Alweer een familiedrama

09-09-2013 10:55 256 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 09 september 2013 @ 23:22:

[...]



Welnee, ik ben dan wel geen vader, maar ik weet zeker dat hoe erg ik er ook aan toe zou zijn in een vechtscheiding en ik mijn kinderen nauwelijks zou mogen zien, ik mezelf en helemaal mijn kinderen NOOIT iets zou aandoen.



Dat weet je niet he of dat hier aan de orde was. Een van de 10 jarige tweeling woonde bij hem.

Er zullen uiteraard problemen zijn geweest, anders kom je niet tot deze daad, dat begrijp ik. Maar het hoe en wat zullen we nooit weten (en maar goed ook).
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1, 31 minuten geleden





Charmant, dat gevloek



Begrijpen zullen we het nooit

Toch zit ook aan dit verhaal twee kanten, de moeders zijn niet ineens heilig.

Ik hoop dat mensen in een vechtscheiding hierdoor gaan beseffen wat ze doenDit heeft niks met vechtscheidingen te maken. Dit is een ordinaire moordenaar. Gezinsdrama is een eufenisme wat de lading niet dekt. Het is gezinsmoord uit wraakzuchtigheid en egocentrisme.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 09 september 2013 @ 23:26:

[...]





Dat dacht deze vader twee jaar geleden waarschijnlijk ook.

Problemen/stress doen bizarre dingen met mensen helaasHoe weet jij nou wat die vader dacht. Zoveel mensen hebben stress en problemen. Kinderen zijn vaak juist de drijfveer om door te gaan, er toch wat van te maken, te tijgeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet wat die man dacht, niemand weet dat



Hij heeft voor een andere 'oplossing' gekozen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 10 september 2013 @ 00:06:

Ik weet ook niet wat die man dacht, niemand weet dat



Hij heeft voor een andere 'oplossing' gekozen

Hij heeft 3 kinderen vermoord...



Zoals jij redeneert is elke dader onschuldig. Stress doet rare dingen met een mens. Over de slachtoffers heb je het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1, 3 minuten geleden

Ik weet ook niet wat die man dacht, niemand weet dat



Hij heeft voor een andere 'oplossing' gekozenAls iemand nou in een winkelcentrum drie volwassen mannen vermoord, noem je dat dan ook voor een andere 'oplossing' kiezen? Dat is precies wat ik bedoel met het gebruiken van eufenismen als het gaat om kindermoord. Ik snap dat grenzeloze begrip niet voor moordende vaders.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Iwannalive schreef op 10 september 2013 @ 00:11:

[...]



Hij heeft 3 kinderen vermoord...



Zoals jij redeneert is elke dader onschuldig. Stress doet rare dingen met een mens. Over de slachtoffers heb je het niet.Dat zegt calvijn helemaal niet, dat hij onschuldig is.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg natuurlijk maar helaas zullen dit soort moorden wel meer gaan gebeuren in deze tijd, het gebeurd immers al heel vaak.

De vraag is waarom.

Ik denk toch ook dat de media een grote rol speelt.

Door het naar buiten te brengen van teveel informatie brengen ze andere gekken op het idee om dat drama te herhalen.

Vaak komen familie drama's in 2en of 3en.

Hoe denk je dat dat komt?

Een onstabiele vader vermoord zijn kinderen en de ander denkt: hm dat zou een oplossing zijn. Maar die gedachte weet hij lang genoeg weg te drukken totdat er iets gebeurd en hij door het lint gaat en per ongeluk( of expres ) zijn kinderen vermoord.



Zelfde vaak met zelfmoord. Een jongen bij mij op school heeft begin januari zelfmoord gepleegd, en een van zijn beste vrienden heeft dat afgelopen week herhaald.

op dezelfde manier ook nog.

Dit is voor veel gezinnen een stressvolle tijd, mensen werken veel, hebben minder geld, staan onder druk met 2e leg kinderen en alimentatie.

Er is minder voor nodig om mensen door te laten draaien tegenwoordig.



Ik heb die brief niet gelezen omdat het mij niks aangaat, wat zijn brein dacht kan me niet boeien.
Alle reacties Link kopieren
Alweer een vader die z'n eigen kinderen vermoordt. Het verbaast me hoe er ook nu weer door sommigen gezegd wordt dat je zo'n vent niet kunt veroordelen omdat je niet weet wat er in zijn hoofd omging. Er zijn drie onschuldige kinderen vermoord!!!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk veroordeel ik hem wel om wat hij heeft gedaan.

Ik zeg alleen dat de reden vaak ver te zoeken is als mensen eenmaal doordraaien.

Als er iets knapt in iemands hoofd.

Al die beschaafde lieve vaders ( voor de buitenwereld dan ) die ineens zomaar gek worden.

Daar moet toch een aanleiding voor zijn? Die moeten toch al maanden/jaren onder stress staan en diep ongelukkig zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 10 september 2013 @ 05:48:

[...]





Dat zegt calvijn helemaal niet, dat hij onschuldig is.Indirect is dat wel wat ze zegt. Ze creëert verzachtende omstandigheden en suggereert dat dit ons allemaal kan overkomen. Dat is niet zo. Niet ieder mens is zo koelbloedig. De meesten zullen als ze geen uitweg meer zien eerder de hand aan zichzelf slaan dan aan hun kinderen. Misschien inzien dat er helaas ook veel mensen op deze wereld rondlopen die meer kwaad dan goed zijn, in plaats van het om te draaien alsof je alleen maar goede mensen hebt die door omstandigheden buiten zichzelf kwade daden begaan.
Alle reacties Link kopieren
Dieptriest dit. Net als bij de vorige keer wil ik niet weten wat de jongens zelf gemerkt hebben van de plannen van hun vader



Ik ben het wel eens met hoe er gekeken moet worden met hoe het te bericht geven in de media. Het lijkt wel of de ene zieke geest geïnspireerd raakt door de andere zieke geest. Maar wat moet je er dan mee? In deze tijd komt het altijd naar buiten....
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk is dit drama ook weer.



En wat ik nog steeds niet snap is dat mensen blijven scheiden met veel ellende er omheen.

Wat is het doel om over de koppen van je kinderen je ex te pakken op welke manier dan ook.

Snap het niet.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 september 2013 @ 23:35:

[...]





Hij heeft het naar de ouders van alle(!) leerlingen gestuurd, hij wilde een podium voor zijn zieke geest. Ik denk dat wat hij heeft gedaan een stuk onbegrijpelijker is.

Ik heb net z'n brief gelezen en kan alleen maar denken: wat een idioot. Effe nog gelijk halen, alsof z'n daad niet genoeg voor hem is. Dit is geen man die tot wanhoop gedreven is. Tuurlijk joh, neem je kinderen mee omdat ze bang zijn voor schoonmoeders hond. Dood ze omdat stiefpa losse handjes heeft. Vermoord je jongste omdat hij anders alleen achterblijft als je alleen de oudste twee afslacht.



Tuurlijk.





Wat en laffe laffe daad,
quote:Maleficent schreef op 10 september 2013 @ 08:26:

Dieptriest dit. Net als bij de vorige keer wil ik niet weten wat de jongens zelf gemerkt hebben van de plannen van hun vader



Ik ben het wel eens met hoe er gekeken moet worden met hoe het te bericht geven in de media. Het lijkt wel of de ene zieke geest geïnspireerd raakt door de andere zieke geest. Maar wat moet je er dan mee? In deze tijd komt het altijd naar buiten....Keihard veroordelen. Niet zemelen over depressies of exen die elkaar tot wanhoop drijven want daar help je die labiele geesten alleen maar mee. Dit is pure ziekheid van de geest.
quote:rogue_1987 schreef op 10 september 2013 @ 06:56:

Natuurlijk veroordeel ik hem wel om wat hij heeft gedaan.

Ik zeg alleen dat de reden vaak ver te zoeken is als mensen eenmaal doordraaien.

Als er iets knapt in iemands hoofd.

Al die beschaafde lieve vaders ( voor de buitenwereld dan ) die ineens zomaar gek worden.

Daar moet toch een aanleiding voor zijn? Die moeten toch al maanden/jaren onder stress staan en diep ongelukkig zijn?

Spring dan van een hoge brug in je eentje.

Deze man wilde de laatste steek uitdelen, zoveel is wel duidelijk uit z'n brief. Dat gaat wat verder dan een 'lieve beschaafde vader' die het even niet meer ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Het is in- en intriest wat er is gebeurd. Hier zijn alleen maar verliezers.



Ik vind wel dat de media er iets terughoudender mee om kunnen gaan en er geen keukenmeidenroman, compleet met alle "smakelijke en sappige" familiesores die breed uitgemeten wordt, van hoeven te maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind het juist wel nuttig dat die brief gepubliceerd is. Het laat heel goed wat er in het hoofd omgaat van deze idioten. Geen zielige mannen die geen kant op kunnen maar een man die regel voor regel opschrijf hoe en waarom hij geljk heeft.



Die man kan alle kanten op met z'n leven maar kiest voor zichzelf en neemt daarbij zijn kinderen mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 10 september 2013 @ 09:29:

Ik vind het juist wel nuttig dat die brief gepubliceerd is. Het laat heel goed wat er in het hoofd omgaat van deze idioten. Geen zielige mannen die geen kant op kunnen maar een man die regel voor regel opschrijf hoe en waarom hij geljk heeft.



Die man kan alle kanten op met z'n leven maar kiest voor zichzelf en neemt daarbij zijn kinderen mee.



Precies, alvast makkelijk voor de volgende idioot die nu zo kan lezen hoe zijn toekomstige daad te verantwoorden valt.



Ik vind het dus belachelijk dat de media zo'n brief publiceren. Zo geven ze die man alleen nog maar meer aandacht en maak je de kans groter dat anderen op ideeën gebracht worden.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:Penelopeia schreef op 09 september 2013 @ 22:48:

Ik vind het eigenlijk best onbegrijpelijk dat mensen zo'n brief gaan lezen (of dat het überhaupt gepubliceerd is). Dat gaat niemand toch verder wat aan?

Ik ook niet. Ik kreeg de brief toegestuurd via het systeem waarop alle events van school worden aangekondigd. Er stond boven:'afscheid van Piet en Puk' (namen van de oudste 2 jongens, die uiteraard niet echt piet en puk heten). Dus ik dacht er gaan kinderen van school ofoz. Wel beetje rare timing begin september. Al lezende dacht is: what the F##k?

Maar ik zou het ook niet vrijwillig gaan lezen, mijn man heeft mail expres niet gelezen nu hij van mij wist wat het was.
Alle reacties Link kopieren
Allereest:

1) Ik keur de daad van de vader niet goed.

2) Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd.



Dat gezegd hebbende....



Die vader moet echt radeloos en uitgeput zijn geweest, want anders doe je niet zo iets drastisch. De afscheidsbrief vond ik erg hopeloos overkomen: die man was moe-gestreden, uitgeput, moedeloos en depressief. Dat kan niet anders. Na jaren van 'vechtscheiden' is de koek op bij hem kennelijk.



Ik vind dat, als ouders gaan scheiden dat ze dan ALLEBEI (dus ook de moeder) een goed psycholoog moeten krijgen. Puur om signalerende redenen. Ik vind het namelijk belachelijk dat altijd de moordenaar de schuld krijgt (net als destijds bij Julian en Ruben). Nogmaals: wat de vader heeft gedaan is natuurlijk bagger, maar je kunt niet alleen de vader verantwoordelijk houden.



Misschien waren de exen wel k.twijven en hebben ze hem het vel over de oren getrokken, weten wij veel.



Last but nog least. Ik heb enorm te doen met de nabestaanden, wat een drama weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schilderspalet schreef op 10 september 2013 @ 10:59:

Allereest:

1) Ik keur de daad van de vader niet goed.

2) Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd.



Dat gezegd hebbende....



Die vader moet echt radeloos en uitgeput zijn geweest, want anders doe je niet zo iets drastisch. De afscheidsbrief vond ik erg hopeloos overkomen: die man was moe-gestreden, uitgeput, moedeloos en depressief. Dat kan niet anders. Na jaren van 'vechtscheiden' is de koek op bij hem kennelijk.



Ik vind dat, als ouders gaan scheiden dat ze dan ALLEBEI (dus ook de moeder) een goed psycholoog moeten krijgen. Puur om signalerende redenen. Ik vind het namelijk belachelijk dat altijd de moordenaar de schuld krijgt (net als destijds bij Julian en Ruben). Nogmaals: wat de vader heeft gedaan is natuurlijk bagger, maar je kunt niet alleen de vader verantwoordelijk houden.



Misschien waren de exen wel k.twijven en hebben ze hem het vel over de oren getrokken, weten wij veel.



Last but nog least. Ik heb enorm te doen met de nabestaanden, wat een drama weer.Niet alleen de vader verantwoordelijk houden? Wie dan nog meer? Jij?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 10 september 2013 @ 09:18:

[...]



Ik heb net z'n brief gelezen en kan alleen maar denken: wat een idioot. Effe nog gelijk halen, alsof z'n daad niet genoeg voor hem is. Dit is geen man die tot wanhoop gedreven is. Tuurlijk joh, neem je kinderen mee omdat ze bang zijn voor schoonmoeders hond. Dood ze omdat stiefpa losse handjes heeft. Vermoord je jongste omdat hij anders alleen achterblijft als je alleen de oudste twee afslacht.

Gelukkig zien de échte psychologen en psychiaters het anders, iets genuanceerder. Met meer 'begrip' voor beide partijen.
Die brief is vooral zo huiveringwekkend omdat hij zo banaal is. Als je het puur op de toon bekijkt, is het de brief van iemand die ontslag neemt, of die laat weten zich te ergeren aan het gepoep van honden in zijn voortuin. De toon van de boze, benepen en gefrustreerde burgerman.



Er spreekt geen enkel, maar dan ook geen enkel, besef uit dat kindermoord het meest perverse, destructieve is wat je kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
@ Calvijn



Sorry even offtopic maar er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe het nu met je gaat nav het topic van Sparood2010.



Je weet wel over het veranderen van je relatie na de komst van je 2e kind...



Zou je daar nog antwoord op kunnen/willen geven??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven