Geen grachten voor zeehonden

28-08-2015 11:55 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ze lekker in hun eigen regio blijven. Genoeg water daar om ze op te vangen. We willen ze hier niet. Ze passen totaal niet in onze stadscultuur en weigeren zich aan te passen. Tuig is het.



http://www.nu.nl/binnenla ... t-zeehond-oudegracht.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 28 augustus 2015 @ 22:28:

Wat zijn jullie hard! Hebben jullie dan geen gevoel in je hart? Dat arme zeehondje is eerst door smokkelaars naar Turkije gebracht, heeft toen de overtocht op een gammel bootje naar Griekenland overleefd, moest te voet door Macedonië (waar het traangas moest trotseren, het arme beestje wordt nu ten onrechte een huiler genoemd!), Hongarije en weet ik veel door welke andere landen nog meer om uiteindelijk in de laadruimte van een vrachtwagen Nederland binnen te komen zodat 'ie eindelijk veilig en wel in de Oude gracht kon zwemmen. Maar nee hoor, daar is geen plek voor 'm. Vol is vol.



Maar zeg nou zelf: hoeveel zeehonden zwommen er al in de Oude gracht? Welke zeehond zou er überhaupt in de Oude gracht willen zwemmen? Zo'n uithoek, terwijl alle fun en alle faciliteiten zich in de Waddenzee bevinden?



Ik vind het een grof schandaal! Kom je uit oorlogsgebied, word je zó ontvangen.

Kweek een beetje hart in jullie lijf zeg. Met empathie enzo.



Heel mooi verwoord!



Amen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Beeldig schreef op 28 augustus 2015 @ 22:28:

Wat zijn jullie hard! Hebben jullie dan geen gevoel in je hart? Dat arme zeehondje is eerst door smokkelaars naar Turkije gebracht, heeft toen de overtocht op een gammel bootje naar Griekenland overleefd, moest te voet door Macedonië (waar het traangas moest trotseren, het arme beestje wordt nu ten onrechte een huiler genoemd!), Hongarije en weet ik veel door welke andere landen nog meer om uiteindelijk in de laadruimte van een vrachtwagen Nederland binnen te komen zodat 'ie eindelijk veilig en wel in de Oude gracht kon zwemmen. Maar nee hoor, daar is geen plek voor 'm. Vol is vol.



Maar zeg nou zelf: hoeveel zeehonden zwommen er al in de Oude gracht? Welke zeehond zou er überhaupt in de Oude gracht willen zwemmen? Zo'n uithoek, terwijl alle fun en alle faciliteiten zich in de Waddenzee bevinden?



Ik vind het een grof schandaal! Kom je uit oorlogsgebied, word je zó ontvangen.

Kweek een beetje hart in jullie lijf zeg. Met empathie enzo. Jij bent er zeker zo eentje die de sluizen wijd wil openzetten, zodat het gespuis hier ongehinderd kan binnen zwemmen? Vang er lekker zelf een op, thuis in je badkuip. Waarom wordt Pieterburen ermee belast? Weet je wel wat voor een druk dat legt op zo'n kleine gemeenschap, al die jankerts bij elkaar? En maar scanderen met zijn allen. Je kunt ze amper verstaan en nog minder begrijpen, maar je weet gewoon dat ze de boel hier willen overnemen. Kijk maar op Youtube.
quote:meivogel schreef op 29 augustus 2015 @ 08:43:

[...]





Jij bent er zeker zo eentje die de sluizen wijd wil openzetten, zodat het gespuis hier ongehinderd kan binnen zwemmen? Vang er lekker zelf een op, thuis in je badkuip. Waarom wordt Pieterburen ermee belast? Weet je wel wat voor een druk dat legt op zo'n kleine gemeenschap, al die jankerts bij elkaar? En maar scanderen met zijn allen. Je kunt ze amper verstaan en nog minder begrijpen, maar je weet gewoon dat ze de boel hier willen overnemen. Kijk maar op Youtube.Voor de zeehonden subsidie, goed voor werk voor zeehondenknuffelaars- tuig, die willen overal maar subsidie voor vangen!!
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dan help je één zeehond.

Gevolg: Nu komen er ook al haaien....





http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=153059



Een relatief zeldzame vondst in de Waddenzee vrijdag. Een ruwe haai is gevonden en gemerkt in de netten van een garnalenvisser.

Haaienexpert Paddy Walker zegt deze vis nog nooit in de Nederlandse wateren te hebben gezien. Ze doet onderzoek naar de terugkeer van de haai in de Waddenzee. Ze wil ze daarom merken.



Gladde haai

De ruwe haai werd gevangen door garnalenvisser Henk Buitjes. Hij ziet de laatste tijd steeds vaker haaien in zijn netten zwemmen. Dat zijn dan gladde haaien. Die worden al langer gespot in Zeeland.



Voedselketen

Het vrijdag gevangen dier komt niet alleen. Het zo'n dertig centimeter lange dier is een jong. 'De moeder, die twee meter lang is, moet hier nog in de buurt rondzwemmen', meent Walker. Dat haaien terug zijn in de Waddenzee is een goed teken voor de biodiversiteit van de zee, vindt ze. De dieren zijn de top van de voedselketen.



De Waddenvereniging, en sport- en garnalenvissers gaan samen onderzoek doen naar het aantal haaien in de Waddenzee. Alle haaien die de vissers per ongeluk in hun netten vangen, krijgen een merkje in de rugvin.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het heeft een aanzuigende werking, dat zie je maar weer.
quote:Snoesje666 schreef op 28 augustus 2015 @ 13:26:

[...]





Die gezinshereniging zal wel meevallen.



http://www.zeehondencreche.nl/de-zeehond/gewone-zeehond



De jongen drinken dan tot de eerste 4 weken van hun leven melk bij hun moeder. In deze periode zijn moeder en pup onafscheidelijk. De jongen komen in deze periode door de vette moedermelk heel veel aan! En dat is belangrijk, want na de 3-4 weken verlaat de moeder het jong en moet het jong zelf leren jagen.



Ik vind dit doodeng.

We zijn niet voor niets het langste volk en dat word nu wel even verkwanseld, met hun vette melk. Wat is er mis met halfvol!

Zeker ook al kieskeurig met wat voor voeding hij krijgt, wij eten hier gewoon andijvie en roti maar dat zal wel weer niet goed zijn.

Verder zie ik het al gebeuren dat ik lig te janken in een gracht en maar gewoon daar mag wonen.

Lekker uitgekiend om precies daar aan te spoelen. Ik vond het ook al zo verdacht dat ze precies in de mooie kuststreek aanspoelden. Nu is het wel heel duidelijk, ze vinden zichzelf gewoon er goed voor bijvoorbeeld een mooie plek in Almere of nieuw sloten.

Met zo'n houding mag je wat mij betreft wegblijven.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al boerderijen met melkkoeien, -schapen, -kamelen, -geiten en -paarden.

Zeehondjes kunnen toch ook wel (uit)gemolken worden ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven