Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
Alle reacties Link kopieren
@Dana-100 en @JackyM

Dat begrijp ik heel goed dat je met ovulatietesten je ei gaat opzoeken. En zeker Jacky wanneer het allemaal nog onregelmatig is. Wat ik overal veel las is dat de eerste menstruatie na de pil heel vaak stukken later kan komen.

Ik heb zelf afgelopen keer ook voor het eerst ovulatietesten gedaan. Daar kwam 2 dagen lang een heel donkere streep uit. Het is toch fijn om te weten. Zo heb ik een cyclus van 30 dagen en zouden we er anders altijd 2 dagen naast zitten!

Ik gebruik de dipsticks van sensitest. Werkte perfect!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook de dipsticks farelli! Ben alleen nog aan het twijfelen wanneer ik ermee ga beginnen, zit nu op dag 9 van m'n cyclus, denk dat ik op dag 12 begin, wat zouden jullie doen?

Mooi dat je een cyclus van 30 dagen hebt! En dat je nu inderdaad weet wanneer je eisprong is.. Anders ben je ook maar aan t prijsschieten :P
Alle reacties Link kopieren
Haha ja klopt helemaal!

Ik zou misschien zelf wel al eerder proberen. Niet iedereen heeft natuurlijk een cyclus van 28 dagen en daarom een ei op dag 14. Misschien vanaf dag 10 beginnen? Zeker de eerste keer dan mis je miss. minder snel. Ik had pas dag 16 mijn ei dus heb lang getest voordat ie kwam, maar vond het gewoon fijn om zeker de 1e x zeker te weten dat ik hem niet zou missen!
Nu ga ik dat niet meer iedere keer doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ooh blij dat ik niet de enige ben die dat bij 'ronde 1' al probeert hihi. Zelf heb ik de midstream ovulatietest van sensitest. Woensdag getest maar geen streepje te zien. Gister een dikke streep! Dus lekker aan de slag gegaan :proud: Manlief zei; gek eigenlijk dat je nu iets doet dat je jarenlang 'angstvallig' probeerde te vermijden hahaha. Vind ik zelf ook wel een gek idee! Vanmiddag ook een test gedaan en weer positief, dus morgen maar weer aan de slag denk ik... geen idee hoe lang zo'n eisprong blijft eigenlijk of na hoe lang een innesteling plaats vindt. Ben heel benieuwd over 2 weken!

JackyM en Farrelly; zijn jullie ook al aan de slag gegaan? :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Haha lekker bezig!
Ik las dat de ovulatie tussen 24 en 48u plaats vindt na een positieve test (na de LH piek dus), maar dat is misschien ook weer per persoon verschillend.. Vind het ook maar een gek idee dat ik hiervoor altijd bij t kleinste bang was dat ik zwanger zou zijn :facepalm:

Wij zijn al wel bezig, maar dan nog even voor de fun :P Vandaag (dag 10) eerste ovulatietest gebruikt zoals Farelly zei maar niets te zien, heb me er op voorbereid dat het even gaat duren!

Zet m op Dana ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ja Dana zet hem op :)
Inderdaad wat jij zegt JackyM hoe kon ik toch ooit bang zijn zwanger te zijn bij 1x de pil vergeten? Haha.

Ja wij zijn ook vanaf vorige keer voor 'echt' bezig. Had dan die positieve ovulatietest (2 dagen en erna nam streepje al heel erg af) en idd ook daarom heen lekker bezig geweest zeg maar. Maar afgelopen di gewoon ongesteld! Zou ik ook echt te raar hebben gevonden als het meteen raak zou zijn. Kan het me ook gewoon überhaupt niet voorstellen dat het raak gaat zijn..!

@JackyM idd, gewoon maar afwachten en weten dat je waarschijnlijk nog wel een aantal keer niets hebt en ineens straks wel een duidelijke streep ziet.
Komt goed! 😀
Alle reacties Link kopieren
Haha bedankt voor de support dames! Hoewel het proberen-baby-te-maken geen straf is natuurlijk ;-)) Gister ovulatiepijn (ik voel dat dus elke maand, meer last van dan ongesteld..) en vandaag inderdaad lichte streep op de test dus geen piek meer. Laatste vruchtbare dag is dus alweer aangebroken. Vandaag met jullie aanmoediging dus weer aan de slag gegaan haha ben benieuwd! Het grote wachten aankomende twee weken kan beginnen...

Uiltje0789 weet jij al meer? Vandaag was je NOD en kon je testen toch?

Nou JackyM zet m op, nog even doorbijten wat Farelly zegt en dan krijg je ook echt wel die streep hoor!
Alle reacties Link kopieren
@Uiltje weet jij inderdaad al meer?!

En @Dana, spannend voor jou is het over 2 weken zover...!

@JackyM al iets kunnen bespeuren? Bij mij kwam het pas dag 16 de vorige en eerste keer. Ik denk dat ik deze maand ook weer mn ei ga opspeuren. En zo blijven we er lekker mee bezig! Haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren ongesteld geworden. Cyclus is wel goed, want duurde 29 dagen en vorige keer ook dus daar ben ik wel blij mee. Ik heb gelijk een appje gedownload waar je kan zien wanneer ongeveer je ovulatie is.
Misschien dat ik ook nog een ovulatie test erbij ga doen deze maand.

Spannend @Dana!
Alle reacties Link kopieren
Jammer uiltje! Volgende maand beter, hoop echt dat je snel zwanger bent. Zelf gebruik ik mycycles, heel handig inderdaad.

Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Oow jammer @Uiltje. Op naar de volgende! Net als ik. Ik zit nu een beetje zo in between. De 9e ongeveer weer mijn ei dus rond die tijd ga ik weer testen met ovulatietesten. Ff niets speciaals nu dus.
Ik ben benieuwd naar jou Dana straks.
Het zou toch grappig zijn als er 1 van ons toch al zo snel zwanger zou zijn!
We'll see!
Hoi dames, wat leuk, een topic waar nog niet zoveel in geschreven is! Ik zou graag met jullie mee willen schrijven als dat mag :D
(En zonder het antwoord af te wachten stort ik me direct in een verhaal, oké? Oké! :P )

Mijn vriend (29) en ik (28) zitten nu in ronde 5. Ik ben in november gestopt met de pil en heb eergisteren denk ik voor het eerst mijn eisprong gevoeld: lichte steek die even aanhield linksonderin mijn buik. Daarna trok het weg. Had gisteren ook doorzichtig, flubbig en draderig slijm, dus vermoed dat het klopt.

Ik houd voor mezelf een (pré-)zwangerschapsdagboek bij, maar vind het ook wel fijn om te kunnen kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten! :) Mijn vriend is er ook veel minder mee bezig dan ik, die heeft er geloof ik nog niet echt een beeld bij. Fantaseren of namen bedenken doet hij ook eigenlijk niet aan mee, want 'dat is toch nog niet aan de orde'.

Ovulatietesten heb ik wel alvast online besteld, maar tot nu toe nog niet gebruikt. Wel houd ik mijn cyclus bij in de app Maya.

In tegenstelling tot veel van jullie heb ik in de loop der maanden al aan aardig wat vriendinnen verteld dat vriend en ik aan het 'proberen' zijn, en ook aan mijn schoonzus (noodgedwongen, toen ze in mijn handtas op zoek ging naar kauwgum en in plaats daarvan een potje foliumzuur tegenkwam - oeps). Ik ben echt superslecht in geheimen bewaren, dus ben ook erg benieuwd hoe lang ik mijn mond kan houden als het eenmaal zover is... Jullie al een soort plan over wanneer jullie het zouden willen vertellen aan anderen, wanneer het raak is?

Ik duim voor jullie allemaal! :)
Alle reacties Link kopieren
Jammer uiltje! Op naar de volgende ronde! Wel fijn dat je een cyclus hebt van 29 dagen.

Ik ben benieuwd Dana, hopelijk heeft ons support geholpen :P

Hier behalve wat lichte streepjes op de testen nog niets, maar ik zit nu ook pas op dag 14!

Welkom Zeekraal! Wat goed dat je je eisprong heb gevoegd, lijkt me een fijn gevoel in the baby making process. Wij hebben toevallig gisteren namen zitten bedenken; we hebben een stuk of 3 leuke meisjesnamen, maar niet 1 jongensnaam die we beiden leuk vinden! Mijn vriend is er verder meer mee bezig dan ik van tevoren gedacht had, hij vraagt elke dag of ik al over m'n stokje geplast heb :facepalm: en wanneer we voor het ecchie gaan haha..

Wij gaan het denk na de eerste echo tegen familie en m'n beste vriendin vertellen. Wij willen waarschijnlijk ook de NIPT test doen, als we die uitslag hebben willen we de rest inlichten. Meer zodat we dan 99% weten waar we aan toe zijn. Maar misschien denken we daar tegen die tijd wel heeeel anders over haha! Ben ook niet zo goed met geheimen enzo..
Alle reacties Link kopieren
@Zeekraal, welkom!
Ik heb nog geen idee hoe en wanneer we het wie zouden vertellen. Lijkt me heel leuk en spannend. Maar daar ga ik over denken als het zover mocht zijn!
Voor me houden lijkt me lastig, ook met feestjes enz. Miss. mijn beste vriendin inlichten en als dekmantel gebruiken?! Haha! Maar idd wel pas na de 1e echo. Denk ik..

@JackyM ovulatietesten kunnen al spannend zijn he? Zal binnenkort wel gebeuren bij jou!
Ik zou zelf ook voor de nipt test kiezen, ook gezien mijn leeftijd denk ik. Vriendin van mij heeft het pas laten doen ook.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen ! Wat een gezellige topic hier , ik wil graag meeschrijven 😊

Ik ben zelf 25 en mijn man 26, eind maart gestopt met de pil en willen graag proberen om een kleine 'lotus' te mogen krijgen. Ik had netjes mijn ongi na de 28 dagen en zit nu te wachten op mijn nod ( morgen) ! Ik vind het best spannend worden nu dus het is fijn dat er meer meiden zijn die in het zelfde scheutje zitten. Wij hebben nog niet aan iemand verteld dat wij het san het proberen zijn maar mijn ouders kennen mij goed en verwacht dus wel dat hun het wel weten. Ovulatie testen hebben ik nog niet gedaan werkt dat voor jullie fijn?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Zeekraal en Lelielotus!

Mijn ouders en zus weten dat we bezig zijn, een hele goede vriendin weet het ook. Verder niemand.
Ik heb gekozen om het wel te vertelen tegen hen zodat ik er ook over kan praten als het niet zo snel lukt als we hopen. Dan wil ik toch mijn hart kunnen luchten. Voor nu is het ook fijn om er gewoon over te kunnen praten met mijn moeder.

Ik zou het denk ik ook al vrij snel vertellen mocht ik zwanger zijn. Dan vertellen we het natuurlijk ook aan de schoonfamilie, die weten nu van niks.

Met andere mensen en op het werk gaan we er wel mee wachten tot ik een week of 12 zwanger ben.

@Dana, wat fijn dat jij je eisprong voelt! Dat is wel heel handig, scheelt ook weer testen. Hopelijk ben je snel zwanger.
Bedankt voor de hartelijke ontvangst en natuurlijk welkom Lelielotus!

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die niet zo goed haar mond kan houden met grote geheimen, haha. Uiltje, wat fijn dat je er met je moeder over kunt praten! Hebben jouw ouder(s) of schoonouders al meer kleinkinderen of wordt het babyuiltje de eerste? En hoe is dat bij de rest van jullie?

(Dit vraag ik omdat zowel de ouders van mijn vriend als mijn eigen ouders nog geen kleinkinderen hebben en ik dus verwacht dat ze uit enthousiasme er echt niet meer over ophouden als we het zouden vertellen. Ze hinten er soms al wel op en dan begin ik ongemakkelijk over iets anders, dus volgens mij hebben ze nu juist het idee dat we helemaal geen kinderen willen, haha. Nou ja, extra grote verrassing dan straks.)

Ik heb nu zo het idee dat ik zodra het zover is mijn moeder bel en we het ook al heel snel aan onze beste vrienden vertellen. Niet meteen op social media gooien ofzo, maar gewoon wel alvast delen met mensen die dichtbij staan. Al is een zwangerschapsaankondiging met een echofoto voor de (schoon)ouders natuurlijk ook wel HEEL erg leuk <3 Weet alleen niet of ik mijn klep zo lang kan houden :shout:

Het kan natuurlijk altijd nog fout gaan, en dan is het ook wel prettig om het met mensen die dicht bij je staan te kunnen delen.

Volgens Maya was vandaag mijn laatste vruchtbare dag, maar als het gevoel dat ik mijn eisprong had klopt, is die periode dus al afgelopen. Vriend en ik zijn momenteel allebei heel druk met werk, dus hebben niet zoveel gelegenheid gehad om de vruchtbare periode te benutten. Maar hé, in principe is één keer genoeg!
En aaah vergeet ik je veel succes te wensen Lelielotus! Spannend, hou je ons op de hoogte morgen op je NOD? :)
Alle reacties Link kopieren
Een leuke zwangerschaps aankondiging kan ook zonder
Voor mijn ouders zou het hun 2e kleinkind worden (zus heeft al 1 kind), voor schoonouders zou het wel hun 1e kleinkind worden.
Alle reacties Link kopieren
Hi Lelielotus! Welkom en heb je al nieuws rondom je nod? Vandaag toch?!
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond iedereen,
Dank je wel zeekraal ! inderdaad farelly vandaag nod maar vindt het wel lastig aangezien ik nog niet zo lang ben gestopt met de pil het nog onregelmatig kan zijn., maar ook nog geen krampen of andere symptonen ik heb vaak behoorlijk last van mijn menstruatie met vervelende pijntjes van te voren.
Twijfel nu of ik een test zal doen morgen ochtend of nog even wacht..

Hoe is het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Spannend lelielotus! Zou denk ik ook niet te snel durven testen..
Ik gebruik ovulatietesten om uit te vinden of ik een ei heb, ik heb voor zover ik weet nog geen cyclus. Zit nu op dag 16 en nog niets te zien, dus we testen vrolijk door. Ik word er nu al ongeduldig van, dus dat wordt nog wat..
Alle reacties Link kopieren
Dat gevoel heb ik ook dat test nu te vroeg is dus ik wacht nog wel even af (lastig! Haha)
Spannend JackyM inderdaad vrolijk doorgaan !
Alle reacties Link kopieren
Tja, je zou wel willen testen, maar ook weer niet..!
Ik probeer het gewoon straks ook weer af te wachten anders wordt het met de maand erger denk ik 🙈
Maar blijft spannend Lelielotus.

@JackyM ik ken het gevoel, ik werd er ook al gek van. Maar het komt. En dan ben je straks weer ff opgelucht!
Alle reacties Link kopieren
Hier een lelielotus update : vandaag menstruatie begonnen dus op naar ronde 2 !

@JackyM al positieve ovulatie test gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven