Zwanger zonder roze wolk - UD voorjaar 2018

09-08-2017 13:13 964 berichten
Eindelijk een positieve test, maar nu begint het pas. Heb je eerder een miskraam gehad, ben je zwanger geworden met hulp van de mm, of ben je om een andere reden vooral bang, onzeker, angstig, gestressed en ontbreekt de roze wolk?
Schrijf dan hier mee!

Dit topic is bedoeld voor iedereen die in het voorjaar van 2018 is uitgerekend, maar om wat voor reden dan ook niet op een roze wolk zit en een plekje zoekt om zijn angsten/ stress / onzekerheid te delen.

NaamUitgerekende datumHartje/20-wk echoOpmerkingen
Nala2013 :flirting: bevallen 9-3 :duckie: jongen Miskraam mei '17 met 7 weken
Vanessa :flirting: bevallen 22-2 :duckie: meisje
Foodb :flirting: :flirting: bevallen 12/3 :duckie: :duckie: jongensna 1.5jr en hsg-onderzoek spontaan zwanger van tweeling. NIPT is goed!
_melon30 maart :duckie: meisje MA maart '17 - NIPT is goed!
Maisnon :flirting: bevallen 28 maart :duckie: meisje3 miskramen in het afgelopen jaar - NIPT is goed!
Bjorg :flirting: bevallen 26 maart :duckie: meisjestollingsafwijking - 4 miskramen - NIPT is goed!
HoneyLemon25 april :duckie: meisjeopmerkingen: Miskraam juli '17 (4wk)
Dorien_8521 april :heart: meisje3 miskramen in het afgelopen jaar - NIPT is goed!
Marijeens25 april :duckie: verrassing 2 keer eerder miskraam. NIPT is goed!
Arinna30 april :duckie: jongen 3 keer eerder miskraam.

Eefje :redrose: , Jimbob :redrose: Angel :redrose: canofcoke :redrose:
anoniem_63b272e1c7b41 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 05:04
65.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanessa, wat fijn van je te horen. Goed om te weten dat jullie meisje het daarbinnen nog steeds vol houdt. Is dit een situatie die nog een tijd vol te houden is, voor jou en het kindje? Ik duim ontzettend hard voor jullie!

Bjorg, dat klinkt al een heerlijke vrije week! Ik hoop dat je de positieve flow nog even vast kan houden, die is best fijn om af en toe even op mee te liften! Leuk om zo langzaam aan steeds meer te kopen.

Foods, lastig, dat je nu ook last krijgt van klachten, ik hoop dat het niet erger wordt.

Marijeens, dat lijkt me best lastig, zo'n geheim bewaren hoor. Denk je dat het hem lukt?

Honeylemon, wat zijn kinderen toch heerlijk spontaan en eerlijk! Super leuk al die reacties! :-)

Hier: gisteren de 20 weken echo gehad. Alles zag er prima uit, voor nu lijken we een kind te hebben dat iets aan de grote kant is (maar dat kan allemaal nog veranderen). En we krijgen een meisje! :flirting: Ik had en heb geen voorkeur, maar vind het zo leuk om nu te weten! En ergens is er iets mis gegaan met mijn uitgerekende datum, de verloskundige gaat uit van 30 maart. Zal vast eerder door ons verkeer gehoord zijn. Niet dat het uitmaakt, dan verschuiven we alles een dagje :-)
Bjorg, als je de tabel weer eens aanpast zou je het dan willen meenemen?
Alle reacties Link kopieren
Foodb, hopelijk gaat de fysio helpen!
Marijeens, fijn dat alles nogsteeds goed is! Bedoel je dat je vriend het voor jou geheim gaat houden? Dat lijkt me echt heel erg lastig!
Honeylemon, je leerlingen :love:
Maisnon, gefeliciteerd met de goede 20-weken echo en je kleine meid :cheer2:

Hier verder eigenlijk geen nieuws. Plekje bij zwangerschaps-zwemmen is geregeld, en verder sukkelen we gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
Met het idee dat het wel een aantal weken levertijd zou hebben, hebben wij vandaag de babykamer besteld. Krijgen we een bevestiging: levering eind deze week :facepalm: nouja, we wilden perse deze dus dan slaan we het hier thuis nog maar even op...
Alle reacties Link kopieren
Lekker vroeg bjorg. Moet je nog veel verder aan de kinderkamer klussen?

Hier nog steeds weinig roze (of eigenlijk blauwe wolk). Ik voel ze bewegen, maar heb er echt weinig band mee. Ik hoopte dat dat wel zou komen als ik ze zou voelen, als ik de 20w echo had gehad, als ik me minder misselijk zou voelen, enz enz. Ik vind de veranderingen in mijn lijf niet prettig. Als mensen zeggen dat je het steeds beter ziet dat ik zwanger ben, word ik verdrietig. Alle dingen kopen voelt als een enorme opgave. Ouders en schoonouders enz die dingen willen maken en kopen schuif ik af met dat ik het nog niet weet.

Ik had nooit verwacht dat ik zo'n superenthousiaste zwangere zou zijn, maar ik had gehoopt er wel van te gaan genieten. En met een tweeling wordt het binnen een paar weken lichamelijk zwaarder, dus ik heb het gevoel niet veel tijd meer te hebben.

De relatie met mijn man loopt niet goed, dat speelt uiteraard hierin een grote rol. Ik ga al naar de psycholoog, ik hou het wel bij elkaar, maar zou me graag beter dan dit voelen. Het komt vast goed als ik ze vastheb, of anders na een paar weken of wat dan ook, het voelt alleen nu zo teleurstellend niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Foods, wat naar dat deze mooie momenten je geen 'verlichting' geven.
Fijn dat je al professionele hulp zoekt, want als je van een sombere zwangerschap in een postnatale depressie belandt, wordt niemand hier gelukkig van.

Wat vervelend dat je ook in je relatie merkt dat het erg zwaar blijft.. heeft het uwv wel goed nieuws voor je gehad?

Terwijl ik me absoluut niet kan verplaatsen in hoe jij je voelt ('Ik weet wat je voelt' vind ik zo'n stomme uitspraak), herken ik wel het vooruit schuiven van inkopen.
In principe kunnen wij zelf alles kopen wat we nodig achten, maar hebben twee paar aanstaande grootouders die graag hun steentje bijdragen.
Het ongemakkelijke is dat er financiële verschillen zijn tussen beiden.
Mijn ouders willen graag een kinderwagen voor ons kopen, maar schrokken hoeveel deze tegenwoordig kosten. Vervolgens vroegen ze of we het ook goed vonden als ze slechts een deel betalen en of we even de eindejaarsuitkering af konden wachten. Aan de andere kant zijn dit soort afspraken niet nodig en komen we geregeld thuis met 'zomaar even een kleinigheidje'. Ik vind het erg lastig hoe ik hierin moet gedragen. Zij zijn ook gewoon heel blij, dus wil ik ze niet afremmen. Maar ik wil niet dat mijn ouders denken dat ik minder van ze hou omdat ze minder geven ofzo.

Dus zo lang ik niet weet hoe ik hiermee moet dealen, schuif ik alle vragen lekker voor me uit. Geen idee wanneer ik een oplossing weet.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat is ook een lastig probleem honeylemon. Kun je niet verlanglijstjes met ze delen en ze kleinere dingen laten kopen die ze leuk vinden ipv zoiets groot? Dat hele managen van liefbedoelende enthousiaste mensen is ook echt een hele taak vind ik. Je wil niemand voor zijn hoofd stoten maar ze maken het soms wel ingewikkeld.
Ik weet dat mijn ouders bij mijn zusjes zwangerschap een paar jaar terug wel aangeboden hadden een kinderwagen te kopen, maar ze had die toen al een tweedehands gekocht. Ik weet niet of ze iets anders had gehad in plaats daarvan. Ik heb nog geen aanbod gehad en weet niet of ik zoiets wel aangeboden krijg... Misschien hebben ze besloten dat het nogal ingewikkeld is om zoiets te doen. Het hoeft niet, maar sommige dingen zouden wel fijn zijn, al is het puur financieel. En ergens steekt het een beetje: waarom boden ze het haar wel aan en mij niet? Misschien komt dat nog. Van mijn schoonouders verwacht ik financieel niet veel, die denken dat wij veel rijker zijn dan hen...
We hebben vanmorgen trouwens tweedehands een tweelingwagen gekocht, maar dat was volledig door mijn man geregeld.

Qua uwv niet echt goed nieuws: hij moet voor een onafhankelijk oordeel begin december twee keer op gesprek bij een door hen ingehuurde organisatie. Het is logisch, want om eerlijk te zijn is de diagnose nogal vaag (wat ook bij deze diagnose past op zich die zich op grens lichamelijk en psychisch bevindt). Maar hij moet de tijdsinvestering, energie en spanning investeren, terwijl je bij een intake dit doet voor behandeling, en hierbij is het daarna afgelopen. Bovendien hangt er veel vanaf en mijns inzien zijn twee gesprekken echt te weinig om opeens wel voldoende zicht op de problemen te krijgen, dus ik vertrouw ook niet op de betrouwbaarheid van de uitkomst. Maar daar ben ik zelf niet zo mee bezig, dat is zijn afdeling heb ik maar besloten.

Zelf ga ik proberen minder te werken te regelen. Hoewel ik dat ingewikkeld vind om te vragen en me thuis nuttelozer en inactiever voel dan op werk. En ik ben blij niet thuis te zijn, want thuis is de sfeer gespannen vaak. Maar nu heb ik een heel weekend weer niets gedaan, de hele week na werk ben ik te moe om te koken of iets in het huishouden te doen en mijn man ook (die heeft een aantal uur geklust overdag en is op). Ik ben bang als ik meer thuis ben, dat ik meer ruzie ga krijgen, meer inactief wordt en somberder raak...
Alle reacties Link kopieren
Foodb, heftig dat je man 2 volle dagen op gesprek moet - en dat je daar weinig vertrouwen in hebt. Zelf geen ervaring met dit soort problemen dus kan je helaas geen tips geven, maar ik hoop echt dat het meevalt!
Goed dat je hulp zoekt bij een psycholoog, je kunt nooit te vroeg aan de bel trekken. Ik denk nogsteeds dat een roze wolk echt onzin is en “genieten van je zwangerschap” echt overdreven. Ja, ik vind het super bijzonder dat er een nieuw mensje in mij groeit, maar genieten? Nee. Hopelijk helpt de psycholoog je om je gedachtes wat op een rijtje te zetten.

HoneyLemon, ik herken het wel een beetje, hier ook twee paar grootouders met een verschillende portemonnee. Misschien helpt het als je tegen ze zegt (uitspreekt) dat liefde niet afhangt van financiële bijdrage? Dat heb ik wel gedaan en scheelt veel zorgen, vooral voor mij.

Foodb, je hebt gelijk hoor, wij zijn belachelijk vroeg met de babykamer, ik schrok er zelf ook van. We hoeven veder eigenlijk niets aan de kamer te doen, gaan niet schilderen, dus de meubeltjes staan voorlopig eerst in dozen in de berging. Manlief en ik zijn niet zo van t twijfelen, als we iets moois zien binnen t budget dat we in gedachte hadden, dan kopen we t...

Hier: begin ik wel meer vertrouwen te krijgen vind ik zelf, maar blijkbaar vind m’n omgeving dat niet, want ik krijg regelmatig te horen dat ik niet ontspannen (genoeg) ben en niet geniet. Ik kan daar zo kwaad om worden: sinds wanneer is genieten een vereiste tijdens een zwangerschap? Ik zorg goed voor mezelf, ik ben er trots op dat ik niet dagenlang huilend van de angst rondloop, en ik probeer me aan te passen aan de verminderde energie die ik heb. Maar ik begrijp niet dat anderen niet begrijpen dat ik dat moeilijk vind...
Alle reacties Link kopieren
Foodb, hoe is het met je?
En hoe is het met de rest?

Hier: controles vorige week waren allemaal goed, ook de 20-weken-echo-herhaling. Ik voel haar regelmatig - erg fijne bevestiging.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook net om nog eens wat te posten, zie dat het hier aardig rustig is geweest afgelopen week :) Heb alles weer even bijgelezen.
Vanessa, wat een bijzonder verhaal. Ik weet niet of er na je post nog iets veranderd is, maar wat een geduld moet jij laten zien zeg. Ik hoop zo voor jullie dat er sprake is van een wonder...
Foodb: ben ook benieuwd hoe het jou/jullie is. Lijkt me echt niet fijn als er zoveel vervelende dingen spelen tijdens je zwangerschap.
En hoe gaat het met de rest?

Hier weinig bijzonders, nog wat moe maar toch al wat meer energie dan een maand geleden. Heb ook geen afspraken meer gehad: 12 december hebben we de 20-wekenecho. Alhoewel we dan wel willen horen wat het wordt als het te zien is, ben ik daar nu nog totaal niet mee bezig. Zit vooral in de regelmodus (zorgverzekering uitzoeken, zwangerschapsgym, wat moeten we onderling nog regelen etc.). Ben de saaie dingen maar even eerst aan het doen, zodat ik me hopelijk na de 20-wekenecho kan gaan verdiepen in de leukere dingen zoals namen en babyspullen. Buikje nog steeds niet echt te zien, ben benieuwd wanneer dat komt. Zwangerschapsbroeken al een dikke maand geleden aangeschaft maar nog niet nodig gehad. Ook nog niks gevoeld.

Bjorg, ik herken je gevoel uit je post van vorige week. Ik snap dat woord genieten ook niet helemaal. Je hebt toch vooral wat meer kwaaltjes en klachtjes dan normaal dus waarom zou ik nu ineens moeten genieten. Ik geniet er waarschijnlijk straks veel meer van om niet meer zwanger te zijn ;-D Ik vind het vooral een spannende periode, ben er inmiddels wel wat geruster op maar vind iedere echo toch weer eng.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel de baby best veel en dat is een fijne geruststelling. Verder gebeurd er weinig spannends bij ons haha. Ben vrijdag 23 weken, dus dat schiet ook alweer mooi op!
Alle reacties Link kopieren
Bjorg, ik herken dat wel, dat mensen aangeven dat je er wel van moet genieten en alles nu wel los kan laten. Het gaat nu toch goed? Ik ga daar okk een beetje van steigeren. Ik moet niets, en al helemaal niet genieten. Gelukkig lukt het me wel steeds beter, maar het is niet aan anderen om te bepalen of ik dat meer of minder zou moeten doen. Voor jezelf en je kleintje zorgen en een modus vinden om deze tijd goed door te komen is al een hele prestatie. Jammer dat anderen dit zo moeilijk in kunnen zien.
Fijn dat de extra echo ook goed was!

Arinna, dat regelen herken ik. Bezig met opruimen, lijstje van spullen maken, zorgverzekeringen vergelijken...
Wat grappig dat jouw buik nog niet zo duidelijk aanwezig is. Ik kon vanaf een week of 15 toch echt mijn gewone broeken niet meer aan. En nu (ruim 22 weken) doet mijn buik een groeispurt volgens mij. Het lijkt nu iedere week zoveel duidelijker te worden. Vind het allemaal prima, maar het valt gewoon op.

Melon, volgens mij gaan wij precies gelijk op. Ik voel haar ook steeds meer en duidelijker, fijn hè? Ik vind het inderdaad ook geruststellend.
Alle reacties Link kopieren
Met zestien weken kon ik ook écht niet meer om m'n buik heen en kreeg ik de eerste vragen van buitenaf (omdat ze het risico met zó'n groei wel durfden te nemen).

Wij wachten de twintig weken echo in spanning af! Volgende week weten we gewoon wat er al die tijd al in mijn buik aan het groeien is. Ik voel toch een lichte voorkeur voor een meisje, puur en alleen omdat ik zelf kleding maak, leukere outfitjes zie voor meiden om te maken en verwacht dat jongens al héél snel die goedbedoelde hobby van moeders zat zijn.

M'n vriend hoopt meer op een jongen. Uiteindelijk zijn we wel blij met beide natuurlijk, maar als je ons héél diep in het hart kijkt, ziet de situatie er zo uit.

Qua gezondheid gaat het wel aardig. M'n bloeddruk blijft nog steeds de hele dag door rond de 60/90 hangen. Dat in combinatie met een klas vol hysterische kinderen die helemaal in de sinterklaasstemming zijn, zorgt ervoor dat ik echt niet beter dan eerst voel. Dat was nog enigszins de hoop.. 'met het tweede trimester heb je geen last meer van hcg en voel je je op je best!' Nou...

Kindje beweegt eigenlijk dagelijks wel, wat ook mij enorm oplucht. Vorige week had ik even een bloedinkje tijdens het toiletbezoek. Helderrood bloed, onmogelijk ontstaan door tillen of persen, want ik kwam nét uit bed. Dus ik had even een spannend momentje. Toch naar werk gegaan, maar de spanning liep wel bij me op.

M'n directeur was heel resoluut; ik móest even naar de VK voor het hartje en desnoods reed hij me zelf waar ik maar naar toe gestuurd zou worden. Heel lief en uiteindelijk overbodig gebleken. Hartje bleek behoorlijk sterk te kloppen.
Hartslag was 140, dus mocht je in de theorie geloven dat meisjes een hogere hartslag hebben, heb ik nu nog geen flauw idee met zo'n getal.

Ik zou niet weten hoe mensen het tot de bevalling af kunnen wachten hoor, ik kan nu al niet wachten tot volgende week!
Alle reacties Link kopieren
Honeylemon gelukkig was alles goed, maar dat soort dingen maakt hé altijd ongerust hé? Ik voel me pas sinds een week wat actiever, ligt vast ook aan dat ik iets minder uren op werk draai. Maar nu de misselijkheid en de ontzettende moeheid wat minder zijn, krijg ik last van obstipatie (komt ook door ijzertabletten waar ik mee ben gestart), last van mijn rug en stuitje. Het ene kwaaltje wordt steeds door een andere vervangen zo lijkt het.... Ik ben nog even naar het ziekenhuis gegaan ivm garde buiken en mogelijke blaasontsteking vorige week, maar was niks aan de hand. Volgende week weer naar de gynaecoloog. Enne qua buik: tot een week of twee viel het mee en zagen sommigen het nieteens uit zichzelf. Maar nu is mijn buik echt hard aan het groeien, niet bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je! En Roosvicee Laxo zou je niet wat kunnen helpen?
Het is inderdaad het een volgend op het ander, wat vervelend! Ook misschien doordat het er twee zijn dat je extra belast wordt..
Hallo allemaal, ik geloof dat jullie wel een soort vast groepje hebben hier, maar ik wil gewoon even mijn hart luchten :-)
Gisteren positief getest. Ik heb twee miskramen gehad, een in september en eentje 4 maanden voor de zwangerschap van mijn zoon, in maart 2015. Ik kan dus niet echt blij of enthousiast zijn, en ergens baal ik ervan dat mijn cyclus zo fucking regelmatig is dat ik letterlijk 2 weken na de conceptie al weet dat ik zwanger ben :O
Het zou zoveel schelen als je er pas achterkomt wanneer de cruciale stressperiode al bijna voorbij is... maar goed. Aan de andere kant heb ik meteen kunnen beginnen met extra hoge dosis foliumzuur (moet ivm medicatie).
Mijn meest recente miskraam is 3 maanden geleden, Met 5 weken. Ik denk dat ik dus ook nog even wacht met huisarts/vk bellen.
Verder zie ik op tegen de vele etentjes en borrels die eraan komen in december. Ik ben iemand die wel van een wijntje houdt, dus als ik spa rood sta te drinken roepen mensen meteen dat ik vast zwanger ben O_o Tips daarvoor??
Alle reacties Link kopieren
Welkom syvon en gefeliciteerd voorzichtig! Spannend met wat er eerder gebeurd is en opnieuw zwanger zijn. En die eerste weken kun je zo weinig doen.... Als je zou kunnen kiezen, bij welke termijn zou je een echo willen? Zou je je beter voelen bij een vroege echo rond 6-7 weken of liever pas rond 10 weken en je wat zekerder bent? Want wat je hiermee wil zou voor mij uitmaken wanneer ik een verloskundige zou bellen. Kan voor jpu weer anders zijn.
Qua alcohol; je gebruikt al medicatie, kun je het hierop gooien? Misschien dat je veel last hebt van je maag hierdoor of dat de alcohol de laatste tijd nogal heftig in combinatie ermee binnenkomt?
Foodb schreef:
29-11-2017 18:23
Welkom syvon en gefeliciteerd voorzichtig! Spannend met wat er eerder gebeurd is en opnieuw zwanger zijn. En die eerste weken kun je zo weinig doen.... Als je zou kunnen kiezen, bij welke termijn zou je een echo willen? Zou je je beter voelen bij een vroege echo rond 6-7 weken of liever pas rond 10 weken en je wat zekerder bent? Want wat je hiermee wil zou voor mij uitmaken wanneer ik een verloskundige zou bellen. Kan voor jpu weer anders zijn.
Qua alcohol; je gebruikt al medicatie, kun je het hierop gooien? Misschien dat je veel last hebt van je maag hierdoor of dat de alcohol de laatste tijd nogal heftig in combinatie ermee binnenkomt?
Ik denk dat ik rond 7 weken wel een echo aan zou durven, alleen weet je dan nog niet of je een hartje gaat zien, toch? Ik weet nog wat een opluchting dat was bij mijn zoontje, dat de echoscopiste zei dat de kans dat het nu goed zou gaan 90% was ofzo. Dat was met 8 weken.
En met die alcohol... de laatste keer dat ik zwanger was had ik een borrel, en om lastige vragen te voorkomen heb ik toen de hele avond hetzelfde glas prosecco vastgehouden :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi syvin ik haak even in. Hier ook een miskraam voor mijn dochter en in augustus weer 1 wat een curretage werd. Helaas nog steeds niet zwanger geworden. Bij mijn dochter klopte het hartje bij 6.4 weken. Vanaf de 6 weken moet het hartje kloppen. Ik zelf ga aandringen mocht het zover zijn op een vroege echo maar bij mij is het ook steeds vroeg mus gegaan. Het zou voor mij schelen als ik eerder het hartje zie kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon: ja, dat geregel.... soort vervroegde nesteldrang volgens mij. Naast de dingen die ik moet regelen, heb ik ook veel van die dingen die al jaren op een lijstje stonden en die ik nu ineens wel voor elkaar krijg, zodat die dingen eindelijk eens uit mijn hoofd zijn. Klusjes in huis&tuin enzo. Heel fijn want die lijst wordt echt korter.

@buik: gelukkig hoor ik van genoeg mensen om me heen dat zij bij de eerste ook pas laat een buikje kregen, anders zou dit me weer echt onzeker maken (evenals het niks voelen). Het is ook niet zo dat ik zelf nog geen verandering zie, maar anderen kunnen het niet zien en broeken passen dus nog gewoon. Alleen 's avonds vind ik wel dat hij wat meer zichtbaar is en gaat er wel eens een knoop los. :P Nu dus ruim 18 weken... we wachten af.

@honeylemon: ik zou vanwege kleertjes (zonder dat ik daar zelf handigheid in heb om ze te maken) ook graag een meisje willen, voor jongens is het volgens mij (niet onmogelijk maar wel) veel lastiger om wat leuks te vinden. Maar verder geen echte voorkeur voor geslacht.
Vervelend dat je je (nog) niet zo heel goed voelt! En al helemaal bloedverlies, dat is schrikken. Wel fijn zo'n begripvolle directeur. Mijn baas is ook heel meedenkend in alles, dat is heel prettig.

@Foodb: die obstipatie is bij mij ook al een paar keer voorbij gekomen, ik probeer heel goed te kijken wat ik wel en niet eet, maar soms heb ik evengoed pech. :( Had het nog nooit eerder gehad maar is behoorlijk 'shit'... Rugklachten trouwens ook, ik dacht dat komt wel met de buik maar schijnbaar kun je daar ook eerder last van krijgen door interne veranderingen.

@Syvon: welkom! Als je tot nu toe alleen vroege miskramen hebt gehad, kan het inderdaad fijn zijn om rond de 7/8 weken een kloppend hartje te zien. Mijn eigen houding is na twee miskramen na een kloppend hartje (en één ervoor) dat ik geen echo's meer wil voor de 10-12 weken. Maar zolang je die ervaring niet hebt (en zelfs een goede ervaring), zou ik er gewoon voor gaan. Kansen worden zeker kleiner, alleen zaten wij helaas steeds bij de 'kleine' percentages.
Geen tips helaas voor de etentjes en borrels... drink zelf bijna nooit dus geen smoesjes hoeven verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ff updat wie nog niet weten. Gisteren 20 weken echo gehad. Alles was is. Goed:))
En geslacht blijft verrassing, idd voor mij me man weet het wel "
Ik stel gezegt dat hij echt voorzichtig meoet houden ik wil niks weten maar ook richting vrienden. Familie.

Welkom nieuwe schrijvers,
Alle reacties Link kopieren
Arinna, goed dat je bezig bent met de «regeldingen», zoals je zelf zegt: dat is ook nesteldrang. Je wil gewoon alles goed geregeld hebben, nu heb je nog lekker de tijd, prima toch om daar mee bezig te zijn!
Maisnon, dank voor je lieve reactie, je verwoord het heel goed.
HoneyLemon, hoe is het met je leerlingen en hun Sinterklaas-humeur? Hou je het nog vol? Fijn dat je directeur zo resoluut was, hij geeft om z’n werknemers – dat is een goed teken! Wat betreft je theorie: mijn meisje heeft een hartslag van ong. 140…..
Foodb, hoe bevalt het minder werken? Hoe gaat het “thuis”? Wanneer is je man aan de beurt voor dat assessment? Ik hoop dat minder werken positieve invloed heeft op jou, zowel lichamelijk als fysiek, en dat het daardoor “thuis” ook beter loopt. Hier wisselen de kwaaltjes zich ook af, maar obstipatie is zeer herkenbaar! Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar ik baal er wel stevig van, het is zo onzichtbaar, je praat er niet makkelijk over maar ik kan me er echt heel erg slecht door voelen…. (Ik ga de Roosvicee Laxo proberen!) Succes deze week bij de gyn!
Syvon, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik denk dat deze groep heel goed begrijpt hoe spannend en eng het allemaal is. Bij 7 weken zou je een kloppend hartje moeten kunnen zien, als niet dan is dat meestal geen goed teken. Sterkte meid! Laat je ons weten hoe het met je gaat?
Marijeens, gefeliciteerd met de goede 20-wk echo!
Alle reacties Link kopieren
Thxs, zou iemand bij mij tabel kunnen aanpassen. Goeie 20 wekenecho . Blijft verrassing.
Alle reacties Link kopieren
Marijeens - gedaan.

Hier: stressvol weekend, het vertrouwen is nogsteeds heel fragiel - blijkt. Ik had het gevoel dat ik baby minder/niet meer voelde, dus meteen dikke paniek en tranen. Manlief maar troosten en rationeel op me in praten. Vandaag weer veel “gerommel” dus nu wel weer wat vertrouwen, ze ligt waarschijnlijk net even anders waardoor ik haar minder voel, want ik voel haar wel alleen anders. Ik kijk het nog even aan, als de paniek blijft, bel ik voor n extra echo.
Alle reacties Link kopieren
Ah bjorg :hug: gelukkig voel je het nu wel.
Ik moet morgen naar de gyn. Morgen heeft mijn man ook een onafhankelijke beoordeling voor het UWV en beginnen ze met het egaliseren van de vloer waardoor we een week in een vakantiehuisje zitten. Drukke dag dus..... ondertussen voel ik me psychisch beter, relatie loopt beter, we hebben meer begrip voor elkaar. Maar lichamelijk wisselt het nogal: wat minder snel moe dan eerder maar nog steeds trap ik er elke keer in en doe ik teveel. Daarnaast last van mijn rug/bekken, krampen in mijn been en mijn darmen zijn al weken in standje verstopping ondanks laxerende middelen in hoge doseringen. Ene kwaaltje wordt minder, maar krijg dan direct weer wat anders terug zeg maar. Die groeiende buik wordt nu ook wat lastig met bewegen en benen scheren enzo.
Alle reacties Link kopieren
@bjorg:
Normaal ben ik groot sinterklaas fan, maar dit jaar mag die ouwe vent weer snel naar Spanje reizen.. ze zijn zoooo druk! Wordt helemaal gek. En ook ik had zorgen ivm minder beweging voelen. Ik voel wel wat, maar minder vaak en het houdt minder lang aan. Dus gelijk zorgen dat we straks met de twintig weken echo slecht nieuws zouden krijgen.. ik voel gelukkig nog wel íets, dus kan ik mezelf aardig wijsmaken dat ik me pas na woensdag terecht zorgen mag maken..

@syvon, welkom! Bij mij was er met ruim 6 weken nog geen hartactie, dus wees niet meteen bang. Aan de andere kant biedt hartactie ook geen garantie op een succesvolle zwangerschap.. gewoon je gevoel volgen, dat is het beste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven