Jumbo stopt met vlees aanbiedingen

15-03-2024 21:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jumbo stopt met alle 'van voor'-aanbiedingen van vlees. De supermarktketen hoopt dat de kiloknallers eind mei definitief verleden tijd zijn. De stap geldt voor al het verse rund-, varkens- en kippenvlees, zowel in alle Nederlandse vestigingen als online.
bron: https://www.nu.nl/economie/6305266/jumb ... llers.html

Wat vinden jullie daarvan?

Het is voor sommigen een gevoelig onderwerp en ik hoop dat dit niet een of ander rel topic gaat worden. Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wie zijn ‘ze’ dan, @NuEvenNiet?
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
15-03-2024 22:35
Dit IS de wens van de klant. In elk geval waar ik woon.
Randstad? Heb het idee dat ze dat ons willen wijsmaken dat de klant geen vlees meer wil. Als de klant echt geen vlees zou willen zouden vegan producten wel meer in trek zijn, maar die schappen staan eind van de dag nog vol.
Een supermarkt hoort aan te bieden wat zijn klant wil en niet te indoctrineren wat de politiek wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
15-03-2024 22:35
Alles voor het milieu, maar wel als het de mens zelf uitkomt.
Vervolgens rijden ze wel auto of vliegen ze naar hun vakantie bestemming.

Of bestellen ze regelmatig online en laten dit thuis bezorgen om vervolgens een deel toch maar retour te sturen.
Überhaupt het hele koopgedrag.
Kan vast nog wel meer dingen opnoemen.

Maar ze zijn zo goed bezig, want ze eten geen tot weinig vlees.
Begrijp je het wel?
Jumbo stopt niet met vlees verkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
15-03-2024 22:41
Randstad? Heb het idee dat ze dat ons willen wijsmaken dat de klant geen vlees meer wil. Als de klant echt geen vlees zou willen zouden vegan producten wel meer in trek zijn, maar die schappen staan eind van de dag nog vol.
Een supermarkt hoort aan te bieden wat zijn klant wil en niet te indoctrineren wat de politiek wil.
Nog zo een die het niet snapt

Jumbo stopt niet met vlees verkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slim bekeken van die supermarktketen, nog steeds massaal en goedkoop inkopen en voor een gewone prijs verkopen. Dieren zijn niet beter af, consumenten zijn niet beter af, alleen Jumbo is beter af.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
15-03-2024 22:43
Begrijp je het wel?
Jumbo stopt niet met vlees verkopen.
Ze stoppen met aanbiedingen op vlees. Nu kan het zijn dat het enkel voor de vorm is en dat ze er geen van/voor sticker meer op plakken terwijl ze het toch gunstig geprijsd in de winkel leggen natuurlijk. De tijd zal het uitwijzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp de achterliggende gedachte niet.
Als je wilt dat er minder vlees verkocht wordt ivm dierenwelzijn, dan zou dit toch moeten gelden voor alle dierlijke producten? Vlees, zuivel, kaas vis...
Ik neem aan dat t doel vd supermarkt niet wordt dat we minder kopen.

Ik denk dat de supermarkten gewoon goede prijzen moet vragen, voor de producten, en daarmee de boeren goed moet betalen.

Als we minder vlees eten, zullen we wel weer wat anders ervoor in de plaats eten. En ook dat moet weer geproduceerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jollaheu schreef:
15-03-2024 22:44
Slim bekeken van die supermarktketen, nog steeds massaal en goedkoop inkopen en voor een gewone prijs verkopen. Dieren zijn niet beter af, consumenten zijn niet beter af, alleen Jumbo is beter af.
Dit. Het is gewoon een wassen neus.
Als je van dierenleed af wil neem dan gewoon geen vlees.
Onzin maatregel dit
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, dan ga ik wel naar AH. Ik ga niet opeens geen vlees meer eten. Ik denk dat de enige die daar wijzer van wordt de Jumbo is…

En we wilden toch zo graag al die boeren houden… de boeren moeten blijven, maar nu opeens wil niemand meer vlees eten. Waar zijn al die boeren dan nog voor nodig? Ja voor melk, maar dat mag binnenkort vast ook niet meer…komt er straks een melktaks..ik vind het wel ver gaan eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren Quote
En maak dan het alternatief in ieder geval dan goedkoper…
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
15-03-2024 22:24
Gelukkig poppen de Poolse supermarkten overal op met veel en vooral betaalbaar vlees. Vind het een slechte zaak dat supermarkten de klant iets willen opdringen ipv dat ze de wens van de klant respecteren. Ik hoop dat ze verliezen gaan lijden en deze idioterie gestopt wordt.
Hoezo wordt er iets opgedrongen? Je kunt nog steeds gewoon vlees kopen bij Jumbo hoor, niemand die je tegenhoudt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik eet geen vlees maar vind het wel stom dat slechte dingen altijd duurder worden maar gezonde dingen nooit goedkoper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
15-03-2024 22:41
Randstad? Heb het idee dat ze dat ons willen wijsmaken dat de klant geen vlees meer wil. Als de klant echt geen vlees zou willen zouden vegan producten wel meer in trek zijn, maar die schappen staan eind van de dag nog vol.
Een supermarkt hoort aan te bieden wat zijn klant wil en niet te indoctrineren wat de politiek wil.
Dat doen ze ook, ze verkopen nog steeds vlees
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
15-03-2024 23:03
Hoezo wordt er iets opgedrongen? Je kunt nog steeds gewoon vlees kopen bij Jumbo hoor, niemand die je tegenhoudt.
Als die Pool of mijn Marokkaanse slager straks de helft rekent van Jumbo qua vleesprijs weet ik wel waar ik mijn vlees koop.

Aan 't eind van de rit en de maand moet ik mijn rekeningen betaald krijgen.
Als ik het dubbel aan geld moet neertellen bij Jumbo gaat dat niet lukken en zoek ik wel een goedkoper alternatief.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
15-03-2024 23:05
Als die Pool of mijn Marokkaanse slager straks de helft rekent van Jumbo qua vleesprijs weet ik wel waar ik mijn vlees koop.

Aan 't eind van de rit en de maand moet ik mijn rekeningen betaald krijgen.
Als ik het dubbel aan geld moet neertellen bij Jumbo gaat dat niet lukken en zoek ik wel een goedkoper alternatief.
En dat staat je gewoon vrij om te doen.


Ik snap werkelijk niet waarom hier zo heftig op gereageerd wordt. Ik vind het een goede zaak en ik hoop dat meer supermarkten dit voorbeeld volgen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
15-03-2024 23:05
Als die Pool of mijn Marokkaanse slager straks de helft rekent van Jumbo qua vleesprijs weet ik wel waar ik mijn vlees koop.

Aan 't eind van de rit en de maand moet ik mijn rekeningen betaald krijgen.
Als ik het dubbel aan geld moet neertellen bij Jumbo gaat dat niet lukken en zoek ik wel een goedkoper alternatief.
En dat staat je gewoon vrij om te doen.


Ik snap werkelijk niet waarom hier zo heftig op gereageerd wordt. Ik vind het een goede zaak en ik hoop dat meer supermarkten dit voorbeeld volgen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel grappig eigenlijk, men is tegen al die buitenlanders in ons land, maar zodra het goedkoper is om bij die buitenlanders in te kopen, is dat ineens geen issue meer
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las dat jumbo verwacht dat het vlees nu gemiddeld iets goedkoper zal worden omdat de kortingen nu niet meer gegeven worden. Met andere worden nu is het vlees meestal wat duurder om de kortingen die ze af en toe geven toch betaald te krijgen.

Dus als kip nu 5 euro kost, met korting 3 euro. Dan gaat het vandaag nu 4 euro of 4,50 ofzo kosten. Ik ben benieuwd oud dit echt zo gaat...

Ik vind het verder prima. Ik snap de emoties erbij ook niet zo goed. Je bent vrij om te kopen waar je wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
15-03-2024 23:05
Als die Pool of mijn Marokkaanse slager straks de helft rekent van Jumbo qua vleesprijs weet ik wel waar ik mijn vlees koop.

Aan 't eind van de rit en de maand moet ik mijn rekeningen betaald krijgen.
Als ik het dubbel aan geld moet neertellen bij Jumbo gaat dat niet lukken en zoek ik wel een goedkoper alternatief.
Idem.
En als je voor het vlees gaat uitwijken naar de buitenlandse supermarktjes neem je waarschijnlijk meer producten van daar mee. Het zou geen kwaad kunnen als de grote supermarkten een tik gaan krijgen vanwege hun SDG beleid.
Alle reacties Link kopieren Quote
duizel schreef:
15-03-2024 23:14
Ik las dat jumbo verwacht dat het vlees nu gemiddeld iets goedkoper zal worden omdat de kortingen nu niet meer gegeven worden. Met andere worden nu is het vlees meestal wat duurder om de kortingen die ze af en toe geven toch betaald te krijgen.

Dus als kip nu 5 euro kost, met korting 3 euro. Dan gaat het vandaag nu 4 euro of 4,50 ofzo kosten. Ik ben benieuwd oud dit echt zo gaat...

Ik vind het verder prima. Ik snap de emoties erbij ook niet zo goed. Je bent vrij om te kopen waar je wil.
Dat zou wel beter zijn idd. Dat is in Duitsland al het geval, veel stabielere lagere prijzen en niet die idiote aanbiedingen waardoor je alleen korting krijgt als je 3 stuks koopt bijv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad Jumbo blijft gewoon vlees verkopen maar het komt niet meer in de aanbieding. Ik denk ook dat de rest nog wel gaat volgen of zich achter de oren krabt qua kiloknallers en de plofkip.
Alle reacties Link kopieren Quote
pompelmoentje schreef:
15-03-2024 23:04
Ik eet geen vlees maar vind het wel stom dat slechte dingen altijd duurder worden maar gezonde dingen nooit goedkoper.
Ja ik ook. Of dat ze een bepaalde productgroep van een bepaald merk in de aanbieding gooien m.u.v. de vega variant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleine stap in de goede richting!
Alle reacties Link kopieren Quote
Metallover schreef:
15-03-2024 23:56
Kleine stap in de goede richting!
Ja!

En de korting op vlees bijna over datum wordt niet genoemd dus als dat blijft kunnen sommige mensen misschien toch vlees goedkoper krijgen als ze snel genoeg zijn.

Volgende stap lijkt me een vergelijkbare regeling voor dierlijke producten anders dan vlees.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik eet wel vlees maar niet iedere dag. Daardoor kan ik scharrel of biologisch vlees kopen. Op die manier hoop ik bij te dragen aan minder dierenleed. De actie van Jumbo vind ik deels goed maar anderzijds kunnen ze ook voor scharrel en biologisch vlees af en toe een aanbieding doen.

Verder vind ik plantaardige hamburgers e.d. grote onzin. Als je vegetarisch wilt eten doe dat dan maar ga niet dingen eten die op vlees lijken. Neem een ei, neem soja of weet ik veel. Maar bijvoorbeeld een Mc Plant............. Gadverdamme.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven