Krokodil veroorzaakt duizenden doden (vieze plaatjes)

10-07-2011 19:20 115 berichten
'Krokodil' is de nieuwe zelfmaakdrug voor arme jongeren in Rusland. Het is levensgevaarlijk, je huid gaat er van rotten, maar het kost bijna niets en is daarom erg geliefd.



Hoestdrankje, benzine, jodium en zwavel laten pruttelen tot een dikke plak. Het kost bijna niets, maar heeft ook een vernietigende werking op het lichaam. 'Het breekt alles af', aldus Kysia Hekster NOS-correspondent in Rusland.



'Als je bent begonnen met gebruiken leef je nog een jaar, misschien twee,' vertelt de verslaggeefster. 'Het vreet je vlees op er komen diepe gaten in je huid tot op het bot en het stinkt verschrikkelijk.' Er zijn naar schatting een miljoen 'krokodil' verslaafden in Rusland, maar door gebrek aan afkickcentra kan de overheid niet adequaat optreden







Ik kan er maar een ding over zeggen : BAH :puke:



Het AD had ook nog een filmpje, maar dat durf ik niet te kijken
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, ik kan gelukkig (ook) de meest bizarre filmpjes/foto's bekijken zonder misselijk te worden of ervan te gruwen, onderwijl etend.
@Kaatje Ik wou dat ik dat kon. Ik ben spontaan misselijk nu ik dat been heb gezien. Heb even gefastforwarded oh men hoe ranzig.

brrrr
ik kan wel een hoop hebben zonder misselijk te worden, maar ik heb gewoon niet zo'n behoefte om naar een beenamputatie te kijken. De foto in de OP spreekt genoeg voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 11 juli 2011 @ 05:59:

[...]





ja ik heb daar ook eens een docu over gezien (wellicht dezelfde). En wat een horrordrug is crystal meth zeg...Lieten ze een voor en na foto zien van een verslaafde. Binnen een jaar ccompleet afgetakeld van gezond persoon tot broodmagere junk, met een zwart gebit.

En een heel schrijnend geval van een stelletje dat omgekomen was in een sneeuwstorm toen hun auto ermee ophield. Ze hadden in paniek naar 911 gebeld omdat ze beesten (ofzo) in de sneeuw zagen. Uiteindelijk hadden ze de auto verlaten en zijn doodgevroren. Ze hadden meth gebruikt en waren heftig aan het hallucineren. Echt zo erg.Ja dan hebben we dezelfde docu gezien. Ik vond het ook erg heftig. Dat je binnen een jaar zo ontzettend af kan takelen. En die mensen die die sneeuwstorm waren ingelopen, die hadden volgens mij ook een te grote dosis genomen (staat me iets van bij). Heel naar om dat 911 bandje te horen.
Ah, Krokodil noemen ze het dus. Ken het al een tijdje ergens anders van, maar hoe ze het daar noemen ben ik al even kwijt.



Voor hen die het plaatje te expliciet vinden, de meesten zijn nog erger.

Wat ik ervan gehoord en gelezen heb is het nog veel dodelijker en agressiever dan Meth, en gewoon ook niet te vergelijken.



Oh, en de overheid weet niet goed wat ze moeten doen? Euh, hoestdrank met codeïne alleen op recept verkopen lijkt me de makkelijkste stap vergeleken met de gevolgen (ziekenhuis behandelingen, amputaties etc etc)
Alle reacties Link kopieren
Getver.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Voor hen die het interesseeert - as we speak:



Op ned3 bij Slikken en Spuiten op Reis gaat het oa over deze afschuwelijke drug.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit niet normaal afschuwelijk. Ik vind het echt een horrorfilmscript, maar t is dus gewoon echt!! dat die mensen niet constant buiten bewust zijn van de pijn snap ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaschenca schreef op 10 juli 2011 @ 20:17:

En ik geloof ook niet dat dit een "echte foto" is, het lijkt meer op een "broodje aap" verhaal. Alhoewel de foto meer aan een broodje salami doet denken .



voor degene die twijfelen aan de echtheid van de foto, zou ik zeggen: bekijk youtube eens.

deze foto is dus wel 100% echt, in het filmpje zie je hoe erg zij er aan toe is, dat is echt niet gefotoshopt!



Ik werk in de zorg en zie veel open wonden, door doorliggen, dan sterft de huid ook af.

En geloof me, dat is pijnlijk.

Hoewel ik gewend ben aan zulke schokkende dingen, werd ik hier wel een beetje onpasselijk van.

brr
anoniem_130531 wijzigde dit bericht op 24-08-2011 17:27
Reden: gekke tikfout
% gewijzigd
quote:nummerzoveel schreef op 10 juli 2011 @ 22:33:

@zanne

Het is wel erg makkelijk om de schuld bij 'de verslaving' neer te leggen. Zolang mensen ervoor kiezen om af te kicken, kiezen ze er ook voor om te gebruiken.Afkicken schijnt in Rusland alleen betaalbaar te zijn voor de rijken. Juist de armen gebruiken een drug als krokodil. Voor hen is er simpelweg geen hulp bij het afkicken en alleen is het nagenoeg niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:istar_ schreef op 24 augustus 2011 @ 17:37:

[...]



Afkicken schijnt in Rusland alleen betaalbaar te zijn voor de rijken. Juist de armen gebruiken een drug als krokodil. Voor hen is er simpelweg geen hulp bij het afkicken en alleen is het nagenoeg niet te doen.Van krokodil kun je niet afkicken. Na een keer gebruiken ga je dood, niet meteen maar meestal binnen een jaar. Of je een tweede keer gebruikt of niet.
Ah know`t, tha shunt
quote:KahlanAmnell schreef op 24 augustus 2011 @ 17:39:

[...]



Van krokodil kun je niet afkicken. Na een keer gebruiken ga je dood, niet meteen maar meestal binnen een jaar. Of je een tweede keer gebruikt of niet.

Afkicken kan wel. Als het je op tijd lukt.

Maar afkicken is in Rusland niet te betalen, er is nauwelijks begeleiding. Dood ga je door de gevolgen van de ernstige verslaving die al optreed na de eerste keer gebruiken. Niet omdat je 1x gebruikt hebt.

In theorie is afkicken dus gewoon mogelijk. Ik heb laatst ergens een interview gelezen/gezien van een vrouw die het dus wel binnen het jaar gelukt was, zonder aanzienlijke schade aan haar lichaam. Omdat ze nog net op tijd was.
Idd, afkicken kan wel, maar naar mate er langer mee gewacht wordt, raakt het lichaam steeds meer beschadigd, net zolang tot de dood er op volgt. En dat is in dit geval dus heel erg snel, gemiddeld binnen 1-2 jaar en bij uitzondering max 3 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze het maar bij zichzelf doen is het toch niet erg?



En afkicken kost toch niks? Ben zelf ook afgekickt van roken, en heeft me geen cent gekost, alleen maar geld opgeleverd.
quote:sito1970 schreef op 25 augustus 2011 @ 08:13:

Zolang ze het maar bij zichzelf doen is het toch niet erg?



En afkicken kost toch niks? Ben zelf ook afgekickt van roken, en heeft me geen cent gekost, alleen maar geld opgeleverd.Ik zou zeggen, lees je eens in in verslavingsproblematiek en kom dan weer wat blaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven