zwangerschapskwaal slapeloosheid

30-01-2014 03:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ben 28 weken zwanger en heb ontzettende last van slapeloosheid. Dit speelt nu al gok ik 3 weken. Heb wel geprobeerd hier wat aan te doen, vast ritueel voor slapen gaan, warme melk drinken of via een app een soort van klein meditatie momentje in te plannen. Helaas helpt het tot nu toe niet. Heeft iemand tips o.i.d. Wil hier vanaf komen omdat het nogal wat onrust in mij veroorzaakt waardoor de 'deur' tot piekeren wel heel gemakkelijk open staat.

Groetjes
Ik heb dit al sinds het begin bij deze zwangerschap. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik er geen last van. Dat waren jongens en nu krijg ik een meisje. Misschien is dat het verschil
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 31 januari 2014 @ 01:03:

Ik heb dit al sinds het begin bij deze zwangerschap. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik er geen last van. Dat waren jongens en nu krijg ik een meisje. Misschien is dat het verschil



Hahaha, ik krijg ook een meisje dus wie weet ligt het inderdaad daaraan... Bijna 02u s nachts en inderdaad nog wakker.

Ga maar effe wat (nieuwe) topics lezen ofzo.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog wakker zoals elke nacht. Ik slaap sowieso niet voor 3e en soms zie ik zelfs 05:00 worden. Ik ben nu 38w zwanger! Elke ochtend word ik tussen 07.30 en 09:00 wakker en dan ga even wat drinken of op ruimen en dan kruip ik er weer in tot 11:00, 12:00 en soms tot 14:00!! Me hele ritme is overhoop en daar ben ik soms bezorgd over.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb t ook va t begin. in slaap vallen lukt wel maar dan ... Vermoeiend! Vorige zwngschp ook gehad maar toen kon ik op andere momenten nog wat inhalen. Nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook gehad bij al m'n zwangerschappen, jongen/meisje maakte hier niet uit. Laatste zwangerschap kon ik het helemaal accepteren, ik lag gewoon rustig wakker te liggen zonder gepieker en zonder ergernis. Evt wat lezen op Ipad of Ereader.
Sinds ander halve week heb ik mijn hoofdeinde van mijn bed iets omhoog gezet en sinds ander halve week slaap ik eigenlijk best weer goed...

Wellicht is dat hoofdeinde dat omhoog staat er de reden van, wellicht nemen de hormonen wat af... Ik weet het niet, maar voor anderen misschien de moeite waard?!



Ik werd meestal wakker van misselijkheid en overgeven en van niet meer goed kunnen liggen op mijn zij. (Ben normaal een buik slaper) en als ik eenmaal wakker ben, dan heb ik veel moeite om weer terug in slaap te komen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdagnacht zeer slecht geslapen, maar 2,5 uur. Ging niet zozeer om het niet in slaap komen maar vermoedelijk om niet te kunnen slapen. Zaterdagavond naar de film geweest toen, 1,5u zitten pitten .

's nachts om 01 uur naar bed gegaan en warempel ik sliep door tot zondag 12u! Eindelijk geen ' gezeik' gehad et het in slaap komen, er is nog hoop!
Morning! Iemand ook wakker?

Ik heb eigenlijk vreselijk dorst, maar wil niets drinken omdat ol dat er dan vaak weer uitkots als ik er niets bij eet...

Wat een dilemma
Hallo dames! Heel herkenbare kwaal, ik lag ook heel veel wakker tijdens mijn zwangerschap. Meestal was ik rond 3u nog wel wakker... Had wel als voordeel dat ik nog wakker was toen mijn vliezen braken



En nu zit ik dus aan de andere kant... Een baby die ons wakker houdt. Vannacht was/is het mijn beurt: 1.30, 4.30 en nu. Mevrouw (5 maanden ) heeft sinds een week besloten om maar heel vaak per nacht wakker te worden.



Succes dames, heb geen tips eigenlijk... Veel sterkte, en probeer af en toe overdag te gaan liggen, al is het een half uurtje!
South, ik leg 's avonds een stapeltje fruit, koekjes en crackers naast mijn bed, met een fles water, zodat ik er 's nachts niet uit hoef. En een emmer uiteraard.



Vannacht trouwens maar van 3-5 wakker gelegen. Rottig dat ik er om 6u uit moest, maar ter compensatie sliep ik al om 8u gisteravond. Who needs a social life anyway, nietwaar?
Overdag moet ik helaas werken, dus liggen zit er niet in
Alle reacties Link kopieren
*Herleest dit topic nog maar eens. Komt tot de conclusie dat ze helaas niks over het hoofd heeft gezien.* Dat worden nog een aantal lange maanden met een pittige peuter.:(



Ik heb het momenteel vooral met inslapen, dat is altijd al mijn makke maar nu duurt het rustig anderhalf tot twee uur, langer als ik vroeger naar bed ga, want avondmens. Iemand hier ervaring met-/ bij de verloskundige gevraagd naar melatonine als hulpmiddel?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 37 weken zwanger en ik kreeg vorige week de tip van mijn verloskundige om een natuurlijk middel te proberen, namelijk passiebloem capsules. Is op geheel natuurlijke basis en kan geen kwaad voor moeder of kind. Bij mij heeft het 2 nachten gewerkt maar helaas lig ik weer nachten wakker nu. Misschien toch het proberen waard voor sommige. Je kunt ze halen bij het soort drogist als de tuinen etc. Meer homeopathisch. .. succes aanstaande moeders!!
Alle reacties Link kopieren
Even een oud topic omhoog halen...



Nog meer meiden last van slaapproblemen? In slaap vallen is het probleem niet...wel het doorslapen. Vaak al na 2 a 3 uurtjes weer wakker. Niet uitgerust, maar slapen lukt ook niet meer.



Nog mensen met tips hier?
Alle reacties Link kopieren
Drink je (overdag) wel genoeg? Ik werd ook vaak wakker in het begin vd zwangerschap en volgens m'n moeder lag het eraan dat ik te weinig dronk. Ben daar op gaan letten en sindsdien slaap ik veel beter... Word nog wel wakker om te plassen en/of te draaien (38 weken zwanger) maar slaap direct weer in.. Kan nu makkelijk van 23 tot 11u slapen en word dan hooguit 4/5x wakker en dus meteen weer in slaap..
quote:TiTaTamara schreef op 30 januari 2014 @ 05:59:

Hoi kroelebeestje,

Ik heb daar ook last van gehad! Ook rond die periode. Frustrerend hè! Vond dat zo vreemd, want ben eigenlijk echt een slaapkop. Ik sliep wel in, want ik was wel moe, om vervolgens 2 uur later wakker te worden. Niet uitgerust, maar ook niet meer kunnen slapen.

Ik piekerde niet, maar was gewoon echt klaarwakker. Wel soms geïrriteerd, omdat ik alle uren op de klok voorbij zag komen, wetende dat als het tijd was om op te staan, dat ik dan wel weer kon slapen.

Ik stond dan maar op, beneden nog even boekje lezen of ipadten. En 'smiddags maar even een een kort dutje doen.

Nu ben ik 35 weken en kan ik wel weer slapen, behalve dat ik soms wakker wordt van maagzuur of pijn in mijn bekken. Maar ben niet meer zo slapeloos.Ik ben nu voor de 2e keer zwanger, nu 38 weken en heb deze zwangerschap geen last van slapeloosheid gehad. Misschien omdat ik nu de hele dag actief moet zijn met een dreumes die rondkruipt. Probeer af en toe overdag wel een dutje te doen en slaap dan 's nachts nog steeds prima.
Alle reacties Link kopieren
Bam1984, ik drink overdag genoeg ja. Dus daar ligt het niet aan... Helaas. Het was een makkelijke oplossing geweest anders.



Titatamara, watfijn dat je nu wel goed slaapt s nachts. Ik probeer juist ook actief te zijn en blijven overdag en doe zelden een middagdutje. Vandaag toevallig wel even gelegen, omdat ik gewoonweg op ben.



Het zal er wel bij horen, maar prettig is het allesbehalve.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt wakker bent ga dan wat nuttigs doen. Vouw de was, kook vast, poets iets. Dan kun je in de middag als je wel slaap krijgt gewoon gaan liggen omdat alles al gedaan is. Gewoon je even niet aan de klok houden dus maar naar je lichaam luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat hem hier niet worden hoor nina1966, mijn vriend en ik moeten er allebei vroeg uit voor werk, dus als ik dat allemaal ga doen, ben ik al doodop als de dag begint. En wordt mijn vriend dus wakker van mij. S middags gaan liggen lukt ook niet altijd, omdat ik dan aan hetd werk ben.



Maar lief dat je meedenkt, heb jij het wel zo gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven