De politiek censureert OPSPORING VERZOCHT

10-10-2014 23:57 163 berichten
Alle reacties Link kopieren




De bron van dit verhaal is de NIEUWE REVU die enkele politiemedewerkers voor het programma (anoniem) uithoorde.

Het blijft lastig om te achterhalen of het verhaal 100% klopt maar toch belangrijk genoeg om te delen met de lezers van dit forum.



Als het klopt dat de politiek censureert lijkt het me tijd voor een flinke bezem door Haagse regeringscentrum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 17:03:

[...]





Dacht het toch even niet. Er zou inderdaad een andere aanpak moeten zijn, die is ook al meerdere keren aan de orde geweest maar ik merk dat jij niet bijzonder goed op de hoogte bent van wat er zoal in de politiek en in de media speelt. Misschien moet je eens een krant lezen en kijken naar "het vragenuurtje". Van het kanaal Politiek 24 kun je ook het één en ander opsteken. Je hoeft natuurlijk niet maar ik kan het je van harte aanbevelen, dan weet je tenminste waar je over praat.



Ik lees kranten. Maar het zullen de verkeerde wel zijn dan.



En in plaats van in te gaan op wat ik zei, heb je het enkel over mij. Nogal zwak vind ik.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 11 oktober 2014 @ 17:20:

[...]





Ik lees kranten. Maar het zullen de verkeerde wel zijn dan.



En in plaats van in te gaan op wat ik zei, heb je het enkel over mij. Nogal zwak vind ik.Dat kun je verwachten als je me voor dom verslijt. Bovendien snijdt dat wat je schrijft geen hout.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 17:22:

[...]





Dat kun je verwachten als je me voor dom verslijt. Bovendien snijdt dat wat je schrijft geen hout.



Dat zei ik nadat jij begon met : "ben ik nou zo slim of ..." Dan is mijn "of jij zo dom" nogal een inkoppertje.



Maar misschien kunnen we verder gaan met wat er zoal aan wat ik schrijf geen hout snijdt?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 11 oktober 2014 @ 17:36:

[...]





Dat zei ik nadat jij begon met : "ben ik nou zo slim of ..." Dan is mijn "of jij zo dom" nogal een inkoppertje.



Maar misschien kunnen we verder gaan met wat er zoal aan wat ik schrijf geen hout snijdt?Je ontkent een probleem, that's all.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 17:37:

[...]





Je ontkent een probleem, that's all.Ik stel vragen bij het probleem. Dat is iets heel anders.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 11 oktober 2014 @ 17:19:

[...]





Eh, ik stel juist vragen. Dat lijkt mij nou juist geen zwijgen.

Je komt hier verkondigen dat het niet relevant is dat het om Marokkanen gaat. Dat impliceert dat het dus niet over Marokkanen mag gaan.



Maar goed, jij stelt vragen.

Wat zijn jouw antwoorden op je eigen vragen?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft het voor zin vragen te stellen als de antwoorden al ik weet niet hoeveel keer gegeven zijn?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
De fundamentele vraag is natuurlijk of de journalistiek zich moet laten aansturen door de politiek.



We hebben in Nederland de Trias Politica en in de praktijk is de journalistiek de 4e macht.



Nu heeft de journalistiek de laatste tijd al moeite genoeg zichzelf te controleren laat staan dat ze ook nog rekening moeten gaan houden met wensen (opdrachten) van de gevestigde politieke partijen.



Controle over de televisie was ook populair in de DDR die met Het zwarte kanaal de bevolking bewerkte.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 11 oktober 2014 @ 17:43:

[...]



Je komt hier verkondigen dat het niet relevant is dat het om Marokkanen gaat. Dat impliceert dat het dus niet over Marokkanen mag gaan.





Volgens mij verkondigde ik dat helemaal niet. Wat ik in elk geval bedoelde te zeggen is of het Marokkaan zijn relevant is. Dus als vraag, niet als stelling.



quote:

Maar goed, jij stelt vragen.

Wat zijn jouw antwoorden op je eigen vragen?



Als ik de antwoorden wist, dan zou ik de vragen niet stellen toch?

Het zijn vragen die ik oprecht heb. De antwoorden dus niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 17:53:

Wat heeft het voor zin vragen te stellen als de antwoorden al ik weet niet hoeveel keer gegeven zijn?Het komt zeker weer door de verkeerde kranten die ik lees, maar ik heb de antwoorden niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Typisch het viva forum.

Een ernstige vorm van censuur door de overheid wordt aan de kaak gesteld en de viva policor politie valt de boodschapper aan.

Ik weet dat jullie een onderlinge competitie voeren over wie het sociaalst kan doen (liefst op andermans kosten) maar dit gaat over censuur en niet over jullie onderlinge competitie.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 11 oktober 2014 @ 17:57:

De fundamentele vraag is natuurlijk of de journalistiek zich moet laten aansturen door de politiek.



We hebben in Nederland de Trias Politica en in de praktijk is de journalistiek de 4e macht.



Sorry, ik was vreselijk off topic aan het gaan.



Het antwoord is natuurlijk 'nee'. Behalve misschien de partijkrant van de PVV.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Bij OV wordt toch nooit een nationaliteit van een verdachte genoemd ?

Ze laten beelden zien van "iemand" en ik kan niet zien of diegene uit Nederland, België, Koerdistan of Tunesië komt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 11 oktober 2014 @ 19:57:

Bij OV wordt toch nooit een nationaliteit van een verdachte genoemd ?

Ze laten beelden zien van "iemand" en ik kan niet zien of diegene uit Nederland, België, Koerdistan of Tunesië komt.Klopt, (licht) getint, noord Afrikaans uiterlijk, oostblok uiterlijk heb ik ook wel gehoord, en "vermoedelijk van noord Afrikaanse afkomst/vermoedelijk van Antilliaanse afkomst". Noord Afrika kan ook Tunesie zijn of Algerije maar er wonen niet zo heel veel Tunesiërs en Algerijnen in Nederland.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 09:48:

Als degene die dit wil zijn zin krijgt kan Opsporing Verzocht gewoon van de buis.Graag ja. Ik wil minder Anniko.
Alle reacties Link kopieren
quote:oscarzetaacosta schreef op 11 oktober 2014 @ 19:48:

Typisch het viva forum.

Een ernstige vorm van censuur door de overheid wordt aan de kaak gesteld en de viva policor politie valt de boodschapper aan.

Ik weet dat jullie een onderlinge competitie voeren over wie het sociaalst kan doen (liefst op andermans kosten) maar dit gaat over censuur en niet over jullie onderlinge competitie.Spot on!
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 11 oktober 2014 @ 19:45:

[...]





Volgens mij verkondigde ik dat helemaal niet. Wat ik in elk geval bedoelde te zeggen is of het Marokkaan zijn relevant is. Dus als vraag, niet als stelling.



Ik denk dat je jezelf het antwoord al gegeven hebt met onderstaande retorische vragen:



hoe relevant is het dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn? Wat moet je met dat gegeven? Mannen zijn ook zwaar in de meerderheid in de criminaliteit. Moeten er nu speciale preventieteams komen om mannen op het rechte pad te houden? Voorlichtingscampagnes om het publiek te waarschuwen tegen mannen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 11 oktober 2014 @ 20:22:

[...]





Graag ja. Ik wil minder Anniko.Racist.
Ja het Telekids-ras trek ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:oscarzetaacosta schreef op 11 oktober 2014 @ 19:48:

Typisch het viva forum.

Een ernstige vorm van censuur door de overheid wordt aan de kaak gesteld en de viva policor politie valt de boodschapper aan.

Ik weet dat jullie een onderlinge competitie voeren over wie het sociaalst kan doen (liefst op andermans kosten) maar dit gaat over censuur en niet over jullie onderlinge competitie.



Jij bent een van de weinige die het snapt.



Zoals ik al een paar keer aangaf gaat het hier om de vraag: ACCEPTEREN WE DAT DE POLITIEK DE INHOUD VAN TELEVISIE PROGRAMMA'S BEPAALD?



Of het nu om Oost Europeanen , Eskimo's Marokkanen of Groningers gaat is voor die discussie irrelevant.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mquote:Noesa schreef op 11 oktober 2014 @ 20:45:

[...]



Ik denk dat je jezelf het antwoord al gegeven hebt met onderstaande retorische vragen:



hoe relevant is het dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn? Wat moet je met dat gegeven? Mannen zijn ook zwaar in de meerderheid in de criminaliteit. Moeten er nu speciale preventieteams komen om mannen op het rechte pad te houden? Voorlichtingscampagnes om het publiek te waarschuwen tegen mannen?



Dat was bedoeld als een uitdaging aan iedereen die het belangrijk vindt om wel te weten wat de afkomst van criminelen is, en dat er veel Marokkanen tussen zitten.



Ik zet daar dus grote vraagtekens bij. Volgens mij heeft het alleen een groot nadeel: Marokkanen worden er door gestigmatiseerd. Maar laat vooral zien dat ik het mis heb en dat het voordelen heeft om te weten dat er % te veel Marokkanen crimineel zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Misschien eens tijd om openlijk toe te geven dat er wel degelijk een marokkanen probleem is hier in dit land. En niet alleen hier hoor. De tijd van wegkijken is voorbij . De cijfers geven aan dat wat er de afgelopen jaren gebeurd is , dat dat geen ene moer geholpen heeft. Hoogste tijd voor andere aanpak. De aanpak van Wilders toch eens uitproberen??
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 12 oktober 2014 @ 08:51:

M

[...]

Dat was bedoeld als een uitdaging aan iedereen die het belangrijk vindt om wel te weten wat de afkomst van criminelen is, en dat er veel Marokkanen tussen zitten.



Ik zet daar dus grote vraagtekens bij. Volgens mij heeft het alleen een groot nadeel: Marokkanen worden er door gestigmatiseerd. Maar laat vooral zien dat ik het mis heb en dat het voordelen heeft om te weten dat er % te veel Marokkanen crimineel zijn.



Het voordeel is dat je als burger beseft dat een hoog percentage van de misdaden gepleegd wordt door een bepaald type immigrant. Als burger kunnen wij dit besef dan gebruiken om onze democratische stem te bepalen. Als het binnenhalen van dit type immigrant zulke nefaste invloeden heeft op onze maatschappij, dan hebben wij als burger het recht om onze stem daarover te laten horen.



Omwille van al deze problematische toestanden vind ik het hoog tijd dat een bepaald type moslimimmigratie gestopt wordt. Bovendien is dit een acuut probleem. Veel islamitische landen zijn een zootje ongeregeld geworden, de immigratie van die landen gaat maar blijven toenemen, maar moeten wij die immigratie zo maar klakkeloos aanvaarden omdat zij er een potje van maken ginder? En zodat zij van onze maatschappij een verschrikking kunnen maken?



Ik weet vanuit goede bron wat er vaak gezegd wordt over onze maatschappij door nieuwe moslimimmigranten zoals Afghani's. Wij zijn zogezegd mensen zonder gevoelens, wij weten niet wat leven is, wij zijn zombies, westerse vrouwen zijn neukvlees die nu en dan eens door elkaar gerammeld moeten worden om ze op hun plaats te zetten, westerse vrouwen zijn er om te gebruiken, trouwen doe je met een goede islamitische, je moet veel kinderen produceren zodat je op kap van de staat kunt leven, etc. etc. Wil ik dit type immigrant in mijn maatschappij? Neen, ik denk het niet. Je moet niet zo ruimhartig zijn dat je er zelf aan ten onder gaat.



Ik ben niet tegen immigratie an sich. Ik heb geen probleem met hooggeschoolde Indiërs of Chinezen, die geen overlast veroorzaken, bijdragen aan onze samenleving en meestal na één of twee generaties vrij geïntegreerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 12 oktober 2014 @ 08:51:

M

[...]





Dat was bedoeld als een uitdaging aan iedereen die het belangrijk vindt om wel te weten wat de afkomst van criminelen is, en dat er veel Marokkanen tussen zitten.



Ik zet daar dus grote vraagtekens bij. Volgens mij heeft het alleen een groot nadeel: Marokkanen worden er door gestigmatiseerd. Maar laat vooral zien dat ik het mis heb en dat het voordelen heeft om te weten dat er % te veel Marokkanen crimineel zijn."... worden erdoor gestigmatiseerd". Ik heb toch sterk de indruk, en ik denk niet dat ik de enige ben, dat dat stigmatiseren een simpel geval van eigen schuld, dikke bult is. Onder moslims heerst een schaamtecultuur, wat een (bijv.) Marokkaans crimineeltje ook uitvreet, hij zal altijd zeggen dat hij het niet heeft gedaan, tenzij het iets is dat zijn status binnen de groep verhoogt. Zelfs als hij op heterdaad wordt betrapt bij bijvoorbeeld een overval, zal hij nog zeggen dat hij het niet was. Ook zijn maatjes zullen het ontkennen (alleen opereren ze niet want ze zijn uitermate laf).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop toch zo dat het bericht in de Telegraaf over censuur bij Opsporing Verzocht niet waar is!!



Politiek correct gedrag bij het opsporen van misdadigers is gevaarlijk & kan dus echt niet.



Kijk bijvoorbeeld maar naar het gigantische misbruikschandaal dat recentelijk naar boven is gekomen in Rotherham, Engeland. Met mogelijk 1400 (!) slachtoffers tussen 1997-2013 (!) maar jarenlang weggemoffeld & gebagatelliseerd door de autoriteiten omdat de slachtoffers (overwegend) blank waren & de daders van Pakistaanse afkomst...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven