Zwangerschap testen ?!

19-04-2018 17:11 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey !

Ik heb sinds maandag al 5 zwangerschapstesten gedaan en bij alle testen was er een vage 2e streep te zien. ( Binnen 3 minuten )

Ik zou eigenlijk 14 april ongesteld moeten worden maar ik ben dit nog steeds niet.

Op internet lees ik een streep is een streep maar toen ik de dokter hierover belde zeiden ze dat het waarschijnlijk negatief is en dat ik bij hen een test moet doen of bloedprikken om te kijken wat het nu echt is :(

Ik heb echter weinig geduld en aangezien ik het nog aan niemand dan mijn partner heb verteld wil ik toch anderen hen mening horen.

Ik ga morgen direct bloedprikken maar wat vinden jullie ??

Gr. iemand die met veel spanning wacht
Een streep is een streep roepen ze hier op het forum ook veel maar dat is geeoon allang achterhaald. Doe een andere soort test of wacht gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Op de maandag heb ik een test gedaan waar ik geen foto meer van heb en die was super licht waardoor ik dacht huh kijk ik nou verkeerd?

Hierna heb ik deze testen gedaan en werd het dus wel iets donkerder maar niet zo 'dik' als normaal, ze waren niet op dezelfde dag maar wel dagen achter elkaar.

Misschien dat ik nog een winkel open kan vinden waar ik een test kan kopen en morgen ochtend direct kan testen :)
Cathaleyyyy schreef:
19-04-2018 18:42
Op de maandag heb ik een test gedaan waar ik geen foto meer van heb en die was super licht waardoor ik dacht huh kijk ik nou verkeerd?

Hierna heb ik deze testen gedaan en werd het dus wel iets donkerder maar niet zo 'dik' als normaal, ze waren niet op dezelfde dag maar wel dagen achter elkaar.

Misschien dat ik nog een winkel open kan vinden waar ik een test kan kopen en morgen ochtend direct kan testen :)
Ah XL misschien of een andere grote supermarkt?
Hier heeft zelfs de buurtsupermarkt testen. Volgens mij heeft elke supermarkt testen. Vaak de CB digitaal en predictor early (die is ook gevoelig, 10miu/ml). De CB digitaak heeft wel wat meer Hcg nodig.
Alle reacties Link kopieren
Yayyyyy! Maar hoe nu verder ? :o

https://www.mupload.nl/img/1aq20t.jpeg
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Catheley!!

Ik heb net vanavond ook positief getest (volgens mij). Dat hoe nu verder herken ik heel erg ;). Het voelt echt alsof je nu iets 'moet' ofzo he, heb ik iig. Huisarts bellen ofzo, maar die kan natuurlijk ook niks haha.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
19-04-2018 23:19
Gefeliciteerd Catheley!!

Ik heb net vanavond ook positief getest (volgens mij). Dat hoe nu verder herken ik heel erg ;). Het voelt echt alsof je nu iets 'moet' ofzo he, heb ik iig. Huisarts bellen ofzo, maar die kan natuurlijk ook niks haha.
Gefeliciteerd.
Je kunt je vast inlezen op de websites van verschillende verloskundigepraktijken in de buurt zodat je kunt beslissen welke je voorkeur heeft en daar dan morgen contact mee opnemen om een eerste afspraak in te plannen (als je vanavond graag alvast iets wil doen naar aanleiding van de positieve test).
Alle reacties Link kopieren
Cathaleyyyy schreef:
19-04-2018 23:13
Yayyyyy! Maar hoe nu verder ? :o

https://www.mupload.nl/img/1aq20t.jpeg
Gefeliciteerd.
Verloskundigepraktijk in de buurt gaan zoeken, websites bekijken, welke jou een goed gevoel geeft. En daar contact mee opnemen. Op basis van je cyclus en laatste menstruatie wordt er dan voor over een weken een eerste afspraak ingepland.
Gefeliciteerd TO!
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de felicitaties !

Bruchetta jij ook veel succes !!

Ik ga me inlezen over verloskundige praktijken in de buurt en daarna contact opnemen met een praktijk ! :-D :cheer:
Gefeliciteerd!

Je kunt bij de verloskundigenpraktijken ook letten op of ze bv centering pregnancy aanbieden, of het een groot team is of juist klein team of een zelfstandige (dat je de hele zwangerschap en bevalling dezelfde persoon hebt) etc. Succes met uitzoeken :)
Jaaaaa gefeliciteerd :hyper: Lekker van dit goede nieuws genieten
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad via internet op zoek naar verloskundige praktijk. Je kunt gerust van het weekend alles rustig bekijken en maandag contact opnemen.

Misschien is moeders voor moeders iets voor jou? Zie Google. Daar kun je je ook aanmelden.

Verder hoef je eigenlijk niet zoveel
Gewoon rustig afwachten. Blij zijn. Gek hè opeens?

Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Na bloed geprikt te hebben blijkt mijn HCG ( als ik het goed heb) waarde heel laag te zijn en moet ik maandag opnieuw bloed prikken ☹️, als de waarde dan niet verdubbelt is dan word ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Na een heel gelukkig moment toch weer onzekerheid.

Verder had ik ook nog een vraag,

Waar moet ik op letten als ik naar verloskundige praktijken kijk? Ik woon zelf in Rotterdam Zuid en ik zou echt niet weten wat de beste optie zou zijn

Zoveel vragen bij een mogelijke eerste kind :o

Heel erg bedankt voor de hulp / steun !
Alle reacties Link kopieren
Wat naar! Waarom heb je bloed laten prikken in eerste instantie? Hopelijk loopt hij goed op.
Alle reacties Link kopieren
Wat onzeker allemaal! Misschien kun je morgen of zondag ook nog eens testen en kijken of het oploopt?

Ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben en heb woensdag de verloskundige gebeld. Ik heb er voor één gekozen die dicht bij mij in de buurt zit. Dat lijkt me praktisch als ik er wel eens alleen naar toe moet (geen auto).
Verder heb ik niet echt eisen gesteld. Geloof dat ze vast allemaal goed zullen zijn. En omdat het de eerste is, heb ik toch nog geen flauw benul van wat ze aanbieden en of ik daar behoefte aan heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven