Artikel 1. (De Politieke Partij)

28-12-2016 20:19 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op de Sylvana & DENK topics.



Voor wie de partij op de voet wil volgen, en/of meer over diens visie wil lezen:

Website Artikel 1.

Twitter Artikel 1.

Facebook Artikel 1.



Vorige Topics:

Deel 1. Sylvana Simons

Deel 2. Sylvana Simons bij DENK - deel II
Alle reacties Link kopieren
[foto:De partij van Sylvana Simons heet niet meer Artikel 1, maar BIJ1. © ANP]

Nieuwe partijnaam Sylvana Simons al gebruikt door therapeuten

Sylvana Simons heeft opnieuw een partijnaam gekozen die al in gebruik blijkt te zijn. Gisteren lanceerde ze trots de nieuwe naam BIJ1, maar een groep therapeuten in Noord-Holland werkt ook onder die naam: Praktijk Bij1.

Raymond Boere 29-10-17, 18:23 Laatste update: 30-10-17, 00:04

Simons moest op last van de rechter een nieuwe naam kiezen om mee te kunnen doen aan de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen. De vorige partijnaam, Artikel 1, leek te veel op Art. 1, een onderzoeksinstituut van de Stichting Expertisecentrum Discriminatie (SED).


[foto:Het nieuwe logo van BIJ1 © AD]


De nieuwe naam lijkt opnieuw ongelukkig gekozen. De therapeuten van Praktijk Bij1 zijn in elk geval niet blij met de naam waarmee Simons nu campagne wil gaan voeren. ,,Het is een hele leuke naam, maar dit had ze wel even mogen googlen. Wij hadden deze naam drie jaar geleden al. Echt ontzettend balen,’’ zegt Muziek- en Psychodramatherapeut Kerstin Schwardtmann.

Samen met nog vier therapeuten vormt Schwardtmann het Centrum voor Psychotherapie Zaanstreek-Waterland. Volgens de therapeute is Praktijk Bij1 niet benaderd door Simons of zij de naam ook mocht gebruiken. ,,En daar zitten we zeker ook niet op te wachten. Het is helemaal niet handig als wij geassocieerd worden met een politieke partij. Mensen die wij behandelen kunnen daar van alles over gaan denken. Dit is echt ongelooflijk.’’

Schwardtmann weet nog niet hoe het naamprobleem opgelost moet worden. ,,We zullen eerst maar eens contact met haar zoeken.’’

Geduld

Sylvana Simons voorziet geen problemen met de nieuwe naam. Haar persoonlijke assistent laat schriftelijk weten dat 'BIJ1 weliswaar in gebruik is, maar niet voor dezelfde tak van sport'. De partij verwacht dat het onderscheid tussen de politieke partij en de groep therapeuten helder is voor iedereen. ,,Met dat vertrouwen hebben wij onze merknaam dan ook geregistreerd.''

:facepalm:

Hebben zij zo weinig fantasie om zelf een naam te bedenken? Ze weten dat de naam al bestaat en pakken tóch die naam. Ik lees: Sylvana Simons voorziet geen problemen met de nieuwe naam. Haar persoonlijke assistent laat schriftelijk weten dat 'BIJ1 weliswaar in gebruik is, maar niet voor dezelfde tak van sport'. 'Met dat vertrouwen' hebben ze de naam gejat.
Omdat SSimons geen problemen ziet zijn er geen problemen?? De praktijk ziet wel problemen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje wordt 42, dus ik heb al bijna 42 jaar een bruine babypop van de Hema. Ze heet Ellen en is nog steeds lief. En ze heeft nu babykleertjes van mijn inmiddels 15-jarige zoon aan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
missie_m schreef:
30-10-2017 13:04
[foto:De partij van Sylvana Simons heet niet meer Artikel 1, maar BIJ1. © ANP]

Nieuwe partijnaam Sylvana Simons al gebruikt door therapeuten

Sylvana Simons heeft opnieuw een partijnaam gekozen die al in gebruik blijkt te zijn. Gisteren lanceerde ze trots de nieuwe naam BIJ1, maar een groep therapeuten in Noord-Holland werkt ook onder die naam: Praktijk Bij1.

Raymond Boere 29-10-17, 18:23 Laatste update: 30-10-17, 00:04

Simons moest op last van de rechter een nieuwe naam kiezen om mee te kunnen doen aan de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen. De vorige partijnaam, Artikel 1, leek te veel op Art. 1, een onderzoeksinstituut van de Stichting Expertisecentrum Discriminatie (SED).


[foto:Het nieuwe logo van BIJ1 © AD]


De nieuwe naam lijkt opnieuw ongelukkig gekozen. De therapeuten van Praktijk Bij1 zijn in elk geval niet blij met de naam waarmee Simons nu campagne wil gaan voeren. ,,Het is een hele leuke naam, maar dit had ze wel even mogen googlen. Wij hadden deze naam drie jaar geleden al. Echt ontzettend balen,’’ zegt Muziek- en Psychodramatherapeut Kerstin Schwardtmann.

Samen met nog vier therapeuten vormt Schwardtmann het Centrum voor Psychotherapie Zaanstreek-Waterland. Volgens de therapeute is Praktijk Bij1 niet benaderd door Simons of zij de naam ook mocht gebruiken. ,,En daar zitten we zeker ook niet op te wachten. Het is helemaal niet handig als wij geassocieerd worden met een politieke partij. Mensen die wij behandelen kunnen daar van alles over gaan denken. Dit is echt ongelooflijk.’’

Schwardtmann weet nog niet hoe het naamprobleem opgelost moet worden. ,,We zullen eerst maar eens contact met haar zoeken.’’

Geduld

Sylvana Simons voorziet geen problemen met de nieuwe naam. Haar persoonlijke assistent laat schriftelijk weten dat 'BIJ1 weliswaar in gebruik is, maar niet voor dezelfde tak van sport'. De partij verwacht dat het onderscheid tussen de politieke partij en de groep therapeuten helder is voor iedereen. ,,Met dat vertrouwen hebben wij onze merknaam dan ook geregistreerd.''

:facepalm:

Hebben zij zo weinig fantasie om zelf een naam te bedenken? Ze weten dat de naam al bestaat en pakken tóch die naam. Ik lees: Sylvana Simons voorziet geen problemen met de nieuwe naam. Haar persoonlijke assistent laat schriftelijk weten dat 'BIJ1 weliswaar in gebruik is, maar niet voor dezelfde tak van sport'. 'Met dat vertrouwen' hebben ze de naam gejat.
Omdat SSimons geen problemen ziet zijn er geen problemen?? De praktijk ziet wel problemen.
Ik zou absoluut niet willen dat de politieke partij van Sylvana Simons dezelfde naam zou dragen als mijn advocatenkantoor,kledingzaak or whatever gewoonweg omdat ik geen verwijzing wil naar een politieke partij in het algemeen. Ze bedenkt maar zelf een naam die nog niet bestaat er zijn tenslotte genoeg politieke partijen die dat wel kunnen.....
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
31-10-2017 11:10
Ik zou absoluut niet willen dat de politieke partij van Sylvana Simons dezelfde naam zou dragen als mijn advocatenkantoor,kledingzaak or whatever gewoonweg omdat ik geen verwijzing wil naar een politieke partij in het algemeen. Ze bedenkt maar zelf een naam die nog niet bestaat er zijn tenslotte genoeg politieke partijen die dat wel kunnen.....
Niet echt leuk nee.
Maar aan de andere kant: hoe lang zal het duren voordat de partij alweer ter ziele is? Vast niet zo lang.

Maar Simons en de haren hadden best iets anders kunnen bedenken dan Bij1. En dan niet Samen1 of Ieder1, want dat bestaat ook al.
Voor mijn part de 'Partij voor Iedereen' of de 'Kom er maar bij partij'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Even de naam daargelaten om mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen moeten er lokale afdelingen komen en die moeten ook lokaal worden opgericht en dan de goedkeuring krijgen van het bestuur. Syl en co hebben daar wel wat voorwaarde voor:

“Wanneer ben je een afdeling?
Wanneer je voldoende actieve mensen bij elkaar hebt en je een bestuur kunt vormen. En het partijbestuur het er mee eens is. En vooral: als je in de samenstelling laat zien waar we voor staan. Dus probeer van het begin af uit te gaan van diversiteit, zorg ervoor dat je niet alleen aardige hetero’s en witte mensen in je club hebt. Let op vrouwen en mannen, mensen van kleur, LHBTI+ mensen, mensen met een beperking enzovoorts.”


Enige vorm van talent voor politiek is verder niet nodig als je maar niet wit, aardig, gezond en hetero bent.

Ze wil duidelijk geen single-issuepartij worden, op zich niet slecht maar het wordt nu een "verbeter de hele wereld" partij met allerlei mensen met verschillende belangen. Een mooi streven hoor maar wel heel moeilijk in een dergelijke groep alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en houden, vooral omdat je keuzes moet maken want je kunt niet de hele wereld in een keer verbeteren dus zal het ene belang meer aandacht krijgen dan het andere. (we hoeven niet te raden welk belang op 1 staat bij deze partij natuurlijk, jammer voor de gehandicapte en homo's dus) Je hebt een goede leider nodig die de boel in het gareel houdt en die ontbreekt in die partij. Als de pleuris uitbreekt in zo een afdeling dan zijn Syl en co echt niet instaat de boel weer recht te trekken.

Ik vrees met grote vrezen voor het soort mensen dat deze partij aantrekt. Vooral boze mensen met een hoop eisen en weinig kwaliteiten denk ik (zoals Sylvana zelf dus). Dat zijn geen goede politici maar het levert waarschijnlijk wel leuke beelden op in de gemeenteraadsvergaderingen. :popcorn:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik bel het Meldpunt Discriminatie. Ik mag niet lid worden van een partij, terwijl we "vrijheid van vereniging" als grondrecht hebben? Of mag ik toch wel meedoen omdat mijn moeder in Nederlands Indië is geboren en ik officieel allochtoon ben?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
04-11-2017 08:47
Ik bel het Meldpunt Discriminatie. Ik mag niet lid worden van een partij, terwijl we "vrijheid van vereniging" als grondrecht hebben? Of mag ik toch wel meedoen omdat mijn moeder in Nederlands Indië is geboren en ik officieel allochtoon ben?
Je leesvaardigheid behoeft nog enige verbetering.
Man, het wordt toch niets met die partij, wat maken jullie je allemaal druk om niets.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
04-11-2017 08:47
Ik bel het Meldpunt Discriminatie. Ik mag niet lid worden van een partij, terwijl we "vrijheid van vereniging" als grondrecht hebben? Of mag ik toch wel meedoen omdat mijn moeder in Nederlands Indië is geboren en ik officieel allochtoon ben?
Dat, of je zorgt dat je de enige kaaskop bent.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
31-10-2017 11:10
Ik zou absoluut niet willen dat de politieke partij van Sylvana Simons dezelfde naam zou dragen als mijn advocatenkantoor,kledingzaak or whatever gewoonweg omdat ik geen verwijzing wil naar een politieke partij in het algemeen. Ze bedenkt maar zelf een naam die nog niet bestaat er zijn tenslotte genoeg politieke partijen die dat wel kunnen.....

+1

Wellicht heeft ze weinig fantasie om zelf een naam te bedenken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
31-10-2017 11:16
Niet echt leuk nee.
Maar aan de andere kant: hoe lang zal het duren voordat de partij alweer ter ziele is? Vast niet zo lang.

Maar Simons en de haren hadden best iets anders kunnen bedenken dan Bij1. En dan niet Samen1 of Ieder1, want dat bestaat ook al.
Voor mijn part de 'Partij voor Iedereen' of de 'Kom er maar bij partij'.

Waarom zo'n close-together-naam? Ze sluit juist een grote groep op een meer-dan-irritante manier buiten. Daarom willen ze niet bij1 zijn met Syl
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
04-11-2017 08:27
Even de naam daargelaten om mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen moeten er lokale afdelingen komen en die moeten ook lokaal worden opgericht en dan de goedkeuring krijgen van het bestuur. Syl en co hebben daar wel wat voorwaarde voor:

“Wanneer ben je een afdeling?
Wanneer je voldoende actieve mensen bij elkaar hebt en je een bestuur kunt vormen. En het partijbestuur het er mee eens is. En vooral: als je in de samenstelling laat zien waar we voor staan. Dus probeer van het begin af uit te gaan van diversiteit, zorg ervoor dat je niet alleen aardige hetero’s en witte mensen in je club hebt. Let op vrouwen en mannen, mensen van kleur, LHBTI+ mensen, mensen met een beperking enzovoorts.”


Enige vorm van talent voor politiek is verder niet nodig als je maar niet wit, aardig, gezond en hetero bent.

Ze wil duidelijk geen single-issuepartij worden, op zich niet slecht maar het wordt nu een "verbeter de hele wereld" partij met allerlei mensen met verschillende belangen. Een mooi streven hoor maar wel heel moeilijk in een dergelijke groep alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en houden, vooral omdat je keuzes moet maken want je kunt niet de hele wereld in een keer verbeteren dus zal het ene belang meer aandacht krijgen dan het andere. (we hoeven niet te raden welk belang op 1 staat bij deze partij natuurlijk, jammer voor de gehandicapte en homo's dus) Je hebt een goede leider nodig die de boel in het gareel houdt en die ontbreekt in die partij. Als de pleuris uitbreekt in zo een afdeling dan zijn Syl en co echt niet instaat de boel weer recht te trekken.

Ik vrees met grote vrezen voor het soort mensen dat deze partij aantrekt. Vooral boze mensen met een hoop eisen en weinig kwaliteiten denk ik (zoals Sylvana zelf dus). Dat zijn geen goede politici maar het levert waarschijnlijk wel leuke beelden op in de gemeenteraadsvergaderingen. :popcorn:
:woa:
Voor mij blijft zij nog steeds een DENK-lid maar dan onder een andere naam want ze wil die touwtjes zelf hanteren. (de lange arm van..)
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
04-11-2017 08:52
Je leesvaardigheid behoeft nog enige verbetering.
Man, het wordt toch niets met die partij, wat maken jullie je allemaal druk om niets.

Wie zie jij zich druk maken? Wat mij betreft kan dit topic naar entertainment hoor, deze partij is vooral vermakelijk. ;-D Als ze in Amsterdam echt in de gemeenteraad komen wordt het helemaal vuurwerk want half zuid oost stemt op Syl en half nieuw west op Erdogan Denk en dan mogen ze het gezellig samen gaan doen. Ik heb nu al medelijden met alle Amsterdammers.. Maar ik heb wel zin in de verkiezingen met al deze gekkies. Dit wordt denk ik nooit een fatsoenlijke partij, het zal niet lang duren voor de hele boel instort. Maar tot die tijd blijft het vermakelijk.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
04-11-2017 10:40
Wie zie jij zich druk maken? Wat mij betreft kan dit topic naar entertainment hoor, deze partij is vooral vermakelijk. ;-D Als ze in Amsterdam echt in de gemeenteraad komen wordt het helemaal vuurwerk want half zuid oost stemt op Syl en half nieuw west op Erdogan Denk en dan mogen ze het gezellig samen gaan doen. Ik heb nu al medelijden met alle Amsterdammers.. Maar ik heb wel zin in de verkiezingen met al deze gekkies. Dit wordt denk ik nooit een fatsoenlijke partij, het zal niet lang duren voor de hele boel instort. Maar tot die tijd blijft het vermakelijk.
Ik kan wel iemand noemen, eigenlijk,
Maar goed, we gaan het zien. Mij stoorde dat er iets heel anders gelezen werd in het bericht van de partij dan dat er stond en dat paste in het patroon waarbij Simons altijd per-ongeluk-expres verkeerd begrepen wordt.
Dat vind ik wat lastig te volgen: inhoudelijk is het al fissa genoeg deze beweging te bekritiseren, waarom moeten er dan ook allerlei onwaarheden en persoonlijke aanvallen bij gecombineerd worden?
Dit overigens niet naar aanleiding van jouw post, maar gewoon in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
04-11-2017 10:40
Wie zie jij zich druk maken? Wat mij betreft kan dit topic naar entertainment hoor, deze partij is vooral vermakelijk. ;-D Als ze in Amsterdam echt in de gemeenteraad komen wordt het helemaal vuurwerk want half zuid oost stemt op Syl en half nieuw west op Erdogan Denk en dan mogen ze het gezellig samen gaan doen. Ik heb nu al medelijden met alle Amsterdammers.. Maar ik heb wel zin in de verkiezingen met al deze gekkies. Dit wordt denk ik nooit een fatsoenlijke partij, het zal niet lang duren voor de hele boel instort. Maar tot die tijd blijft het vermakelijk.
Dat kunnen we Amsterdam toch niet aan doen. Daar hebben ze al meer dan genoeg op hun bord gekregen door de wantoestanden rond Saadia a.T. ,Mounir Dadi (partner van Saadia's beste vriendin Fatima Elatik) Fatima Elatik, en Halim el Madkouri.

Twee jaar geleden deed het OM onderzoek naar fraude, verdenking van belangenverstrengeling, zelfverrijking en verduistering van subsidies voor advieswerk. Drie jaar geleden deed de overheid onderzoek naar fraude en corruptiezaken bij tenminste vijf grote anti-radicaliseringsprojecten. Het stadsbestuur van Amsterdam werd twee jaar geleden al gewaarschuwd voor de "ongezonde kliek".

Nóg meer gedoe is teveel op het bord van Amsterdam.
Waar ik het over heb? Zie onder andere het bericht in de:

Volkskrant
21 juli 2017, 10:49
Schorsing Saadia aT.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-11-2017 16:03
Reden: donkerblauw gemaakt
0.54% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
04-11-2017 10:40
Wie zie jij zich druk maken? Wat mij betreft kan dit topic naar entertainment hoor, deze partij is vooral vermakelijk. ;-D Als ze in Amsterdam echt in de gemeenteraad komen wordt het helemaal vuurwerk want half zuid oost stemt op Syl en half nieuw west op Erdogan Denk en dan mogen ze het gezellig samen gaan doen. Ik heb nu al medelijden met alle Amsterdammers.. Maar ik heb wel zin in de verkiezingen met al deze gekkies. Dit wordt denk ik nooit een fatsoenlijke partij, het zal niet lang duren voor de hele boel instort. Maar tot die tijd blijft het vermakelijk.
Zuid Oost en Nieuw West zijn verschillende stadsdelen, dus dan zullen ze toch vrijwel niets met elkaar te maken krijgen? Of heb ik nu een heel verkeerd beeld van hoe dat werkt? (en ik woon nog wel in Amsterdam...)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
04-11-2017 08:27
Even de naam daargelaten om mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen moeten er lokale afdelingen komen en die moeten ook lokaal worden opgericht en dan de goedkeuring krijgen van het bestuur. Syl en co hebben daar wel wat voorwaarde voor:

“Wanneer ben je een afdeling?
Wanneer je voldoende actieve mensen bij elkaar hebt en je een bestuur kunt vormen. En het partijbestuur het er mee eens is. En vooral: als je in de samenstelling laat zien waar we voor staan. Dus probeer van het begin af uit te gaan van diversiteit, zorg ervoor dat je niet alleen aardige hetero’s en witte mensen in je club hebt. Let op vrouwen en mannen, mensen van kleur, LHBTI+ mensen, mensen met een beperking enzovoorts.”


Enige vorm van talent voor politiek is verder niet nodig als je maar niet wit, aardig, gezond en hetero bent.
Vreselijk dit soort identity politics. Met name je afkomst is belangrijk, niet wat je kan. Echte eisen worden nauwelijks gesteld:
"Moet je politieke ervaring hebben om een afdeling te beginnen? Nee"
"Moet je een bepaalde deskundigheid hebben? Nee"
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
04-11-2017 14:04
Zuid Oost en Nieuw West zijn verschillende stadsdelen, dus dan zullen ze toch vrijwel niets met elkaar te maken krijgen? Of heb ik nu een heel verkeerd beeld van hoe dat werkt? (en ik woon nog wel in Amsterdam...)

De gemeenteraad beslist voor de hele stad het beleid op allerlei gebieden in hoofdlijnen. De stadsdelen voeren dat dan uit in hun stadsdeel. Het gaat om het aantal zetels dat een partij in de gemeenteraad krijgt en in de raadsvergaderingen moeten ze wel samen het beleid bepalen.

Ik hoop dat het meevalt als er gestemd gaat worden want als beide in de gemeenteraad zitten met een paar man dan wordt het allemaal niet gezellig en Amsterdam heeft inderdaad al genoeg problemen op multiculti gebied momenteel.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
:biggrin: Bericht De Speld 31 okt'17

Partij Sylvana Simons heeft nieuwe naam: Unilever Shell Huisartsenpraktijk Schinkelkade

31 oktober 2017 door Jop Eikelboom

De partij van Sylvana Simons heeft een nieuwe naam: Unilever Shell Abba Kruidvat Robert ten Brink Milka Price Waterhouse Coopers Voice of Holland DENK Ich bin ein Berliner Huisartsenpraktijk Schinkelkade. Dat maakte ze vandaag bekend op een persconferentie.

Sylvana Simons denkt niet dat de nieuwe naam problemen op gaat leveren. “Wir leben Autos.”
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
04-11-2017 15:59
De gemeenteraad beslist voor de hele stad het beleid op allerlei gebieden in hoofdlijnen. De stadsdelen voeren dat dan uit in hun stadsdeel. Het gaat om het aantal zetels dat een partij in de gemeenteraad krijgt en in de raadsvergaderingen moeten ze wel samen het beleid bepalen.

Ik hoop dat het meevalt als er gestemd gaat worden want als beide in de gemeenteraad zitten met een paar man dan wordt het allemaal niet gezellig en Amsterdam heeft inderdaad al genoeg problemen op multiculti gebied momenteel.

Ik vermoed dat dan meer van dit soort misselijke opmerkingen en relletjes gaan plaatsvinden.


https://youtu.be/y-t9iCjmrro Kuzu ruziet met Kamervoorzitter Arib 8 nov.2017
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Sylvana heeft het niet van vreemden.



https://youtu.be/Qq64VTdsPOo Kuzu uitgejoeld door Tweede Kamer :misselijk:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Open brief:

Revu

Beste Sylvana, waarom geen naam die de lading dekt? Lijst Sylvana Simons bv...

Open brief van columnist Leon Verdonschot aan Sylvana Simons, lijsttrekker van Artikel 1 / Bij1 / Lijst Sylvana Simons.

Het leek me destijds een verstandige zet, vertrekken bij DENK. Toen je uitlegde wat de redenen waren dat die club engnekken toch niet helemaal bij je paste, dacht ik wel: enig google-werk en je had dit toch allemaal al kunnen weten? Maar goed, beter ten halve gekeerd etcetera.

Vervolgens richtte je je eigen club op, die zich qua profiel leek te beperken tot het zuidoosten van de stad Amsterdam, en daar wonen best veel mensen, maar niet genoeg voor een zetel, dus die haalde je dan ook niet. Een probleem bleek vervolgens de naam van die club: Artikel 1. Die bestond al, althans bijna. Een kenniscentrum voor discriminatie voerde de naam Art. 1 al jaren. Dat werd een rechtszaak, en die verloor je.

Wat me al die tijd verbaasde, is dat je niet wíst dat die naam al bestond, nota bene voor een club waar je toch enige verwantschap mee zult voelen. Het riep eigenlijk dezelfde vraag bij me op als die bij je vertrek bij die club hiervoor: heb je niet even gegoogeld? Of, als je het daar te druk voor had, was er niet een medewerker die dat voor je had kunnen doen?

Geert Wilders zoekt ook niet alles zelf op, daar heeft hij Martin Bosma voor. Gewoon, tijdens die vergadering, zoals dat volgens mij altijd gaat: ‘Hoe zullen we die club van ons dan noemen? Artikel 1? Iedereen eens? Even checken of die niet al bezet is?’ En dan tik je ‘Artikel 1’ in, en kom je op de éérste resultatenpagina van Google al uit bij zowel de website van die club (met nota bene de website www.art1.nl) als de Wikipedia-pagina. Heeft echt niemand bij jullie dat gedaan? Of dachten jullie toen: maar ja, nu zijn we er zelf al aan gewend, want we hebben het er al drie minuten over?

Hoe dan ook: afgelopen weekend maakte je bekend wat de nieuwe naam van je partij wordt, die in Amsterdam aan de gemeenteraadsverkiezingen wil meedoen. Het is: Bij1. Het is zo’n naam met een twist, samengesteld uit een naam en een cijfer, waar ik de marketingjongen met de moeilijke bril zelf altijd al bij denk. ‘4udesigned.nl -- supergave design meubelen’. ‘Hondenschool Happy2gether, Hillegom’. ‘Brasserie 2Eat, Roosendaal’. Dat rijtje.

En verdomd: bleek ook al te bestaan! Bij1, zo heet een therapeutenpraktijk in Noord-Holland. Je vindt ze meteen, als je die naam googelt. Áls. Dat wordt nog lachen, die zoektocht naar naam drie van jouw club. Want het probleem is natuurlijk: vrijwel álle goede namen zijn al bezet, voor alles. Daarom bestaan er bands die The Devil Wears Prada heten en hadden we in Nederland tot 2015 een keten die Schoenenreus heette: je moet toch íets, als de goede namen op zijn.

Dus op welke goede naam jij ook uit gaat komen: die bestaat waarschijnlijk al. Zoals de meeste mensen ontdekken op Google, en jij in de rechtbank. De verkiezingen zijn al in maart. Ik zou gaan voor de naam die de lading dekt en die nog niet in gebruik is. En zo wél, zou zelfs jij het moeten weten. Lijst Sylvana Simons.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik las zo net onderstaande vette woorden en dacht 'wat gaan we nou krijgen,is het dan nog steeds niet afgelopen?' Het is wel afgelopen, de 22 'bedreigers/beledigaars' hebben in mei al hun taakstraf gekregen, maar zo'n vette-letters-bericht staat zo 'spannend'.

NU.nl
2 uur geleden


Sylvana Simons heeft 'maatregelen' genomen na bedreigingen

© Aangeboden door Sanoma Digital The Netherlands BV

Sylvana Simons heeft, nadat ze in mei een rechtszaak tegen 22 mensen aanspande die haar bedreigden, discrimineerden en beledigden, "maatregelen" genomen om haar veiligheid te waarborgen.

"Bang ben ik niet. Maar ik ben ook niet achteloos. Dus ik heb maatregelen genomen, al kan ik er niet over uitweiden wat die maatregelen dan zijn", aldus de 46-jarige presentatrice en politicus in gesprek met Grazia.

Van de 22 mensen tegen wie ze aangifte had gedaan werden er twintig veroordeeld tot taakstraffen en het betalen van boetes. Van de verdachten en veroordeelden kreeg Simons van één iemand excuses die ze als oprecht ziet: een minderjarige jongen.

"Ik weet nog hoe ik de zaal binnenliep, die jongen zich omdraaide, me recht in de ogen aankeek en zei: 'Mevrouw Simons, het spijt me.'"

Simons wordt regelmatig gevraagd of ze geen spijt heeft van haar besluit om aangifte te doen en door te zetten tot rechtszaken. "Want ja, het slurpt energie, tijd. Elke aangifte, elke zaak, elke afhandeling. Maar ik ga er niet aan onderdoor. Integendeel, ik voel me sterk. Door mijn eigen gelijkheidsstrijd, door mijn vrienden, familie, kinderen."

[gesponsord]
LOEP ME MAAR aub.
Laat Simons toch met rust. Vanwaar deze obsessie?
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
13-12-2017 11:02
Ik las zo net onderstaande vette woorden en dacht 'wat gaan we nou krijgen,is het dan nog steeds niet afgelopen?' Het is wel afgelopen, de 22 'bedreigers/beledigaars' hebben in mei al hun taakstraf gekregen, maar zo'n vette-letters-bericht staat zo 'spannend'.

NU.nl
2 uur geleden


Sylvana Simons heeft 'maatregelen' genomen na bedreigingen

© Aangeboden door Sanoma Digital The Netherlands BV

Sylvana Simons heeft, nadat ze in mei een rechtszaak tegen 22 mensen aanspande die haar bedreigden, discrimineerden en beledigden, "maatregelen" genomen om haar veiligheid te waarborgen.

"Bang ben ik niet. Maar ik ben ook niet achteloos. Dus ik heb maatregelen genomen, al kan ik er niet over uitweiden wat die maatregelen dan zijn", aldus de 46-jarige presentatrice en politicus in gesprek met Grazia.

Van de 22 mensen tegen wie ze aangifte had gedaan werden er twintig veroordeeld tot taakstraffen en het betalen van boetes. Van de verdachten en veroordeelden kreeg Simons van één iemand excuses die ze als oprecht ziet: een minderjarige jongen.

"Ik weet nog hoe ik de zaal binnenliep, die jongen zich omdraaide, me recht in de ogen aankeek en zei: 'Mevrouw Simons, het spijt me.'"

Simons wordt regelmatig gevraagd of ze geen spijt heeft van haar besluit om aangifte te doen en door te zetten tot rechtszaken. "Want ja, het slurpt energie, tijd. Elke aangifte, elke zaak, elke afhandeling. Maar ik ga er niet aan onderdoor. Integendeel, ik voel me sterk. Door mijn eigen gelijkheidsstrijd, door mijn vrienden, familie, kinderen."

[gesponsord]
Deze ga ik onthouden, die quotes en "ze hebben hun straf al gehad"
Zo denk ik er ook over,maar ik ben over het algemeen vrij consistent in dit soort dingen.
Vooral die quotes, jij denkt even te bepalen hoe serieus bedreigingen wel of niet genomen dien te worden.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
13-12-2017 11:11
Laat Simons toch met rust. Vanwaar deze obsessie?
Ik snap hem ook niet.

Op zich volg ik Sylvana Simons wel aardig in het nieuws, maar om nou iedere keer als er wat is, dat in dit topic te plempen?

Ik heb trouwens wel de neiging om haar nieuwe naam Bij1 te lezen als Bijl. :facepalm:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven