BLOKKER gaat bezuinigen

16-04-2016 10:22 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
BLOKKER gaat bezuinigen, reorganiseren, mensen ontslaan, winkels opnieuw inrichten, nieuw logo gebruiken en een eigen huismerk introduceren.



Wat denken jullie? Maakt dat kans van slagen of wordt BLOKKER de volgende grote winkelketen die gaat omvallen.
Alle reacties Link kopieren
Goeie links Snoesje666.
In de kledingbranche gaat het ook vooral om uitbreiden, zo groot mogelijk monopoly. Vandaar ook dat je in bijna alle winkels hetzelfde ziet.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
16-06-2017 23:04
Goeie links Snoesje666.
In de kledingbranche gaat het ook vooral om uitbreiden, zo groot mogelijk monopoly. Vandaar ook dat je in bijna alle winkels hetzelfde ziet.

Ja, ik was laatst bij de Perrysport in de Kalverstraat. Kinderteva's? Hebben ze daar niet meer. En van de sport- en kampeerartikelen is ook veel, zo niet alles weg. Sportieve kleding, of sportief ogende kleding voor volwassenen, dat kun je er nog krijgen.

Maar daar heb ik niets aan als ik kinderteva's of een waterzak zoek. :facepalm:
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Voor kampeerspullen slaag ik vaak in Veendam, bij Lamain's. Ontspannen winkelen en man vindt het leuk om dealtjes te sluiten.

We hebben in Roden ook een Vrijbuiter, maar die vind ik niet "gezellig". Te massaal, denk ik.

Perry heeft steeds minder kampeerspullen.
Gelukkig hebben we vrijwel alles al.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
15-06-2017 00:02
Voor kwalitatief goede huishoudspullen ga ik naar De Klomp in Groningen.
Mijn vloerwisser gaat al 15 jaar mee en er mankeert nog niets aan.
Bij de action verkopen ze je elk jaar een vloerwisser. Je kan ook té goede kwaliteit verkopen he.
Alle reacties Link kopieren
Perry Sport's nieuwe concept in de flagshipstore in Amsterdam:

“We focussen op multi brand en multi sport winkels. De belangrijkste peilers worden running, training, footbal en adventure. Daarnaast ligt de focus straks veel meer op de vrouwelijke consument. Als je binnenkomt in de winkel, kom je als eerste terecht in een vrouwenwereld, pas op de tweede verdieping vind je de mannenwereld. En pas op de bovenste verdieping vind je adventure.

Is adventure dan het minst belangrijk?
“Mensen kennen dat van ons en komen daar sowieso voor naar de winkel. Maar de andere categorieën zijn bedoeld om mensen van straat de winkel in te trekken. Het unieke van Perry is juist de combinatie tussen sport en adventure. We kiezen nu voor de volgorde sport en adventure.”

Waarom ligt de focus op de vrouwelijke consument?
“In de Kalverstraat lopen meer vrouwen dan mannen. Mannen winkelen meer doelgericht en vrouwen kopen impulsiever.”
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
16-06-2017 20:16
Bron: Financieel Dagblad.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/file ... ium_EE.png
Afbeelding
Wow Blokker holdings grossiert in achterhaalde formules. Ik wist niet dat de Marskramer nog bestond, hier in de buurt zitten ze sowieso niet. Je moet wel flink op je achterhoofd gevallen zijn om als franchisenemer een Marskramer te beginnen of over te nemen. Niemand zit nog op die zaken te wachten. Het is altijd al een slappe versie van de Blokker geweest en dat is nu ook een slap concept. Maar in Blokker wordt door Blokker holdings wel geïnvesteerd, daar kan een franchisenemer niet tegenop. Allemaal leuk dat ze merken samenvoegen maar ik vraag me af of het werkt. Ik heb laatst bij Intertoys, Bart Smit en Toys r us gekeken voor een poppenwagen en niet kunnen vinden wat ik zocht door het zeer beperkte aanbod (5 modellen van twee merken ofzo) en het ding dus bij Bol.com besteld die 50 opties hadden. Leuk idee om je merken te laten concurreren (want als ze het bij de een niet vinden dan kopen ze het bij de ander en komt het geld alsnog in de la van blokker holding) maar dan moeten die winkels ook wel elk iets anders bieden en een redelijke keus hebben. Als ze nu alles op een hoop gooien (wat niets uitmaakt want het was al allemaal hetzelfde) zal dat niets verbeteren gezien de grote keuze online.

Blokker gaat blijkbaar voor de V&D strategie. Personeel eruit, winkels afstoten, meerdere keren verbouwen en dat alles terwijl je stug blijft geloven dat men niet zonder hun winkel kan en een grote naam niet ten onder zal gaan. De realiteit haalt ze waarschijnlijk net als bij de V&D in en dan zijn vooral de medewerkers in de winkel de sjaak. De managers op kantoor komen er wel maar iemand van 55 die 30 jaar bij de Blokker achter de kassa gewerkt heeft komt waarschijnlijk niet meer aan de slag. Dat krijg je met zulke zielloze holdings, mensen boeien helemaal niet zowel het personeel als de klanten niet, het enige dat telt is geld. Een bedrijf als C&A dat ook flink last heeft gehad van de crisis houd het wel vol maar ja daar staat de familie Brenninkmeijer nog steeds aan het roer en die hebben hart voor de zaak die hun familie opgebouwd heeft. Dat is toch anders dan een manager of adviseur die die binding niet heeft met het bedrijf en het wel prima vindt als hij zelf maar betaald wordt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb álle Bart Smit en Intertoys winkels in Groningen afgebeld voor een speelgoedmagnetron. Uiteindelijk schoonzus gebeld of haar dochter misschien ook iets anders wilde voor haar verjaardag.
Kijk eens bij Action, was haar tip. En ja, stapels speelgoedmagnetrons.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik koop in ieder geval niets meer (groots) online bij Blokker zoals ik destijds bij V&D deed en toen 200 euro armer was omdat ze failliet gingen NET toen ik mijn bestelling had gedaan...
Ik vind Blokker verder best een leuke winkel, maar ik kom er zelden omdat de spullen die ze er verkopen ook bij andere winkels te krijgen zijn. De noodzaak om er speciaal naartoe te gaan is er dus niet. Bij ons zit Blokker afgelegen van het centrum, dus ja, je moet er echt doelgericht naartoe gaan.
Ik denk dat ze alleen nog te redden zijn als ze spullen gaan verkopen die je nergens anders kunt kopen, maar dat is vrijwel onmogelijk nu met online winkelen.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
13-06-2017 22:33
Blokker is net de Titanic. Jack hangt inmiddels al bibberend aan een ijsschots terwijl de band jammerend doorspeelt tegen beter weten in op het zinkende schip. Degene die de zakken gevuld hebben staan inmiddels al op de kade hoog en droog. Het personeel kan verzuipen.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Mijn blokker gaat verbouwen.
Ze hebben ook weer echt niks fatsoenlijks gedaan met webshops. Wil je als fysieke winkel blijven bestaan zul je een verdomd goede webshop moeten hebben die mee kan met de grote jongens.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
15-06-2017 15:16
Stoffer en blik heeft de Hema wel, een kunsstof versie van 2 euro en een versie met een metalen blik voor 4 euro.
In de grote Hema in centrum Den Haag niet dus, en het personeel liep ook schaapachtig te zoeken: "volgens mij hadden we dat wel ooit"
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Bij Blokker zijn de Barbantia vuilniszakken die ik nodig heb ook al maanden uitverkocht. Dat schap blijft maar leeg. Gelukkig verkopen ze bij AH nu ook die smalle zakken, voor de helft van de prijs van Brabantia.
Ab imo pectore
Weet iemand of de blokker dukaten nog in te leveren zijn?
Alle reacties Link kopieren
Alleen als er weer een actie in de folder staat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-06-2017 19:13
Weet iemand of de blokker dukaten nog in te leveren zijn?
Je dukaten kon je 6 jaar geleden al in de prullenbak kieperen :proud:
Ja en?
snoopylynn schreef:
17-06-2017 20:46
Je dukaten kon je 6 jaar geleden al in de prullenbak kieperen :proud:
:@ tegen mij zeiden dat ze het anders gingen invullen maar ik ze moest bewaren. Geen wonde dat ze failliet gaan. :-D

Bedankt voor je reactie,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven