Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:pejeka schreef op 09 oktober 2015 @ 23:55:

[...]





Nee. Dat is juist het treurige. Over treure gesproken. Niemand, en al helemaal de politiek niet, schijnt erop in te willen gaan dat dit hele gebeuren ons heel veel geld kost en zeker nog gáát kosten, en een verklaring te willen geven waar dat geld dan vandaan moet komen.



Dan krijg je van die halfslachtige antwoorden als "keuzes". En als je dan gewoon vraagt waarom die keuzes nu opeens wel gemaakt kunnen worden, en niet toen de ouderenzorg op de tocht stond, het sociale vangnet ging scheuren en andere voorzieningen in stand gehouden moesten worden, dan krijg je een halfslachtig antwoord.



En ja, ik snap dat niemand hier op het forum daar verantwoordelijk voor is, voor die keuzes. Maar ik snap tegelijkertijd niet dat velen zich daar dan maar gelaten bij neerleggen. Want hé, ook al ligt mijn oma een halve dag te soppen in haar volle luier en mag ze, als ze geluk heeft, drie keer per week een half uur luchten, omdat het géld op is, gelukkig gaan we beter met asielzoekers om...



En nee, die asielzoekers zijn niet de schuld van die keuzes. Maar het is wél heel vreemd dat jarenlang de keuze niet vóór het in stand houden van onze voorzieningen kon uitvallen, maar er nu opeens zakken vol met geld lijken te zijn...



Leg het me maar uit.



Been there, done that, got the T-shirt.

Ik ben niet gelaten, er zijn geen zakken met geld alleen voor asielzoekers en ik ken geen oma's in volle luiers.
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 23:54:

[...]





Waarom dan?

Het is een foto van een actie die heeft plaatsgevonden met onderschrift, geen opruiende tekens, geen verboden organisatie.Als men een artikel deelt, zonder te weten van welke bron, dan vind ik dat al bijzonder. Als dan blijkt dat het artikel van een rechtsextreme website komt, dan zou ik het niet willen delen, al ging het over puppies en regenbogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 09 oktober 2015 @ 23:48:

http://www.telegraaf.nl/b ... n_4_jaar_spoorloos__.html



Deze kleine jongen komt uit Bosnië Herzegovina.

Is ook een vluchteling.



Heb ik iets gemist, is daar oorlog?



Wel erg dat het ventje vermist wordt. Dat gun je niemand.Bosniërs maken geen schijn van kans op een asielstatus.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Waarom komen er geen voorstellen om de opvang in Nederland te versoberen, zodat de aanzuigende werking verdwijnt? Denemarken heeft dat ook gedaan en dat heeft goed geholpen. Dat kan hier toch ook?

Waarom zulke ruime vergoedingen? Waarom een sociale huurwoning met voorrang? Waarom hier zo'n soepel toelatingsbeleid in verhouding met ALLE andere Europese landen? Waarom niet alleen tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken bij een ingewilligd asielverzoek? Er moet toch iets gebeuren om de instroom in te dammen? Als we op de EU moeten wachten dan zijn we zo honderdduizenden asielzoekers verder.



Het voordeel is dat als je de opvang versobert, je gelijk heel wat gelukszoekers afschrikt.
Dat jongetje is ontvoerd vanaf het terrein LaGeSo. Er zijn camerabeelden van.



De slogan Wir sind das Volk is helemaal niet neo-nazistisch bedoeld en veel Oost Duitsers zijn nog altijd trots op deze slogan en de rol van deze slogan op de Montagsdemonstrationen in 89/90.



In Oost Duitsland hoor je deze slogan nog regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 10 oktober 2015 @ 00:00:

[...]





Als men een artikel deelt, zonder te weten van welke bron, dan vind ik dat al bijzonder. Als dan blijkt dat het artikel van een rechtsextreme website komt, dan zou ik het niet willen delen, al ging het over puppies en regenbogen.



Dat het op een extreme site staat maakt het niet minder waar.

Het gaat mij er om dat er in Duitsland iets aan het veranderen is, van klappen op het station naar een (bescheiden) blokkade

van een AZC



Ik ben aan het googlen geweest en kom de actie ook op FB en andere sites tegen.



Maar ik waardeer je bezorgdheid over mijn nieuwsbronnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 10 oktober 2015 @ 00:00:

[...]





Als men een artikel deelt, zonder te weten van welke bron, dan vind ik dat al bijzonder. Als dan blijkt dat het artikel van een rechtsextreme website komt, dan zou ik het niet willen delen, al ging het over puppies en regenbogen.





hele dubieuze club. Ik snap niet dat Gijs daarmee geassocieerd wil worden.





Zuerst! wurde auf dem Grundstock des Abonnentenstammes der nicht an Kiosken erhältlichen, 1951 gegründeten, rechtsextremen Monatszeitschrift Nation und Europa (N&E) aufgebaut,[1] die Munier aufkaufte und zugunsten von Zuerst! einstellen ließ, wobei er den N&E-Mitherausgeber Harald Neubauer, der eine rechtsextreme Funktionärskarriere aufweist, als Kolumnisten übernahm.[1] Im Impressum von Zuerst! heißt es, dass die Zeitschrift „vereinigt mit Nation & Europa, Deutsche Monatshefte“ wurde.[2] Rechtsextreme Medien wie die Deutsche Stimme unterstützen die Gründung. Wirtschaftlich hatte es allerdings Startschwierigkeiten. Da jedoch etwa der Arndt-Verlag, die Wochenzeitung Der Schlesier und die Deutsche Militärzeitschrift für Zuerst! warben, machte Vieregge einen „Werbeeffekt“ für Muniers Publikationen aus. Darüber hinaus bespricht Zuerst! Bücher aus dem Munier-Verlagsimperium.[1]



Die Zeitschrift erscheint in der Verlagsgruppe Lesen und Schenken (Verlage Arndt, Bonus, Pour le Merite) von Dietmar Munier, einem der einflussreichsten Verleger aus dem rechtsextremen Spektrum. Der schleswig-holsteinische Verfassungsschutzbericht des Jahres 2009 bescheinigte der Erstausgabe von Zuerst! zwar „keine offenkundig rechtsextremistischen Äußerungen“, verwies jedoch auf Muniers Rolle als ihr Herausgeber.[3] Dem schleswig-holsteinischen Verfassungsschutz galt Muniers Verlag zumindest als rechtsextremer „Verdachtsfall“. Nach einem von Munier angestrengten Gerichtsverfahren darf der Verlag seit dem Verfassungsschutzbericht 2012 nicht mehr als ein solcher Verdachtsfall geführt werden.[4]



Vertrieben wurde die Zeitschrift über die Verlagsunion, einer Tochtergesellschaft des Bauer-Verlags.[5][6] Auf Anfragen des NDR-Medienmagazins Zapp sowie des Nachrichtenmagazins Der Spiegel, warum der Bauer-Verlag eine Zeitschrift wie Zuerst! vertreibt, antwortete die Verlagsleitung, dass die Pressefreiheit „Meinungsfreiheit im Rahmen der geltenden Gesetze ermöglichen” solle und diese „das volle politische Spektrum” abdecke.[6] Anfang 2012 wechselte das Magazin aus Kostengründen, wie es hieß, den Vertrieb.[7]



2015 richtete die Zeitschrift ein extrem rechtes „Lesertreffen“ aus, bei dem u.a. Menno Aden, Gerd Schultze-Rhonhof und Barbara Rosenkranz als Redner auftraten. Alexander Dugin, der von russischer Seite nicht ausreisen durfte, wurde live zugeschaltet.[8]
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:04:

[...]





Dat het op een extreme site staat maakt het niet minder waar.

Het gaat mij er om dat er in Duitsland iets aan het veranderen is, van klappen op het station naar een (bescheiden) blokkade

van een AZC



Ik ben aan het googlen geweest en kom de actie ook op FB en andere sites tegen.



Maar ik waardeer je bezorgdheid over mijn nieuwsbronnen.Lees die site eens, dan weet je dat het onwaar is. Wat een misselijk staaltje propaganda is daar te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 09 oktober 2015 @ 23:58:

[...]





Been there, done that, got the T-shirt.

Ik ben niet gelaten, er zijn geen zakken met geld alleen voor asielzoekers en ik ken geen oma's in volle luiers.



Onder welke steen heb jij geleefd (met alle respect)? De problemen dat oudere mensen veel te lang in gebruikt incontinentiemateriaal zitten (of zelfs in incontinentiemateriaal worden gehesen, zelfs als ze het niet nodig hebben, omdat dat weer tijd scheelt qua op het toilet helpen), zijn echt niet nieuw. Bezuinigingen, te weinig personeel, geen geld. Helaas. Het zal (gelukkig) geen standaard zijn, maar het komt toch vaker voor dan de inspectie lief is.



Maar het gaat niet alleen om oma.



Het gaat er gewoon om dat onze middelen ook niet van elastiek zijn, dat het niet alleen nu gaat om de opvang met een bed en een maaltijd voor die mensen, maar dat velen van hen hier niet meer gaan vertrekken en een aanzienlijk deel hier de rest van het leven op de sociale voorzieningen gaat teren. Dit terwijl het sociale vangnet al overbelast is. En waar halen we dat geld vandaan, om die mensen 30-40 jaar lang van een inkomen te voorzien?



Of geloof jij echt in het sprookje dat het allemaal excellente tandartsen, ingenieurs, chirurgen, economen, enz. zijn die hier binnen de kortste keren aan de slag kunnen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:04:

[...]





Dat het op een extreme site staat maakt het niet minder waar.

Het gaat mij er om dat er in Duitsland iets aan het veranderen is, van klappen op het station naar een (bescheiden) blokkade

van een AZC



Ik ben aan het googlen geweest en kom de actie ook op FB en andere sites tegen.



Maar ik waardeer je bezorgdheid over mijn nieuwsbronnen.Dat het op een rechtsextreme website staat, maakt het onbetrouwbaar. De formulering is al kantje boord, maar daar zal ik gevoeliger voor zijn. Daarnaast is het als ik je zo begrijp een kleine moeite om een bron te vinden die niet rechtsextreem is en die hetzelfde verhaal vertelt. Ik ben niet bezorgd, ik wil gewoon geen rechtsextreem materiaal zien.
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:04:

[...]





Dat het op een extreme site staat maakt het niet minder waar.

Het gaat mij er om dat er in Duitsland iets aan het veranderen is, van klappen op het station naar een (bescheiden) blokkade

van een AZC



Ik ben aan het googlen geweest en kom de actie ook op FB en andere sites tegen.



Maar ik waardeer je bezorgdheid over mijn nieuwsbronnen.En het gaat hier om een extreem rechtse site en de foto is van een demonstratie van Pegida. Wat wil je nu precies bijdragen in deze discussie Gijs?
Het probleem in Duitsland is nog veel groter dan in Nederland. In Duitsland is extreem rechts altijd al aanwezig geweest en hoewel er nu krampachtig vluchtelingen welkom worden geheten, vermoed ik dat veel Duitsers er in hun hart toch anders over denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 10 oktober 2015 @ 00:06:

[...]





Dat het op een rechtsextreme website staat, maakt het onbetrouwbaar. De formulering is al kantje boord, maar daar zal ik gevoeliger voor zijn. Daarnaast is het als ik je zo begrijp een kleine moeite om een bron te vinden die niet rechtsextreem is en die hetzelfde verhaal vertelt. Ik ben niet bezorgd, ik wil gewoon geen rechtsextreem materiaal zien.



Oke geef het zelfde artikel maar uit een neutrale krant.

Dan ruil ik het om.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
en je bericht klopt natuurlijk ook niet op deze manier, je laat een bericht zien van een extreem rechtse site van een demonstratie van Pegida en je tekst is: in Duitsland worden ze ook wakker.

dat is dus onjuist, de pegida doet niks anders dan demonstreren en leuzen scanderen als "wir sind das Volk". Al lang voordat de vluchtelingencrisis begon. De pegida en Zuerst is tegen moslims. Vluchteling of geen vluchteling dat is hen om het even.
@Pejeka: ik heb al vaker gezegd hoe ik erover denk. Dan zeg je dat ik geen antwoorden heb, dan geef ik ze opnieuw. Nu zeg je dat ik onder een steen leef. Tsja. Ik denk dat er sprake is van een andere optie: ik ben het niet met je eens. En ik heb al vaker gezegd waarom niet, maar het lijkt niet te landen. Dat is niet erg, maar dan hoeft het ook niet elke keer opnieuw.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:08:

Het probleem in Duitsland is nog veel groter dan in Nederland. In Duitsland is extreem rechts altijd al aanwezig geweest en hoewel er nu krampachtig vluchtelingen welkom worden geheten, vermoed ik dat veel Duitsers er in hun hart toch anders over denken.de extreem rechtsen zijn een kleine club, veel duitsers willen er niks mee te maken hebben. En wat jij vermoed kan je niet staven
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:08:

[...]





Oke geef het zelfde artikel maar uit een neutrale krant.

Dan ruil ik het om.Ik hoef jouw werk toch niet te doen? Ik moet de was nog strijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 10 oktober 2015 @ 00:09:

@Pejeka: ik heb al vaker gezegd hoe ik erover denk. Dan zeg je dat ik geen antwoorden heb, dan geef ik ze opnieuw. Nu zeg je dat ik onder een steen leef. Tsja. Ik denk dat er sprake is van een andere optie: ik ben het niet met je eens. En ik heb al vaker gezegd waarom niet, maar het lijkt niet te landen. Dat is niet erg, maar dan hoeft het ook niet elke keer opnieuw.Dat we het niet eens zijn, vind ik prima. Dat moet kunnen in een discussie. Maar als jij tegen met zegt "jij hebt ongelijk", wil ik inhoudelijk weten waarom je dat vindt. Zo eigenwijs ben ik dan wel weer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 10 oktober 2015 @ 00:11:

[...]





Ik hoef jouw werk toch niet te doen? Ik moet de was nog strijken.



Jij stoorde je

Maar het is al opgelost.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:14:

[...]





Dat we het niet eens zijn, vind ik prima. Dat moet kunnen in een discussie. Maar als jij tegen met zegt "jij hebt ongelijk", wil ik inhoudelijk weten waarom je dat vindt. Zo eigenwijs ben ik dan wel weer.heeft ze al zes keer gezegd. minstens
En dat heb ik gezegd, dus dan verwijs ik je graag terug naar mijn eerdere posts.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:10:

[...]



de extreem rechtsen zijn een kleine club, veel duitsers willen er niks mee te maken hebben. En wat jij vermoed kan je niet stavenIk zeg toch ook dat ik het vermoed. De actieve extreem rechtsen kunnen dan een kleine club zijn, maar het is natuurlijk niet uitgesloten dat er een veel grotere groep is die wel bepaalde ideeën van die club aanhangt. Vlak ook niet de Oost-Duitsers uit op dat gebied.
quote:pejeka schreef op 09 oktober 2015 @ 23:55:

[...]





Nee. Dat is juist het treurige. Over treure gesproken. Niemand, en al helemaal de politiek niet, schijnt erop in te willen gaan dat dit hele gebeuren ons heel veel geld kost en zeker nog gáát kosten, en een verklaring te willen geven waar dat geld dan vandaan moet komen.



Dan krijg je van die halfslachtige antwoorden als "keuzes". En als je dan gewoon vraagt waarom die keuzes nu opeens wel gemaakt kunnen worden, en niet toen de ouderenzorg op de tocht stond, het sociale vangnet ging scheuren en andere voorzieningen in stand gehouden moesten worden, dan krijg je een halfslachtig antwoord.



En ja, ik snap dat niemand hier op het forum daar verantwoordelijk voor is, voor die keuzes. Maar ik snap tegelijkertijd niet dat velen zich daar dan maar gelaten bij neerleggen. Want hé, ook al ligt mijn oma een halve dag te soppen in haar volle luier en mag ze, als ze geluk heeft, drie keer per week een half uur luchten, omdat het géld op is, gelukkig gaan we beter met asielzoekers om...



En nee, die asielzoekers zijn niet de schuld van die keuzes. Maar het is wél heel vreemd dat jarenlang de keuze niet vóór het in stand houden van onze voorzieningen kon uitvallen, maar er nu opeens zakken vol met geld lijken te zijn...



Leg het me maar uit.nee
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 oktober 2015 @ 23:56:

[...]



nee





Pejeka, de verzorgingsstaat was ook te mooi om waar te zijn, we waren daarmee ook wel gruwelijk verwend en mensen zijn vaak niet bereid een stap terug te doen.

De ouderen: mijn oma bijvoorbeeld wilde helemaal niet in een verzorgingshuis, ze wilde gewoon een keertje dood gevonden worden in haar appartementje als haar tijd gekomen was

Haar kinderen brachten haar er toch heen, want daar werd ze tenminste goed verzorgd, desondanks veranderde mijn oma in een neerslachtige vrouw en ging ze zienderogen achteruit, ze kon niet tegen betutteling.

En dan de pensioenen en de AOW: mijn schoonmoeder voelt zich de koningin te rijk met 'alleen' haar AOW, ze is nog nooit zo rijk geweest en dat terwijl ze niet meer hoeft te werken. Ze geniet ervan.

Mijn vader, pas gepensioneerd, vindt dat ze hem best zwaarder mogen belasten, van zijn generatie heb ik er meer gesproken die er zo over denken.

En zoals al eerder gezegd, kun je het geld beter stoppen in de opvang van mensen in nood, dan allerlei onzinnige op niets uitlopende projecten als ICT, HSL, de JSF of Rembrandt schilderijen.
Gijs heeft nu gewoon een foto geplaatst van die Pegida demonstratie met daaronder de misleidende tekst: in Duitsland worden ze ook wakker.

Wat een rare discussietechnieken toch weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven