Dascha Graafsma

30-11-2015 18:42 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er met dit meisje gebeurd?



Vreemd en tragisch verhaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:ikbenjevriend schreef op 16 december 2015 @ 13:22:

Ik geloof dat de vader en haar broer gister bij Pauw waren. Moet het nog even zien op uitzendinggemist.http://www.npo.nl/pauw/15-12-2015/VARA_101375472
Alle reacties Link kopieren
Heb 't gezien; kon heel goed begrijpen wat vader wilde. Hij kon het goed verwoorden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Het NFI heeft geen drugs gevonden in het lichaam van Dascha, wel alcohol.

Het hele stuk van telegraaf.nl:



UTRECHT - De zestienjarige Dascha Graafsma was op het moment van haar dood niet onder invloed van drugs. Dat is gebleken uit toxicologisch onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut.



Wel is vastgesteld dat ze onder invloed was van alcohol. Het Openbaar Ministerie ziet op basis van het NFI-onderzoek en eerder politieonderzoek geen aanwijzingen voor een misdrijf.



Uit eerder onderzoek op verzoek van de familie werd al bekend dat in het bloed van het meisje alcohol was gevonden. Ook waren er aanwijzingen voor de aanwezigheid van meerdere stoffen, die duiden op drugs. Dat was een eerste onderzoek uitgevoerd door een laboratorium in Duitsland. Daarin werd alleen de aanwezigheid van een stof in het lichaam onderzocht, maar niet de hoeveelheid.



Volgens het NFI was de stof GHB (gebruikt als partydrug) wel in het lichaam aanwezig maar niet in een hoeveelheid die erop wijst dat het is ingenomen of toegediend. GHB is ook een lichaamseigen stof. Na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd.



Het meisje uit Hollandsche Rading werd eind november aangereden door een trein, nadat ze enkele uren vermist was na een avondje stappen met vriendinnen. Haar familie bleef met veel vragen achter.



Uit het onderzoek door de politie is gebleken dat Dascha de Hilversumse gelegenheid Lets get Down om 02.00 uur 's nachts zonder jas heeft verlaten na onenigheid met vriendinnen. Toen ze niet terugkwam, werd ze als vermist opgegeven waarna familie, vrienden en politie gingen zoeken. Om 5.20 uur werd het meisje op het spoor bij station Hilversum Sportpark aangereden door een trein.



De politie en het Openbaar Ministerie gingen uit van zelfdoding maar verrichtten toch onderzoek naar het telefoonverkeer van het meisje. Ook werd haar route zo goed mogelijk gereconstrueerd.



Het Openbaar Ministerie ziet op basis daarvan en van het onderzoek door het NFI geen aanwijzingen voor een misdrijf.
Alle reacties Link kopieren
Nu dus weer niet aan de drugs ...
Alle reacties Link kopieren
alcohol dan, blijf denken dat het of gewoon echt een zelfmoord is of een bad trip van alcohol.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Vind het toch wel erg raadselachtig... Een bad trip van alcohol waarna je uuuren alleen in de kou ronddoolt en als een zombie op een spoor blijft staan lijkt me nou ook niet met elkaar stroken....
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 30 december 2015 @ 08:58:

Vind het toch wel erg raadselachtig... Een bad trip van alcohol waarna je uuuren alleen in de kou ronddoolt en als een zombie op een spoor blijft staan lijkt me nou ook niet met elkaar stroken....En van een doorgaande, verlichte weg afgegaan en voor donker bospaadje gekozen ( vlgs de speurhonden).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Dascha's telefoon is gevonden.



http://www.rtlnieuws.nl/b ... overleden-dascha-gevonden
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 30 december 2015 @ 13:36:

[...]



En van een doorgaande, verlichte weg afgegaan en voor donker bospaadje gekozen ( vlgs de speurhonden).En ja sat ook inderdaad. Hoop maar dat er meer aan het licht komt wanneer de telefoon wordt uitgeplozen. Heel fijn dat deze is gevonden. Zowel telefoon als ID lijken mij nou ook geen dingen die je zelf weggooit trouwens.
Alle reacties Link kopieren
De vader heeft nu een documentaire gemaakt en die op youtube gezet. Ik dacht eerst; de arme familie kan gewoon niet accepteren dat hun dochter voor de trein is gaan staan. Maar na die docu gezien te hebben ga je toch wel twijfelen aan de 'opspoorkwaliteiten' van de politie.

Werd pas op het laatste genoemd maar de stappenteller van de telefoon en wat die aangeeft (lopen, sneller lopen en dan 22 minuten niet lopen) in die nacht vind ik erg raar.

Arme familie, ik denk niet dat ze er ooit achter gaan komen wat er nou die nacht gebeurd is.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
hier de docu https://youtu.be/KYFpD1tAHA8

ik moet hem zelf nog bekijken. geen tijd nu

maar heb begrepen dat ze met de rug richting trein stond, dat is nogal een verschil

en 2 getuigen die zeggen dat er niet is geclaxoneerd

de machinist heeft zich daar in de media nooit over uitgelaten zover ik weet, dat was alleen bekend gemaakt door de politie.
Alle reacties Link kopieren
Of die machinist wel of niet heeft geclaxoneerd vind ik persoonlijk minder belangrijk in het gebeuren.

Ik krijg het gevoel dat ze een relatie had met die man van 27, en dat hij nu zegt er niks mee te maken te hebben en niet kan herinneren dat hij Dascha een berichtje heeft gestuurd.....? Vaag.



Ook die ruzie, met iemand die er naast stond, maar die niet gezien heeft dat er klappen weren uitgedeeld, en een paar minuter erna loopt Dascha dus buiten?

En dan dat hollen en 20 minuten stil staan op één plek, (misschien in een auto?)



Het is echt uiterst vreemd, alleen al dat de politie het heeft over een kind, terwijl het gaat over een man van 27. Ik zeg nieuw onderzoek!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Het is in zoverre belangrijk dat als de machinist niet geclaxoneerd blijkt te hebben zijn overige verklaring ook minder waard is. Hij heeft gesteld dat hij haar alleen midden op het spoor zag staan met haar handen in haar zij. Mocht hij haar nou niet gezien hebben in het donker (en dus niet hebben geclaxoneerd) dan kan hij ook niet weten of ze daar stond of dat ze wellicht toch voor de trein is geduwd.



Na het zien van de documentaire denk ik ook dat er teveel losse eindjes zijn en een nieuw onderzoek op z'n plaats is.
Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal.

Die gast van 27 die zegt dat zijn FB account gehackt is. Althans, daar komt het in feite op neer.

Was die gast nou ook op dat feest?

En Dascha zat dus geile berichtjes uit te wisselen met iemand anders dan haar vriendje?
Alle reacties Link kopieren
Het werd in deze docu niet gezegd, maar dat berichtje was naar ik het begrepen heb een naaktfoto.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 01 april 2016 @ 15:32:

Het werd in deze docu niet gezegd, maar dat berichtje was naar ik het begrepen heb een naaktfoto.Je zag toch ook een stukje van een gesprek? Daar stond in dat het lekker en spannend was ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de docu pas beperkt gezien, maar realiseer me wel dat het een zeer subjectieve berichtgeving is. Net als het eerste bericht ooit van vader Graafsma dat massaal gedeeld werd. Toen was er ook al een en ander bekend (ruzie vriendinnen) wat bewust uit de tekst werd gelaten, waardoor het verloop allemaal veel onbegrijpelijker werd voor de buitenstaander.

Dat Peter R de Vries geen reden ziet zich er nog eens mee bezig te houden zegt wat mij betreft ook wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de docu gezien en moet zeggen dat de film het zelfmoordverhaal wel heel onwaarschijnlijk maakt. Vooral dat met de rug naar de trein toestaan en inderdaad wat de machinist heeft verklaard. En de zogenaamd gehackte FaceBook van die gozer, die helemaal geen kind is maar een volwassen vent.



Geen idee wie er belang bij heeft om daarover te liegen, maar het klopt gewoon niet. Wat niet duidelijk werd in de docu was of er bv is onderzocht of ze aangerand/verkracht is voor zover het nog mogelijk was om dat te constateren. Ze hadden het wel over het stootblok van de trein die in haar rug zichtbaar was, dat konden ze wel zien. Ontzettend heftig dat die vader zo uitgebreid naar de details moest vragen, ook bij dat meisje dat in de trein zat toen het allemaal gebeurde, maar ik begrijp dat hij voor zijn gevoel niet anders kan dan dit tot op de bodem uitzoeken.



Ik vond het wel shockerend dat de situatie van een mens op een rails, eigenlijk standaard als zelfmoord wordt weggeschreven. Dat wist ik niet, ondanks dat iemand in mijn zeer directe omgeving voor een trein aan haar einde kwam en ik daarna natuurlijk ook de nodige details heb moeten vernemen. Maar bij die persoon was er ook écht geen twijfel dat het zelfmoord was, echt nul, ondanks dat het wel heel onverwacht was. Maar het verhaal van Dascha is toch heel anders, qua voorgeschiedenis. Net als dat andere meisje, Talitha.



Kwaadwillenden kunnen zo wel heel gemakkelijk de perfecte moord plegen, in het aardedonker.
Alle reacties Link kopieren
Net nog een stukje gekeken. Vreemd gesprek met de agent en 'aanwezige' die agent tegenspreekt over de '27-jarige'. Ik durf er wel een paar euro op te zetten dat de 'aanwezige' van wie de stem vervormd is Rene Graafsma zelf is.

Verder vind ik het tenenkrommend in welke hoek ze de machinist proberen weg te zetten. Ik hoop dat de media dit gezin tegen zichzelf beschermen en het niet weer een mediacircus wordt. Ben zelf een nabestaande en ik weet hoe frustrerend het is dat de puzzel na suicide niet rondkomt. Maar life goes on.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat ze door zo,n donker bos is gelopen, ik heb laatst door zo,n bosje gefietst, en na 100 meter zie je echt niks. En dat er eigenlijk vrij dichtbij een weg is,waar ze ook mee thuis kon komen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 01 april 2016 @ 15:01:

Raar verhaal.

Die gast van 27 die zegt dat zijn FB account gehackt is. Althans, daar komt het in feite op neer.

Was die gast nou ook op dat feest?

En Dascha zat dus geile berichtjes uit te wisselen met iemand anders dan haar vriendje?



ja die gast die ze highlighte is de 27jarige van wie zgn zn fb was gehackt.

die moeten ze aan de leugendetector hangen.

zijn naam mag blijkbaar niet genoemd worden.



die vriendin die ze hadden gescrambled is dat degene met wie dascha ruzie had?



ik zeg, gooi de zaak maar weer wagenwijd open.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 01 april 2016 @ 18:23:

Net nog een stukje gekeken. Vreemd gesprek met de agent en 'aanwezige' die agent tegenspreekt over de '27-jarige'. Ik durf er wel een paar euro op te zetten dat de 'aanwezige' van wie de stem vervormd is Rene Graafsma zelf is.

kan je de tijd even aanstippen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 01 april 2016 @ 18:23:

Net nog een stukje gekeken. Vreemd gesprek met de agent en 'aanwezige' die agent tegenspreekt over de '27-jarige'. Ik durf er wel een paar euro op te zetten dat de 'aanwezige' van wie de stem vervormd is Rene Graafsma zelf is.

Verder vind ik het tenenkrommend in welke hoek ze de machinist proberen weg te zetten. Ik hoop dat de media dit gezin tegen zichzelf beschermen en het niet weer een mediacircus wordt. Ben zelf een nabestaande en ik weet hoe frustrerend het is dat de puzzel na suicide niet rondkomt. Maar life goes on.





Maar over welke puzzel heb je het dan? Als ik voor mezelf mag spreken: natuurlijk hou je altijd vragen over het waarom. Waarom loopt de ene depressieve persoon wel voor een trein en een ander niet? Ik kan wel zeggen dat ik wel begrijp dát iemand het heeft gedaan, zeker met allerlei tekens aan de wand, ook achteraf. Hoe onverwacht het ook kan zijn, de puzzel sluit wel, de stukjes waren er altijd al. Maar hier?



Het ding is alleen dat er hier heel veel dingen toch op zijn minst twijfelachtig zijn. Iemand die vlak voor d'r dood nog allerlei lollige/hitsige berichtjes heeft uitgewisseld, plezier had, nooit blijk van depressie heeft gegeven...
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 01 april 2016 @ 18:23:

Net nog een stukje gekeken. Vreemd gesprek met de agent en 'aanwezige' die agent tegenspreekt over de '27-jarige'. Ik durf er wel een paar euro op te zetten dat de 'aanwezige' van wie de stem vervormd is Rene Graafsma zelf is.

Verder vind ik het tenenkrommend in welke hoek ze de machinist proberen weg te zetten. Ik hoop dat de media dit gezin tegen zichzelf beschermen en het niet weer een mediacircus wordt. Ben zelf een nabestaande en ik weet hoe frustrerend het is dat de puzzel na suicide niet rondkomt. Maar life goes on.Waarom zou hij dat doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 01 april 2016 @ 18:42:

[...]



kan je de tijd even aanstippen?Minuut 32. Eindgesprek met de familie Graafsma. Geen idee waarom ze de stem van iemand uit 'kamp Graafsma' vervormen. Is het vader? Is het broer? Is het Peter R de Vries? Qua intonatie zou dat ook nog kunnen, ware het niet dat hij de mening van de politie deelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven