Zwanger zonder roze wolk - UD voorjaar 2018

09-08-2017 13:13 964 berichten
Eindelijk een positieve test, maar nu begint het pas. Heb je eerder een miskraam gehad, ben je zwanger geworden met hulp van de mm, of ben je om een andere reden vooral bang, onzeker, angstig, gestressed en ontbreekt de roze wolk?
Schrijf dan hier mee!

Dit topic is bedoeld voor iedereen die in het voorjaar van 2018 is uitgerekend, maar om wat voor reden dan ook niet op een roze wolk zit en een plekje zoekt om zijn angsten/ stress / onzekerheid te delen.

NaamUitgerekende datumHartje/20-wk echoOpmerkingen
Nala2013 :flirting: bevallen 9-3 :duckie: jongen Miskraam mei '17 met 7 weken
Vanessa :flirting: bevallen 22-2 :duckie: meisje
Foodb :flirting: :flirting: bevallen 12/3 :duckie: :duckie: jongensna 1.5jr en hsg-onderzoek spontaan zwanger van tweeling. NIPT is goed!
_melon30 maart :duckie: meisje MA maart '17 - NIPT is goed!
Maisnon :flirting: bevallen 28 maart :duckie: meisje3 miskramen in het afgelopen jaar - NIPT is goed!
Bjorg :flirting: bevallen 26 maart :duckie: meisjestollingsafwijking - 4 miskramen - NIPT is goed!
HoneyLemon25 april :duckie: meisjeopmerkingen: Miskraam juli '17 (4wk)
Dorien_8521 april :heart: meisje3 miskramen in het afgelopen jaar - NIPT is goed!
Marijeens25 april :duckie: verrassing 2 keer eerder miskraam. NIPT is goed!
Arinna30 april :duckie: jongen 3 keer eerder miskraam.

Eefje :redrose: , Jimbob :redrose: Angel :redrose: canofcoke :redrose:
anoniem_63b272e1c7b41 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 05:04
65.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Fijn, wat veel reacties! Hoewel ik iedereen een onbezorgde zwangerschap gun, is het fijn dat ik niet de enige ben. Leuk om hier zoveel “bekenden” tegen te komen 😊
Ik ga voor alle zwangeren hier toch beginnen met te zeggen: gefeliciteerd met je zwangerschap! Die positieve test is de eerste stap naar een kindje, en voor mij iig echt wel een grote horde die weer genomen is.
(Praktische vraag: is er behoefte aan een tabel?)

Lux, lief dat je even inbreekt. Ik lees regelmatig mee in het topic waar je naar verwijst, ik vind het een erg fijn, respectvol topic. Wat ik IVF/ICSI’er geweest, had ik me daar aangesloten :couple:
Slaapmutsje, Vlammetje, wat vervelend dat jullie kraamperiode zo heftig is geweest. Jullie moeten zelf maar zien of je hier aansluiting vindt. Voor mij is het een beetje zoals Vanessa zegt: kraamperiode is voorlopig iets waar ik alleen maar van droom. Er zijn nog duizend hordes te nemen voordat ik daar ben, dus ik kan me er niet zoveel bij voorstellen, maar deel vooral je verhaal hier als je daar behoefte aan hebt.
Vrolijkezomer, dank voor je positieve verhaal! Is het jou gelukt je angsten/zorgen los te laten? Sterkte met de laatste loodjes!
Vanessa, pfff, begint het nu al? Is het blijven bloeden of is het weer gestopt? Wat is je plan nu wat betreft afspraken in ziekenhuis/vk?
Canofcoke, ik las je onzekerheden in het april topic. Hopelijk vind je hier herkenning. Kwaaltjes zeggen niets, net zoals hcg waardes. Afwachten is alles was je kan doen. En als het misgaat, is het gewoon super super super k*t. Het enige wat je kan doen is netjes alles “regeltjes” volgen, en goed op jezelf passen, je rust nemen enz. Niet omdat je dan geen miskraam kan krijgen, maar wel omdat je dan met je hand op je hart kan zeggen dat het niet aan jou heeft gelegen. Deel vooral je onzekerheden hier! We slepen elkaar er doorheen!
Nala, lukt het je wel om van de vakantie te genieten?
Dorien, hoe lang ga je utro gebruiken? Vind jij het ook van die smerige troep? Ik gebruik inlegkruisjes, anders zit heel m’n ondergoed onder. Bah.
Maisnon, bij jou was toch ook even sprake van mogelijk stollingsproblemen? Maar dat bleek het toch niet te zijn? Hoe voel je je daar bij? Herkenbaar hoor, dat op twee benen hinken. Durf me niet over te geven/te hechten aan het feit dat ik zwanger ben, maar tegelijk zegt m’n onderbuik gevoel dat de medicijnen hun werk gaan doen en dat het dit keer echt goed komt. Als het mis gaat, wordt de klap echt weer enorm.
Foods, gefeliciteerd met je tweeling, maar pffff wat een heftig verhaal heb jij! Hoe is je man er onder? Kan je met hem praten?
Hier: merk ik ook nog niet echt dat ik zwanger ben. Nauwelijks kwaaltjes, maar ik weet dat dat “meestal” pas bij 6-7 weken komt. Eerste echo 29 augustus, dan ben ik 8 weken. Tot nu toe heeft m’n lichaam wel altijd zelf een miskraam ingezet als het vroeg mis ging, dus als ik het tot 7 weken red zonder bloeden, dan ben ik weer een horde over. Aan de ene kant durf ik me niet te hechten aan de zwangerschap, want “het zal over een paar weken toch wel weer een miskraam worden met allerlei ziekenhuis gezeur tot gevolg” maar aan de andere kan heb ik wel vertrouwen in de bloedverdunners en wil ik met heel m’n hart geloven dat dat voor ons de sleutel tot een goede zwangerschap is.
Manlief vind het super spannend en wil er eigenlijk niet over praten. Hij is heel erg “protective” en alles wat ik doe wordt onder een vergrootglas gelegd – de prille zwangerschap wordt met man en macht beschermd. Niet altijd heel erg relaxt eigenlijk. Discussies over wat ik wel en niet mag eten. Gisteravond: mag spinazie samen met vis? Schijnt een of ander oud advies te zijn wat dat afraad – voedingscentrum zegt dat het nu wel weer mag – pffffff – dan is mijn eetlust al weer verdwenen.
Ik heb het wel aangedurfd om een 9-maanden dagboek te bestellen. Geen idee waarom ik dat durf. Maar ergens heb ik het gevoel dat deze zwangerschap het verdient om vastgelegd te worden – voor zolang het duurt.
Alle reacties Link kopieren
Oh Bjorg, dat eten inderdaad. Ik drink NOOIT cola normaal, maar nu zo nu en dan een slokje (en soms een half glas) tegen de misselijkheid en ik voel me dan zo schuldig. Terwijl je (heb ik opgezocht) in principe 5 glazen cola per dag zou mogen voordat je aan de cafeïne max. zit.
Thee lust ik niet meer, dus cola is echt het enige wat ik binnen krijg en toch vind ik het erg lastig.
Ook met vleeswaren. Mag het wel, mag het niet? Is dit pakje al te lang open? etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
10-08-2017 08:28
Slaapmutje en Vlammetje ik bedoel het helemaal niet rot hoor maar ik denk dat meerdere van ons graag hadden wat jullie hebben na alleen maar ellende te hebben gehad. Eeuwig bezig zijn en met lege handen staan. Misschien kunnen jullie hier een ander topic over openen? Ik kan me overigens jullie gevoelens wel indenken hoor ik hoop ze ooit ook zo te mogen beleven of juist niet en dan denk ik weer aan jullie berichten denk ik
Snap ik ook heel goed Vanessa! Ik ga hier ook zeker niet schrijven, wilde alleen slaapmutsje even een hart onder de riem steken en aanbieden contact te leggen.

Ik heb jouw verhaal wel een beetje meegelezen en duim enorm voor je dat het dit keer goed mag gaan. Wat een spanning steeds weer en wat moet je er veel voor over hebben! Diep respect voor jou en voor de andere dames waarbij het niet vanzelf gaat. Ik hoop dat jullie grootste wens in vervulling mag gaan en deze zwangerschap goed gaat!
Vaneesa: hoop dat het hierbij blijft!

Melon: ik drink ook nog cola, werkt inderdaad tegen misselijkheid bij mij. Lust sowieso geen koffie, maar veel soorten thee mag ook niet... Maar goed, volgens mij vooral voor je bloeddruk en dat speelt meer aan het eind van je zwangerschap. Nog wel even uitzoeken. Ik eet sinds een half haar ook geen vlees meer, dus dat maakt bepaalde dingen makkelijker.

Ik ben volgens de echo 6w 5d. De miskraam die ik ooit had was ergens tussen 6-10 weken, ik weet het nu ook niet meer en ik heb het toen ook niet uit laten zoeken, geen echo oid. Ik wist dat ik een miskraam had, het stopte vanzelf, huisarts gemeld en besloten het daarbij te laten. Dit verlost me wel een beetje van het idee om perse een bepaald aantal weken te moeten halen, want ik weet het echt niet. En ik heb de 21e alweer een afspraak met echo bij de gyn, daarna afspraken bij de klinisch verloskundige voor prenatale counseling en volgens mij ook een soort intake (maar dat moet ik even nabellen hoe het precies zat, ik heb dit gisteren niet zo goed opgeslagen). Dat geeft me ook wel steun.
anoniem_281915 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 14:39
46.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanessa, hoop echt dat dit de laatste druppels zijn geweest voor de komende 8maand!

Ik probeer ook zo goed mogelijk op mijn eten te letten, veel groentjes en fruit, vlees goed doorbakken, 2 keer per week vis. Geen koffie meer, probeer suikers te beperken. Ik volg acupunctuur en volgens hem is het belangrijk van een warme baarmoeder te hebben. Door veel warm eten en drinken zou dit bevorderlijk zijn. Vruchtenthee drinken is ook heel goed, zonder theïne dus.

Ik heb heel fel het gevoel alsof ik rondjes draai op het moment. Ik begin bij te denken, het moet een keer goed lopen dus het komt goed! Men volgende fase is neen waarom zou het goedlopen, ze hebben de rede van de miskramen niet kunnen vinden. En dan kom ik terug uit bij gedachtegang 1. Probeer zo weinig mogelijk momenten te creeëren dat ik kan piekeren. Lukt ook niet altijd hoor.
5 September heb ik men eerste echo.

Bjorg, goed dat je het boek hebt gekocht! Elke zwangerschap verdient om de nodige aandacht te krijgen, alleen wordt dat moeilijker en moeilijker. Maar goed dat je er een fijn gevoel over hebt!
Ik gebruik 3 keer per dag 200mg utro en aspirine. Het is echt een troep, heb wel al ondervonden als je 10min blijft liggen er minder troep uitkomt. Geen idee tot hoeveel weken ik het moet gebruiken, bij de eerste echo navragen. Ik dacht tot 12weken maar ben niet zeker. Mijn gedachtegang gaat voorlopig niet verder dan 8weken halen en een hartje zien :).
Wat voelt het hier fijn, ondanks de verdrietige verhalen
En Bjorg wat lief !!

Gek genoeg voelt het beter om hier te lezen dan in een "normale topic" ook al lees je hier natuurlijk niet de vrolijke dingen,
maar zo is het ook voor mij. Sta er niet onbevangen in, hou duizend slagen om de arm, en durf niet verder te kijken dan een dag. Er zijn nu nog even geen vrolijke dingen wat betreft de zwangerschap voor mij, behalve dat ik snel weer zwanger was na MA en dat op mijn 39e !

Vorige zwangerschap ( was de eerste keer) waren we blij verrast en enthousiast, we fantaseerden over namen, en keken stiekem al op internet naar plaatjes van spulletjes etc etc
De klap tijdens de 10 weken echo was dan ook echt heftig.
Melon schreef het ook al maar ik ga 22 Augustus echt met lood in mijn schoenen naar dat echo centrum ( is in onze regio los van de VK) . Bovendien was de ervaring, buiten het slechte nieuws, de vorige keer niet goed. Consult duurde nog geen 5 minuten en we stonden weer buiten met de boodschap dat het niet goed was. Geen uitleg of vraag of het wel met ons ging. In de gang vroeg ze nog even of we wilden dat de verloskundige ons zou bellen...... we hadden geen idee wat we moesten doen of hoe nu het vervolg was.
Helaas dus geen keus voor een ander echocentrum, of we moeten echt een eind rijden. Ergens is natuurlijk ook de grootste angst voorbij als de echo goed blijkt te zijn, dus ik vind van mezelf dat ik moet gaan. Mijn angst onder ogen zien en overwinnen.

Wat betreft de cafeïne vind ik het moeilijk. Ik beperk me tot 1 cafeïne consumptie per dag, en dat is meestal 1 koffie in de ochtend. Ik durf niet zo goed nog een kop te nemen, of een glas cola. Soms drink ik cafeïne vrije koffie en cola, maar wat betreft cola is aspartaam ook niet goed.

Water is nog het beste., en wat betreft thee drink ik gember thee en rooibos, dat mag onbeperkt volgens mij.

En qua eten : vorige week per ongeluk rauwe tauge gegeten, zat in de sla, had het niet door, dus ik meteen in paniek.
Maar ja zo kan je bij alles wel gaan stressen Dus dat probeer ik los te laten Eet geen rauw vlees, vis of zuivel Beperkt cafeïne en dat is het wel een beetje.

Fijn dat we er hier voor elkaar zijn

:hug:
Wat een ontzettend naar verhaal canofcoke over je vorige echo! Ik kan me dan wel voorstellen dat je heel erg in de stress zit. Gelukkig hoeft het niet de volgende keer hetzelfde te gaan, ik hoop in ieder geval qua uitkomst natuurlijk, maar ook qua benadering. Ik zou dit ook vooraf even melden: dat je ontzettend zenuwachtig bent en je negatieve ervaring de vorige keer: zo snel weer buiten en niet goed begeleid.
Dank foodsandbeats Heb dit inderdaad aangegeven en ook dat ik graag bij een andere echoscopiste wil , dus dat is geregeld
Dat is al een heel goede eerste stap!!! Goed geregeld!
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is heel slim canofcake!
Alle reacties Link kopieren
Canokcoke, wat een triest verhaal. Iedere echoscopiste zou toch even een opleiding mogen krijgen hoe ze met slechte echo's moeten omgaan en welke procedure ze dan moeten volgen. toch echt niet kunnen dat ze je zonder meer op de stoep zetten..
Maar goed dat je het hebt aangegeven voor je volgende echo!
In Belgie wordt de echo altijd gedaan door de gynaecoloog zelf.

Fijn dat dit topic bestaat want in een happy-happy-ikbenzwanger-topic zou ik mij niet thuis voelen.
Ben aan twijfelen om morgenvroeg toch nog een tweede testje doen. De eerste was al vrij duidelijk maar heb er precies behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
Onze echoscopiste was eerst VK, denk dat dat haar ook wel geholpen heeft in haar emotionele process. Ze is iig heel fijn. Beetje zweverig dat wel, maargoed als ze haar werk goed doet maakt dat niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij even een TVP, omdat ik een aantal van de meiden goed 'ken' uit het miskramen 2016 topic. :hug:

Na twee miskramen en 4 keer een IVF/ICSI terugplaatsing nu bijna 32 weken zwanger van een dochter.
De angst, zeker in de eerste weken is slopend. Elk toilet bezoekje vreesde ik voor het ergste en nog steeds heb ik af en toe de angst dat het onverhoopt mis gaat. Ik snap volkomen dat onbezorgd en onbevangen zwanger zijn er niet meer in zit. Ik heb na de 7e week ook bijna iedere week/twee weken een echo gehad tot week 15, omdat ik mij niet kon voorstellen dat het allemaal nog goed zat...
Ik zal niet veel meeschrijven, wel meelezen en hoop op een miskraam-vrij topic met allemaal mooie, lieve en gezonde voorjaarsbabies! :jump:

Ik gun het jullie enorm - bikkels! :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Voor de zwangere vrouwen in het eerste trimester even een vraag
De laatste 3 dgn heb ik steeds een onaangenaam gevoel in mijn baarmoeder, komt en gaat hoor, niet continu. Voelt als druk op mijn buikwand ( onderbuik) en tevens wat steken in de liezen Het lijkt op menstruatiepijn Dus tja daar ga je al.... bang voor bloedverlies Maar het is er nu 3dgn afwisselend en nog geen bloed of afscheiding
Ik ben nu 6+3dgn , is dit de gewone bandenpijn/baarmoederpijn bij zwangerschap?
Tevens een enorm opgeblazen gevoel , zou er wel een naald in willen prikken ;-)
Gisteren na het eten had ik het gevoel dat er geen stukje rek /ruimte meer in mijn buik zat. Ontlasting is er ook niet dagelijks ondanks het bruine brood , groente en fruit.

Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hoort erbij hoort! En Roosvicee laxo wil nog wel eens helpen voor je ontlasting. Helpt bij mij goed iig.

Druk in m'n buik heb ik bijna continu, met zo nu en dan steken of een heel trekkerig gevoel.
Ik heb de hele tijd buikpijn, al een week of drie. Geen echte krampen, maar meer alsof je napijn hebt nadat je je fietsstuur in je buik hebt gehad ofzo. Af en toe een steekje erbij. Vandaar dat ik ook bezorgd was voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of miskraam, heb ook nog laten checken voor blaasontsteking, maar het is gewoon het oprekken van je baarmoeder is me gisteren verteld bij de gyn.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Ik hoop zo dat jullie allemaal een geweldig wonder komend voorjaar mogen omarmen.

Ondanks dat sommige van jullie bang zijn voor bloedverlies hoef je je er niet altijd zorgen over te maken. Ik heb ongeveer 5 maanden lang bloedverlies gehad. Ik was zo ontzettend onzeker en bang dat het mis zou gaan. 1 keer eerder heb ik na 4 maanden een miskraam gehad, ik was bang dat dat weer zou gebeuren. Daarna duurde het 2,5 jaar voordat ik weer zwanger was. Ondertussen ben ik afgelopen juni bevallen van een gezonde zoon!

Jullie zullen je ook wel ergeren aan de volgende zin die je de komende maanden heel veel gaat horen "geniet van je zwangerschap"
Nou dat genieten is er vaak niet bij want je maakt je namelijk zoveel zorgen. Ik hoop dat jullie er wel echt van kunnen genieten natuurlijk, het is mij alleen niet gelukt ;-)
Alle reacties Link kopieren
canofcoke schreef:
10-08-2017 15:08
Voor de zwangere vrouwen in het eerste trimester even een vraag
De laatste 3 dgn heb ik steeds een onaangenaam gevoel in mijn baarmoeder, komt en gaat hoor, niet continu. Voelt als druk op mijn buikwand ( onderbuik) en tevens wat steken in de liezen Het lijkt op menstruatiepijn Dus tja daar ga je al.... bang voor bloedverlies Maar het is er nu 3dgn afwisselend en nog geen bloed of afscheiding
Ik ben nu 6+3dgn , is dit de gewone bandenpijn/baarmoederpijn bij zwangerschap?
Tevens een enorm opgeblazen gevoel , zou er wel een naald in willen prikken ;-)
Gisteren na het eten had ik het gevoel dat er geen stukje rek /ruimte meer in mijn buik zat. Ontlasting is er ook niet dagelijks ondanks het bruine brood , groente en fruit.

Herkenbaar?
Super herkenbaar! Dit had ik precies hetzelfde en ik dacht echt steeds dat ik ongesteld zou worden. Zo voelde het precies. Maar het was idd het oprekken van de baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor je positieve vibes Vrolijke zomer.

Melon jou heb ik ook al eerder voorbij zien komen. Spannend en ik duim voor je.

Bjorg nu is het rustig en hopelijk blijft t zo. Eerste echo 31-8. P.s. leuk dat dagboek. Ik ben er 2x aan begonnen en nu ligt ie in de kast. Als het bloeden nu wegblijft ga ik m weer eens opzoeken.

Food de eerste echo heb je er alvast opzitten. Blijft nog een poosje spannend.

Dorien die warme baarmoeder heb ik idd ook al vaker gehoord. Ow en dat patroon, zo herkenbaar.

Canofcoke HEEL herkenbaar.

EJC thanks voor je verhaal dat geeft me weer wat hoop.
Oh wat fijn om te horen , die herkenbaarheid van klachten
Meer afscheiding ( gelig) ook normaal voor 6+ weken?

Wat een mooi verhaal EJC ! Het kan dus wel

Ik heb 22 augustus de eerste echo? Wanneer mogen jullie?
En zijn jullie trouwens misselijk ? ( of geweest?)

Ik eerst met vlagen, nu ineens weer minder
Misselijk wel maar dat uit zich vooral in absoluut geen trek hebben in wat dan ook en snel vol zitten. Af en toe boeren, de hik, paar keer tegen gevoel van bijna overgeven aanzitten met veel speeksel en kokhalsgevoel. Maar ik heb nog niet overgeven. Ik eet minimaal en drink oké. Het houdt niet over, maar gaat wel.

Afscheiding heb ik ook vrij veel,maak me zolang er geen bloed bij zit niet druk.
Alle reacties Link kopieren
Meer afscheiding is een zwangerschaapskwaal, dus dat lijkt me heel normaal ;)

En ik ben misselijk helaas. Zit zelfs aan de medicijnen. Heb goede en slechte dagen.
Alle reacties Link kopieren
Bjorg, ja dat klopt. Bij de eerste onderzoeken kwamen er verhoogde waarden voor stolling uit de test. Maar bij de tweede keer bloedprikken niet, dus is daar toch geen sprake van. De waardes kunnen ook tijdelijk hoog zijn weet ik ondertussen.

Canofcoke, pruimen (vers of gedroogd) kunnen ook goed helpen om de ontlasting op gang te houden.
Misselijk: Ja, maar wisselend. Vandaag minder dan eerder (ja, dan komen de twijfels weer). Een weeïg gevoel in mijn maag wat erger wordt als ik niet regelmatig iets eet. Maar ook al een bord met eten gehad wat ik echt heel vies vond. En nu dus even helemaal niks overdag, maar wel een misselijk gevoel tijdens het eten. Geen pijl op te trekken dus, maar dat maakt het ook weer lastig.
Kramp: ja nog veel wisselender dan de misselijkheid. Had er vorige week veel last van, nu maar heel weinig.

Dagboek heb ik nog liggen van eerste zwangerschap, toen had ik er nog niet in geschreven. Maak wel wat aantekeningen voor mezelf, maar ga er pas echt in schrijven na een goede echo.

Ben nu een weekendje in Praag. Super leuk en leidt mijn gedachtes af. Maar heb mezelf moeten bedwingen om niet allerlei dingen mee te slepen voor als het hier 'mis' zou gaan. Ik vond mezelf een te grote doemdenker en heb het uiteindelijk allemaal thuis gelaten.
Alle reacties Link kopieren
@ Vanessa : Oh nee, niet weer bloed he! Ik hoop dat het hierbij gebleven is en ondertussen alweer weg is?

@ Dorien : Heel herkenbaar jouw gevoel... De ene keer denk ik dan van ja het moet nu toch eens een keer goed gaan, de andere keer denk ik dan weer van waarom zou het nu wel goed gaan als het al 2 keer is misgelopen..

@ canofcoke : Wat een nare ervaring de vorige keer met de echoscopist. Jammer dat er geen optie is om naar een andere te gaan, Ook heel herkenbaar wat je zegt van met lood in je schoenen naar de echo gaan... Pff het zweet breekt me al uit als ik er nog maar aan denk :-| En ik heb ook meer afscheiding, soms denk ik dan wat bloed te voelen en als ik dan naar het toilet ga is er gewoon wat meer afscheiding :facepalm:

@ Bjorg : Wat goed dat je het hebt aangedurfd een dagboek te bestellen! Ik hoop dat je 't helemaal mag volschrijven voor de komende 8 maanden! :heart: En mijn man staat er hier ook anders in dan de vorige keren, tuurlijk is hij wel "blij" dat 't weer gelukt is maar hij zegt toch ook van eerst maar eens kijken of dit goed blijft gaan...
Wat betreft een tabel, voor mij is het geen vereiste maar misschien is het wel handig om het overzicht te behouden?

@ foods : Wow, wat bijzonder een tweeling! Al kan ik me inbeelden dat het wel schrikken is ook. Jullie zijn dan zo lang bezig geweest en dan ineens 2! Konden ze al zien dat ze 1- of 2-eiig waren? Kan me voorstellen dat een tweelingzwangerschap ook wel wat meer zorgen met zich meebrengt.

Hier ook nog niet veel kwaaltjes, maar dat begon de vorige twee keer pas vanaf een week of 6 denk ik. Ik probeer nu ook zo gezond mogelijk te eten, veel groenten (nu ik deze voorlopig nog kan binnenhouden), alles goed doorbakken en probeer ook cafeïne te vermijden! Ik drink 's morgens nog 1 kopje cafeïnevrije koffie, overdag en 's avonds meestal gewoon water of een vruchtenthee :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven