Zwangerschapsmisselijkheid; poll

03-04-2024 10:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

ik (32j) heb nét ontdekt dat ik zwanger ben van mijn 2de kindje, uitgerekend rond 5 december dus ik ben momenteel 5w3 dagen :heart: . Qua symptomen heb ik grotere, zere borsten en ben ik vermoeider dan normaal (kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik een bijna 2-jarige peuter heb rondlopen :hyper: ).

Mijn eerste kindje is een jongetje en ik merk op dat ik op dit moment quasi dezelfde symptomen ervaar als bij de eerste. Ik denk dus dat de kans groot is dat het weer een jongetje is :) . Van mijn omgeving hoor ik écht vaak dat vrouwen misselijk(er) zijn als ze een meisje verwachten, vandaar dat ik uit nieuwsgierigheid deze poll opstart. In de comments mogen jullie natuurlijk ook laten weten wanneer die zwangerschapsmisselijkheid begon, want ik besef dat ik met mijn 5w3d nog héél vroeg ben en dat die misselijkheid zeker nog kan volgen :) :@@:

Had jij last van (ochtend)misselijkheid?

Totaal aantal stemmen: 52

Ja, en ik verwacht(te) een jongen (38%)
Ja, en ik verwacht(te) een meisje (23%)
Nee, en ik verwacht(te) een jongen (13%)
Nee, en ik verwacht(te) een meisje (25%)
appelavonturier wijzigde dit bericht op 03-04-2024 10:39
Reden: verduidelijking
1.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd!!

Hier zwanger van mijn 4e meisje, nooit misselijk geweest 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit misselijk geweest en ik heb 2 jongens en een meid. Bij mijn meid had ik veel trek in zoetigheid en bij mijn jongens in hartig.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
En gefeliciteerd natuurlijk :cheer:
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier twee jongens gehad.
Bij eerste zwangerschap 1 week echt ziek geweest van de misselijkheid. De rest van de zwangerschap last gehad van ochtendmisselijkheid (met overgeven). Mijn smaak was ook erg veranderd. En ook veel last van mijn gebit gehad.

Tweede zwangerschap echt ziek geweest van de misselijkheid (inclusief ziekenhuisopnames) van week 6 t/m 17. Toen was de misselijkheid van de één op de andere dag over en de rest van de zwangerschap ook niet meer misselijk geweest. Bij deze zwangerschap ook helemaal geen last van mijn gebit gehad. Had vooral zin in zoute dingen toen ik weer kon eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha dankjulliewel allemaal!
Het ziet er toch niet naar uit dat er een heel wetenschappelijk gebaseerd antwoord bestaat op de vraag of je vaker misselijk bent bij meisje of jongen :-D

Ik ben gewoon te nieuwsgierig! In België weet je het gelukkig al rond de 12 weken door de NIPT-test:)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd!

Dochter 1: misselijk tot 16 weken
Dochter 2: misselijk tot 20 weken
Zoon (kind 3): misselijk tot de bevalling met 42 weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd!
Ik had Hyperemesis gravidarum (voor de leek: kotsen tot je scheel ziet), volgens mij trekt dat zich weinig aan van het geslacht. Maar goed, het was toevallig wel een meisje.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een jongen op komst en misselijk geweest tot 18 weken. Geen ochtendmisselijkheid maar de hele dag door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vier kinderen, twee jongens en twee meisjes, en bij allemaal vanaf 5-6 weken tot einde zwangerschap misselijk/overgeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nu zwanger van de derde. Het lijkt enorm op de zwangerschap van mn dochter. Bij zoonlief echt amper klachten gehad(ja maagzuur vanaf 20 wkn). Bij dochter meer misselijk. Nu veel misselijk geweest en dood- en doodmoe. Ik vreet me schoen op als t een jongen wordt ;-D

Niet dat t uitmaakt overigens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd. 2 dochters en nooit misselijk geweest.

Maar ik denk dat het een bakerpraatje is. Je wordt misselijk van de hormonen en dat hangt niet af van het geslacht van het kleine klompje cellen, die de baby nu is. Kan me slecht voorstellen dat het geslacht de mate van misselijkheid beïnvloedt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mogelijk komt hg iets vaker voor bij meisjeszwangerschappen, maar dat is een extreme vorm van misselijkheid. Verder zegt misselijkheid niks over het geslacht. Je kans op een jongen of een meisje is 50-50.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel overgeven hier. Ik laat wel weten wat het wordt ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
1e: meisje, hele dag misselijk tot 16 wkn, overgeven, vieze smaak in mond. En weer misselijk vanaf week 32.

2e: zoontje, nu 20 wkn en ook hele dagen misselijk. Wel betere eetlust.

Kortom hier maakt t niet uit
Alle reacties Link kopieren Quote
Allereerst proficiat!

Ik ben nu 7w zwanger van ons tweede kindje en heb dezelfde symptomen als bij onze dochter: misselijk, overgeven, ontzettend moe en enorm chagrijnig.
Het was toen wel ineens voorbij, nog voor 12w.
Hier ook België dus binnen ca. 5 weken zullen we het geslacht weten...

Ben in ieder geval blij dat dit de laatste keer zal zijn want jongens toch, dit is toch echt verschrikkelijk :nooo: (zeker in combinatie met een peuter).
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de eerste zwanger van een meisje -> tot 18 weken elke avond moeten kotsen

Bij de tweede zwanger van een jongen -> het aantal keer dat ik moest kotsen was op 1 hand te tellen. Wel misselijk maar tot max 12 weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste keer (dochter) nauwelijks misselijk, tweede keer (zoon) behoorlijk misselijk. Dus jouw vlieger ging bij mij niet op.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij beide even misselijk en het werden een zoon en een dochter
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij dochter nauwelijks misselijk geweest! Nu bij mijn tweede zwangerschap heb ik regelmatig last van, dus ik gok op een jongetje :proud: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 2 zoons.
Bij beide kotsmisselijk geweest tot aan de 20 weken.
De hele dag door braken, en zo intens moe.
Alle reacties Link kopieren Quote
_Mathilde_ schreef:
03-04-2024 22:03
Gefeliciteerd!!

Hier zwanger van mijn 4e meisje, nooit misselijk geweest 😂
Gefeliciteerd Mathilde! Leuk, een 4e

Hier inmiddels 2 jongens, ook niet misselijk geweest
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bij elke zwangerschap (dit is de derde keer) misselijker geweest en drie keer een jongetje. Overigens begon het bij mij deze derde keer met 5,5 week, de week ervoor voelde ik me juist super goed.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven