Zwangerschap vertellen

17-10-2018 19:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben en het is nou niet echt gepland, totaal niet want ik zit in mijn laatste jaar en slikte de pil, in mijn ogen wel welkom. Mijn laatste menstruatie was 19-9, dus ben ik nu waarschijnlijk 4 weken.Ik ben al bijna 5 jaar samen met mijn even oude vriend(21), hij werkt inmiddels fulltime. We wonen beide nog thuis en hij heeft een auto.

Afijn, mijn vriend ga ik het van het weekend vertellen. Hij heeft wel eens eerder aangegeven even alleen te willen zijn mocht ik met dit nieuws komen, dus i know what to do. Ik zit meer met mijn ouders en zijn ouders, aangezien we nog thuis wonen.. iemand tips hoe je zoiets rustig aan je ouders overbrengt? Met allemaal gezellige dingen lijkt me niet zo gepast, denk ik?

Liefs
anoniem_377458 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 19:37
5.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen zorg eerst even dat je een eigen plek krijgt.
Stel je voor dat je met je vriendje een kamer hebt en hij komt gezellig met de mededeling dat er gewoon maar even iemand bij komt die A de rust verstoord B heel veel aandacht nodig heeft en C waar jij niet voor kunt zorgen want je studeert nog. En waar ga je het allemaal van betalen?

Ik denk niet dat je ouders, of zijn ouders, overgelukkig zullen reageren.
Je bent nog jong, er zijn nog genoeg andere mogelijkheden.
Je verwacht nogal wat van je ouders als je bij hun thuis een baby krijgt.
Ik hoop voor je dat ze je steunen en je je school kunt afmaken. Het zal anders niet makkelijk worden. Sterkte met alles.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vertellen op een rustig moment. Ik zou er wel alles aan doen om een eigen woonruimte te krijgen en er niet vanuit gaan dat je met je gezin bij je ouders kan en mag blijven wonen.
Niet gepland, pil gebruikt, maar wél welkom? Geldt dit ook voor je vriend?

En nee, niet met gezellige dingen aankomen bij je ouders, maar als je dit beiden wilt, hoef je ook niet het boetekleed aan te trekken natuurlijk.

Dat je er zo makkelijk van uit gaat dat het kind bij je ouders geboren gaat worden, vind ik dan wel weer wat voorbarig (pun intended)...
Ikzelf zou als ouder zeggen: als je zelf ouders wordt, ga je ook zelf maar 'huisje, boompje, beestje spelen'.

Ik zou uiteraard helpen, financieel, praktisch en emotioneel, maar ik zou echt absoluut niet de oma willen worden die stiekem het kind opvoedt omdat dochterlief nog niet uit huis was...
Eerst even rustig met je vriend praten hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eerst maar eens hoe je vriend reageert, en beslis dan of jullie het willen houden of niet.
Daarna komen de praktische zaken: waar gaan we wonen, hoe gaan we het financieel doen, kan jij je school afmaken etc.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je zeer onregelmatig ongesteld zijn als je aan de pil bent?
...
Djessy schreef:
17-10-2018 19:30
Hoe kun je zeer onregelmatig ongesteld zijn als je aan de pil bent?
Scherp.
Alle reacties Link kopieren
De pil legt je eigen cyclus plat dus als jij zegt dat je onregelmatig ongesteld was dan ben jij zeer waarschijnlijk erg slordig met de pil om gesprongen waardoor je nu zwanger bent.

Hoe je dat moet vertellen ik zou het niet weten want hoe je het ook brengt je ouders en je vriend gaan niet blij zijn.

Je had het je zelf een stuk makkelijker gemaakt als je had gewacht tot een baby niet alleen bij jou welkom was maar je had gewacht tot je vriend er ook an toe was en de omstandigheden beter.

Sterkte dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet vanuit gaan dat je bij je ouders mag blijven wonen. Als je mijn dochter was, zou ik zeggen, jullie zijn 21, volwassen, ik hoor wel hoe jullie het willen gaan regelen. No way dat ik weer met een baby in huis ging zitten. Die tijd is geweest.
ik geef mn bek ook maar een douw
Fijn een auto, wel erg belangrijk voor een zwangerschap, het klinkt allemaal zo ondoordacht...
Doe die test eens eerst..
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
17-10-2018 19:30
Hoe kun je zeer onregelmatig ongesteld zijn als je aan de pil bent?
Dit ja. Echt onzin dit verhaal.
Tijdens het kersteten vertellen? Gezellig..
Inderdaad. Je lijkt er klakkeloos van uit te gaan dat de baby bij jouw ouders geboren kan worden. Hoeveel ik ook van mijn kinderen hou, als je zo nodig vadertje en moedertje wil gaan spelen betekent dat dat je dat in je eigen huis doet, niet in het mijne.
Je post wijzigen heeft niet zoveel zin, hoor, HappyNurse. De meesten hebben het al gelezen...
Ik wens je in elk geval erg veel sterkte toe.
Wat moet jij enorm geschrokken zijn dat je in verwachting bent.
Je bent nog zo ontzettend jong. een kindje zet je leven echt op z'n kop, zeker omdat je nog zo jong bent. Denk er heel goed over na of je dit kindje echt wel wil laten komen.
Ik zou het je vriend zo snel mogelijk vertellen.
Stel je vriend wil het kindje wel en jij niet dan zou ik toch abortus plegen. Je zit namelijk 18 jaar aan je kind vast. Andersom hetzelfde, je moet het echt beide heel graag willen een kind opvoeden, 18 jaar lang. Het kind verdwijnt echt niet meer, je zit er echt aan vast. Weet waar je aan begint op jouw jonge leeftijd.
Je laatste menstruatie was 19/9.
Je ei-sprong is dus ergens rond 3 of 4 oktober geweest.
We zijn vandaag 17 oktober.
Hoe kan je dan al 4 weken zwanger zijn?

Eerst maar es langs je huisarts om te kijken of je écht zwanger bent.
Of dat je maandelijkse troubles gewoon weer onregelmatig zijn.

En vervolgens je partner inlichten.

Al de rest stel je maar effe uit tot die laatste van de schok bekomen is en ook effectief voor 't kind wil gaan.
En dat kan dus best een paar weken duren.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 19:42
4.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even aangepast, onregelmatige cyclus is inderdaad niet van toepassing idk waarom ik dat zei. Recent zat ik nog aan de implanon en was daarmee zeer onregelmatig ongesteld, ben daarom ook overgestapt omdat het niet werkte, afijn niet belangrijk. Ook maar weg gehaald dat van thuis want het is inderdaad wel erg makkelijk van mij gedacht. Beetje naïef ook.
Ik ben in februari klaar met school en heb daarbij al gelijk een jaar contract, werk er nu ook al als bijbaantje. Hoe en wat verder weet ik nog niet, het is nog zo "vers"

Dit is wel eens eerder besproken met mijn vriend, mocht het gebeuren is het voor hem ook welkom, tenminste, dat zei hij toen.

Wel bedankt voor jullie reacties.
EJC schreef:
17-10-2018 19:39
Ik wens je in elk geval erg veel sterkte toe.
Wat moet jij enorm geschrokken zijn dat je in verwachting bent.
Je bent nog zo ontzettend jong. een kindje zet je leven echt op z'n kop, zeker omdat je nog zo jong bent. Denk er heel goed over na of je dit kindje echt wel wil laten komen.
Ik zou het je vriend zo snel mogelijk vertellen.
Stel je vriend wil het kindje wel en jij niet dan zou ik toch abortus plegen. Je zit namelijk 18 jaar aan je kind vast. Andersom hetzelfde, je moet het echt beide heel graag willen een kind opvoeden, 18 jaar lang. Het kind verdwijnt echt niet meer, je zit er echt aan vast. Weet waar je aan begint op jouw jonge leeftijd.
In beginsel wel met je post eens, maar je zit niet 18 jaar aan een kind vast: je bent de rest van je leven moeder en vader.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
17-10-2018 19:40
Je laatste menstruatie was 19/9.
Je ei-sprong is dus ergens rond 3 of 4 oktober geweest.
We zijn vandaag 17 oktober.
Hoe kan je dan al 4 weken zwanger zijn?

Eerst maar es langs je huisarts om te kijken of je écht zwanger bent.
Of dat je maandelijkse troubles gewoon weer onregelmatig zijn.

En vervolgens je partner inlichten.

Al de rest stel je maar effe uit tot die laatste van de schok bekomen is en ook effectief voor 't kind wil gaan.
En dat kan dus best een paar weken duren.
Omdat je 2 weken "cadeau" krijgt, ze rekenen vanaf je 1e menstruatie dag van je laatste menstruatie. In feite dus maar 2 weken.
Is dat jaarcontract overigens al getekend?

Anders zou ik erop gokken dat je dat kwijt bent.

Als je al zwanger zou zijn, ben je in februari pakweg 6 maanden ver.
Weinig werkgevers die je dan nog gaan opleiden als ze weten dat je na een maand in bevallingsverlof gaat.
En dat je ongeveer 1/3de van je contract thuis zit.

In 't beste geval krijg je een contract na je bevalling en verlof.
Gaat je vriend dan ook bij je ouders inwonen
Belg007 schreef:
17-10-2018 19:40
Je laatste menstruatie was 19/9.
Je ei-sprong is dus ergens rond 3 of 4 oktober geweest.
We zijn vandaag 17 oktober.
Hoe kan je dan al 4 weken zwanger zijn?
Gewoon, zoals iedereen die z'n zwangerschap berekent. Vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Je krijgt dan 2 weken kado maar je weet eigenlijk nooit precies wanneer de eisprong en innesteling was dus dit is handiger rekenen, die dag weet je namelijk zeker. Je bent eigenlijk 38 weken zwanger fysiek, maar we rekenen 40 weken.
Dus je vraagt nu hoe je het je (schoon)ouders moet gaan vertellen terwijl je vriend het nog niet eens weet? En hij heeft aangegeven even alleen te willen zijn als je met dit nieuws zou komen?

Maak je je niet meer zorgen om zijn reactie? Of hoe je het hem moet vertellen? Of wat hij bedoelt met "even alleen zijn"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven