Zwangerschap vertellen

17-10-2018 19:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben en het is nou niet echt gepland, totaal niet want ik zit in mijn laatste jaar en slikte de pil, in mijn ogen wel welkom. Mijn laatste menstruatie was 19-9, dus ben ik nu waarschijnlijk 4 weken.Ik ben al bijna 5 jaar samen met mijn even oude vriend(21), hij werkt inmiddels fulltime. We wonen beide nog thuis en hij heeft een auto.

Afijn, mijn vriend ga ik het van het weekend vertellen. Hij heeft wel eens eerder aangegeven even alleen te willen zijn mocht ik met dit nieuws komen, dus i know what to do. Ik zit meer met mijn ouders en zijn ouders, aangezien we nog thuis wonen.. iemand tips hoe je zoiets rustig aan je ouders overbrengt? Met allemaal gezellige dingen lijkt me niet zo gepast, denk ik?

Liefs
anoniem_377458 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 19:37
5.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou wel of geen test gedaan?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
17-10-2018 19:46
Is dat jaarcontract overigens al getekend?

Anders zou ik erop gokken dat je dat kwijt bent.

Als je al zwanger zou zijn, ben je in februari pakweg 6 maanden ver.
Weinig werkgevers die je dan nog gaan opleiden als ze weten dat je na een maand in bevallingsverlof gaat.
En dat je ongeveer 1/3de van je contract thuis zit.

In 't beste geval krijg je een contract na je bevalling en verlof.
Ja, zeker! Hij staat al sinds februari vast. Nu werk ik op een lager niveau en vastgesteld jaar contract zodra ik mijn diploma heb. En in de zorg zullen ze dat niet zo snel doen denk ik, ik heb werkelijk waar geen flauw idee.
Alle reacties Link kopieren
Zwanger zijn kan zo veel fijner zijn als het kind ook door de vader is gewenst en je een eigen plek hebt waar je echt een gezin kan zijn.

Je ontzegt jezelf zo veel door het op deze manier te doen. Daar zou ik echt verdrietig om zijn als mijn kind het zo zou aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je een test gedaan? Als je 19/9 nog ongesteld was en je zit aan de pil, dan zou je toch nu pas weer ongesteld moeten worden? Er is dan nog geen sprake van overtijd zijn..? Dus is er een reden dat je toch dacht zwanger te kunnen zijn ondanks je pilgebruik?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch zo snel mogelijk vertellen en niet wachten tot het weekend, ik kan me niet voorstellen dat hij het waardeert als je het nog dagen voor je houdt, bovendien is het voor jou ook niet fijn om het nog dagen te moeten verzwijgen en er in je eentje mee rond te lopen.

Ik zou het eerst samen bespreken, eventueel na zijn periode van bezinking (ik neem aan dat die periode geen dagen of weken gaat duren) en dan samen aan jullie ouders vertellen.

Wat jullie dan daarna beslissen, dat is volledig aan jullie, ik vind het niet de plaats van mensen op een forum om daar iets over te gaan roepen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger.

zo moeilijk is het niet hoor.
Gefelciteerd en succes met het regelen van eigen woonruimte
Vertel het je vriend zo snel mogelijk. Laat het even bezinken. Als jullie beslissen om voor dit kindje te gaan, is het belangrijk dat jullie uitzoeken hoe jullie z.s.m. aan een appartementje/huis komen. Maak een stappenplan met z’n tweeën. Daarna aan jullie ouders vertellen: leg dan meteen jullie plannen voor. Wie weet hebben ze goede tips. Hebben jullie überhaupt al gespaard voor uitzet etc?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
17-10-2018 20:14
Waarom heb je een test gedaan? Als je 19/9 nog ongesteld was en je zit aan de pil, dan zou je toch nu pas weer ongesteld moeten worden? Er is dan nog geen sprake van overtijd zijn..? Dus is er een reden dat je toch dacht zwanger te kunnen zijn ondanks je pilgebruik?
Misschien was ze 's morgens misselijk, misschien had ze gevoelige borsten of andere symptomen en heeft ze gegoogeld en gevonden dat het op een zwangerschap kan wijzen. Het is niet dat het wegblijven van de menstruatie het enige teken is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Staan jullie al ingeschreven bij de woningbouw?
Want dat zou ik als allereerste gaan regelen als jullie er samen voor gaan.

Kan jaren duren voor je iets hebt, maar eerst maar die inschrijving regelen dus.
Mocht je vriend het kindje niet willen en jij wel: ook alleen kom je er heus wel. Hier op Viva doen ze bij ongeplande zwangerschappen altijd net alsof je een 14-jarig meisje bent dat ergens in een bordeel ligt met een heroïnespuit in haar arm. Kom op zeg. Je bent 21 jaar, bijna afgestudeerd en hebt al een baan. Het komt echt wel op z’n pootjes terecht, als je er hard voor werkt. Het zal nu alleen nogal in een stroomversnelling moeten allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
17-10-2018 20:31
Je bent 21 jaar, bijna afgestudeerd en hebt al een baan. Het komt echt wel op z’n pootjes terecht, als je er hard voor werkt. Het zal nu alleen nogal in een stroomversnelling moeten allemaal.
Precies.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
17-10-2018 20:31
Mocht je vriend het kindje niet willen en jij wel: ook alleen kom je er heus wel. Hier op Viva doen ze bij ongeplande zwangerschappen altijd net alsof je een 14-jarig meisje bent dat ergens in een bordeel ligt met een heroïnespuit in haar arm. Kom op zeg. Je bent 21 jaar, bijna afgestudeerd en hebt al een baan. Het komt echt wel op z’n pootjes terecht, als je er hard voor werkt. Het zal nu alleen nogal in een stroomversnelling moeten allemaal.
Inderdaad, en vaak krijg je ook nog wel één of meerdere reacties die suggereren dat je je vriend erin geluisd hebt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven