk geval dat ze dit aan anderen mensen verteld om te verklaren dat ik nog echt niet zwanger kan zijn :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er veel geschreven, leuk! Wel fijn dat we de groep nu sluiten, dan kan ik hopelijk een beetje bij blijven ;-).

@Miriammm @RosieInZwitserland @Janna (ik hoop dat ik iedereen heb): mijn chromosoom afwijking is een Robertsoniaanse translocatie van een paar chromosomen (bij een Robertsoniaanse translocatie is één chromosoom vastgehecht aan een ander chromosoom). Dus ik heb geluk of pech met het doorgeven van mijn DNA. Daar kan ik verder geen invloed op uitoefenen. Bij een ongebalanceerde translocatie vindt vaak al vroeg in de zwangerschap een miskraam plaats. De kans op een levend geboren kindje met ernstige afwijkingen is zeer klein. We komen hierdoor wel in aanmerking voor PGD met IVF, maar hebben besloten het eerst via de natuurlijke weg te willen proberen.

Twee van mijn vriendinnen weten trouwens wel dat ik mijn spiraal heb laten verwijderen, maar ik ben niet van plan om ze van alles op de hoogte te houden ;-). Vind het wel leuk dat als ik ze straks mag vertellen dat ik zwanger ben dat het dan nog iets van een verrassing is. Zelfde voor familie en vrienden. Maar daarom extra fijn om er hier wel over te kunnen praten.

Pfoe, ik was toch weer even vergeten hoe rot ongesteld zijn ook alweer is. En dan heb ik denk ik niet eens extreme klachten.. alleen wat moe, zware benen, last van m'n hormonen en soms wat buikkrampen. Maar goed, m'n cyclus is in ieder geval weer op gang! Nu hopen op regelmaat.
Heerlijk zo'n schoonmoeder Rosie :sarcastic: Die van mij is juist heel voorzichtig en ze willen zich ook absoluut niet teveel met ons bemoeien. Bij mij is het eerder mijn eigen moeder die dit soort dingen zou kunnen zeggen.

@Sophie: Merk je zelf ook iets van die chromosoomafwijking in het dagelijks leven? En als ik je goed begrijp kan het dat je de goede helft van je chromosomen doorgeeft en dan is er niks aan de hand waarschijnlijk of je geeft de verkeerde helft door en dan is de kans heel groot dat het al vroeg mis gaat?
Alle reacties Link kopieren
@Chayen 27 valt toch best mee. Ik werd op mijn 24e zwanger van de eerste, 25 toen ik hem kreeg. Man was 31, dus dat was dan weer een mooie leeftijd voor een eerste.
Sinds ik 16 ben, ben ik al met hem samen. Op mijn 22e gaan samenwonen en afgestudeerd, dus het was een logisch vervolg.
Mensen hebben altijd een mening klaar, of je bent te jong, of je bent te oud. Zolang je zelf maar tevreden bent :)

@Shophie, dat wordt dubbel zo spannend dan de komende tijd. Hoe ben je erachter gekomen dat je het hebt? Merk je er iets van in je dagelijks leven?

@Rosie, heel fijn zo'n schoonmoeder! Ik denk dat het voor mijn (schoon)moeder wel als een verrassing komt als we snel met een zwangerschapsaankondiging komen. Ze vragen gelukkig nooit naar een tweede.

Ik ben al ruim 6 jaar geleden gestopt met de pil, dus geen idee hoe die eerste menstruatie was! Succes voor alle dames die net gestopt zijn met de pil of het spiraaltje.
Alle reacties Link kopieren
@Nijn5 zo ongeveer klopt dit ja! Omdat ik zelf gebalanceerd drager ben heb ik nergens last van. Alleen dus bij het doorgeven van mijn chromosomen kan het fout gaan.

@Schuimblusser het is een afwijking die voor komt in de familie en ik heb altijd wel zoiets gehad van ik wil het laten testen voordat we beginnen aan kinderen. Ook omdat ik hoopte het dragerschap bij mij te kunnen stoppen met PGD, maar dat kan dus niet. Daardoor ook wel een iets makkelijkere keuze om niet te starten met PGD (icm IVF), lijkt me erg heftig zo'n proces!

Zijn jullie ''bang'' voor herkenbaarheid? Ik denk dat de kans om hier bekenden tegen te komen wel erg klein is, maar merk dat ik me af en toe toch een beetje in hou met de details ;)
Alle reacties Link kopieren
@Sophie: dat is toch best heftig ook al heb je er in het dagelijkse leven geen last van. Geeft veel stof tot nadenken. Ik snap goed dat jullie eerst proberen of het zonder hulp lukt, zou echt fijn zijn als het goed gaat :) heb je enig idee van de kansen?

Over herkenbaarheid maak ik me niet echt druk, zelfs als iemand me zou herkennen dan is het niet alsof ik dingen schrijf die mensen (uiteindelijk) niet mogen weten.

Ik maak me er meer druk over waar informatie belandt die ik met mijn schoonmoeder deel, want zij vertelt rustig alles wat je haar vertelt door aan Jan Alleman. Zelfs als je er expliciet bij zegt dat het privé is :hyper: maar goed, de oplossing daarop is dus haar alleen dingen vertellen die op zich iedereen mag weten
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik hoor het alweer. Waarschijnlijk gaan we veel in elkaar herkennen wat schoonmoeders betreft. Hoewel de schoonouders van Nijn wel een uitzondering lijken te zijn. 😉

Ik ben ook niet echt bang voor herkenbaarheid. Ik dacht nu wel meteen bij Parisienne, hee, misschien is zij ook wel lid van de fbgroep uitgerekend in september.
@sophie ik ben niet echt 'bang' voor herkenbaarheid, maar merk dat ik me ook inhoud met de details en mijn tekst vaker doorlees. Komt misschien ook omdat wij het niemand vertellen en dit de eerste keer is dat ik echt actief meeschrijf op het forum. Daarnaast is mijn nickname niet de meest anonieme voor de mensen die mij kennen haha.

Maar wat Madeliefje zegt klopt wel, ik schrijf geen dingen die mensen niet mogen weten (uiteindelijk😉)
@DEM Ik heb daarentegen dan weer een draak van een eigen moeder soms :P Op zich heb ik een prima relatie met haar hoor, maar ze vindt echt werkelijk overal iets van. Hoewel ze dat tov mij de afgelopen 35 jaar ook wel een beetje heeft afgeleerd :twisted:
@Sophie dat klinkt best heftig wel fijn dat je het al weet en dus ook zou kunnen verklaren als het langer duurt

Voor herkenbaarheid ben ik niet heel bang, schrijf hier ook niet echt iets wat niemand zou mogen weten.

Ik denk dat het mijn schoonmoeder een cultureel verschil is en ze het lief bedoeld. Het is een schat van een mens maar ben er heel blij mee dat we 2 uur vliegen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat iemand die ik ken, ook op dit forum leest. Misschien niet op deze pijler :biggrin: Ik zou het haar natuurlijk liever zelf vertellen als ik uiteindelijk zwanger ben maar als ze dit leest, vind ik dat niet erg. We zien wel hoe het loopt.

Mijn moeder en schoonmoeder zijn trouwens allebei geen makkelijke vrouw met zo hun gebruiksaanwijzing. Ik verwacht dat ze heel verschillend en geheel op eigen manier zullen reageren als we het ze ooit vertellen.
Alle reacties Link kopieren
.
-janna- wijzigde dit bericht op 29-04-2020 16:48
Reden: Toch nog even wachten
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even een andere vraag; hebben jullie ideeën of goede ervaringen met websites/boeken oid die tips geven over voeding/leefstijl etc tijdens het zwanger worden?
Ik lees voornamelijk dingen over het zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij niet zo veel zorgen over herkenbaarheid op het forum. Zou het wel grappig vinden als blijkt dat ik een van jullie ken :)

@Chayen, ik ken daar geen boeken over. Waaraan denk je precies? Wat je wel/niet mag eten of hoe je vruchtbaarder wordt?
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk, ik heb zojuist positief getest :$
Alle reacties Link kopieren
Wow Janna gefeliciteerd! In één keer raak.
@Chayen: Ik vond eigenlijk alleen een boek van Emily Oster écht interessant https://www.bol.com/nl/p/expecting-bett ... _iphoneapp

En verder je gewoon niet te druk maken en je gezond verstand gebruiken :)
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
29-04-2020 21:52
Ongelofelijk, ik heb zojuist positief getest :$
Wauw!!! Gefeliciteerd!!
-Janna- schreef:
29-04-2020 21:52
Ongelofelijk, ik heb zojuist positief getest :$
Wow, dat heb je snel gedaan! Jij hebt dit hele topic niet eens nodig :D Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Super Janna! Gefeliciteerd :)
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
29-04-2020 21:52
Ongelofelijk, ik heb zojuist positief getest :$
Dat is snel! Gefeliciteerd!!
Wauw super Janna, gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven