Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Tja, ik denk zelf aan niet vrijblijvende voorlichting waarbij ook heel duidelijk wordt gesteld wat de consequenties zijn als je de wet overtreedt. En die consequenties mogen wij mij betreft een heel stuk strenger dan nu het geval is.

Eerst iets doen aan de illegaliteit zodat iemand sowieso te traceren is. Maar goed, het klinkt makkelijker en logischer dan de uitvoering in de praktijk.
Alle reacties Link kopieren




Zo af en toe een pers moment tijdens het uitzetten van kansarme Afrikanen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Eindeloos schreef op 08 december 2016 @ 18:15:

[...]



Misschien kunnen we beter stellen, hoe halen we de betrouwbare èchte slachtoffers er uit.?Die beoordeling blijft mensenwerk en het is al moeilijk om binnen een land een uniforme interpretatie aan te houden, laat staan bijv. Europees (wat het plan is). Ze zijn er nochtans mee bezig bij EASO, maar dat wordt een werk van lange adem. In België is het in ieder geval een fulltime opleiding van 6 maanden, de intensieve begeleiding kan tot 2 jaar in beslag nemen en begeleiding blijft sowieso. Zal in Nederland niet anders zijn denk ik, maar er zijn ook EU-landen die daar een serieuze inhaalslag moeten bewerkstelligen.
quote:hollebollegijs schreef op 08 december 2016 @ 18:28:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 0lbh07.jpg[/IMG]



Zo af en toe een pers moment tijdens het uitzetten van kansarme AfrikanenJe moet natuurlijk ook een overeenkomst hebben met de betreffende landen. Wat natuurlijk ook van de zotte is, ze moeten hun eigen burgers gewoon altijd accepteren m.i....
Alle reacties Link kopieren
quote:SRCNN14 schreef op 08 december 2016 @ 19:25:

[...]





Je moet natuurlijk ook een overeenkomst hebben met de betreffende landen. Wat natuurlijk ook van de zotte is, ze moeten hun eigen burgers gewoon altijd accepteren m.i....



Dat is het probleem met o.a de Marokkanen

Die mikken hun paspoort weg en Marokko neemt ze niet terug, toon maar aan dat het Marokkanen zijn.......
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 08 december 2016 @ 19:39:

[...]





Dat is het probleem met o.a de Marokkanen

Die mikken hun paspoort weg en Marokko neemt ze niet terug, toon maar aan dat het Marokkanen zijn.......Dan zou je eigenlijk een internationaal database systeem moeten hebben waarbij je op vingerafdruk de identiteit van een persoon heel snel kan vaststellen. Dan ben je niet meer afhankelijk van een papieren ID. Sowieso best achterhaald systeem nu.
quote:gaya76 schreef op 08 december 2016 @ 20:12:

[...]



Dan zou je eigenlijk een internationaal database systeem moeten hebben waarbij je op vingerafdruk de identiteit van een persoon heel snel kan vaststellen. Dan ben je niet meer afhankelijk van een papieren ID. Sowieso best achterhaald systeem nu.



Vingerafdrukken zijn wel veelvoudig genomen in Griekenland en met name Hongarije. Maar dat er wereldwijd vingerafdrukken worden genomen zie ik nog niet zo snel gebeuren. Ja, voor paspoorten gebeurt dat vaak, maar een papieren ID is in veel landen nog iets heel normaals.



Ik snap dat het omwille van de privacy niet wenselijk zal zijn, maar van iedereen dna verzamelen zou ook geen slecht plan zijn. Niet alleen voor misdrijven, maar ook ivm het aantonen van familiebanden bij asielprocedures (familielid in ander land, is het gezin wel een echt gezin, enz.).
Gezellige boel daar in Ter Apel:



https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/08/ka ... 3-a1535656



Asielzoekende Marokkanen en Algerijnen trokken een spoor van diefstallen door Noord-Nederland. Ze belaagden de supermarkt in het Drentse Aalden – de wijkagent schreef erover in de plaatselijke krant Oes Eig’n Kraantien. Van Balk, tot Delfzijl, van Onnen tot Oude Pekela en Sint Annaparochie vonden inbraken en winkeldiefstallen plaats en werden fietsen gestolen, waarbij de beschuldiging telkens uitging naar asielzoekers. In Hoogezand werd vorige week een 14-jarig meisje op de fiets beroofd van haar telefoon waarvoor twee asielzoekers uit Ter Apel vastzitten.





Burgemeesters trokken erover aan de bel bij staatssecretaris Dijkhoff (Immigratie, VVD) . Ze vroegen deze „risicovolle en kansloze asielzoekers zo snel mogelijk over te plaatsen”. Zonder daarmee in de publiciteit te treden, zegt burgemeester Gerrit Krol die in Sint Annaparochie last had van dertig tot veertig criminele Marokkanen. Want: „Voordat je het weet, ondermijn je het draagvlak in het dorp.”



Het houdt niet op,niet vanzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 09 december 2016 @ 09:01:

Zonder daarmee in de publiciteit te treden, zegt burgemeester Gerrit Krol die in Sint Annaparochie last had van dertig tot veertig criminele Marokkanen. Want: „Voordat je het weet, ondermijn je het draagvlak in het dorp.”[/i]Kun je nagaan wat er allemaal nog meer onder de pet wordt gehouden.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 08 december 2016 @ 19:39:

[...]





Dat is het probleem met o.a de Marokkanen

Die mikken hun paspoort weg en Marokko neemt ze niet terug, toon maar aan dat het Marokkanen zijn.......Ze hangen de vlag daar uit .....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Toch een lichtpuntje:



http://www.telegraaf.nl/b ... telingen_aangepakt__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Waar betalen ze die vakanties van ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 09 december 2016 @ 12:14:

Waar betalen ze die vakanties van ?



Snoes, ik kijk naar mijn buren Eritreeërs, 2 jonge mannen in een woning met uitkering en 1 heeft PGB ernaast.

Altijd aanloop van landgenoten gezamenlijk koken en drinken.

De tickets kosten niks, worden gekocht van de toeslagen, dus hoppa het vliegtuig in , daar moet je ook leven weliswaar spotgoedkoop...

Eerst koopt men de Intertoys, Primark en Blokker nog leeg, en dan hoppa met 8 rolkoffers op reis

Ze zijn hier al 4 maanden weg.

Uitkering loopt wel door ja.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Het Noorden is zo in trek, is het niet voor het aardgas



http://www.rtvnoord.nl/ni ... rs-zit-in-Noord-Nederland
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 09 december 2016 @ 09:47:

[...]





Kun je nagaan wat er allemaal nog meer onder de pet wordt gehouden.



Zoiets als dit misschien?





http://www.rtvnoord.nl/ni ... acht-nu-onze-asielzoekers
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik werd misselijk van dit filmpje. En heel erg kwaad. Wat en rotzakken. Dank je frau Merkel.



http://www.krone.at/welt/ ... re-aufnahmen-story-543278
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 09 december 2016 @ 12:40:

Ik werd misselijk van dit filmpje. En heel erg kwaad. Wat en rotzakken. Dank je frau Merkel.



http://www.krone.at/welt/ ... re-aufnahmen-story-543278



Ik deel je mening, kotsmisselijk werd/word ik ervan.



Je kunt mij niet wijsmaken dat deze vrouw hier geen ernstig letsel aan heeft overgehouden.

Ik lees ook niks over een klopjacht op de daders?)(*&^



Niet belangrijk genoeg, terwijl het wèl kan, na een aanslag, dan hebben ze de daders ook zò in het vizier.



Is dit niet belangrijk genoeg?, ik zie het als poging tot moord.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 09 december 2016 @ 12:23:

Het Noorden is zo in trek, is het niet voor het aardgas



http://www.rtvnoord.nl/ni ... rs-zit-in-Noord-Nederland



Over aardgas gesproken.



Het CentrumVeiligWonen heeft net een miljoen euro uitgekeerd aan de aandeelhouders. En wij maar wachten en bakkeien over herstel. We hoeven niet eens geld, alleen maar herstel...



http://www.rtvnoord.nl/ni ... im-twee-miljoen-euro-over
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een poging tot moord is het zeker. En waarom? Omdat ze een leuke jonge vrouw is? Omdat zij hopeloze achterlijken zijn?



Werd weer uit de media gehouden hè. Schande. Aanpakken die handel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het filmpje ook gezien,en word er zo ongelooflijk kwaad van.

Wat mankeert die idioten.

En die vrouw had haar nek wel kunnen breken,zoals ze neerkwam.

Ik hoop dat het goed met haar gaat.



Mijn handen jeuken als ikzoiets zie,ik ben maar een klein vrouwtje,maar wat mijn man zou doen als hij zoiets zag gebeuren,ik durf er niet voor in te staan.
Alle reacties Link kopieren
Relax mensen, gewoon incidentje. Verder niets aan de hand hoor.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 09 december 2016 @ 12:51:

[...]





Over aardgas gesproken.



Het CentrumVeiligWonen heeft net een miljoen euro uitgekeerd aan de aandeelhouders. En wij maar wachten en bakkeien over herstel. We hoeven niet eens geld, alleen maar herstel...



http://www.rtvnoord.nl/ni ... im-twee-miljoen-euro-overGaat toch helemaal nergens over Snoes
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 09 december 2016 @ 16:05:

Ik heb het filmpje ook gezien,en word er zo ongelooflijk kwaad van.

Wat mankeert die idioten.

En die vrouw had haar nek wel kunnen breken,zoals ze neerkwam.

Ik hoop dat het goed met haar gaat.



Mijn handen jeuken als ikzoiets zie,ik ben maar een klein vrouwtje,maar wat mijn man zou doen als hij zoiets zag gebeuren,ik durf er niet voor in te staan.Hier idem......... de achtervolging was ingezet 10000000%
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dat er zoveel ellende met de "vluchtelingen" uit het nieuws gehouden wordt baart mij nog het meeste zorgen. Waar is Europa toch in vredesnaam mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 09 december 2016 @ 16:12:

[...]





Hier idem......... de achtervolging was ingezet 10000000%Helaas werkt onze rechtsstaat dan wel zo dat ze wel een klopjacht naar jou organiseren nadat jij iemand hebt gemolesteerd. Nederland moet natuurlijk wel het land blijven waarin de belangen van daders moeten worden behartigd.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven