Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
De onzekerheid tussen ovulatie en menstruatie vond ik lastig. Je wilt gewoon graag weten waar je aan toe bent. Dus toen ik ongesteld werd was ik ook wel weer blij dat de onzekerheid voorbij was, ook al was ik natuurlijk liever zwanger geweest..
Hoop wel dat ik t straks iets meer los kan laten.

Ben deze maand gestopt met alcohol. Alleen van de week, tijdens m'n menstruatie (en na een extra test) één wijntje gehad, maar op één of andere manier smaakte t me niet meer.
Heb binnenkort veel feestjes en ga een weekendje weg met twee goede vriendinnen, met wie ik normaal altijd gezellig wijntjes drink. Dat vind ik ook nog steeds wel lastig.
Ik wil het geheim houden dat we bezig zijn. Maar ben bang dat t me op de man af gevraagd gaat worden en dat lijkt me erg lastig. Herkenbaar?
Eslie, heb de tip gelezen gelijk te melden dat je aan de antibiotica zit, en dus niet mag drinken! ;) (kun je zeggen, blaasontsteking ofzoiets)

En dan hopen dat ze dat gelijk aannemen.

Ik ben zoiezo nooit een drinker geweest, dronk heel af en toe een biertje mee met m'n zwager ofzo, maat verder... 😂
M'n vriend drinkt ook helemaal niet, dus dat valt ook niet op als ik pas! :)

Wat wel op zou vallen, denk ik, vooral bij m'n eigen moeder, bepaald eten wat ik lekker vind! Zoals gerookte zalm enzo...
Vreet me d'r altijd helemaal klem aan!
En ik probeer tussen ovulatie en menstruatie dat soort dingen nu ook al te laten staan... :)

Maar m'n vriend kwam wel met een goede, gewoon zeggen dat je er laatst een keer heel ziek van ben geworden en er dus echt geen trek in hebt! :P
Wat met vis en bijvoorbeeld ook filet American ofzo, best goed te geloven is! :)
Eslie24, ik was laatst heel zenuwachtig omdat wij een groot feestweekend hadden en ik geen idee had hoe ik onder het niet alcohol drinken uit moest komen. Drink graag wijn en dat weet de familie ook. Dus wij met z'n alle in het restaurant, iedereen besteld een drankje en ik met knikkende knieën een 0% biertje. Niemand die wat zei! :kneel:

Ik laat nu al wel een tijdje alcohol staan en voor mensen die er wel naar vragen gooi ik het op mijn sportprestaties. Zijn namelijk aan het trainen voor een hardloopwedstrijd in september en het is wel echt zo dat alcohol je prestaties nadelig kunnen beïnvloeden. Meeste mensen vinden dat een prima antwoord :-]

Tot nu toe bij mij ook nog geen menstruatie. Houd mijn voetjes wel op de grond vanwege de negatieve test, maar heb ook nog hoop! Ben nu wel officieel te laat :sherlock:
Eslie kan je op dat gebied niet helpen ik drink geen alcohol., wanneer wil je weer gaan testen oliveviva? Ik zelf zou vanmorgen gaan testen maar vannacht met mijn slaapdronken kop naar het tiolet gegaan en in bed bedacht ik me pas dat dat niet zo handig was geweest dus op naa morgenochtend of zondagochtend haha!
Ik denk dat m'n ovulatie gewoon heeft gewacht op dat m'n vriend zich weer een beetje beter voelde 😂

Streepje lijkt nu eindelijk heel iets donkerder te worden!
En m'n vriend wil wat inhalen ofzo... Gisteravond en vanochtend seks gehad!
Terwijl hij normaal eens per week eigenlijk al veel vind! 😂

Nu eerst maar even een tijdje tussen laten, kan t zaad weer een beetje bijkomen... 😶
Ik drink al een tijdje geen alcohol meer onder het mom van: dan kan vriendlief een paar biertjes drinken. De bob-smoes werkt hier altijd.

Als ik uitga van een cyclus van 31 dagen, dan zitten mijn vruchtbare dagen er aan te komen, dus daar maken we ook goed gebruik van :shame:

Ik ben zo benieuwd naar de aankomende nod's en de dames die toch nog niet ongesteld zijn!

@Farelly hoe voel jij je nu?
Lelielotus, ik test morgenochtend weer. Nog steeds geen menstruatie in zicht, wel veel waterige afscheiding. Voel het gewoon lopen. Goed teken?

Heerlijk, al die dames in de vruchtbare periode! Is toch een fijne tijd vind ik :). En over twee weken een heleboel nod's! :biggrin:
Heb mijn verjaardag cadeau gekregen: Ik ben zwanger!! :cheer2:

Mijn man wilde graag dat ik een test deed en ik heb een streepje. Weliswaar nog licht, maar hij staat er echt!
Morgenvroeg nog een keer testen. Als hij dan positief is, geloof ik het! O_O
Woeehoee oliveviva gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd Oliveviva! :D
Ook met je verjaardag! Dubbel feest! 🎂 🎉
Goedemorgen!
Ik teste vandaag weer negatief., maandag had ongeveer mijn mentruatie moeten beginnen., iemand anders ervaring met een langere cyclus dan normaal? Ik denk dat ik ook maar met ovulatie testen ga beginnen om mijn cyclus beter in de gaten te hebben want dit is niet leuk :-|
Wauw Oliveviva gefeliciteerd!!

@MissHuijting succes met je vruchtbare dagen 😊 Hier alles goed! Eigenlijk maar weinig klachten. Af en toe wat krampen of steekjes in buik/lies en moeier dan normaal maar verder niets eigenlijk..!
Maandag nog een weekje en dan eindelijk naar de vk 👍🏼
Fijn weekend allen!!
Dank jullie wel! Ik had vanochtend weer een kruidvat test gedaan, maar deze was veel lichter dan gisteravond. Om duidelijkheid te hebben een digitale clearblue test er tegen aan gegooid en die heeft toch echt het verlossende antwoord gegeven: zwanger 1-2 weken! :love:

Jammer, lelielotus! :( Erg vervelend dat je geen duidelijkheid hebt. Heb je al verschillende testen geprobeerd? Ik test trouwens bijna negatief met ochtend urine en positief met middag/avond urine. Anders naar huisarts om bloed te prikken?

Farelly, spannend eerste afspraak! Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn voor je :)
Goed idee van de blaasontsteking. Wanneer zou je het dan zeggen? Vooraf al, of op het moment zelf?

Twee weken geleden hadden we een etentje met de familie. Normaal gesproken zou ik daar een wijntje bij nemen, nu een frisje, toen vroeg mn moeder wel, neem je geen wijn? Toen heb ik aangegeven dat ik aan het minderen ben ivm sport en dat ik sowieso door de weeks niet meer drink.
En een ander etentje met vrienden was het gewoon oke. Daar keek niemand vreemd op toen ik aangaf fris te drinken (zonder reden).
Mijn vriend zegt ook " je hoeft niet altijd alles uit te leggen" . Vind het met een etentje makkelijker dan met een heel weekend... Met een etentje kan ik er namelijk ook voor kiezen om bewust de bob te zijn ;-)

Zo te lezen zitten er weer veel in de vruchtbare periode. :-D Mijn menstruatie is ook net weer over, yesss!!!

@oliveviva: GEFELICITEERD :-D wauw!!!! Dubbelfeest!!
Eslie, ik denk zodra het ter onderwerp valt ofzo, van Ja ik baal, ik mag nu geen drank omdat ik antibiotica slik!

Dan zullen ze wel vragen waarom....

Ik baal! :(
Werd m'n ovulatietest eindelijk IETSJE donkerder gisteren, van nauwelijks zichtbaar naar ooohja, er staat wel een licht streepje, is hij nu nog lichter als die dagen ervoor! En ik heb ochtendurine gebruikt! 😡

Cyclusdag 17.... En weer verder..... :(
@nathalie114 gebruik je ook een app? En als je rond deze tijd gewoon regelmatig sekst moet het toch goedkomen?

Ik zag de laatste keer rond m'n ovulatie wel dat m'n afscheiding meer doorzichtig was en ik voel ook wel dat ik meer zin heb. De testen waren hier op, heb toch nieuwe ovulatie testen gehaald om het te checken, maar zou t opzich niet nodig hebben.
Eslie, ik heb 2 apps, de ene zei dat ik donderdag m'n ovulatie had, de andere dat ik morgen m'n ovulatie heb, beide niet dus, anders had ik nu wel een duidelijkere ovulatietest gehad... 😶

Ik check m'n afscheiding ook, tot nog toe enkel melkachtige afscheiding, wel veel, maar niet de goede! :P

En m'n temperatuur ook, die zit rond de 36,5 tot nog toe... :)
Nope... :(

Afbeelding
Ha Nathalie114 heb je jd test gepost als afbeelding? Ik krijg deze niet geopend?!
Gefeliciteerd OliveViva!!

@Nathalie, frustrerend dat je geen donkerder streepje krijgt. Misschien komt dat nog?

@lelielotus ik ben ondertussen 14 dagen overtijd en nog geen teken van een menstruatie. Heb wel bloed mogen laten prikken van de huisarts, dat was negatief dus ik wacht rustig af. Maar het is wel heel frustrerend want zou liever gewoon doorgaan richting ovulatie..

Ik heb vorig weekend wel een klein beetje bloedverlies gehad, echt minimaal en het was ook maar eenmalig dat ik het had.

Even iets anders, misschien dat een van jullie hier iets over weet?

Schoonmoeder vertelde mij vorige week dat mijn man als kind eens een onderzoek naar chromosomen heeft gehad (was een tweelingonderzoek), en dat daaruit kwam dat hij een translocatie heeft van 2 chromosomen. Dat kan betekenen dat wij een grotere kans hebben op miskramen en moeilijk zwanger worden. Die translocatie kan ook er voor zorgen dat een baby niet levensvatbaar is als die afwijking door gegeven wordt en de baby niet alleen drager is, waardoor je de zwangerschap dus zelf af zou moeten breken.

Ik ben daar best wel van geschrokken. Mijn man wist al dat er iets met zijn chromosomen was, maar niet precies wat.

Als ik het google vind ik verschillende verhalen. Ik ben wel van plan om de huisarts hier nog naar te vragen.

Heeft iemand van jullie hier wel eens iets over gehoord?
Farelly, ja ik had hem als afbeelding gepost, maar ik zie hem zelf ook niet! 🙈

Uiltje, ja snap ik dat je dan schrikt zeg! Hopelijk valt het allemaal mee! :o
Is dat iets wat bij tweelingen voorkomt ofzoiets?

Hier de ovulatietesten nogsteeds niets... Maar wel net rekbaar slijm geconstateerd! Was wel wat wittig en niet echt doorzichtig, maar toch! Wie weet zit het eraan te komen! :)
Vriendlief maar weer even lastigvallen vanavond... 🙈
@nathalie Nee maar toen kwam het naar boven. Het zit wel in de familie van mijn man zijn kant. Zijn tante heeft een baby gekregen die maar heel kort heeft mogen leven omdat die afwijking toen door gegeven is naar de baby. Maar er is geen contact met die kant van de familie, dus daar weet ik verder niets van, heb ik ook nooit ontmoet.

Even goed in de gaten houden dan! Anders proberen om om de dag seks te hebben de komende week, dan zit je zoiezo altijd goed lijkt me.
Hee iedereen,

Hier is de menstruatie eindelijk over en wij gaan weer langzaam proberen voor de volgende ronde! Deze ronde ga ik ook temperaturen want dan weet ik iets meer zeker dat ik mijn eisprong gehad heb! Ik denk dat dat mij iets meer zekerheid geeft.

Wat vervelend om te horen uiltje dat je nog steeds niet ongesteld bent! Ik weet hoe rot het wel niet is om niet meer te weten wat je lichaam aan het doen is! En nog vervelender om te horen van het nieuws die je net gekregen hebt. Kunnen ze in het ziekenhuis niet iets doen om te voorkomen dat de afwijking wordt doorgegeven? Heel vervelend, positief blijven, dan komt hopelijk alles weer goed :there: :hug:
@Nathalie114 Haha ja ga vriendlief maar weer even 'lastigvallen'..! Je weet het nooit natuurlijk waar het toe leidt..! Stom dat het streepje niet donker wordt.

@Uiltje0789 daar zou ik ook wel heel eeg van schrikken zeg. En toch ook het fijne van willen weten door dat eens met de dokter te bespreken. Zeker in combi dat je uitlegt dat je met kinderen wilt beginnen/begonnen bent. Miss stelt het al heel snel veel gerust dat zou ook alleen maar fijn zijn. In ieder geval brengt het meer duidelijkheid.

@Inekkkkke ik ben benieuwd hoe het temperaturen gaat. Heb ik zelf niet gedaan dus geen idee.
Ik heb het gevoel dat ik al een veel te grote buik heb voor 6,5 week zwanger zijn. Heb al beetje het gevoel dat ik het moet verbergen en niet al mn strakke broeken zitten relaxt. 🙈

Verder nog heel spannend naar volgende week de echo. Houd er in mijn hoofd steeds rekening mee dat het wel eens mis kan zijn en dat betekent dat ik nu echt nog niet kan genieten. Maar nog een weekje geduld dus dat moet lukken.

@Annlucky hoe gaat het met jou? En met jou Oliveviva? Herkennen jullie dit?
Hier zijn d'r vruchtbare dagen ook weer aangebroken. Volgens de app heb ik donderdag m'n eisprong. Vanmorgen ook weer begonnen met ovulatie testen. De eerste was negatief. Doen jullie de testen ook met ochtend urine ? Of juist niet? Bij die test van sensi staat dat t niet met ochtend urine moet.
Helaas is mijn vriend sinds vandaag niet fit, dus weet niet of z'n hoofd er nu wel naar staat.

@nathalie114 jammer van de vage testen. Welke gebruik je?

@uiltje0789 balen zeg! Hoe was je cyclus eerder?
En wat vervelend nieuws van die chromosoom afwijking. Goed idee om langs de huisarts te gaan. Zou het ook wel even verder uit willen zoeken.

@inekkke fijn dat de menstruatie weer over is!! :-)

@farelly. Spannend volgende week de echo. En leuk dat je al groeit :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven