De politiek zegt NEE

19-01-2017 14:45 89 berichten
http://www.hartvannederla ... vr.it&utm_medium=Facebook



Hopelijk wordt het in Maart 2017 beter voor de ouderenzorg.



Het tweede belangrijke stempunt voor mij.

1.Veiligheid en Vrijheid

2.Ouderenzorg

3.Overheid en Geld

Wat staat er in jullie top 3?
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 19 januari 2017 @ 15:34:

[...]





Die kunsthistoricus heeft dan een studie gedaan waar geen werk in te vinden is. Waarom zou de overheid dat moeten oplossen door middel van subsidies?



Ligt eraan wanneer er gestudeerd is. Als je eraan begonnen bent voor er enorm in gesneden werd kun je het moeilijk eigen schuld noemen.



Edit: het gaat daarnaast ook wat verder dan alleen die ene baan. Ook het onderzoek wat nu niet gedaan kan worden binnen dergelijke sectoren door gebrek aan geld, terwijl de uitkomsten zeer waardevol kunnen zijn op veel grotere schaal dan alleen voor hen die het onderzoek doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 19 januari 2017 @ 15:29:

Ik word echt triest van jullie antwoorden. Het is de actueel pijler dus veel sympathieks wordt hier niet gezegd, dat weet ik. Maar het lijkt mij superoverduidelijk waar het geld heen moet gaan dit keer, volgens mij heeft heel Nederland het erover. Dat de partijen die willen dat de zorg meer geld krijgt, de volle aandacht krijgen van de stemmers. En jullie bakkeleien over toneelgezelschappen? Echt, waar liggen jullie prioriteiten?



Doet me denken dat velen het wel prima vinden als we een 'have-have-not' samenleving krijgen zoals in de states. Stap maar over de dakloze heen die voor je voordeur ligt, dan bestaat ie niet.Volgens mij wordt de zorg vaak genoemd. Maar er is meer in het leven dan de zorg hè (wat niet betekent dat ik het niet met je eens ben dat het beter kan).
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 19 januari 2017 @ 15:29:

Ik word echt triest van jullie antwoorden. Het is de actueel pijler dus veel sympathieks wordt hier niet gezegd, dat weet ik. Maar het lijkt mij superoverduidelijk waar het geld heen moet gaan dit keer, volgens mij heeft heel Nederland het erover.ik vind absoluut niet dat er meer geld naar de zorg moet. Eerst de gaten dichten, het geld slipt er doorheen. En als er dan echt meer geld nodig is, praten we verder.
quote:Ameliaaa schreef op 19 januari 2017 @ 15:29:

Ik word echt triest van jullie antwoorden. Het is de actueel pijler dus veel sympathieks wordt hier niet gezegd, dat weet ik. Maar het lijkt mij superoverduidelijk waar het geld heen moet gaan dit keer, volgens mij heeft heel Nederland het erover. Dat de partijen die willen dat de zorg meer geld krijgt, de volle aandacht krijgen van de stemmers. En jullie bakkeleien over toneelgezelschappen? Echt, waar liggen jullie prioriteiten?



Doet me denken dat velen het wel prima vinden als we een 'have-have-not' samenleving krijgen zoals in de states. Stap maar over de dakloze heen die voor je voordeur ligt, dan bestaat ie niet.+1
Zorg is heel belangrijk, de ouderenzorg, zoals in het filmpje, maar ook zorg voor jongere mensen. Heel veel jongere mensen lijken het een "ver van mijn bed show" te vinden maar ze houden er geen rekening mee dat het ook hen kan overkomen. Denk aan het krijgen van een ongeluk, coma, revalidatie, blijvende invaliditeit. Dan wil je graag thuis zijn in je eigen omgeving bij man en kinderen en dan kan dat niet omdat er gewoon geen zorg komt. En een partner die daarnaast gewoon full time moet werken kan daar ook niet mee helpen.



Verder maak ik me ook zorgen over de zorg voor mensen die rond moeten komen van een minimum inkomen. Ik zie in mijn omgeving mensen met klachten waarvoor bijvoorbeeld fysiotherapie nodig is maar omdat het in de basisverzekering niet vergoed wordt, lopen ze er maar mee door. Hetzelfde geld voor de tandarts, ik ken iemand die letterlijk haar tanden weg laat rotten omdat ze de tandarts niet kan betalen. Dat vind ik zo schrijnend. Zeker in een land als Nederland is zoveel mogelijk qua goede zorg voor iedereen. Maar geld wordt naar mijn mening verkeerd besteed. Men denkt niet na, ik vind dat politiek Den Haag vooral aan zichzelf en "de hunnen" denkt en veel groepen hiervoor uitmelkt.
Alle reacties Link kopieren
1) Milieu & Natuur

2) Internationale en Europese Samenwerking

3)...

onderwijs, zorg, bepaalde ethische kwesties. Vind het moeilijk om echt een keuze te maken.
Alle reacties Link kopieren
1) Open samenleving

2) Rechtsstaat handhaven

3) Een positieve en inclusieve identiteit promoten
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
En hoe het belastinggeld verdeeld moet worden.... Er zijn zoveel prioriteiten. Misschien moet er wel minder belastinggeld verdeeld worden en meer aan de burgers overgelaten worden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 19 januari 2017 @ 16:13:

1) Open samenleving

2) Rechtsstaat handhaven

3) Een positieve en inclusieve identiteit promotenja!
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 19 januari 2017 @ 16:15:

En hoe het belastinggeld verdeeld moet worden.... Er zijn zoveel prioriteiten. Misschien moet er wel minder belastinggeld verdeeld worden en meer aan de burgers overgelaten worden.volgens mij tenminste zorg, onderwijs en fatsoenlijke infrastructuur dan is het al bijna op
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 19 januari 2017 @ 14:55:

Zucht.



1. Meer geld naar de zorg

2. Meer geld naar de zorg

3. Meer geld naar de zorg.Nee, het zorgstelsel moet op de schop. Te beginnen met de perverse financiële prikkel tot overbehandeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 19 januari 2017 @ 15:29:

Ik word echt triest van jullie antwoorden. Het is de actueel pijler dus veel sympathieks wordt hier niet gezegd, dat weet ik. Maar het lijkt mij superoverduidelijk waar het geld heen moet gaan dit keer, volgens mij heeft heel Nederland het erover. Dat de partijen die willen dat de zorg meer geld krijgt, de volle aandacht krijgen van de stemmers. En jullie bakkeleien over toneelgezelschappen? Echt, waar liggen jullie prioriteiten?



Doet me denken dat velen het wel prima vinden als we een 'have-have-not' samenleving krijgen zoals in de states. Stap maar over de dakloze heen die voor je voordeur ligt, dan bestaat ie niet.



Iedereen mag daar iets anders van vinden natuurlijk.



Ik denk dat bijna iedereen in NL pro-goede zorg is, maar als grootverbruiker van zorg vind ik helemaal niet dat het slecht geregeld is in Nederland, behalve in de verpleeghuiszorg. In de ziekenhuiszorg heb ik het idee dat het geld nog steeds tegen de plinten klotst, daar zie ik overal bakken met geld weglekken en verspild worden. Dat geld kan stukken beter besteed worden. Dat budget hoeft dus zeker niet verhoogd te worden.



Voor mij is milieu de allerhoogste prioriteit, als we zo doorgaan bestaat ons land namelijk fysiek niet meer over een X-aantal jaar. Daarnaast zijn werkgelegenheid & economie en onderwijs & wetenschap belangrijk voor mij.
1. Zorg

2. Defensie

3. Dierenwelzijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 19 januari 2017 @ 15:14:

Misschien kunnen de gezonde oudjes gaan betalen voor de ouderen die in een verzorgings/bejaardenhuis leven. Ze zijn namelijk wel de rijkste groep in Nederland. Maar willen blijkbaar niet voor elkaar zorgen. Ik vind eigenlijk dat elke generatie voor hun eigen generatie moet betalen.



Ik zou het eigenlijk wel wat vinden, als elke van de 150 kamerzetels werden bekleed door een vertegenwoordiger van een belangengroep. Er zijn zeker 150 soorten burgers te onderscheiden. Laat er voor iedereen iemand in de kamer zitten, ipv een hele grote groep, die eigenlijk vooral de belangen dient van het bedrijfsleven. Vind je het gek, dat het geld dan niet naar ouderen of de zorg gaat? de huidige "oudjes" zoals jij ze noemt, hebben hun hele leven al betaald voor allerlei voorzieningen en hebben meegeholpen om het land weer op te bouwen. Die mogen wat mij betreft genieten van waar ze recht op hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
mijn top 2:

- onderwijs

- zorg



de 3e moet ik nog even over nadenken

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 januari 2017 @ 14:49:

1. Kleinere overheid, minder betuttelende regels;

2. Geen kortzichtigheid/kleingeestigheid;

3. Voldoende oog voor fatsoenlijke basisvoorzieningen (zorg, onderwijs, veiligheid etc.).Die eerste ben ik het helemaal mee eens. En heel veel mensen als je er naar vraagt. Totdat de overheid daadwerkelijk minder gaat doen. Dan breekt meestal de pleuris uit....
Alle reacties Link kopieren
Mijn top3:



- innovatiekracht/onderwijs

- modernisering van de maatschappij en regelgeving (lekker vaag, maar wel belangrijk)

- meer Europese integratie om bijvoorbeeld fiscale loopholes te kunnen reguleren
Zorg, met name de ouderenzorg

Onderwijs



Over de 3e moet ook ik nog even nadenken
Alle reacties Link kopieren
Dierenwelzijn en Milieu

Basisinkomen

Kunst en Cultuur



Ja, ik ben een geitenwollensok.



Veel geld wordt mijn inziens verkeerd besteed in o.a de zorg, wonen en onderwijs etc Dat zou heringericht mogen worden. Het gat tussen arm en rijk wordt groter en lonen blijven al jaren achter op de vaste lasten. Het minimum jeugdloon zorgt voor leeftijdsdiscriminatie. Studenten steken zich diep in de schulden om te kunnen studeren en of ze dit later terug kunnen betalen is nog maar de vraag. Je moet immers eerst een baan kunnen vinden. De tijd dat dit bijna een garantie was na afstuderen is al lang voorbij. Er zijn te weinig sociale huurwoningen waardoor men particulier het driedubbele betaald of 15 jaar op een wachtlijst staat terwijl kantoorpanden jarenlang leeg staan. Er zijn nog nooit zoveel depressieven en geestelijk ongezonde mensen geweest die niet tijdig worden geholpen omdat verzekeringen steeds meer uit het basispakket schrappen terwijl men enorm veel geld over de balk gooit daar. Daar mag wel eens wat aan gedaan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:broodtrommel schreef op 19 januari 2017 @ 21:01:

Basisinkomen
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 januari 2017 @ 14:56:

Grappig, al twee keer (kunst en) cultuur. Terwijl ik dat nou juist iets vind waar de overheid zich niet teveel mee bezig moet houden......



Aangezien ik mijn geld verdien in de Kunst/Cultuursector (en zie wat het korten erop voor gevolgen heeft) is het voor mij logisch om dat belangrijk te vinden... En nee, ik ben geen vrij gevestigd kunstenaar

Overigens vind ik sowieso kunst en cultuur belangrijk hoor, ook als ik mijn geld er niet mee zou verdienen.



Over de zorg: het zorgstelsel moet vooral op de schop. Dat gedoe met zorgverzekeraars, het afschaffen van het ziekenfonds en de achterlijke hoeveelheden die verdient worden door managerlaag op managerlaag zorgen mijns inziens voor een groot gedeelte van het probleem, niet zozeer dat er te weinig geld heen gaat.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Innovatie

milieu

omvorming subsidie/toelages/tegemoetkomingen systeem.
Ik vind zorg (met name ouderenzorg, (jeugd)ggz en zorg voor chronisch zieken), onderwijs en dierenwelzijn belangrijk.



Ik word vast afgebrand dat ik dit zeg, maar ik vind het best gek dat IVF (ed) vergoed wordt vanuit het basispakket, maar de orthopedische schoenen voor mijn vader niet volledig. Of veel andere levensreddende medicatie. En uiteraard dat het grootste deel naar de managers gaat.



Onderwijs: Ik vind dat het huidige onderwijssysteem veel te veel ingericht is op geheugentraining en te weinig op denken.



Dierenwelzijn: Spreekt voor zich. Niet alleen de bio-industrie, ook dierenmishandeling. Ik vind het niet okay dat dieren als bezit worden gezien.



Edit: Milieu vind ik ook belangrijk, uiteraard.



Over het basisinkomen: Ik heb me er te weinig in verdiept, maar als iedereen 1000,- in de maand krijgt, krijg je dan niet het effect dat spullen bijv. alleen maar duurder worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 19 januari 2017 @ 19:42:

[...]



de huidige "oudjes" zoals jij ze noemt, hebben hun hele leven al betaald voor allerlei voorzieningen en hebben meegeholpen om het land weer op te bouwen. Die mogen wat mij betreft genieten van waar ze recht op hebben

Ligt er denk ik ook aan welke leeftijd oudjes je bedoelt. 85 of 60-70 is nogal een verschil. Ik ken verschillende gezinnen in de laatste leeftijdscategorie waarvan de man al járen met pensioen is en de vrouw altijd huisvrouw is geweest. Niks mis mee als het kan, maar dat zou ik niet per sé omschrijven als 'meegeholpen het land weer op te bouwen'. Dat is denk ik een nog weer oudere generatie geweest. Dan nog gun ik iedereen een fijne oude dag, maar ik denk helaas wel dat het niet doorgegeven kan worden aan nieuwe generaties.



Eigenlijk los van de politiek, maar ik zou het prettig vinden (niet haalbaar, maar wel een fijne droom) wanneer het idee dat 40 uur werken voor ft staat, zou worden losgelaten, en bijvoorbeeld werkdagen van 6 uur de norm zouden worden en je met 30 uur per week ft werkt. Meer tijd voor ontspanning, zorg voor kinderen, eventuele bij/nascholing, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 20 januari 2017 @ 08:19:

[...]





Aangezien ik mijn geld verdien in de Kunst/Cultuursector (en zie wat het korten erop voor gevolgen heeft) is het voor mij logisch om dat belangrijk te vinden... En nee, ik ben geen vrij gevestigd kunstenaar

Overigens vind ik sowieso kunst en cultuur belangrijk hoor, ook als ik mijn geld er niet mee zou verdienen.



Over de zorg: het zorgstelsel moet vooral op de schop. Dat gedoe met zorgverzekeraars, het afschaffen van het ziekenfonds en de achterlijke hoeveelheden die verdient worden door managerlaag op managerlaag zorgen mijns inziens voor een groot gedeelte van het probleem, niet zozeer dat er te weinig geld heen gaat.Marktwerking in de zorg is inderdaad geen goede oplossing gebleken. In plaats van meer geld in het huidige systeem lijkt het mij zinvoller om het te hervormen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven