Jumbo stopt met vlees aanbiedingen

15-03-2024 21:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jumbo stopt met alle 'van voor'-aanbiedingen van vlees. De supermarktketen hoopt dat de kiloknallers eind mei definitief verleden tijd zijn. De stap geldt voor al het verse rund-, varkens- en kippenvlees, zowel in alle Nederlandse vestigingen als online.
bron: https://www.nu.nl/economie/6305266/jumb ... llers.html

Wat vinden jullie daarvan?

Het is voor sommigen een gevoelig onderwerp en ik hoop dat dit niet een of ander rel topic gaat worden. Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat een uitstekend initiatief en ik hoop dat vele supermarkten zullen volgen. Aanbiedingen voor dierenleed zijn niet ethisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel goed! Voedsel waar dieren voor gehouden en gedood worden, zou niet met korting oid verkocht moeten worden. En hopelijk gaat het ook wat voedselverspilling tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zelf vegetariër dus eet al geen vlees en ik vind het dus helemaal niet erg dat die aanbiedingen gaan verdwijnen. Soms was het naar mijn idee echt belachelijk hoeveel vlees je voor heel weinig geld kon krijgen. Hoop dus ook dat meer supermarkten gaan volgen. Niet omdat ik mensen hun lapje vlees niet gun, maar de prijzen voor vlees moeten 'eerlijker' worden. Ben je ook meteen af van die discussie van ik eet vlees want de vleesvervangers zijn te duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heel goed en hoop dat andere supermarkten zullen volgen. Vlees mag best een luxeproduct worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een goede zaak en ik hoop dat de andere supermarkten snel zullen volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja.. laat ik maar niks zeggen met mijn onpopulaire mening. Kansloos, laat ik het dan daar maar bij laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop nooit vlees bij de supermarkt. Ik haal rundvlees bij een boer en die is niet goedkoop, maar het vlees is daar niet opgespoten met pekelwater.

Kip haal ik bij de Turkse slager.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Top! Vlees is een luxe product gezien het leed en klimaataanslag. Voor een leven mag wel een eerlijke prijs betaald worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het prima. Vlees is een luxe product. Als je een hogere prijs niet kan of wil betalen, eet je minder of geen vlees. Daar is niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heel positief en hoop dat vele supermarkten gaan volgen! Het is te gek voor woorden hoe wij omgaan met dieren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosebloom schreef:
15-03-2024 21:44
Tja.. laat ik maar niks zeggen met mijn onpopulaire mening. Kansloos, laat ik het dan daar maar bij laten.
Ohjee arme mensen zullen nu bij bosjes neervallen van de honger?
Tenminste, dat is het argument als bijvoorbeeld het woord vleesbelasting valt - dat er geen ander eten bestaat dan enorme hoeveelheden goedkoop vlees. Dat arme mensen zullen overlijden omdat ze meteen helemaal nooit meer één gram vlees kunnen betalen.
Zoiets?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk nu al hoe dit topic een bepaalde kant opgaat. Dus ik houd mijn mening ook liever maar voor me dit keer.

Begrijp me niet verkeerd ik vind goed dat supermarkt hier bewust mee omgaat.
Maar ondertussen weten we het nu wel vlees eten is slecht voor milieu en zielig voor de dieren.
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
15-03-2024 22:15
Ik merk nu al hoe dit topic een bepaalde kant opgaat. Dus ik houd mijn mening ook liever maar voor me dit keer.

Begrijp me niet verkeerd ik vind goed dat supermarkt hier bewust mee omgaat.
Maar ondertussen weten we het nu wel vlees eten is slecht voor milieu en zielig voor de dieren.
Maar als iedereen het er over eens is, is zo’n maatregel toch juist logisch?
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
15-03-2024 22:15
Ik merk nu al hoe dit topic een bepaalde kant opgaat. Dus ik houd mijn mening ook liever maar voor me dit keer.

Begrijp me niet verkeerd ik vind goed dat supermarkt hier bewust mee omgaat.
Maar ondertussen weten we het nu wel vlees eten is slecht voor milieu en zielig voor de dieren.
Tja, we weten het nu wel, maar we doen er nog veel te weinig mee.

Ik ben blij net de stap die Jumbo neemt. Ik vind het ook een moedig besluit.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
15-03-2024 22:15
Ik merk nu al hoe dit topic een bepaalde kant opgaat. Dus ik houd mijn mening ook liever maar voor me dit keer.

Begrijp me niet verkeerd ik vind goed dat supermarkt hier bewust mee omgaat.
Maar ondertussen weten we het nu wel vlees eten is slecht voor milieu en zielig voor de dieren.
Klopt. Goed dat een groot supermarktconcern hier nu ook rekening mee houdt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Benieuwd hoeveel klanten het hen gaat kosten.

Want een deel van hun klanten gaat hun vlees en waarschijnlijk overige boodschappen toch echt elders zoeken.
wissewis wijzigde dit bericht op 15-03-2024 22:24
55.00% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie het niks vindt gaat gewoon naar een andere supermarkt. Ik stel voor dat mensen die dit initiatief toejuichen naar de Jumbo gaan, om ze te steunen, want er zal ook een deel van de klanten wegvallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig poppen de Poolse supermarkten overal op met veel en vooral betaalbaar vlees. Vind het een slechte zaak dat supermarkten de klant iets willen opdringen ipv dat ze de wens van de klant respecteren. Ik hoop dat ze verliezen gaan lijden en deze idioterie gestopt wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
KooktMetKnoflook schreef:
15-03-2024 22:05
Ohjee arme mensen zullen nu bij bosjes neervallen van de honger?
Tenminste, dat is het argument als bijvoorbeeld het woord vleesbelasting valt - dat er geen ander eten bestaat dan enorme hoeveelheden goedkoop vlees. Dat arme mensen zullen overlijden omdat ze meteen helemaal nooit meer één gram vlees kunnen betalen.
Zoiets?
Bedankt voor het invullen. Dit is totaal niet wat ik wilde verwoorden maar ik ga er voor de rest geen woord meer aan vuil maken. Ik heb hier inderdaad een mening over en daar laat ik het ook maar bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
15-03-2024 22:24
Gelukkig poppen de Poolse supermarkten overal op met veel en vooral betaalbaar vlees. Vind het een slechte zaak dat supermarkten de klant iets willen opdringen ipv dat ze de wens van de klant respecteren. Ik hoop dat ze verliezen gaan lijden en deze idioterie gestopt wordt.
Wat ik wilde verwoorden maar jij deed het beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las toevallig net een nieuwsbericht dat in de 'week zonder vlees' gemiddeld juist méér vlees is verkocht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
15-03-2024 22:24
Gelukkig poppen de Poolse supermarkten overal op met veel en vooral betaalbaar vlees. Vind het een slechte zaak dat supermarkten de klant iets willen opdringen ipv dat ze de wens van de klant respecteren. Ik hoop dat ze verliezen gaan lijden en deze idioterie gestopt wordt.
Als het iemand niet bevalt gaan ze toch ergens anders heen? Ik vind het juist dapper dat Jumbo zegt, hier staan wij voor, en het is aan de klant om al dan niet aan te sluiten. De klant heeft volledige keuzevrijheid.

Verder weet ik niets van prijsbeleid, misschien is het wel voordeliger om constant een iets hogere prijs te hebben, in plaats van een opgeschroefde prijs, die periodiek flink afgeprijsd wordt. Misschien valt het wel mee met wat Jumbo doet, maar qua PR is het een statement.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
15-03-2024 22:24
Vind het een slechte zaak dat supermarkten de klant iets willen opdringen ipv dat ze de wens van de klant respecteren.
Dit IS de wens van de klant. In elk geval waar ik woon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles voor het milieu, maar wel als het de mens zelf uitkomt.
Vervolgens rijden ze wel auto of vliegen ze naar hun vakantie bestemming.

Of bestellen ze regelmatig online en laten dit thuis bezorgen om vervolgens een deel toch maar retour te sturen.
Überhaupt het hele koopgedrag.
Kan vast nog wel meer dingen opnoemen.

Maar ze zijn zo goed bezig, want ze eten geen tot weinig vlees.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven