AZC weigert kleding en speelgoed

12-05-2012 15:09 217 berichten
Daarstraks met een auto vol hele en schone (kinder)kleding, Engelstalige boeken en speelgoed naar het asielzoekerscentrum gereden: "mevrouw, breng het maar naar de kringloopwinkel ofzo, wij willen het niet".



Het gaat te goed met Nederland, zelfs AZC's zijn voorzien.



Of zijn dit naweeën van het beleid van hoe heet ze ook alweer?



Afijn, maandag naar de stort. Want bij kringloop moet ik afspraak maken. Gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt mail terug
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten goede doelen zoals een Azc atlijd blij en enthousiast de spullen ontvangen. Soms hoor je ook weleens dat mensen hun oude beren en zo weg doen. Krijgen goede doelen andermans stoffige beesten.



To had dan wel mooie spullen,. Maar dat mevrouw van het Azc niet zegt kom maar binnen kan ik me wel voorstellen.
quote:Suze02 schreef op 12 mei 2012 @ 15:50:

[...]





Want? Jij geeft rare reacties? Dan wordt het een raar topic ja.



Whoehahahahahhahahahahhaha sjonge jonge ongelooflijk.



Suus, needless to say dat je het bij mij niet hoeft te brengen
Whoehahahahhahahahahhaha ik lach me rot hier. Kom op TO, zeik eens niet zo zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de stad een weggeefwinkel, voor mensen die zo'n laag inkomen hebben dat ze ook afhankelijk zijn van de voedselbank.

Daar kan je kleding en speelgoed inleveren en mensen kunnen dan een x-aantal stuks per maand uitzoeken.

Prima initiatief, waar ik het met liefde heenbreng.
Alle reacties Link kopieren
quote:noppies schreef op 12 mei 2012 @ 17:02:

Sommige AZC's willen ook niet de romslomp van een kledinguitgiftepunt, ze zijn nl geen kringloopwinkel. Asielzoekers gaan ook wel naar de kringloop om daar te shoppen, maar veel kopen liever nieuw bij de goedkope kledingwinkels.



Goedbedoeld van jou, maar wat iemand anders ook zei, dat jij van je spullen af wilt, zegt niet dat iemand anders er dan wèl zielsgelukkig mee moet zijn. Zo werkt het nu eenmaal niet, hoe ondankbaar dat ook over kan komen.



Had je beter op Koninginnedag een kleedje neer kunnen leggen!



Ik zou het bij de kringloop inleveren.Eems met deze post.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:madderijn schreef op 12 mei 2012 @ 16:50:

Bij onze stort staat een inname punt van de kringloop. Heerlijk, anoniem weg zetten en toch je spullen kans op een goede bestemming.Ik denk dat dit een punt is. Sommige mensen willen een soort van dankbaarheid ervoor terug. Die gaan met een idee naar een AZC en verwachten een welkome binnenkomst. Terwijl het spullen zijn die jezelf weg wilt doen. En soms is er geen behoefte aan. En idd een AZC zal wel uit ervaring handelen. Mensen zijn de spullen kwijt en het AZC kan ze dan afvoeren als er geen behoefte aan is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nak schreef op 12 mei 2012 @ 18:19:

Hier in de stad een weggeefwinkel, voor mensen die zo'n laag inkomen hebben dat ze ook afhankelijk zijn van de voedselbank.

Daar kan je kleding en speelgoed inleveren en mensen kunnen dan een x-aantal stuks per maand uitzoeken.

Prima initiatief, waar ik het met liefde heenbreng.





Maar dit is gericht brengen. Kleding bij een kledingafgiftepunt.

Dan weet je zeker dat ze er blij mee zijn.
Suze, zet het langs de kant van de weg voor je huis.



Echt, hier wordt de grootste meuk nog meegenomen. Mijn buurman is zijn huis aan het opknappen en heeft een container gehuurd en gooit daar al zijn rotzooi in tot aan oude gordijnen toe. De volgende dag is de helft van zijn container al weer leeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 12 mei 2012 @ 15:09:

Daarstraks met een auto vol hele en schone (kinder)kleding, Engelstalige boeken en speelgoed naar het asielzoekerscentrum gereden: "mevrouw, breng het maar naar de kringloopwinkel ofzo, wij willen het niet".



Het gaat te goed met Nederland, zelfs AZC's zijn voorzien.



Of zijn dit naweeën van het beleid van hoe heet ze ook alweer?



Afijn, maandag naar de stort. Want bij kringloop moet ik afspraak maken. Gedoe.



Ik heb een keer de kringloopwinkel mijn spullen aangeboden. Moet je een afspraak maken waar je thuis voor moet blijven en vervolgens willen ze de helft niet hebben! Ondankbare.....



Je kan het beste gelijk met je oude spullen naar de stort, want dan weet je tenminste zeker dat je van je zooi af bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige reacties nogal kort door de bocht...



Als ik mijn babykleding/kinderwagen/box zou wegbrengen doe ik dat niet met de insteek 'dan ben ik van mijn oude troep af' maar met het idee 'er is maar zo kort gebruik van gemaakt, het is allemaal nog in prima staat, zonde om dat weg te gooien'.



(En nee, dan hoeft een ander het echt niet perse aan te nemen, maar ik viel even over de 'oude rotzooi' opmerkingen)
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 12 mei 2012 @ 17:18:

Kledingbanken zoeken altijd kleding en speelgoed. Ik weet er wel 1 in de buurt van Utrecht, mail me maar op feeks27 gmail

.

Wie weet kan to iemand van dit forum blij maken?
Alle reacties Link kopieren
Is echt afhankelijk van het AZC, van tevoren zou je even kunnen bellen naar een AZC, eventueel naar VluchtelingenWerk, maar vaak valt het onder het COA.



Wat ze vaak tekort komen is:

Schoenen, winterkleding en kinderkleding



En zoals al eerder opgemerkt is, veel vluchtelingen halen hun neus voor bijna nieuwe spullen op.
Alle reacties Link kopieren
quote:chihiro schreef op 12 mei 2012 @ 19:40:

Ik vind sommige reacties nogal kort door de bocht...



Als ik mijn babykleding/kinderwagen/box zou wegbrengen doe ik dat niet met de insteek 'dan ben ik van mijn oude troep af' maar met het idee 'er is maar zo kort gebruik van gemaakt, het is allemaal nog in prima staat, zonde om dat weg te gooien'.



(En nee, dan hoeft een ander het echt niet perse aan te nemen, maar ik viel even over de 'oude rotzooi' opmerkingen)



Heb ik ook hoor. Met hetzelfde gemak had to alles weggegooid, was een stuk sneller geweest. Maar ze probeert iemand anders die weinig heeft er blij mee te maken. Vind ik een heel mooi initiatief. Er is al genoeg afval in dit land en daarnaast zijn er ook veel mensen die weinig te besteden hebben. Mes snijdt aan 2 kanten.



Ook vanuit mijn werk (met asielzoekers) weet ik hoe blij mensen kunnen zijn als ze even een schoon shirt hebben om aan te doen. Is bij ons vaak een tekort aan. Daarom vind ik het ook zo jammer dat het AZC waar to heen geweest is het niet aan wilde nemen.



Op deze manier heeft ook niemand meer zin om iets weg te geven als het zoveel moeite kost. Erg jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:brennwert schreef op 12 mei 2012 @ 19:45:

Is echt afhankelijk van het AZC, van tevoren zou je even kunnen bellen naar een AZC, eventueel naar VluchtelingenWerk, maar vaak valt het onder het COA.



Wat ze vaak tekort komen is:

Schoenen, winterkleding en kinderkleding



En zoals al eerder opgemerkt is, veel vluchtelingen halen hun neus voor bijna nieuwe spullen op.



Logisch want de échte vluchtelingen halen hier de AZC's meestal niet.

Gelukszoekers daarentegen..
Alle reacties Link kopieren
gelukszoekers hebben ook graag schone kleding hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:benannie schreef op 12 mei 2012 @ 19:55:

gelukszoekers hebben ook graag schone kleding hoor :-)Tuurlijk wie niet maar de kleding van to was schoon en netjes zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan dankbaarheid niet afdwingen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:doeidoeidoei schreef op 12 mei 2012 @ 20:09:

Je kan dankbaarheid niet afdwingen hoor.



Nee dat klopt.

Duidelijk dat het iig in het AZC waar to haar spullen wilde brengen zo slecht nog niet is.
Alle reacties Link kopieren
quote:teardrop-viva schreef op 12 mei 2012 @ 20:13:

[...]





Nee dat klopt.

Duidelijk dat het iig in het AZC waar to haar spullen wilde brengen zo slecht nog niet is.Of ze hebben gewoon een beleid waar ze zich aan houden. Of ze hebben weinig mankracht waardoor ze geen uren overhebben waarin iemand door de gedoneerde spullen kan gaan om te kijken wat goed is om te bewaren en het eerlijk te verdelen.
quote:teardrop-viva schreef op 12 mei 2012 @ 20:13:

[...]





Nee dat klopt.

Duidelijk dat het iig in het AZC waar to haar spullen wilde brengen zo slecht nog niet is.



Dit is natuurlijk onzin. Zoals ik eerder ook al schreef, heeft het COA geen kringloopwinkel. Spullen aannemen, betekent ook uitzoeken, sorteren, verdelen tussen tig gezinnen.. Etc. Het is niet zomaar uitdelen, want je kunt niet 1 familie drie vuilniszakken geven en een andere niks. Dat kost tijd en mankracht, plus, je doet het wrs nooit goed. Want waarom heeft Bennie twee t-shirts en Henkie een spijkerbroek.



Ik verkoop wel eens spullen op een kinderkledingbeurs. De spullen die ik daar neerleg zijn in orde, anders verkoop ik ze niet. Toch komt er ook altijd weer heel veel terug, ondanks dat het bijna niks kost. Mensen kopen nu eenmaal liever nieuwe spullen ipv gedragen kleding.
TO, is er ook niemand met kleinere kinderen in jouw buurt? Ik geef nog wel eens kleding weg aan een buurjongetje die daar heel blij mee is en het ook echt draagt.

Moet ik wel zeggen idd dat ik in het buitenland woon en men hier geen problemen heeft met gedragen kleding. Dat is hier heel normaal.



De kleding die ik verkoop, ligt in NL op een beurs.
Alle reacties Link kopieren
quote:noppies schreef op 12 mei 2012 @ 20:52:

[...]





Dit is natuurlijk onzin. Zoals ik eerder ook al schreef, heeft het COA geen kringloopwinkel. Spullen aannemen, betekent ook uitzoeken, sorteren, verdelen tussen tig gezinnen.. Etc. Het is niet zomaar uitdelen, want je kunt niet 1 familie drie vuilniszakken geven en een andere niks. Dat kost tijd en mankracht, plus, je doet het wrs nooit goed. Want waarom heeft Bennie twee t-shirts en Henkie een spijkerbroek.



Ik verkoop wel eens spullen op een kinderkledingbeurs. De spullen die ik daar neerleg zijn in orde, anders verkoop ik ze niet. Toch komt er ook altijd weer heel veel terug, ondanks dat het bijna niks kost. Mensen kopen nu eenmaal liever nieuwe spullen ipv gedragen kleding.Dat zouden bewoners van zo'n AZC ook gewoon zelf kunnen doen hè..
quote:teardrop-viva schreef op 12 mei 2012 @ 21:00:

[...]





Dat zouden bewoners van zo'n AZC ook gewoon zelf kunnen doen hè..Dan nog moet er een medewerker bij. Bewoners kunnen spullen gaan verkopen en de winst in eigen zak steken of ruilen voor andere spullen. En ja, daar kun je op wachten dat dat gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:noppies schreef op 12 mei 2012 @ 20:53:

TO, is er ook niemand met kleinere kinderen in jouw buurt? Ik geef nog wel eens kleding weg aan een buurjongetje die daar heel blij mee is en het ook echt draagt.

Moet ik wel zeggen idd dat ik in het buitenland woon en men hier geen problemen heeft met gedragen kleding. Dat is hier heel normaal.



De kleding die ik verkoop, ligt in NL op een beurs.Ik heb het idee dat er hier ook steeds meer mensen kleding kopen bij kringloopwinkels en andere tweedehands kledingwinkels..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven