Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:pejeka schreef op 07 februari 2016 @ 20:03:

[...]





Niks. Maar het is een legale groep en die mogen gewoon demonstreren, net zo goed als iedere andere legale vereniging waar je het niet direct mee eens bent.Als je op straat gaat staan schreeuwen kun je weerwoord verwachten. Het verbaast me dat dat binnen dit draadje zoveel verbazing oproept.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 07 februari 2016 @ 20:26:

[...]





Als je op straat gaat staan schreeuwen kun je weerwoord verwachten. Het verbaast me dat dat binnen dit draadje zoveel verbazing oproept.

Je verbazing om de verbazing verbaast mij dan weer. Aangezien ik niet verbaasd ben.

Is toch standaard dat er vanuit de andere kant een tegendemonstratie komt. Is ook standaard dat binnen die groep de meeste arrestaties worden verricht.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 07 februari 2016 @ 20:22:

[...]





Ben ook bij de tegendemonstratie geweest, niet zonder reden.

Ben wel nieuwsgierig waarom deze mensen geen massaal weerwoord mogen.



Weerwoord? Ik zie agressie van linkse demonstranten. Dan ben je geen haar beter dan dat terroristische tuig. Nou ja. Een paar haren dan.



En ik ben.echt geen aanhanger van Pegida. Maar waar gaat het naartoe? Het enige wat je nog ziet is tuig. Links of rechts.
Oh en ze waren niet beschaafd. ZE waren gewoon met te weinig en dat heeft te maken met het feit dat hun ideeën zo idioot zijn dat niemand er in het openbaar mee geassocieerd wil worden.

Ze luisterden niet naar de politie en wilden perse dicht bij een anti racisme demo staan.

Gingen het verkeer wat blokkeren.

Het grappigste was hoorde ik later dat er wat Ajax sjaaltjes aankwamen en de blik van opgetogen en alvast gaan joelen naar zeer teleurgesteld ging toen deze types al scheldend doorliepen.

Serieus, hopen dat er wat hooligans komen en dan als het mislukt achteraf roepen dat je zo beschaafd bent gebleven.

Echt wat een types.
quote:tvandattum schreef op 07 februari 2016 @ 20:41:

[...]





Weerwoord? Ik zie agressie van linkse demonstranten. Dan ben je geen haar beter dan dat terroristische tuig. Nou ja. Een paar haren dan.



En ik ben.echt geen aanhanger van Pegida. Maar waar gaat het naartoe? Het enige wat je nog ziet is tuig. Links of rechts.



Daarom waren wij ook kort aanwezig. Maar heb weinig agressie gezien toen ik er was, wel een heel hard tegengeluid.



En we kennen allemaal het mooie gedicht van een volk dat voor tirannen zwicht.

Ik persoonlijk ben het echt zat dat zo'n club legitiem mijn buren en collega's en goede vrienden beledigt. Wie haat zaait....

Ik bedoel, ze strooien geen bloemen of doneren niks naar een goed doel, het is onvrede haat en verdeling zaaien. Heel weinig medelijden mee.
quote:Het-groepje schreef op 07 februari 2016 @ 20:50:

[...]





Daarom waren wij ook kort aanwezig. Maar heb weinig agressie gezien toen ik er was, wel een heel hard tegengeluid.



En we kennen allemaal het mooie gedicht van een volk dat voor tirannen zwicht.

Ik persoonlijk ben het echt zat dat zo'n club legitiem mijn buren en collega's en goede vrienden beledigt. Wie haat zaait....

Ik bedoel, ze strooien geen bloemen of doneren niks naar een goed doel, het is onvrede haat en verdeling zaaien. Heel weinig medelijden mee.



Het linkse groepje waarmee jij demonstreerde was anders ook behoorlijk asociaal. Ik zou mij doodschamen om daar tussen te lopen. Ik hou niet van extremisten, niet van moslim-extremisten, niet van links-extremisten en niet van rechts-extremisten.



Ik denk dat ondertussen wel heel veel mensen al die immigranten niet meer zien zitten. Dat merk je aan alle kanten. Zelfs mensen die in eerste instantie positief stonden tegenover de opvang van "asielzoekers" zien nu ook de problemen met de enorme toestroom. Het komende jaar gaan er recordaantallen mensen deze kant op komen en nog steeds is er geen Europees of Nederlands plan. Onbegrijpelijk! Ondertussen wordt er bijna niemand uitgezet. We zouden kunnen beginnen met in ieder geval mensen niet meer in een sociale huurwoning te plaatsen en statushouders zouden nooit meer hier permanent mogen blijven. Zeker niet als blijkt dat mensen hun eigen broek niet op kunnen houden en afhankelijk blijven van een uitkering.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 07 februari 2016 @ 20:50:

[...]





Daarom waren wij ook kort aanwezig. Maar heb weinig agressie gezien toen ik er was, wel een heel hard tegengeluid.



En we kennen allemaal het mooie gedicht van een volk dat voor tirannen zwicht.

Ik persoonlijk ben het echt zat dat zo'n club legitiem mijn buren en collega's en goede vrienden beledigt. Wie haat zaait....

Ik bedoel, ze strooien geen bloemen of doneren niks naar een goed doel, het is onvrede haat en verdeling zaaien. Heel weinig medelijden mee.





Die verdeling is er al dat komt niet door Pegida

De PVV Pegida en de Nederlandse Volksuniversiteit zijn de overdruk ventielen van de samenleving ter rechter zijde.



Groen Links AFA etc zijn dat ter linker zijde.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 07 februari 2016 @ 22:56:

[...]





Het linkse groepje waarmee jij demonstreerde was anders ook behoorlijk asociaal. Ik zou mij doodschamen om daar tussen te lopen. Ik hou niet van extremisten, niet van moslim-extremisten, niet van links-extremisten en niet van rechts-extremisten.





.



Nou als ik had geweten dat dit niet een normale anti racisme pro vluchteling manifestatie was (merendeel van de mensen had het hele pegida verhaal niet meegekregen, wij kwamen opdraven omdat we die donatie per persoon wilden steunen en hadden begrepen dat de politie de pegida mensen had verordeneerd ergens anders te gaan staan, ver uit de buurt. Er waren veel mensen ook snel weer weg toen pegida perse de politie ging negeren en aankwamen. Ik ben sowieso kort geweest, woon in de buurt dus ben gewoon even komen kijken met de kinderen. En toen was er weinig asociaals aan).

Was ik daar ook niet heengegaan.
quote:hollebollegijs schreef op 08 februari 2016 @ 02:47:

[...]





Die verdeling is er al dat komt niet door Pegida

De PVV Pegida en de Nederlandse Volksuniversiteit zijn de overdruk ventielen van de samenleving ter rechter zijde.



Groen Links AFA etc zijn dat ter linker zijde.Ja en het idee was dat de demo het redelijke geluid zou vertegenwoordigen. Zo jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 08 februari 2016 @ 03:15:

[...]





Nou als ik had geweten dat dit niet een normale anti racisme pro vluchteling manifestatie was (merendeel van de mensen had het hele pegida verhaal niet meegekregen, wij kwamen opdraven omdat we die donatie per persoon wilden steunen en hadden begrepen dat de politie de pegida mensen had verordeneerd ergens anders te gaan staan, ver uit de buurt. Er waren veel mensen ook snel weer weg toen pegida perse de politie ging negeren en aankwamen. Ik ben sowieso kort geweest, woon in de buurt dus ben gewoon even komen kijken met de kinderen. En toen was er weinig asociaals aan).

Was ik daar ook niet heengegaan.



Wat er nu is gebeurd is het volgende.



In de beeldvorming heeft PEGIDA zwaar gewonnen.

De neutrale toeschouwer kreeg het volgende beeld:



Pegida demonstranten maar ook journalisten werden, aangevallen, bespuugd etc. door zogenaamde ANTI Fascisten die eigenlijk de fascisten waren door een ander het spreken te willen beletten.



Pegida heeft met een groep van 200 man en een brug (de Blauw brug) op alle journaals zendtijd gehad en in alle kranten (ook digitaal) artikelen.



Een slimme publiciteitsstunt van Pegida kopman Edwin Wagensveld die de tegendemonstranten vermoedelijk zeer erkentelijk is voor hun "ondersteuningsactie"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.spiegel.de/pol ... gs-hotspot-a-1076130.html



Bevolking van Kos komt in opstand tegen de stromen migranten en de hotspot die daar door de EU gebouwd wordt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.spiegel.de/pol ... e-auf-asyl-a-1076053.html



Volgens Der Spiegel heeft 40% van de migranten op de Balkan route nauwelijks kans op een vluchtelingenstatus.

Dat is vermoedelijk nooit anders geweest dus zitten er honderdduizenden potentiële illegalen in Duitsland want terug gaan doen ze niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Het-groepje schreef op 08 februari 2016 @ 03:15:

[...]





Nou als ik had geweten dat dit niet een normale anti racisme pro vluchteling manifestatie was (merendeel van de mensen had het hele pegida verhaal niet meegekregen, wij kwamen opdraven omdat we die donatie per persoon wilden steunen en hadden begrepen dat de politie de pegida mensen had verordeneerd ergens anders te gaan staan, ver uit de buurt. Er waren veel mensen ook snel weer weg toen pegida perse de politie ging negeren en aankwamen. Ik ben sowieso kort geweest, woon in de buurt dus ben gewoon even komen kijken met de kinderen. En toen was er weinig asociaals aan).

Was ik daar ook niet heengegaan.http://www.elsevier.nl/Ne ... rdacht-pakketje-2757702W/

De Pegida beweging stond in eerste instantie wel op de aangewezen plek.

Dankzij een bommelding en links tuig liep het anders als dat de bedoeling was.
quote:hollebollegijs schreef op 08 februari 2016 @ 07:19:

[...]





Wat er nu is gebeurd is het volgende.



In de beeldvorming heeft PEGIDA zwaar gewonnen.

De neutrale toeschouwer kreeg het volgende beeld:



Pegida demonstranten maar ook journalisten werden, aangevallen, bespuugd etc. door zogenaamde ANTI Fascisten die eigenlijk de fascisten waren door een ander het spreken te willen beletten.



Pegida heeft met een groep van 200 man en een brug (de Blauw brug) op alle journaals zendtijd gehad en in alle kranten (ook digitaal) artikelen.



Een slimme publiciteitsstunt van Pegida kopman Edwin Wagensveld die de tegendemonstranten vermoedelijk zeer erkentelijk is voor hun "ondersteuningsactie"

Maar ook Vluchtelingenwerk Amsterdam is blij:



http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... o-op.dhtml



Voor elke bezoeker die zaterdag in Amsterdam naar de demonstratie van de anti-islambeweging Pegida komt, betalen SP, GroenLinks en PvdA 5 euro aan Vluchtelingenwerk Amsterdam.





quote:MalleBabbe1 schreef op 08 februari 2016 @ 08:06:

[...]



Maar ook Vluchtelingenwerk Amsterdam is blij:



http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... o-op.dhtml



Voor elke bezoeker die zaterdag in Amsterdam naar de demonstratie van de anti-islambeweging Pegida komt, betalen SP, GroenLinks en PvdA 5 euro aan Vluchtelingenwerk Amsterdam.





Wat een sukkels, zowel degene die willen dat er betaald gaat worden, als de welkomstzangers en zangeressen. Want die zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Wat is links eigenlijk eng en kortzichtig.

En over 10 jaar is dit land verworden tot Nederabië. Volgens mij duurt het alleen geen 10 jaar meer.
quote:jo-elise schreef op 08 februari 2016 @ 08:22:

[...]





Wat een sukkels, zowel degene die willen dat er betaald gaat worden, als de welkomstzangers en zangeressen. Want die zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Wat is links eigenlijk eng en kortzichtig.

En over 10 jaar is dit land verworden tot Nederabië. Volgens mij duurt het alleen geen 10 jaar meer.Echt hè als je die filmpjes ziet van gisteren,wat een stelletje totaal malloten dat linkse tuig..
Alle reacties Link kopieren
En dan de berichtgeving erover, dat de pegida betogers weer zijn vrijgelaten...terwijl er alleen links tuig was opgepakt!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 07 februari 2016 @ 20:41:

[...]





Weerwoord? Ik zie agressie van linkse demonstranten. Dan ben je geen haar beter dan dat terroristische tuig. Nou ja. Een paar haren dan.



En ik ben.echt geen aanhanger van Pegida. Maar waar gaat het naartoe? Het enige wat je nog ziet is tuig. Links of rechts.Klopt. De tegendemonstranten waren geen haar beter, zo niet zelfs een stuk agressiever. Met haatkoppen massaal Oprotten! scanderen.. Daar wil je ook niks mee te maken hebben.
.
quote:mienietjefietje schreef op 08 februari 2016 @ 08:38:

En dan de berichtgeving erover, dat de pegida betogers weer zijn vrijgelaten...terwijl er alleen links tuig was opgepakt!



Zo zie je maar dat de berichtgevingen bijna altijd ten gunste zijn van links tuig.

Kijk naar die de Vries. Die wordt vet betaald om zijn bekende riedeltje weer af te steken over de rechts denkenden. Azijnpisser pur sang.

Zo wordt alles en iedereen die tegen zoveel islam is, weggezet door de media als haatzaaiers, xenofoob etc.

Kijk naar die ogen van de Vries, en we zien waar de haat zit.

Dit even als voorbeeld. Er zijn er tallozen natuurlijk.
En ondertussen in de azc's :



http://nos.nl/artikel/2085493-coc-luidt ... azc-s.html



Volgens het COC zijn de incidenten in azc's waar homo's, lesbiennes en transgenders mee te maken krijgen veel ernstiger dan tot nu toe gezegd wordt in de media, schrijft Omroep Gelderland op de website.



Janneke van Maanen van het COC: "Het begon met spugen en pesten, maar het escaleert, omdat de situatie langer duurt. We merken dat het aantal incidenten toeneemt, en dat de incidenten heftiger worden. We hebben grote zorgen dat er dodelijke slachtoffers gaan vallen."
quote:MalleBabbe1 schreef op 08 februari 2016 @ 08:48:

En ondertussen in de azc's :



http://nos.nl/artikel/2085493-coc-luidt ... azc-s.html



Volgens het COC zijn de incidenten in azc's waar homo's, lesbiennes en transgenders mee te maken krijgen veel ernstiger dan tot nu toe gezegd wordt in de media, schrijft Omroep Gelderland op de website.



Janneke van Maanen van het COC: "Het begon met spugen en pesten, maar het escaleert, omdat de situatie langer duurt. We merken dat het aantal incidenten toeneemt, en dat de incidenten heftiger worden. We hebben grote zorgen dat er dodelijke slachtoffers gaan vallen."



Zie je wel dat ze de ellende vanuit hun land, idelogie en cultuur hier koste wat kost doordrukken.

Om te janken gewoon.
Wat denken jullie,zal Griekenland deze zomer nog een populaire vakantiebestemming zijn?



http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... and_1.html



Lokale weerstanden tegen een registratiecentrum voor migranten op het Griekse eiland Kos kunnen in "onbeheersbare protesten" uitmonden, waarschuwt burgemeester Yiorgos Kyritsis. Het azc, waarvan de EU eist dat het er komt, kan zelfs veroorzaken dat er "slachtoffers te betreuren vallen".
quote:hollebollegijs schreef op 08 februari 2016 @ 07:19:

[...]





Wat er nu is gebeurd is het volgende.



In de beeldvorming heeft PEGIDA zwaar gewonnen.

De neutrale toeschouwer kreeg het volgende beeld:



Pegida demonstranten maar ook journalisten werden, aangevallen, bespuugd etc. door zogenaamde ANTI Fascisten die eigenlijk de fascisten waren door een ander het spreken te willen beletten.



Pegida heeft met een groep van 200 man en een brug (de Blauw brug) op alle journaals zendtijd gehad en in alle kranten (ook digitaal) artikelen.



Een slimme publiciteitsstunt van Pegida kopman Edwin Wagensveld die de tegendemonstranten vermoedelijk zeer erkentelijk is voor hun "ondersteuningsactie"



Yep.

Maar de grote vraag blijft nog steeds wat men hier zo fantastisch vindt aan pegida.

En: Waarom men dat geluid hier veilig achter het toetsenbord ( net als de geen stijl meute) laat horen ipv met naam en toenaam en publiek daar te staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 08 februari 2016 @ 08:46:

[...]





Zo zie je maar dat de berichtgevingen bijna altijd ten gunste zijn van links tuig.

..

Zo wordt alles en iedereen die tegen zoveel islam is, weggezet door de media als haatzaaiers, xenofoob etc.

.



Ben het eens dat de gewone media niet objectief zijn ten gunste van links. Maar de rechtse media juist weer andersom. Die Geen Stijl reporter ontbrak het niet aan humor, maar zijn reportage was ook gekleurd. Hij heeft bv geen extreme figuren van rechts uitgelicht.

En sneerde dat links de oorlog erbij haalt, terwijl rechts dat net zo goed doet. De ene partij schreeuwt fascist en de andere nsb'er. Dat schetst in een notendop de essentie van de polarisatie. Ik word van beide kampen bang. Er is meer reden om angstig te zijn voor escalatie in de strijd tussen Nederlanders dan voor de vluchtelingen zelf.
.
quote:Het-groepje schreef op 08 februari 2016 @ 09:30:

[...]





Yep.

Maar de grote vraag blijft nog steeds wat men hier zo fantastisch vindt aan pegida.

En: Waarom men dat geluid hier veilig achter het toetsenbord ( net als de geen stijl meute) laat horen ipv met naam en toenaam en publiek daar te staan.

Ik denk dat er hier in dit topic niemand is die Pegida fantastisch vindt en alle moslims Europa uit wil hebben.!

Wel schrijven hier mensen die vinden dat er nu genoeg migranten zijn binnen gewandeld en dat die migrantenstroom niet eindeloos ongecontroleerd zo door kan gaan..

Dat besef begint zelfs tot links door te dringen nou ja behalve bij de welkomstzangeressen en degenen die baat bij die ongecontroleerde vluchtelingenstroom hebben zoals vluchtelingenwerk,COA etc..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven