Zwangerschapskwaaltjes-klaagtopic

09-11-2019 19:59 243 berichten
Voor wie ook even behoefte heeft om te zeiken. TO trapt af:

Ik ben nu 27 weken zwanger en de kwaaltjes lijken ineens allemaal tegelijk te komen. :-(
Brandend maagzuur
Kortademigheid
Bekkenpijn (vooral na het opstaan)
Wakker worden met rugpijn en een zere buik
Sowieso niet lekker meer kunnen liggen

Daarnaast heb ik al jaren last van ischias die nu in alle hevigheid opspeelt, keelpijn en een pijnlijk blaartje op m’n tong. Voel me gewoon even niet fijn nu.

Wie heeft er nog wat te zaniken?
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk!

16 weken en een paar dagen en mijn darmen hebben besloten te gaan staken :-| massa's kiwi's en roosvice moeten eraan te pas komen om zo nu en dan het toilet te kunnen bezoeken. Zucht.

Beginnende bekkenpijn is hier ook aanwezig, vooral na een flink stuk wandelen

En ik heb last van slapeloosheid. Ik lig ontelbare nachten wakker vanaf 02:00 tot 06:00. Zo zonde :-(
Present!

Bijna 26 weken zwanger van een tweeling en blegh: buik als een watermeloen (namelijk twee baby's van 30cm erin), geen houding meer om in te slapen, misselijk en bekkeninstabiliteit. Joepie, nog een paar weken te gaan... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dankje, ff lekker zeuren.
11 weken zwanger en HELE dag misselijk, ik ga zometeen maar slapen want dat is t enige moment dat ik er even geen last van heb :mrgreen:

Ohja en ook gewoon heel chagrijnig op man :twisted:
ravenloos schreef:
09-11-2019 20:04
Oh heerlijk!

16 weken en een paar dagen en mijn darmen hebben besloten te gaan staken :-| massa's kiwi's en roosvice moeten eraan te pas komen om zo nu en dan het toilet te kunnen bezoeken. Zucht.

Beginnende bekkenpijn is hier ook aanwezig, vooral na een flink stuk wandelen

En ik heb last van slapeloosheid. Ik lig ontelbare nachten wakker vanaf 02:00 tot 06:00. Zo zonde :-(
Obstipatie lijkt me echt zo kut! Hier wel zo nu en dan aambeien die al de kop opsteken (pun intended). Dat belooft weer wat voor na de bevalling. :'(
JonathanStrange schreef:
09-11-2019 20:21
Present!

Bijna 26 weken zwanger van een tweeling en blegh: buik als een watermeloen (namelijk twee baby's van 30cm erin), geen houding meer om in te slapen, misselijk en bekkeninstabiliteit. Joepie, nog een paar weken te gaan... ;-)
Jij hebt pas echt recht om te klagen! o_o
Sterkte!
Livingontheedge schreef:
09-11-2019 20:23
Dankje, ff lekker zeuren.
11 weken zwanger en HELE dag misselijk, ik ga zometeen maar slapen want dat is t enige moment dat ik er even geen last van heb :mrgreen:

Ohja en ook gewoon heel chagrijnig op man :twisted:
Van misselijkheid word je ook gewoon chagrijnig. Slaap lekker alvast!
Alle reacties Link kopieren
Jaa zeuren! Kan ik na vandaag zeker gebruiken! :monkey:

37 weken en 2 dagen zwanger en ik heb het echt gehad. Van mij mag hij nu al komen. Enorm veel last van druk daar beneden en indalingsweeen. slapen gaat slecht want ik kan me geen houding vinden in bed of dan word ik weer wakker door maagzuur of een volle blaas :yawnee:


Deze hele zwangerschap is niet soepel verlopen. Heb me geen moment fit gevoeld. Ben vanaf de eerste weken tot nu extreem moe geweest. Gelukkig geen misselijkheid maar vanaf de 18 weken kwamen de bekken en rug klachten tevoorschijn. Met 30 weken kreeg ik te horen bekkeninstabiliteit te hebben.

Ik had het zwanger zijn dus ook wel behoorlijk onderschat. Gelukkig is het einde in zicht! ;)
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa ik doe mee!
26 weken en die bandenpijn is om gek van te worden!
Verder nog steeds misselijk (extreme vorm is gelukkig al een week of negen over) maar kan al wel weer eten dus val niet meer af, zelfs twee kilo aangekomen!

Oh ja en maagzuur en elke tien minuten plassen (altijd nèt als ik iets aan het doen ben wat je eigenlijk moet afmaken) en volgens mij heb ik wéér een blaasontsteking dus maandag maar weer een potje vullen en richting HA...
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
09-11-2019 20:21
Present!

Bijna 26 weken zwanger van een tweeling en blegh: buik als een watermeloen (namelijk twee baby's van 30cm erin), geen houding meer om in te slapen, misselijk en bekkeninstabiliteit. Joepie, nog een paar weken te gaan... ;-)
Jeetje een tweeling, respect!
Lacer schreef:
09-11-2019 20:47
Jaa zeuren! Kan ik na vandaag zeker gebruiken! :monkey:

37 weken en 2 dagen zwanger en ik heb het echt gehad. Van mij mag hij nu al komen. Enorm veel last van druk daar beneden en indalingsweeen. slapen gaat slecht want ik kan me geen houding vinden in bed of dan word ik weer wakker door maagzuur of een volle blaas :yawnee:


Deze hele zwangerschap is niet soepel verlopen. Heb me geen moment fit gevoeld. Ben vanaf de eerste weken tot nu extreem moe geweest. Gelukkig geen misselijkheid maar vanaf de 18 weken kwamen de bekken en rug klachten tevoorschijn. Met 30 weken kreeg ik te horen bekkeninstabiliteit te hebben.

Ik had het zwanger zijn dus ook wel behoorlijk onderschat. Gelukkig is het einde in zicht! ;)
Wat balen zeg dat je eigenlijk gewoon geen “goede” periode hebt gehad in heel je zwangerschap. Nog even volhouden!
Alle reacties Link kopieren
ravenloos schreef:
09-11-2019 20:04
Oh heerlijk!

16 weken en een paar dagen en mijn darmen hebben besloten te gaan staken :-| massa's kiwi's en roosvice moeten eraan te pas komen om zo nu en dan het toilet te kunnen bezoeken. Zucht.

Beginnende bekkenpijn is hier ook aanwezig, vooral na een flink stuk wandelen

En ik heb last van slapeloosheid. Ik lig ontelbare nachten wakker vanaf 02:00 tot 06:00. Zo zonde :-(

Oh ja die slapeloosheid heb ik ook, maar dan om 04.00 uur wakker worden om te plassen en dan pas rond 06.00 uur in slaap sukkelen waarna onze peuterdochter dan ons om 06.30 wakkerroept...
Naatje2000 schreef:
09-11-2019 20:50
Jaaaaa ik doe mee!
26 weken en die bandenpijn is om gek van te worden!
Verder nog steeds misselijk (extreme vorm is gelukkig al een week of negen over) maar kan al wel weer eten dus val niet meer af, zelfs twee kilo aangekomen!

Oh ja en maagzuur en elke tien minuten plassen (altijd nèt als ik iets aan het doen ben wat je eigenlijk moet afmaken) en volgens mij heb ik wéér een blaasontsteking dus maandag maar weer een potje vullen en richting HA...
Lijkt me de hel, blaasontsteking bovenop toch al tig keer per dag moeten plassen..
Alle reacties Link kopieren
Ja klagen, fijn!! Hier bijna 24 weken.
Net hersteld van een buikgriep. Niks binnen kunnen houden en wel van binnen opgegeten worden is geen pretje. Alle zwangerschapkilos weer kwijt en zo slap gevoel. Inmiddels weer beter en kan ik ook weer eten, maar dan dus weer maagzuur aargh!

Maar het ergste vind ik wel die hormonen. Had ik bij de eerste geen last van. Zat toen echt op een soort van roze wolk... Nu levert juist alles stress en huilbuien op. Zeer vermoeiend. Ik weet gewoon dat ik mezelf niet ben.

Zo dat lucht op haha, fijn topic!!
Mette07 schreef:
09-11-2019 22:33
Ja klagen, fijn!! Hier bijna 24 weken.
Net hersteld van een buikgriep. Niks binnen kunnen houden en wel van binnen opgegeten worden is geen pretje. Alle zwangerschapkilos weer kwijt en zo slap gevoel. Inmiddels weer beter en kan ik ook weer eten, maar dan dus weer maagzuur aargh!

Maar het ergste vind ik wel die hormonen. Had ik bij de eerste geen last van. Zat toen echt op een soort van roze wolk... Nu levert juist alles stress en huilbuien op. Zeer vermoeiend. Ik weet gewoon dat ik mezelf niet ben.

Zo dat lucht op haha, fijn topic!!
Ai, buikgriep.. Dan gaat het inderdaad niet hard met de kilo’s!

Hormonen heb ik volgens mij geen last van (al zou ik dat dan eigenlijk aan mijn omgeving moeten vragen). ;-D Ik voel me niet veel anders dan anders. Vervelend, dat emotionele. :|
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk dit!!!

Bijna 29 weken zwanger van een tweeling en jeetje wat is het zwaar!!!! Ik kan niet normaal draaien in bed, hijg als ik alleen al voorover buig. Kan niet meer slapen omdat die twee ruzie lijken te hebben om de ruimte in mijn buik.

Mijn bekken zijn volledig naar de klote en de spataderen zijn mega pijnlijk. Ze lopen van mijn doos tot mijn enkels en door de bloedverdunners zijn mijn benen helemaal blauw.

Nog 8 weken... ik vraag me af hoe ik die ga doorkomen
Blueberryblue schreef:
10-11-2019 09:28
Oh heerlijk dit!!!

Bijna 29 weken zwanger van een tweeling en jeetje wat is het zwaar!!!! Ik kan niet normaal draaien in bed, hijg als ik alleen al voorover buig. Kan niet meer slapen omdat die twee ruzie lijken te hebben om de ruimte in mijn buik.

Mijn bekken zijn volledig naar de klote en de spataderen zijn mega pijnlijk. Ze lopen van mijn doos tot mijn enkels en door de bloedverdunners zijn mijn benen helemaal blauw.

Nog 8 weken... ik vraag me af hoe ik die ga doorkomen

Haha, oh gelukkig, het ligt niet aan mij! Fijn om te horen, Blueberry, want ik begon me al een aansteller te vinden, sinds deze week is het opeens enorm zwaar geworden!
Alle reacties Link kopieren
Blueberryblue schreef:
10-11-2019 09:28
Oh heerlijk dit!!!

Bijna 29 weken zwanger van een tweeling en jeetje wat is het zwaar!!!! Ik kan niet normaal draaien in bed, hijg als ik alleen al voorover buig. Kan niet meer slapen omdat die twee ruzie lijken te hebben om de ruimte in mijn buik.

Mijn bekken zijn volledig naar de klote en de spataderen zijn mega pijnlijk. Ze lopen van mijn doos tot mijn enkels en door de bloedverdunners zijn mijn benen helemaal blauw.

Nog 8 weken... ik vraag me af hoe ik die ga doorkomen

:hug:
Blueberryblue schreef:
10-11-2019 09:28
Oh heerlijk dit!!!

Bijna 29 weken zwanger van een tweeling en jeetje wat is het zwaar!!!! Ik kan niet normaal draaien in bed, hijg als ik alleen al voorover buig. Kan niet meer slapen omdat die twee ruzie lijken te hebben om de ruimte in mijn buik.

Mijn bekken zijn volledig naar de klote en de spataderen zijn mega pijnlijk. Ze lopen van mijn doos tot mijn enkels en door de bloedverdunners zijn mijn benen helemaal blauw.

Nog 8 weken... ik vraag me af hoe ik die ga doorkomen
Aah dat klinkt echt heel klote. :(
Alle reacties Link kopieren
Blueberryblue schreef:
10-11-2019 09:28
Oh heerlijk dit!!!

Bijna 29 weken zwanger van een tweeling en jeetje wat is het zwaar!!!! Ik kan niet normaal draaien in bed, hijg als ik alleen al voorover buig. Kan niet meer slapen omdat die twee ruzie lijken te hebben om de ruimte in mijn buik.

Mijn bekken zijn volledig naar de klote en de spataderen zijn mega pijnlijk. Ze lopen van mijn doos tot mijn enkels en door de bloedverdunners zijn mijn benen helemaal blauw.

Nog 8 weken... ik vraag me af hoe ik die ga doorkomen
Oef sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Vannacht vier keer wakker geworden van krampen in mijn kuit (6)
Naatje2000 schreef:
14-11-2019 07:19
Vannacht vier keer wakker geworden van krampen in mijn kuit (6)
Blegh! :-(

Hier inmiddels geen keelpijn meer gelukkig, en ook al een stuk minder verkouden. Dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Blueberry en Jonathan, een tweeling lijkt mij helemaal pittig!

Inmiddels 23 weken, tot nu toe door de zwangerschap heengefietst. Maar sinds een week of 2 (te?) lage bloeddruk en hierdoor inmiddels 2x flauwgevallen. Moet gedurende dag erg letten op zout en suiker en gemiddeld 2x per dag op de grond gaan zitten met hoofd naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat heerlijk om te lezen dat anderen ook klachten hebben😂😂 niet leuk voor jullie maar het is toch een soort lotgenoten gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Hier draaaaama misselijkheid. Hou nauwelijks wat binnen. Ik ben er nu al helemaal klaar mee en ben pas 8,5 week.
Voel me super rot. Schuldig ten opzichte van mijn man, kinderen en werk. Bah.
Enerzijds denk ik : stel je niet zo aan, gewoon hoppa aan de slag. Maar ik merk dat hoe meer ik doe, hoe meer ik overgeef.
Bah bah bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven