Immigratie, een probleem?

23-03-2010 23:43 782 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een triest verhaal in de krant over een ouder Nederlands echtpaar dat in Slotervaart wordt geterroriseerd door een Marokkaanse familie. [bewerk door moderator] Met wat voor doel is zo'n gezin eigenlijk naar Nederland gekomen? Willen ze een bijdrage leveren aan hun eigen vooruitgang en die van Nederland, of alleen maar steun trekken en de buurt terroriseren?



De slachtoffers van deze straatterreur kiezen eieren voor hun geld en verhuizen, als ze dat kunnen. In het geheim, want hun buren gaan anders de verhuiswagen volgen om hun terreur voort te zetten. Het is toch te gek voor woorden! [bewerkt door moderator]

Ons land is één van de dichtstbevolkte ter wereld en de economie krimpt. We zitten helemaal niet te wachten op dit soort "verrijkingen" van onze cultuur, of wel soms?



http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5421
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 24-03-2010 21:10
Reden: discriminatie/racisme
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 25 maart 2010 @ 21:09:





Wat ik mis in ons land, is burgerschap. Het idee dat je een plicht hebt tegenover Nederland als collectief. Dat van een burger verwacht mag worden dat hij/zij ook iets terugdoet voor het land dat hem een opleiding en kansen gaf, en geeft. Ik kan daar niemand persoonlijk op aanspreken, en toe oproepen. Maar als ik volhard in het weerspreken van smerige propaganda, haat en leugens, dan is dat omdat ik mij daartoe geroepen voel als NEDERLANDER.Burgerschap ? Wat krijgen we nou ? Volgens jou was het toch voldoende als inwoners van dit land zich aan de wet houden ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 25 maart 2010 @ 22:33:

Ik denk dat Prem zijn hersens nog redelijk goed werkten ondanks zijn bloedende hoofdwond. Als die mannen die jongens hadden achterhaald waren er (m.i. terecht) rake klappen gevallen.

Onder het oog van de alziende camera.

100 % kans dat die mannen dan flink in de problemen waren gekomen, een veroordeling wegens mishandeling ofzo.

Ze werden tenslotte zelf niet fysiek bedreigd en er was ook geen acuut gevaar ofzo. De rechter zegt dan: gevalletje eigenrichting, streng bestraffen.

Dat Prem zijn begeleiders daarvoor wilde behoeden vind ik in de man te prijzen. Hoezeer ik ook die straatschoffies dat pak slaag had gegund op dat moment.Prem was volstrekt 'recht in de leer' op maakbaarheidsgebied, destijds. De man had het gedogen misschien niet uitgevonden, maar dan toch wel verbeterd. Hij geloofde écht in die flauwekul van die '-gogen' en '-logen' uit de jaren zeventig en tachtig die eind vorige eeuw het beleid in ons land nagenoeg volledig autonoom stuurden via hun politieke stromannen. Het hele idee achter die uitzending ademt die sfeer.



Maar je raakt de kern van het probleem: WIJ hebben ergens op een verschrikkelijke wijze de plank misgeslagen. We hebben ons laten meevoeren op roze wolken en loze beloften van een utopische samenleving, opgebouwd rond volstrekt verkeerde hypothesen over het menselijke gedrag.



HET grote probleem is dat 'terug' bijna niet mogelijk is, want dat houdt in dat al die beleidsmakers met de billen bloot moeten, en moeten zeggen: Sorry! Foutje!

Nee, dan liever een oorzaak buiten jezelf zoeken........
Alle reacties Link kopieren
quote:goedzo schreef op 25 maart 2010 @ 22:35:

Er is inderdaad een probleem met immigratie en immigranten, want hoe kan het anders dat topics in de sector actueel m.b.t. "buitenlanders" altijd tot veel reacties leiden in tegenstelling tot topics die gaan over privacy op het internet.

Siegfried is wat dat betreft beter dan bijvoorbeeld Sarah2ndlife die alles gooit op moslims, terwijl zij het eigenlijk over Marokkanen heeft.

Er is echter een mindere kant aan de opening van Siegfried en dat heeft te maken met het feit dat de oorspronkelijke Nederlanders hun eigen soort niet voldoende op peil hebben weten te houden.

Tevens wordt niet ingegaan op het gedrag van het Nederlandse volk welke sinds 1948 altijd al een draagvlak heeft gegeven aan de de 3 gevestigde partijen bij elke verkiezing.

Nu lijkt het alsof Siegfried een aanhanger is van de fanatieke zionist Meir Kahane.

Een teruggave van Nederland aan de meest raszuiverste Germanen ligt binnen zijn voorstellen in ieder geval niet meteen binnen handbereik.

Look what the cat brought in. Sodeju zeg, 'de oorspronkelijke Nederlanders hun eigen soort niet voldoende op peil hebben weten te houden', 'de meest raszuiverste [sic] Germanen'... in welk tijdperk ben jij blijven hangen, joh?



Twinkle en andere leden van de Godwinpolitie, mag ik in een situatie als deze volgens jullie ook niet verwijzen naar die periode in de geschiedenis die volgens de maatstaven van de moderne goede smaak kennelijk doodgezwegen moet worden?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 25 maart 2010 @ 22:46:

[...]



Look what the cat brought in. Sodeju zeg, 'de oorspronkelijke Nederlanders hun eigen soort niet voldoende op peil hebben weten te houden', 'de meest raszuiverste [sic] Germanen'... in welk tijdperk ben jij blijven hangen, joh?



Twinkle en andere leden van de Godwinpolitie, mag ik in een situatie als deze volgens jullie ook niet verwijzen naar die periode in de geschiedenis die volgens de maatstaven van de moderne goede smaak kennelijk doodgezwegen moet worden?

Dat mag je hoor, dat moet je zelfs na die posting van Goedzo.



Oh, Goedzo is dit forum ooit eens binnen komen vallen met het verzoek aan het blanke damesdeel van dit forum om contact met hem op te nemen, zodat er wat meer "mix" in ons kikkerlandje geboren zou worden. Dit even ter info, en toch oh zo on topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 25 maart 2010 @ 22:33:

@Kjong, lieverd, je hebt een probleem.jaap, ik weet niet of Twinkle dit wel zo leuk vindt.
Man, doe niet zo moeilijk, trek gewoon een leuk pak aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:whoomii schreef op 25 maart 2010 @ 23:03:

jaap, ik weet niet of Twinkle dit wel zo leuk vindt.Inderdaad. Dit vind ik (j)aapsoluut niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik heb een probleem?

Ik geloof van niet.

Of in elk geval niet van dien aard dat ik ineens gefrustreerd met kapitale vette letters typ en mezelf tegenspreek. Ik voel me ook geheel niet aangesproken op de dat 'wij', waaronder schijnbaar ook ik, op een roze wolk de plank hebben misgeslagen.

Ik was immers niet eens stemgerechtigd toentertijd.

Ik ben niet opgegroeid in een 'blank' Nederland die die 'wij vertegenwoordigd.



Maar genoeg over mij.

Hoe is het met jou?
Staat je je goed Twinkle.
Alle reacties Link kopieren
Kijk voor de grap eens hoeveel kans je zelf maakt om bv. Amerika, Australië of Canada in te komen.



Quickscan





.
Alle reacties Link kopieren
Je kent de Nederlandse eisen ook Twinkle?
Alle reacties Link kopieren
quote:kjong schreef op 26 maart 2010 @ 00:14:

Ik heb een probleem?

Ik geloof van niet.

Of in elk geval niet van dien aard dat ik ineens gefrustreerd met kapitale vette letters typ en mezelf tegenspreek. Ik voel me ook geheel niet aangesproken op de dat 'wij', waaronder schijnbaar ook ik, op een roze wolk de plank hebben misgeslagen.

Ik was immers niet eens stemgerechtigd toentertijd.

Ik ben niet opgegroeid in een 'blank' Nederland die die 'wij vertegenwoordigd.



Maar genoeg over mij.

Hoe is het met jou?Nee, frustatie uit zich bij jou niet door in hoofdletters en 'bold' te typen. Die uit zich door kinderlijk taalgebruik en de neiging om via derden andere forumgebruikers te bekritiseren. Wat inderdaad frustrerend is. Naast het gegeven dat je echt zóveel moeite hebt met lezen, dat je bijna iedere bijdrage die je vooroordelen niet bevestigt meent te moeten 'vertalen' om je vijandbeeld te voeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 26 maart 2010 @ 09:07:

Kijk voor de grap eens hoeveel kans je zelf maakt om bv. Amerika, Australië of Canada in te komen.



Quickscan





.



Gelet op het feit dat ik regelmatige via de mail uitnodigingen krijg om mij in die landen te vestigen, voel ik mij niet geroepen. Maar nu je het aanhaalt, is het wel aardig om hier te vermelden wat 'The Center for Civic Education' in de VS nieuwe landgenoten meegeeft:



"Als burger van de Verenigde Staten heb je het recht om je uit te spreken over problemen in je leefomgeving en de wijze waarop de overheid hier iets aan kan doen. Je hebt ook het recht om te zeggen wat je denkt over problemen in je staat, je natie en de wereld. Je hebt het recht om te proberen invloed uit te oefenen op de politieke besluitvorming over al deze problemen." (Vertaling in het boek van James C. Kennedy, 'Bezielende Verbanden').
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 25 maart 2010 @ 22:45:

[...]





Prem was volstrekt 'recht in de leer' op maakbaarheidsgebied, destijds. De man had het gedogen misschien niet uitgevonden, maar dan toch wel verbeterd. Hij geloofde écht in die flauwekul van die '-gogen' en '-logen' uit de jaren zeventig en tachtig die eind vorige eeuw het beleid in ons land nagenoeg volledig autonoom stuurden via hun politieke stromannen. Het hele idee achter die uitzending ademt die sfeer.



Maar je raakt de kern van het probleem: WIJ hebben ergens op een verschrikkelijke wijze de plank misgeslagen. We hebben ons laten meevoeren op roze wolken en loze beloften van een utopische samenleving, opgebouwd rond volstrekt verkeerde hypothesen over het menselijke gedrag.



HET grote probleem is dat 'terug' bijna niet mogelijk is, want dat houdt in dat al die beleidsmakers met de billen bloot moeten, en moeten zeggen: Sorry! Foutje!

Nee, dan liever een oorzaak buiten jezelf zoeken........



Ik beoordeel de reaktie van Prem op basis van de situatie op dat moment. Jij beoordeelt zijn reaktie op basis van (wat jij meent te weten over) zijn achtergrond en (eerdere) overtuigingen.

Je zou kunnen zeggen dat je wordt gehinderd in je oordeel over de feitelijke situatie door je eigen vooroordelen voorkennis aangaande Prem.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 25 maart 2010 @ 22:40:

Burgerschap ? Wat krijgen we nou ? Volgens jou was het toch voldoende als inwoners van dit land zich aan de wet houden ?



Dat is de kern van burgerschap. Tenminste: Zo is het in andere Westerse landen, waar de overheid mensen oproept om actief te participeren en hun verantwoordelijkheid te nemen als inwoner van het land. De overheid faciliteert, maar komt jou niet vertellen hoe je je gedragen moet om het overheidsbeleid tot een succes te maken. We moeten af van dat micro-management en een overheid die zich overal mee bemoeit. Een burgerschapscursus op de middelbare school, en inplaats van de 'inburgeringscursus', zou hieraan kunnen bijdragen. De focus van die cursus zou moeten zijn het aanleveren van een historische context en begrip voor democratische principes. Dat staat haaks op de huidige 'invuloefeningen' vanuit de overheid die de burger meent te moeten voorschrijven hoe te handelen om een goede burger te zijn. Hoe je iemand dient te begroeten. Welke kleding gepast is. 'Maakbaarheid''.

Kennedy schrijft: 'Als de overheid zich zo onmisbaar acht in het aankweken van een houding die getuigt van goed burgerschap, heeft ze kennelijk weinig vertrouwen in de democratie in Nederland.' Amen!

Hij haalt ook Cornel West aan, die democratische deugd definieert als 'de publieke praktijk die de sociale ellende niet uit het oog verliest, morele energie oproept en bundelt om die ellende te verlichten, en een toekomst voor ogen houdt waarin gewone mensen zich kunnen ontplooien en opbloeien'.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 26 maart 2010 @ 12:15:

Gelet op het feit dat ik regelmatige via de mail uitnodigingen krijg om mij in die landen te vestigen, voel ik mij niet geroepen.

Sorry dat ik je teleur moet stellen, maar Green Card Lottery spam etc. is geen persoonlijk aan Jaap gerichte uitnodiging van Obama om de Amerikaanse cultuur te komen verrijken.



quote:jaap schreef op 26 maart 2010 @ 12:15:

Maar nu je het aanhaalt, is het wel aardig om hier te vermelden wat 'The Center for Civic Education' in de VS nieuwe landgenoten meegeeft:



"Als burger van de Verenigde Staten heb je het recht om je uit te spreken over problemen in je leefomgeving en de wijze waarop de overheid hier iets aan kan doen. Je hebt ook het recht om te zeggen wat je denkt over problemen in je staat, je natie en de wereld. Je hebt het recht om te proberen invloed uit te oefenen op de politieke besluitvorming over al deze problemen." (Vertaling in het boek van James C. Kennedy, 'Bezielende Verbanden').

Wat je wilt zeggen met die quote van die hoogleraar 'geschiedenis van Nederland' is me niet duidelijk. (Kun je een linkje plaatsen?) Op de plek van 'de Verenigde Staten' had net zo goed Nederland kunnen staan.

Maar prachtige quote hoor. Prachtige rechten ook. Maar zie eerst maar eens aan het Amerikaans staatsburgerschap te komen.

Pak 'm beet, Tamazight, zoals we die in Nederland kennen, komen simpelweg de VS niet in.



.
Alle reacties Link kopieren
Sjeetjeetjemineetje he!

Ben ik even minder online, breken er allerlei verhitte discussies uit.

Lijkt wel of sommige mensen geen genoeg kunnen krijgen van dit onderwerp.



*zwaait naar driewielertje*

:zwaai:
Alle reacties Link kopieren
Twinkle, wat is Tamazigh?
Tamazigh zijn Berbers (vooral woonachtig in het Rifgebergte in Marokko, met een eigen taal en een aantal specifieke gebruiken). De ronselplek in de jaren '60 voor gastarbeiders (enige toegestane ronselplek in Marokko door Hassan II, de rebelse Berbers was hij zelf liever kwijt dan rijk)
Tamazight is de Berberse taal, de Berbers zelf noemen zich de Amazighen. (oftewel de Amazigh)
Alle reacties Link kopieren
lemoos, i'm one of them....Imazighen welteverstaan.

Tamazigh heb ik nooit eerder van gehoord.

Wel weer Tamazight, de taal van de Imazighen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ben overigens niet uit het Rifgebergte.
Hoi Donna,

Ik ben een kwart(je). (Algerije). Tamazight staat daar voor "moedertaal". Dacht dat dit in Marokko ook zo was. Komt jou familie uit het Atlasgebergte dan?
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat Lemoos zegt.

De eigenlijke benaming is 'Imazighen' (Berbers. Enkelvoud Amazigh).

Het Tamazight is eigenlijk de taal van de Imazighen.
Alle reacties Link kopieren
Tamazight staat voor taal van Imazighen, de vrije mensen/mannen.

Nee, mijn ouders komen uit het zuid-oosten, tegen de grens van Algerije aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven