Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
26-06-2018 20:06
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het nogal ver gaan om hier te wonen en dan mee te bepalen van het lot van anderen in een ander land waar jij dan lekker geen last van hebt.
Ziek vind ik zoiets.

Inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
kirjailija schreef:
30-06-2018 19:52
Omdat het voor de EU daardoor een mooie aanvullende poort naar Azië is, en voor Turkije ook voordelig kan zijn in economisch opzicht.
Welnee, voor Azie zijn genoeg mogelijkheden. EU heeft een te grote expansiedrang. Landen hoeven in de praktijk zich niet aan de regels te houden als ze er maar bij komen want ze willen de grootste zijn. Ik zou er niet van staan te kijken dat ze binnen enkele jaren met Trump op schoot gaan zitten om hem over te halen om Amerika bij de EU te voegen.
Alle reacties Link kopieren
De mensen in Turkije zullen "blij" zijn met die Nederlandse-liefde voor Erdogan.

Erdogan ontslaat nog eens 18.000 ambtenaren met nieuw decreet

https://www.trouw.nl/democratie/erdogan ... ~ac7d7ec3/
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dinsdag was er op RtlZ een docu van Simon Reeve over Turkije. Hij reist Turkije door.

Wat een prachtig land! maar ook politiek komt aan de orde. Erdogan laat steeds meer moskeeen bouwen. Zo komt er eem grote nieuwe moskee in Istanbul, die een belangrijk deel van de skyline gaat uitmaken. Voorstanders bejubelen het. Tegenstanders jaagt het angst aan. Ook komt er een krant in beeld, waarop staat: BBC zijn terroristen. Reeve is stomverbaasd.

wel wordt duidelijk waarom veel mensen op hem stemmen. Erdogan heeft voor veel burgers het leven beter gemaakt.

Interessante docu om te kijken. Staat vast wel ergens online ook.
Dat is niet het beeld dat de rest van de wereld heeft van de resultaten van Erdogans politiek. Hij fraudeert uit verkiezingsuitslagen, alle politieke tegenstanders zijn terroristen en om het uitgavenpatroon maar te zwijgen.

Maar het is zeker een heel mooi land. :love:
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
14-07-2018 10:35
Afgelopen dinsdag was er op RtlZ een docu van Simon Reeve over Turkije. Hij reist Turkije door.

Wat een prachtig land! maar ook politiek komt aan de orde. Erdogan laat steeds meer moskeeen bouwen. Zo komt er eem grote nieuwe moskee in Istanbul, die een belangrijk deel van de skyline gaat uitmaken. Voorstanders bejubelen het. Tegenstanders jaagt het angst aan. Ook komt er een krant in beeld, waarop staat: BBC zijn terroristen. Reeve is stomverbaasd.

wel wordt duidelijk waarom veel mensen op hem stemmen. Erdogan heeft voor veel burgers het leven beter gemaakt.

Interessante docu om te kijken. Staat vast wel ergens online ook.
Hitler maakte ook in eerste instantie het leven voor veel mensen beter (ogenschijnlijk). Werkgelegenheid, het leger werd weer opgebouwd, een net van autowegen en een spaarprogramma voor Jan de Arbeider waarmee hij een auto bij elkaar kon sparen, sociale woningbouw, nieuwe spoorwegen, enz. Pas achteraf werd duidelijk welke agenda daarachter zat. Zou bij Erdogan ook zomaar kunnen, en de stappen die hij neemt en heeft genomen om zijn persoonlijke macht te vergroten, doen wat dat betreft weinig positiefs verwachten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-07-2018 17:54
Hitler maakte ook in eerste instantie het leven voor veel mensen beter (ogenschijnlijk). Werkgelegenheid, het leger werd weer opgebouwd, een net van autowegen en een spaarprogramma voor Jan de Arbeider waarmee hij een auto bij elkaar kon sparen, sociale woningbouw, nieuwe spoorwegen, enz. Pas achteraf werd duidelijk welke agenda daarachter zat. Zou bij Erdogan ook zomaar kunnen, en de stappen die hij neemt en heeft genomen om zijn persoonlijke macht te vergroten, doen wat dat betreft weinig positiefs verwachten.

Een dictator met in elk land van Europa blindelingse aanhangers. Daar moet je toch niet aan denken :|
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
14-07-2018 20:06
Een dictator met in elk land van Europa blindelingse aanhangers. Daar moet je toch niet aan denken :|

Inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dat een voetballer met de naam Ozil per direct stopt met zijn interlandloopbaan omdat hij respect mist in de Duitse voetbalploeg nadat hij kritiek kreeg vanwege een foto met Erdogan.

Ozil schreef op twitter
"Met pijn in mijn hart stop ik als international zo lang ik racisme en een gebrek aan respect voel'

Ozil bezocht samen met Iikay , zijn voetbalcollega, Erdogan en ze gingen met hem op de foto.
Omdat hij kritiek kreeg dat hij met die dictator op de foto ging word natuurlijk de racismekaart weer getrokken.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
22-07-2018 23:21
Ik las net dat een voetballer met de naam Ozil per direct stopt met zijn interlandloopbaan omdat hij respect mist in de Duitse voetbalploeg nadat hij kritiek kreeg vanwege een foto met Erdogan.

Ozil schreef op twitter
"Met pijn in mijn hart stop ik als international zo lang ik racisme en een gebrek aan respect voel'

Ozil bezocht samen met Iikay , zijn voetbalcollega, Erdogan en ze gingen met hem op de foto.
Omdat hij kritiek kreeg dat hij met die dictator op de foto ging word natuurlijk de racismekaart weer getrokken.
Dan stopt hij toch lekker? See if I care.
Dat heeft toch niks met racisme te maken. Turken zijn 1. ook Europeanen, ( of beginnende Aziaten) en bovendien gaat het hier om een dictator!


Voor Trump of die Orban van Hongarije geldt gewoon het zelfde
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
22-07-2018 23:21
Ik las net dat een voetballer met de naam Ozil per direct stopt met zijn interlandloopbaan omdat hij respect mist in de Duitse voetbalploeg nadat hij kritiek kreeg vanwege een foto met Erdogan.

Ozil schreef op twitter
"Met pijn in mijn hart stop ik als international zo lang ik racisme en een gebrek aan respect voel'

Ozil bezocht samen met Iikay , zijn voetbalcollega, Erdogan en ze gingen met hem op de foto.
Omdat hij kritiek kreeg dat hij met die dictator op de foto ging word natuurlijk de racismekaart weer getrokken.
Wat een overdreven gedoe van 2 kanten. Als hij daar mee op de foto wil: wat is het probleem? Waarom moeten mensen daar zo over zeiken? En waarom gelijk stoppen als je wat geklaag krijgt? Dat is echt een bewijs van niks kunnen hebben/lange tenen.
Alle reacties Link kopieren
Het zou overdreven zijn als Erdogan zijn fans/landgenoten in het buitenland niet als zijn Turkse leger beschouwde. Maar dat doet hij wel. En dat maakt de foto politiek zwaar beladen. En uit den boze voor iemand die notabene speelt voor en betaald wordt door het Duitse elftal. Een land met notabene ook nog de recente geschiedenis die het heeft.
.
mick87 schreef:
23-07-2018 11:41
Wat een overdreven gedoe van 2 kanten. Als hij daar mee op de foto wil: wat is het probleem? Waarom moeten mensen daar zo over zeiken? En waarom gelijk stoppen als je wat geklaag krijgt? Dat is echt een bewijs van niks kunnen hebben/lange tenen.

Het ging niet zozeer om de foto, als wel om het feit dat Gündogan een shirt aan Erdogan overhandigde waar op stond ‘Met groot respect voor mijn president’, wat zou bewijzen dat hun loyaliteit meer bij Turkije ligt dan bij Duitsland.

En dat is wel een enorm groot probleem van de immigratie van Turken. Zelfs wanneer ze in Europa opgroeien en profijt trekken van de samenleving, verheerlijken en identificeren ze zich als Turk. Heel raar, want Turkije kennen ze niet of nauwelijks.

Dan heb je ook niks in een Duits elftal te zoeken.
missie_m schreef:
22-07-2018 23:21


Ozil schreef op twitter
"Met pijn in mijn hart stop ik als international zo lang ik racisme en een gebrek aan respect voel'
.


Wat Tony zegt:

https://youtu.be/O8tb35QLeFA?t=1m11s
mick87 schreef:
23-07-2018 11:41
En waarom gelijk stoppen als je wat geklaag krijgt? Dat is echt een bewijs van niks kunnen hebben/lange tenen.
Welnee, zijn carriere zat er al op en ipv zeggen dat zijn prestaties er niet naar zijn gaat ie zich verschuilen achter mogelijk racisme. Heeft niets met lange tenen te maken.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
23-07-2018 12:30
Het ging niet zozeer om de foto, als wel om het feit dat Gündogan een shirt aan Erdogan overhandigde waar op stond ‘Met groot respect voor mijn president’, wat zou bewijzen dat hun loyaliteit meer bij Turkije ligt dan bij Duitsland.

En dat is wel een enorm groot probleem van de immigratie van Turken. Zelfs wanneer ze in Europa opgroeien en profijt trekken van de samenleving, verheerlijken en identificeren ze zich als Turk. Heel raar, want Turkije kennen ze niet of nauwelijks.

Dan heb je ook niks in een Duits elftal te zoeken.
Of ze gaan zich meer met Turkije identificeren omdat ze nooit als Duits geaccepteerd zijn toen ze er opgroeide. Of het zijn fanatieke fans van Erdogan... Of... Of...

En juist als je iets niet of nauwelijks kent is het makkelijk het te verheerlijken.

Er was van de week ook een nieuwsbericht dat ergens in Rusland een speler niet bij een club kon of mocht komen spelen omdat het geen echte Rus was. Tja... Als iemand dan later meer voelt voor het land van afkomst van (groot)ouders is ook niet heel vergezocht.

Geen idee wat hier aan de hand is. Maar kan zoveel achter zitten.

Misschien is het een sneue lul, misschien heeft hij ergens een punt. Geen idee
anoniem_370864 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 12:37
Reden: Te snel verzonden
13.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
23-07-2018 12:30
Het ging niet zozeer om de foto, als wel om het feit dat Gündogan een shirt aan Erdogan overhandigde waar op stond ‘Met groot respect voor mijn president’, wat zou bewijzen dat hun loyaliteit meer bij Turkije ligt dan bij Duitsland.

En dat is wel een enorm groot probleem van de immigratie van Turken. Zelfs wanneer ze in Europa opgroeien en profijt trekken van de samenleving, verheerlijken en identificeren ze zich als Turk. Heel raar, want Turkije kennen ze niet of nauwelijks.

Dan heb je ook niks in een Duits elftal te zoeken.
Ook nog eens :O
Ik vond de foto zelf al te ver gaan. In feite betekent dat al, wat op het shirt expliciet werd gemaakt.
.
kirjailija schreef:
23-07-2018 12:35
Of ze gaan zich meer met Turkije identificeren omdat ze nooit als Duits geaccepteerd zijn toen ze er opgroeide. Of het zijn fanatieke fans van Erdogan... Of... Of...

En juist als je iets niet of nauwelijks kent is het makkelijk het te verheerlijken.

Er was van de week ook een nieuwsbericht dat ergens in Rusland een speler niet bij een club kon of mocht komen spelen omdat het geen echte Rus was. Tja... Als iemand dan later meer voelt voor het land van afkomst van (groot)ouders is ook niet heel vergezocht.

Geen idee wat hier aan de hand is. Maar kan zoveel achter zitten.

Misschien is het een sneue lul, misschien heeft hij ergens een punt. Geen idee

Het is een kip-ei verhaal denk ik. Worden mensen niet geaccepteerd omdat hun hart en loyaliteit elders liggen, of is het andersom? Het zal een wisselwerking zijn gok ik zo.

De situatie in Rusland kun je niet één op een vergelijken met die in Europa.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
23-07-2018 13:01
Het is een kip-ei verhaal denk ik. Worden mensen niet geaccepteerd omdat hun hart en loyaliteit elders liggen, of is het andersom? Het zal een wisselwerking zijn gok ik zo.

De situatie in Rusland kun je niet één op een vergelijken met die in Europa.
Dat bedoelde ik, en klopt. Hier is het gelukkig niet zo heftig. Al zal je ze de kost niet willen geven die wel zo denken. Gok ik.
kirjailija schreef:
23-07-2018 13:04
Dat bedoelde ik, en klopt. Hier is het gelukkig niet zo heftig. Al zal je ze de kost niet willen geven die wel zo denken. Gok ik.
Zeker. Kijk naar de schreeuwturken op de bruggen in Rotterdam.

Het is best begrijpelijk dat je warme gevoelens koestert voor een land van je grootouders, ook al heb je geen idee hoe het is om er te wonen.

Maar wanneer je als vertegenwoordiger van een land dit soort streken uithaalt, kan je niet gaan klagen dat men daar boos over wordt.

Belangrijker vind ik het signaal naar anderen (waaronder kinderen) dat de tirannie van Erdogan wordt gelegitimeerd. Dan ben je een super suffe kut zonder verstand, ongeacht welke nationaliteit of roots je hebt.

Wanneer stoppen mensen daar eens mee, met het toejuichen van mensen die verantwoordelijk zijn voor onnoemlijk leed en vele doden? Niet alleen deze adoratie van Erdogan, maar evengoed die voor Putin, Obama, Mandela etc. is uiterst wrang voor hun slachtoffers.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
23-07-2018 13:49
Zeker. Kijk naar de schreeuwturken op de bruggen in Rotterdam.

Het is best begrijpelijk dat je warme gevoelens koestert voor een land van je grootouders, ook al heb je geen idee hoe het is om er te wonen.

Maar wanneer je als vertegenwoordiger van een land dit soort streken uithaalt, kan je niet gaan klagen dat men daar boos over wordt.

Belangrijker vind ik het signaal naar anderen (waaronder kinderen) dat de tirannie van Erdogan wordt gelegitimeerd. Dan ben je een super suffe kut zonder verstand, ongeacht welke nationaliteit of roots je hebt.

Wanneer stoppen mensen daar eens mee, met het toejuichen van mensen die verantwoordelijk zijn voor onnoemlijk leed en vele doden? Niet alleen deze adoratie van Erdogan, maar evengoed die voor Putin, Obama, Mandela etc. is uiterst wrang voor hun slachtoffers.
Ik bedoelde dat het hier niet zo heftig is als in Rusland dat mensen met buitenlandse ouders geweerd worden (door supporters) bij voetbalclubs. Dat ze op afkomst in plaats van kwaliteit worden beoordeeld.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
23-07-2018 12:30
Het ging niet zozeer om de foto, als wel om het feit dat Gündogan een shirt aan Erdogan overhandigde waar op stond ‘Met groot respect voor mijn president’, wat zou bewijzen dat hun loyaliteit meer bij Turkije ligt dan bij Duitsland.

En dat is wel een enorm groot probleem van de immigratie van Turken. Zelfs wanneer ze in Europa opgroeien en profijt trekken van de samenleving, verheerlijken en identificeren ze zich als Turk. Heel raar, want Turkije kennen ze niet of nauwelijks.

Dan heb je ook niks in een Duits elftal te zoeken.

Soheey. En dan niet tegen kritiek kunnen en respect willen van zijn ploeggenoten. :facepalm:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Turkse president Erdogan: veel mis met ‘democratie, mensenrechten en vrijheid’ in Europa. Politie maakt zich schuldig aan 'buitensporig geweld' tegen gele hesjes

2018-12-06 14:08:18 President van Turkije Recep Tayyip Erdogan, ADEM ALTAN / AFP

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan vindt dat de politie zich in onder meer Parijs en Brussel schuldig heeft gemaakt aan ”buitensporig geweld” tegen de betogers in gele hesjes. Hij zei dat de chaos regeert in Europa, en dan vooral in Parijs.

De Turkse president zei dat met de aanpak van de betogingen van de ‘gele hesjes’ is aangetoond dat er op het gebied van ”democratie, mensenrechten en vrijheid”, veel mis is in Europa.

Eerder uitten meerdere Europese landen kritiek op Erdogan omdat hij de oppositie in zijn land zou onderdrukken.

ANP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven