Je draagt een hoofddoek omdat je dom bent

23-04-2016 09:08 689 berichten
Alle reacties Link kopieren
bron: TPO Ebru



Hi hoofddoekmeisje, je draagt die hoofddoek omdat je een dom wicht bent



'Ik begrijp niet dat jullie niet inzien dat zo'n kopvod discriminatie is'



hier het hele artikel:



http://politiek.tpo.nl/column/hi-hoofddoekmeisjes/



Ik ben het er roerend mee eens, wie ook?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tresmarias schreef op 18 juli 2016 @ 16:03:

+1 roerend mee eens. De vergelijking gaat volledig mank. Hoofddoeken zijn een symbool van vrouwenonderdrukking.

Wie onderdrukt nou wat als jij jouw stempel als waarheid voor al die honderduizenden moslima's etaleert?



Kijk anders (nog eens) naar deze Ted talk . Dat is gewoon een powervrouw. Niks onderdrukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tresmarias schreef op 18 juli 2016 @ 16:03:

[...]





+1 roerend mee eens. De vergelijking gaat volledig mank. Hoofddoeken zijn een symbool van vrouwenonderdrukking.





Wat mij opvalt is dat dit soort maatregelen niet voor mannen gelden, in de meeste gevallen niet.

Mijn dochter zat op een school waar veel Turkse / Marokkaanse Nederlanders zaten.



Op een bepaalt moment gingen de meisjes een hoofddoek dragen en dat ging meestal hand in hand van een ander soort leven, een leven waar mijn dokter geen deel van uitmaakte.

Voor de meiden was er een strikt beleid vanuit de ouders, de broertjes feesten, hoeren en snoeren er op los.



Het blijft toch vreemd dat alleen de vrouw een hoofddoek op moet.



Voor alle duidelijk, er waren meisjes die van hun ouders mochten kiezen maar bij de rest was er toch sprake van sociale druk.



En bij deze tempraturen? Nou geloof me de jongens liggen in het water de meisjes zitten thuis.



Tot zover de praktijk van een Nijmeegse VMBO waar mijn dochter nu vanaf is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-07-2016 16:59
Reden: ongepast
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 23 mei 2016 @ 09:09:

Ik vind het echt onzinnig, Joods orthodoxe vrouwen dragen pruiken.

Hindu vrouwen dragen bij bepaalde gelegenheden hoofddoeken

Nonnen dragen hoofddoeken

In de bijbel staat het ook.

Orthodoxe vrouwen dragen soms een hoofddoek als ze naar de kerk gaan.





Vrouwen moeten zelf de vrijheid hebben om een keuze te maken.

Niet elke vrouw met een hoofddoek wordt onderdrukt, niet elke onderdrukte vrouw draagt een hoofddoek.



Misselijkmakend vind ik het voor een ander bepalen wat wel en niet kan, wat is dan de volgende stap.

Het is net als discussie over abortus, het zijn niet de mannen die het ons moeilijk maken, we maken het elkaar vooral moeilijk.



Ik zie vooral niet moslima's roepen dat moslima's onderdrukt worden.Waarom een ander jouw mening opleggen.

Burqa's en niqaabs vind ik een hele andere discussie.





Edit: Ik vind Ebru's uitspraken vaak dom overkomen,daarnaast vind ik dat je een aspect van iemands gedrag dom kan vinden, maar iemand volledig afschrijven,gatverdamme zeg, bah.De Turkse Moslima in mijn kennissenkring draagt geen hoofddoek. Haar zus wel. En zij vindt toch echt dat haar zus zich onderwerpt aan haar man. Oa door die hoofddoek te dragen.
Alle reacties Link kopieren
[...]



[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-07-2016 17:10
Reden: quote verwijderd en ongepaste reactie weggehaald
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 18 juli 2016 @ 19:24:

[...]



Wie onderdrukt nou wat als jij jouw stempel als waarheid voor al die honderduizenden moslima's etaleert?



Kijk anders (nog eens) naar deze Ted talk . Dat is gewoon een powervrouw. Niks onderdrukt.Mooi verhaal van één vrouw.
LOEP ME MAAR aub.
quote:viva1966 schreef op 18 juli 2016 @ 15:14:

[...]





Ik zie nooit commentaar op R-K nonnen die buiten een soort van hoofddoek dragen. Weliswaar in Nederland geen dagelijks verschijnsel meer, maar in veel andere Europese landen (ook in noord-Europese landen) nog steeds aan de orde van de dag. En die dragen het ook vanwege een religie. Dus ja, helemaal met je eens.Aan nonnen had ik helemaal niet gedacht, je hebt ook helemaal gelijk. Commentaar op nonnen wordt idd niet gegeven of het aantal keer dat het gebeurt is het te verwaarlozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mapima2 schreef op 18 juli 2016 @ 20:07:

[...]



Aan nonnen had ik helemaal niet gedacht, je hebt ook helemaal gelijk. Commentaar op nonnen wordt idd niet gegeven of het aantal keer dat het gebeurt is het te verwaarlozen.Die anderhalve non die in Nederland nog rondlopen, tellen ook helemaal niet mee. Dat in tegenstelling tot die steeds groter worden en in volume toenemende hoofddoeken. Rare vergelijking
quote:Tresmarias schreef op 18 juli 2016 @ 20:40:

[...]





Die anderhalve non die in Nederland nog rondlopen, tellen ook helemaal niet mee. Dat in tegenstelling tot die steeds groter worden en in volume toenemende hoofddoeken. Rare vergelijking Pardon, wat een onduidelijke post?
quote:mapima2 schreef op 18 juli 2016 @ 20:07:

[...]



Aan nonnen had ik helemaal niet gedacht, je hebt ook helemaal gelijk. Commentaar op nonnen wordt idd niet gegeven of het aantal keer dat het gebeurt is het te verwaarlozen.Dat is toch geen vergelijking? Non zijn is een soort beroep en daar hoort speciale kleding bij. Een politieagente heeft een pet op haar hoofd en een operatie-assistente heeft een muts op. Daarnaast zijn er niet eens nonnen van 13 jaar, terwijl er wel genoeg meisjes van die leeftijd zijn die met een hoofddoek om lopen.
Alle reacties Link kopieren
Het merendeel van de islamitische bevolking heeft een man / vrouw beeld dat te vergelijken is met Staphorst een jaar of honderd geleden.



Op zich staat het een ieder vrij zo te leven alleen vind ik het niet meer van deze tijd dat ouders de huwelijks partners uitzoeken en kinderen afgeschermd worden van een samenleving waar ze toch echt deel van uitmaken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 18 juli 2016 @ 20:50:

[...]





Dat is toch geen vergelijking? Non zijn is een soort beroep en daar hoort speciale kleding bij. Een politieagente heeft een pet op haar hoofd en een operatie-assistente heeft een muts op. Daarnaast zijn er niet eens nonnen van 13 jaar, terwijl er wel genoeg meisjes van die leeftijd zijn die met een hoofddoek om lopen.Vroeger zaten vrouwen en meisjes in Nederland ook met een hoofddoek in de kerk...
quote:hollebollegijs schreef op 18 juli 2016 @ 21:04:

Het merendeel van de islamitische bevolking heeft een man / vrouw beeld dat te vergelijken is met Staphorst een jaar of honderd geleden.



Op zich staat het een ieder vrij zo te leven alleen vind ik het niet meer van deze tijd dat ouders de huwelijks partners uitzoeken en kinderen afgeschermd worden van een samenleving waar ze toch echt deel van uitmaken.

* Een deel van de islamitische bevolking van vooral Marokkaanse/Turkse afkomst.



Echt, ik ken geen enkele Moslim/Moslims uit bv Irak, Pakistan, Afghanistan, Bosnië of Servië die zo denkt.

Daarnaast zijn Marokkanen/Turken/Chinezen de groepen die relatief gezien de meeste moeite hebben met zich aan te passen aan de Nederlandse cultuur. (Vaak zoeken deze mensen elkaar op en hebben ze weinig contact met mensen van een andere afkomst)

Maar bij de Marokkanen hier in de omgeving valt dat heel erg mee, in tegenstelling tot wat onderzoekers vaak zeggen hebben zij wel vaak contact met niet-Marokkanen. Turken en Chinezen heb je hier weer minder.
quote:hollebollegijs schreef op 18 juli 2016 @ 21:04:

Het merendeel van de islamitische bevolking heeft een man / vrouw beeld dat te vergelijken is met Staphorst een jaar of honderd geleden.



Op zich staat het een ieder vrij zo te leven alleen vind ik het niet meer van deze tijd dat ouders de huwelijks partners uitzoeken en kinderen afgeschermd worden van een samenleving waar ze toch echt deel van uitmaken.

* Een deel van de islamitische bevolking van vooral Marokkaanse/Turkse afkomst.



Echt, ik ken geen enkele Moslim/Moslims uit bv Irak, Pakistan, Afghanistan, Bosnië of Servië die zo denkt.

Daarnaast zijn Marokkanen/Turken/Chinezen de groepen die relatief gezien de meeste moeite hebben met zich aan te passen aan de Nederlandse cultuur. (Vaak zoeken deze mensen elkaar op en hebben ze weinig contact met mensen van een andere afkomst)

Maar bij de Marokkanen hier in de omgeving valt dat heel erg mee, in tegenstelling tot wat onderzoekers vaak zeggen hebben zij wel vaak contact met niet-Marokkanen. Turken en Chinezen heb je hier weer minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven