Demonstratie Den Haag 12 Juli pro Palestina

14-07-2014 17:20 1712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag de demonstratie in Den Haag tegen het geweld van Israel tegen de Palestijnen.



Wie heeft er wat van mee gekregen?



Speech die rond gaat op facebook.



https://www.youtube.com/watch?v=FsVmgLkrCcw
Over geschiedenis gesproken, dit filmpje laat zien dat op iets wat vele eeuwen geleden plaatsvond, men daar nog steeds zijn acties en zijn haat op afstemt. Actueel. Helaas geldt voor bijvoorbeeld dit filmpje dat hier godsdienst geen beperkte houdbaarheidsdatum heeft m.b.t. haat en oorlogszin.
@tutti_frutti, ja erg triest. Laten we hopen op mogelijkheden tot vrede die we met zijn allen moeten scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net de FB pagina van Muslim4israel en ben verbaasd dat er moslims zijn die achter Israel staan. Hun goed recht uiteraard, maar als moslim ben ik in mijn leven nog nooit een moslim tegengekomen die achter Israel staat.

Kan ook komen doordat de FB pagina vrij anoniem is en in real live je toch inhoudt voor je mening.
Ik heb zo mijn twijfels bij Muslim4Israel, al kan ik me wel voorstellen dat moslims met de paspoortfoto's anoniem willen blijven en verder niets daar posten onder hun naam.



In Israel dienen wel moslims in het leger trouwens, dat doen ze vrijwillig gezien ze vrijgesteld zijn van dienstplicht.
Ter informatie: Er wonen 8 miljoen mensen in Israel.





http://www.youtube.com/watch?v=zYToDfddWPA



Het gesprek uit de losse pols:



De man in het filmpje van Muslims4Israel zegt dan ook dat hij op basis van mensenrechten er op tegen is als er moslims zijn die zeggen dat Israel weg zou moeten.



Hij zegt dat moslims beter af zijn in Israel als vrije moslim dan onderdrukt door bijvoorbeeld Hamas of dat je als moslim precies een bepaald moslim moet zijn en anders je leven erg moeilijk wordt zoals in Saoedi-Arabie.



Hij zegt dat het voor Israel niet mogelijk is om op welke manier dan ook met Hamas te kunnen praten omdat Hamas weigert hun recht op bestaan te erkennen.



Daarom heeft hij met anderen een groep professionals opgericht om dit onder de aandacht te brengen als moslims.



De interviewer is bang dat hij vanuit de moslimkant allerlei bedreigingen krijgt, dan man in het filmpje zegt wel bepaalde reacties te hebben ontvangen maar zich niet bedreigd te voelen, dat er niets is voor hem om bang voor te zijn.



Hij richt opnieuw op het feit dat als moslims niet gaan snappen dat Israel er is en zal blijven, het is geen kwestie of Israel wel of niet bestaat, dat is een nonsens kwestie, het is er en zal blijven als democratie, er is een plaats nodig waar mensen vrij met elkaar kunnen leven. Dat is precies waar een sociale samenleving op is gebaseerd en gerepliceerd zou moeten worden.



Hij heeft het verder ook over zijn Palestijnse vrienden.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 25 juli 2014 @ 13:36:

[...]





Jodenhaat is onderdeel van de religie politieke ideologie die islam heet. Haat, haat en nog eens haat is wat de klok slaat. Haat tegen homo's, vrouwen, joden en iedereen die niet-moslim is.



Wat we gisteren zagen in Den Haag was pure haat tegen joden. Het conflict in Gaza had daar op zich helemaal niks mee te maken. Dat is Nederland in 2014 bedankt.

Zo is het. Helaas.



Westerse moslims gebruiken de term 'anti-zionisme' als dekmantel voor hun Jodenhaat. Omdat Jodenhaat in het westen niet zo politiek correct is, als in islamitische landen. Dus dan moet je wat.

In moslimlanden komen mensen rond en trots voor Jodenhaat uit, zelfs op nationale televisie.



In het westen moet het dus verkapter.

'Anti-zionisme' is code voor antisemitisme.



Maar in Den Haag deden ze al niet eens meer moeite om de schijn op te houden.



Wat me ook opviel: iedereen kende de anti-Joodse Arabische leuzen. Ook de kleine kinderen. Die leren ze dus!

Ook de gigantische voorraad kalifaat- en ISIS-vlaggen was opvallend.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het transcript van het filmpje Peakzwart!




Hopelijk dat meer mensen komen tot respect voor elkaar in plaats van het willen van eeuwenlange haat met oorlogen tot gevolg!
quote:Keausje schreef op 25 juli 2014 @ 14:55:

[...]





Maar ik waardeer het wel, hoor



Naar het schijnt wil Israel Hamas niet uitschakelen maar wel de tunnels opruimen ed.

Hamas hebben ze liever niet uitgeschakeld omdat Al-quaida ook al aan de grenzen rammelt en als Al-Qaida (of hoe je het ook schrijft) zijn intrede doet in Gaza heb je een nog grotere chaos.



Van horen en zeggen



De tunnels opruimen is al een goede start, maar ik heb eerder een linkje geplaatst dat dat haast een onmogelijke zaak is. Er zijn zoveel tunnels daar.



Is dat waar ja, van Al-Qaida? Dan beland je echt van de regen in de drup
quote:Paekzwart schreef op 25 juli 2014 @ 20:33:





Hopelijk dat meer mensen komen tot respect voor elkaar in plaats van het willen van eeuwenlange haat met oorlogen tot gevolg! Ja, zou dat niet mooi zijn
quote:liara schreef op 25 juli 2014 @ 20:38:

[...]





De tunnels opruimen is al een goede start, maar ik heb eerder een linkje geplaatst dat dat haast een onmogelijke zaak is. Er zijn zoveel tunnels daar.



Is dat waar ja, van Al-Qaida? Dan beland je echt van de regen in de drup Ja, onwijs veel tunnels. Groningen en de Vijzelgracht zouden allang in de diepte zijn verdwenen....
http://www.spiritualia.be ... px?isbn=978-90-435-1812-3



Kent iemand van jullie het boek "Zoon van Hamas", wat in deze recensie besproken wordt?
quote:Keausje schreef op 25 juli 2014 @ 20:42:

[...]





Ja, onwijs veel tunnels. Groningen en de Vijzelgracht zouden allang in de diepte zijn verdwenen....Ja, daarom. Lijkt me een onmogelijke opgave om die allemaal te willen laten verdwijnen
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 25 juli 2014 @ 20:45:

http://www.spiritualia.be ... px?isbn=978-90-435-1812-3



Kent iemand van jullie het boek "Zoon van Hamas", wat in deze recensie besproken wordt?Nee, ik ken het niet. Maar het lijkt me wel heeeel interessant zeg!
Hierbij nog informatie die ik tegenkwam over hoeveel mensen er bedreigd worden door Hamas in Israel.



Volgens onderstaande informatie: Hamas schoot op 10 juli richting o.a. de nucleaire installatie van Israel. Hamas bleek gegroeid qua wapencapaciteit en is nu capabel om verder in Israel te schieten en dus andere gebieden te gaan raken. Van de 8 miljoen inwoners van Israels roept dat een bedreiging op voor 5 miljoen inwoners van Israel!



http://nypost.com/2014/07/10/day-of-bom ... r-reactor/



July 10, 2014 | 12:05am



Hamas terrorists launched three powerful rockets at an Israeli nuclear power plant on Wednesday — a terrifying escalation of hostilities in the increasingly violent conflict.





http://www.infowars.com/hamas-just-atte ... of-israel/



Hamas rockets are stronger and more accurate than ever and are now even capable of hitting Tel Aviv and Jerusalem…



Hamas has emerged from a 19-month cease-fire stronger, savvier, and more effective at hitting Israel where it will hurt the most.



Hamas’s arsenal, estimated at 10,000 rockets, is only marginally bigger than it was heading into its last conflict with Israel, in November 2012. But its mid-range rockets are much more accurate, and it has acquired long-range missiles that reach beyond Tel Aviv and Jerusalem, putting as many as 5 million of Israel’s 8 million citizens at risk.
Apart dat boek. Lijkt me interessant inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Nu tijdelijk een wapenstilstand, mooi.

Maar wat een zooitje met die demonstratie van afgelopen week en ik zie dat de joodse mensen hier in Nl bedreigd worden. Wat belachelijk
.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij komt volgende week naar NL. Hij is Israëlisch maar woonde in LA maar afgelopen jaren in dienst bij IDF want verplicht, werd opgeroepen. Ik heb maar tegen hem gezegd, zeg maar niet dat je Israëlisch bent of afgelopen jaren bij IDF heb gezeten want ik weet niet wat moslims hier doen als ze dat horen. Vertrouw dat niet.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op vrijdag 25 juli 2014 16:12 Ik heb zo mijn twijfels bij Muslim4Israel, al kan ik me wel voorstellen dat moslims met de paspoortfoto's anoniem willen blijven en verder niets daar posten onder hun naam.



In Israel dienen wel moslims in het leger trouwens, dat doen ze vrijwillig gezien ze vrijgesteld zijn van dienstplicht. Kan best, er zijn ook Israëliërs tegen israel dus andersom kan ook.
.
Nederland geeft half miljoen aan Gaza



Hopelijk wordt het goed besteed......





Frankrijk doneert 14.8 miljoen dollar

Sheik Khalifa had eerder al 25 miljoen gestort

SA heeft 53 miljoen dollar gegeven

Amerika 47 miljoen dollar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat er voor dat geld wapens gekocht worden.
Ja ik ook Pientje
quote:Noesa schreef op 25 juli 2014 @ 22:21:

[...]



Nee, ik ken het niet. Maar het lijkt me wel heeeel interessant zeg!Ja, lijkt mij ook. Ik ga hem zeker eens lezen.
Ik ook Pientje.
Alle reacties Link kopieren
http://edition.cnn.com/vi ... semitic-violence.cnn.html



Ze haten gewoon joden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven