Zwanger worden | Zomer 2025

03-05-2025 15:01 818 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi meiden,

Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..

Join the club!
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODBijzonderheden
RubyRose321e4 mei
Sterren331e1 mei-
Toetie281e3 januari-
Marlijnemus311e18 novMedisch
Framboosje123443e8 aprilMiskraam in sept, "24 D&C :redrose: :redrose:
Ladolcevita30301e22 april
Snugbun311e1 mei :redrose:
Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODUitgerekend op
Juul2014344eZWANGERJongetje geboren
Simplysoof292eZWANGER-
PickingUpThePieces293eZWANGER-
Krulala342eZWANGER Jongetje geboren
Nimnim331eZWANGER-
Verbouwvrouw332eZWANGER2 juni
Dropmaan352eZWANGER12 juni
Nolanollie312eZWANGER17 juni
Lilaloopsie292eZWANGER-
Kaasplankje322eZWANGER-
Sunnyflower361eZWANGERMedisch tweeling!
Vuurvlinder301eZWANGERzwanger na een :redrose:
Tijdje niks meer van gehoord:
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Beepbeep321e21juni4e-
Plantenbak321eNader te bepalen1eGaan aug starten
nolanollie wijzigde dit bericht op 16-04-2026 20:04
65.57% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Wat fijn Vuurvlinder! Geniet ervan met elkaar :heart:
Helaas ben ik vandaag ongesteld geworden. Op naar ronde 12, maar eerst even uithuilen :cry:
Wat verdrietig ladolcevita! Ik snap heel goed dat je er heel verdrietig van bent. Wees lief voor jezelf!
Ahhhh ladolcevita wat balen dat je menstruatie er is ☹️. Heeeeeel kut 😢
Wat rot Ladocle! Ik voel met je mee. Ik ben ook helaas weer ongesteld geworden afgelopen woensdag. Echt ontzettend rot weer. Maar voelde al dagen van tevoren dat het eraan zat te komen, dus het was geen verrassing. Een vroege test hoef ik dus eigenlijk niet meer te doen want mijn lichaam geeft van tevoren al signalen af.
We zijn nu op wintersport dus heb wel lekker wat afleiding. Toch denk ik ook veel aan babies, zeker als ik ze zie is dat confronterend.

Volgende NOD is 16 maart.
Bedankt meiden! Twijfel of mijn menstruatie nu gister begonnen is of niet. Had wat licht bloedverlies, vandaag helemaal niks tot nu toe. Afwachten maar. Verwacht het wel, buikkrampen en hoofdpijn zijn vast aanwezig.

En wat naar ook voor jou Framboosje.. Elke keer weer een teleurstelling he! Wel fijn om nu op vakantie te zijn, even eruit!
Balen Framboosje! Hopelijk kan je wel lekker genieten van de wintersport en de après-ski 🥂.

Hebben wel weer wat positief nieuws nodig hè ☹️. Blijf duimen voor jullie!
Mijn menstruatie zit er weer op, mijn nieuwe NOD is 22 maart. Laten we hopen op positief nieuws de komende tijd inderdaad Sterren. Fingers crossed voor jullie allemaal :)

Hoe gaat het verder met jullie? Hier wel weer wat rust en acceptatie. Maar de onzekerheid of het ooit wel gaat lukken blijft moeilijk..
Ik ben vandaag ongesteld geworden. En voor het eerst had ik een paar traantjes van geluk. Eindelijk het gevoel dat mijn lijf weer gaat werken. Nog geen idee of ik dan nu weer een regelmatige cyclus ga hebben. Maar dit is een goede 1e start. Zeker gezien de laatste menstruatie begin december was en eigenlijk niet meer was dan wat spotting.

Ik heb ook een beetje weinig gereageerd de laatste tijd. Na (en tijdens) mijn vakantie voelde ik mij heel erg down. Echt het gevoel dat het nooit zou gaan lukken.
Balen dat jullie allemaal ongesteld zijn geworden! Dat blijft iedere maand zo’n teleurstelling en volgens mij zitten we nu met een groepje die toch al een hele tijd bezig is inmiddels, wat het niet makkelijker maakt.
@rubyrose met zoveel onregelmatigheid snap ik dat het nu juist ook als een opluchting voelt en hopelijk nu weer een normale cyclus!

Hier vanochtend ook ongesteld geworden. Dat is echt precies vier weken na de eerste heftige miskraam dag, dus voelt als militaire precisie van mijn lichaam. Ergens heel fijn, maar toch ook even heel confronterend.
NOD is nu 27 maart
Hey meiden,
Ik zit nu precies in mijn vruchtbare dagen, op dag 12. Vandaag een knalovulatietest, en een beetje buikpijn. Wel fijn, meestal knallen ze niet zo. Morgen dus eisprong denk ik. Afgelopen 3 dagen seks gehad, dus dat is mooi. Mijn lichaam werkt in ieder geval, nu nog ene bevruchting en innesteling haha.

@snugbun fijn dat je weer ongesteld bent geworden en je lichaam gewoon werkt zoals het moet. Jammer natuurlijk dat het niet direct weer raak is.

@ruby fijn dat je eindelijk weer ongesteld bent geworden!! Het is gewoon écht heel vervelend en stressvol als je lichaam niet doet wat het moet doen, heel verwarrend lijkt me. Nu kan je hopelijk weer een beetje inschatten wanneer je eisprong is enzo. Hopelijk vanaf nu regelmatig!

@sterren ik heb zeker genoten van de wintersport!! Het was heerlijk, lekker zonnig en goede sneeuw. Ik was met mijn gezin en in Frankrijk, dus geen apres ski gedaan maar wel knus en gezellig met elkaar. Helaas hoorde mijn man dat zijn vader kanker heeft, dus dat was en is wel even heftig.

@ladolce fijn dat je wat rust en acceptatie hebt, alhoewel de onzekerheid wel echt moeilijk is. Dat heb ik ook. Het gaat dus wisselend. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar elke maand is wel een teleurstelling en wordt ook steeds zwaarder.
Hé meiden,
Nou eindelijk eens tijd en brainspace gehad om de tabel bij te werken. Hopelijk klopt nu dan alles wat erin staat.

Ach Rubyrose ik voel zo in je wanhoop mee :hug:

Snugbun hopelijk pakt dan nu je lijf het meteen weer lekker op!

Framboosje ach jeetje vrouw, wat heftig. Veel sterkte voor jou en je man!! :redrose: :redrose:
Mijn menstruatie is weer achter de rug. Deze maand laat ik het zoeken naar mijn ovulatie nog even los. Eerst kijken of mijn cyclus weer regelmatig terugkomt. Of wie weet doet het loslaten juist wel wonderen. Zou een mooie verrassing zijn.

Sterren hoe gaat het bij jou? Ik duim zo hard!

Framboosje heel veel sterkte! Wat een kut situatie. Ik duim ook voor jou dat het gelukt is deze maand met je knal ovulatie!

Snugbun vervelend dat je ongesteld bent geworden, maar ook wel fijn dat je lichaam weer gelijk in een regelmaat zit. Het is zo dubbel, ik duim ook voor jou voor snel positief nieuws nu.
Was eventjes offline. Fijn dat je cyclus weer terug is RubyRose!

Super verdrietig Framboosje voor jullie en je schoonvader. Dat kom je direct in zo’n rollercoaster! Heel veel sterkte 🍀

Helaas bij mij ook deze maand niet gelukt. Gisteravond ongesteld geworden.. nu officieel een jaar bezig. Nieuwe NOD; 3 april.

Afgelopen week hadden we onze intake fertiliteit. Zag er enorm tegenop maar achteraf ben ik zo blij dat we de eerste stap hebben gezet. Ergens voelt het zo eenzaam maar voelde me zo gehoord en zo fijn dat er meegekeken word. Volgende week bloedprikken en 1 april onderzoek bij de gynaecoloog. Ook wat info gekregen over IUI dus stof tot nadenken.

Jammer om te lezen dat het bij andere ook nog niet is gelukt ☹️.
Wat goed Sterren dat je de intake achter de rug hebt en dat je blij bent dat je de eerste stap het gezet! Hopelijk komen er concrete dingen uit de onderzoeken waar je wat mee kan!
Ik zit op 6 DPO en voel wel wat dingetjes in mijn baarmoeder, ik hoop natuurlijk dat dat een innesteling is en zo ja, dat dat allemaal goed gaat 🙏.
Fijn van de goede intake Sterren. Je gehoord voelen is zo belangrijk, hopelijk mag het snel lukken!

En dat hoop ik voor iedereen in dit topic. Ik lees nog steeds mee en leef met jullie mee :redrose:
Ja precies Framboosje ergens wil ik er ver van weg blijven maar het uitblijven van de zwangerschap is frustrerender.. maar alles voelt wel fijn! Want ze zei ook als je nog geen IUI wilt kan dat wanneer je er zelf klaar voor bent. Spannend bij jou 6 DPO nu eventjes een weekje geduld! Ik hoop het voor je.

Lief lilaloopsie hoe gaat het met jou?
Fijn dat je intake fijn was Sterren. Wie weet is het niet nodig, maar toch fijn om je gehoord te voelen en een beetje te weten wat mogelijk is zodra je er aan toe bent.

Spannend Framboosje! Ik duim dat het inderdaad positief nieuws is wat je nu voelt.
Framboosje hoe gaat het nu? Ik duim voor je!

Ik heb inmiddels ook mijn ovulatie achter de rug. Heel gek dat ik er niet naar op zoek was maar het nu ineens zo duidelijk herkenbaar was. Gek hoe je lichaam soms kan doen. Ik probeer er niet op te hopen. Ik vermoed dan rond 29 maart mijn NOD te hebben.
RubyRose schreef:
15-03-2026 09:58
Framboosje hoe gaat het nu? Ik duim voor je!

Ik heb inmiddels ook mijn ovulatie achter de rug. Heel gek dat ik er niet naar op zoek was maar het nu ineens zo duidelijk herkenbaar was. Gek hoe je lichaam soms kan doen. Ik probeer er niet op te hopen. Ik vermoed dan rond 29 maart mijn NOD te hebben.
Ohh ik duim voor je Rubyrose!!

En voor alle andere meiden ook!

Hier gaat ie verder goed. Wij zijn allemaal uit het virus seizoen gekomen en dat is erg fijn. Was ook doodop daardoor, al ben ik er een paar weken terug achter gekomen dat ik een ijzer tekort had, hielp ook niet mee. Nu aan extra ijzer en de wereld lijkt ineens een stukje mooier, al helpt het zonnetje daar ook heel erg aan mee....

Verder gaat ie goed met ons kleine kuikentje, mega actief. Begin af en toe wel wat last te krijgen van een kont in mijn ribben of een kleintje die mijn blaas als trampoline gebruikt maar het mag er allemaal zijn :heart:
Ha meiden, ik lees nog steeds met jullie mee en hoop dat er snel nog veel positieve zwangerschapstesten mogen volgen!

Hier gaat het heel goed met de zwangerschap, vanwege medische achtergrond ga ik deze week ingeleid worden met bijna 37 weken. Dus een spannende en bijzondere week ligt voor ons! 🤗
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Dat is goed nieuw RubyRose!!! Heel spannend nu die wachtweken. Vind die altijd zolang duren haha, vooral die laatste week.

Fijn dat je met je ijzer tablet nu beter voelt! Nolanollie . Wanneer mag jij gaan genieten van je verlof 😃.

Oh Juul wat spannend! Dit wordt dan inderdaad een hele bijzondere week. 👶🏼.

Hoe gaat het met jou Framboosje duim nog steeds heel hard voor je!
Lief meiden!
Ik ben helaas gewoon weer ongesteld geworden. Echt zo jammer, elke maand weer goede hoop maar elke keer toch niet. Ik hoop zo dat het mij nog gegeven mag zijn.
Ah wat onwijs balen Framboosje.

Oh wauw Juul wat gaat dat hard. Spannend! Leuk dat je nog meeleest en dit ook nog deelt.

Fijn dat het goed gaat met de kleine Nolanollie. Hopelijk werken je ijzertabletten snel! En voel je je weer wat energieker (voor zover dat kan met de zwangerschap).

Idd heel spannend Sterren. Echt lastige weken altijd met al dat wachten, maarja.
Ah nee, wat onwijs balen Framboosje :"-(

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven