Het Racisme in Nederland Wat Volgens Vele Niet Bestaat!

18-11-2014 08:13 613 berichten
Heel erg jammer maar ook verbaas ik me er niet over. Nu is het wachten op de ontkenningen..





http://www.nu.nl/sport/39 ... -foto-raken-fer-diep.html



Ik kon me niet voorstellen dat dit in 2014 in Nederland voorkomt. De geplaatste teksten raken me diep", zegt Fer tegen De Telegraaf. "Ik ben verdrietig en teleurgesteld tegelijk."



De speler van Queens Park Rangers plaatste vrijdag een foto op Twitter met daarop negen 'gekleurde' spelers van het Nederlands elftal. In reacties op de foto werden de voetballers vergeleken met apen, slaven en Zwarte Pieten.



"Als voetballer krijg je vooral in de voormalige Oostbloklanden vanaf de tribunes met apengeluiden te maken", stelt de 24-jarige Fer. "Maar wat er nu is gebeurd vind ik nog erger."



"Het voelt alsof die mensen willen zeggen: jij hoort niet in het Nederlands elftal… En dat zijn waarschijnlijk de fans die het hardst stonden te juichen toen ik op het WK scoorde tegen Chili."
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 november 2014 @ 10:55:

Ik vind dat geen verschil maken, BN-er, geen BN-er. Ze maakte een selfie, that's it. Ik vind niet dat je met het plaatsen van een foto rekening moet gaan houden met een stel achterlijke racisten. Zpu niet weten waarom. Kan ik dan ook geen foto meer plaatsen van alleen vrouwen? Moet daar een excuusguus bijstaan om geen seksistische opmerkingen erop te krijgen?Zou je het ook ok vinden als alle blanke spelers een groepsselfie zouden posten? Of zou je je dan wel afvragen waarom er geen donkere spelers op staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 18 november 2014 @ 08:23:

Het zegt iets over het klimaat in Nederland. Het gaat niet om een klein clubje. Dit clubje vertegenwoordigd hoe Nederland in elkaar zit en hoe normaal het is geworden. Men ziet het niet eens in. Dat vind ik heel triest.Ik hoor/spreek voornamelijk mensen, die dit niet normaal vinden. Jammer dat jij dit anders ziet en hoort. In mijn omgeving is het in elk geval niet 'Hoe Nederland in elkaar zit"
Later is nu
quote:julius schreef op 18 november 2014 @ 11:04:

[...]





Zou je het ook ok vinden als alle blanke spelers een groepsselfie zouden posten? Of zou je je dan wel afvragen waarom er geen donkere spelers op staan?Dat vindt ze dus ok, dat legt ze daarna uit met het voorbeeld van alleen vrouwen. Dat is dus juist het hele punt.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 18 november 2014 @ 11:04:

[...]





Zou je het ook ok vinden als alle blanke spelers een groepsselfie zouden posten? Of zou je je dan wel afvragen waarom er geen donkere spelers op staan?Ja, waarom zou dat niet oké zijn? Niemand hoeft van mij alvorens een foto op het internet te gooien af te vragen of er wel genoeg verschillende huidskleuren opstaan, dacht dat ik daar toch duidelijk genoeg over ben geweest. Ik ga me echt niet afvragen waarom er op een foto alleen mensen met dezelfde huidskleur opstaan, ook niet als ze blank zijn. Ze hadden het gezellig en hup selfie, daar zit toch gewoon niks achter. Als je daar iets racistisch van kan maken, kan je overal wel wat racistisch van maken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Had jij niet een permaban?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, dat is je volgende pas na je eerdere 24-/48- uurs en de weekban. Succes. Ben benieuwd hoe lang je het vandaag volhoudt.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 18 november 2014 @ 09:54:





Wel vind ik het mooi dat die gekken met hun eigen naam reageren. Lekker voor iedereen te zien, inclusief hun baas, wat een stuk zielig stront het is.Is toch ook zo met al die Zwarte Pieten berichten op Facebook? Ik denk dat het - na misschien de eerste schok - ook lekker schiften is en je een stuk minder kerstkaarten hoeft te sturen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 november 2014 @ 09:48:

[...]





Die reacties waren wel een beetje wat ik van voetbalvolk verwacht..Onzin; voetbal is volkssport nummer 1 en mensen van allerlei lagen uit de bevolking en van alle culturen kun je rekenen tot " voetbalvolk " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Deze foto is alweer achterhaald. Er staat nu een foto op Facebook waar Regilio Tuur wordt beschreven als de vrouwenmishandelpiet en daar vallen weer een heleboel mensen over en uiteraard zijn er die het prachtig vinden en zo is de ene helft van Nederland de andere helft aan het provoceren.



De Nederlandse bevolking verveelt zich, daarom wil ik iedereen uitnodigen de straat op te gaan om te demonstreren tegen wat ons allemaal langzamerhand kapot maakt.
Er is zeker nog racisme in Nederland, maar op heel wat meer verschillende manieren dan jij denkt
Wie geen ras kan onderscheiden, die mankeert iets aan de ogen. Maar racisme is vele, vele,

stappen verder. Het woord racisme zou m.i. daarom iets minder vaak gebruikt mogen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de reacties op de selfie van Fer dieptriest.

Die jongens hebben lol met elkaar, hebben hun droombaan, slingeren een fotootje de ether in en worden dan zó te kakken gezet.

Dat een racist als Shaniqa ermee aan de haal gaat om haar "gelijk" te bewijzen vind ik ook triest. Moest jij geen Zwarte Pieten aanspreken op straat? Dat was je toch van plan?
Waarom ben ik een racist? Omdat ik het jammer vind dat donkere mannen vaak voor een blanke vrouw kiezen en donkere vrouwen moeilijk aan de man komen? De reacties hierop bewijzen mijn gelijk, ze hadden maar niet op de foto moeten gaan zonder een blanke Nederlander erbij. Ze worden weg gezet als niet Nederlanders terwijl ze dat wel zijn.



Ik ben in Gouda en Amsterdam geweest om te demonstreren tegen zwarte Piet, mijn recht, mijn mening!
quote:adorabull schreef op 18 november 2014 @ 12:40:

Oh nee, dat is je volgende pas na je eerdere 24-/48- uurs en de weekban. Succes. Ben benieuwd hoe lang je het vandaag volhoudt.Wat is er mis met dit topic? Ik moet een permaban krijgen omdat ik donker ben?
Het is de tijdsgeest van nu om (anoniem) via internet kwetsende en rasistische opmerkingen te maken over wie of wat dan ook. Waarom? Omdat het kan.

het is een domino effect; 1 simpele ziel maakt een opmerking en de rest komt erachter aan om de boel te overtreffen.

Walgelijk.

maar om nu te zeggen dat je hieraan kunt aflezen hoe het met Nederland gesteld is, gaat mij te ver.

de mensen uit mijn omgeving ( nederlanders en niet nederlanders) zijn nl niet zo, dus ik voel me nu enigszins gediscrimineerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met dit topic? Ik moet een permaban krijgen omdat ik donker ben?





TO doet me erg denken aan een surinaamse vrouw die eens te gast was bij een vpro programma.

Ik kan het niet meer terug vinden maar in dat programma brachten ze heel verschillende culturen met elkaar in contact.

Racisme en wat haar allemaal voor vreselijks aangedaan was, dat was het enige waar die vrouw het over kon hebben.

Diep triest als je zo in je slachtofferrol blijft hangen. Vooral omdat veel dingen (kolonisatie en slavernij) haar persoonlijk helemaal niet aangedaan zijn.
quote:granny71 schreef op 18 november 2014 @ 14:32:

Wat is er mis met dit topic? Ik moet een permaban krijgen omdat ik donker ben?





TO doet me erg denken aan een surinaamse vrouw die eens te gast was bij een vpro programma.

Ik kan het niet meer terug vinden maar in dat programma brachten ze heel verschillende culturen met elkaar in contact.

Racisme en wat haar allemaal voor vreselijks aangedaan was, dat was het enige waar die vrouw het over kon hebben.

Diep triest als je zo in je slachtofferrol blijft hangen. Vooral omdat veel dingen (kolonisatie en slavernij) haar persoonlijk helemaal niet aangedaan zijn.Het is diep triest als je weigert mensen serieus te nemen. Als allochtoon moet je braaf mee knikken met de blanke mensen dat hoor je erbij. No thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 18 november 2014 @ 14:30:

[...]

Wat is er mis met dit topic? Ik moet een permaban krijgen omdat ik donker ben?



Ha, het slachtofferschap in optima forma.



Niet nadenken over je rare reacties, je rare verbanden, je idiote uitlatingen, je achterlijke posts, maar serieus denken dat je uitgekotst wordt omdat je donker bent. Túúúúúrlijk.
quote:shaniqa schreef op 18 november 2014 @ 14:29:

Waarom ben ik een racist? Omdat ik het jammer vind dat donkere mannen vaak voor een blanke vrouw kiezen en donkere vrouwen moeilijk aan de man komen? De reacties hierop bewijzen mijn gelijk, ze hadden maar niet op de foto moeten gaan zonder een blanke Nederlander erbij. Ze worden weg gezet als niet Nederlanders terwijl ze dat wel zijn.



Ik ben in Gouda en Amsterdam geweest om te demonstreren tegen zwarte Piet, mijn recht, mijn mening!Je pikt er precies de reacties uit die jouw vooroordelen bevestigen. Volgens mij geeft het merendeel aan de reacties op facebook achterlijk te vinden maar dat lees jij niet want alle blanken zijn racisten
quote:nessemeisje schreef op 18 november 2014 @ 14:36:

[...]





Ha, het slachtofferschap in optima forma.



Niet nadenken over je rare reacties, je rare verbanden, je idiote uitlatingen, je achterlijke posts, maar serieus denken dat je uitgekotst wordt omdat je donker bent. Túúúúúrlijk.Waarom zijn het rare reacties? Omdat ze niet overeenkomen met het beeld wat blanke Nederlanders van zichzelf hebben? Misschien, heel misschien is alles niet wat het lijkt te zijn. Maar laat maar ik ga hier niet in discussie daar zijn andere plekken voor, hoe dan ook dingen gaan veranderen en zwarte piet zal niet lang meer bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Om maar heel kort antwoord te geven op je vraag shaniqa,



Ja, racisme in Nederland bestaat nog steeds, en wordt door mensen zoals jij in standgehouden.
quote:shaniqa schreef op 18 november 2014 @ 14:30:

[...]





Ik moet een permaban krijgen omdat ik donker ben?Ja hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 18 november 2014 @ 14:35:

[...]





Het is diep triest als je weigert mensen serieus te nemen. Als allochtoon moet je braaf mee knikken met de blanke mensen dat hoor je erbij. No thanks!

Ik neem mensen heel serieus als ze het waard zijn. Of ze nu paars, grijs,oranje, groen of zilver zijn.

Zinloos geblaat van iemand die zichzelf zielig vindt maar niets doet om uit die slachtofferrol te komen kan en wil ik niet serieus nemen nee.

Verspilde moeite namelijk,
Ik vind mezelf absoluut niet zielig! Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid en ga daar voor strijden! Jezelf zielig vinden is in een hoekje zitten, mee knikken met de blanke mensen en niks doen!



Men is hier zo arrogant dat ze weigeren naar de waarheid te kijken. Een donker iemand die het niet eens is met iets kan niet serieus genomen worden! Nee joh, wij zijn zeurpieten, hebben zelfmedelijden ect. Nederland moet wakker worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven