Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 11:32:

Goed tegen inbrekers dus.



En politie.

Hier heeft de politie wel eens een fietsvelg gebruikt bij een inval van een drugpand met Amstaff als waakhond. Eerst de deur op een kier, dan de fietsvelg door het kiertje en klang dan zat de bullebijter met zijn bek al in de fietsvelg en kon de hond gevangen worden, muilkorf om en afgevoerd. Heel "fijn" zulke honden en inzetbaar voor het bewaken van wietplantages en handeltjes in bewustzijnsverruimende middelen.
quote:Pieps2016 schreef op 31 maart 2017 @ 10:47:

[...]



En zo snap ik dan weer niet wat mensen leuk vinden aan een labrador, of wat er leuk is aan een cavia hebben maar zo heeft iedereen dingen die ze niet begrijpen aan een ander.Misschien is het beter te vergelijken met over straat gaan met je jachtluipaard of komodovaraan.
quote:Saz schreef op 31 maart 2017 @ 11:40:

[...]





Misschien is het beter te vergelijken met over straat gaan met je jachtluipaard of komodovaraan.
quote:Pieps2016 schreef op 31 maart 2017 @ 11:29:

[...]



Oh jawel hoor. Soms ga ik expres even een rondje met de hond. Hier in de buurt zijn veel inbraken de laatste maanden, als er dan een " verdacht" busje een hele dag in de straat staat met mannen erin die er niet horen te zijn ( beetje het type waar kroegfilosoof het over had) dan loop ik even met mijn hond, gewoon zodat ze weten wat ik in huis heb mochten ze willen inbreken. Hun hoeven dan weer niet te weten dat mijn hond stokdoof is en nauwelijks tanden meer heeft en waarschijnlijk niet eens wakker wordt als er in wordt gebroken.Maar dan wel zonder muilkorf anders heeft het geen effect.
Alle reacties Link kopieren
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 31 maart 2017 @ 08:49:

[...]

Ik ken jouw soort ook. Mislukte muzikant die nu werkt in een sociale voorziening die goedkope sjek rookt?Nee hoor, ik rook niet.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat het leuk is, word er namelijk al bang van als ik er naar kijk



https://www.facebook.com/ ... /videos/1694397384194293/
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 11:45:

[...]





Maar dan wel zonder muilkorf anders heeft het geen effect.Hoezo geen muilkorf om doen? Of denk je serieus dat hij binnen in huis ook een korf om heeft?
quote:Pieps2016 schreef op 31 maart 2017 @ 12:00:

[...]



Hoezo geen muilkorf om doen? Of denk je serieus dat hij binnen in huis ook een korf om heeft?Jij zegt dat je een straatje omgaat ivm mogelijke inbrekers en busjes. Dan lijkt mij dat een muilkorf dan niet afschrikt.
Ik wil wel wat andere filmpjes neerzetten maar die worden dan vast weggehaald. Te schokkend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een filmpje van een agressieve golden retriever: https://www.youtube.com/watch?v=APHdNUKRWQ8



Maar op de een of andere manier vinden mensen dat direct de liefste honden en rennen kinderen er op af om te aaien zonder te vragen.



Zo zie je maar dat elk ras er lieve en gemene hondjes tussen heeft zitten.
quote:Falathiel schreef op 31 maart 2017 @ 12:15:

Ik heb ook een filmpje van een agressieve golden retriever: https://www.youtube.com/watch?v=APHdNUKRWQ8



Maar op de een of andere manier vinden mensen dat direct de liefste honden en rennen kinderen er op af om te aaien zonder te vragen.



Zo zie je maar dat elk ras er lieve en gemene hondjes tussen heeft zitten.



Klopt. En dan heb je ook nog de rassen die er specifiek op gefokt zijn. Breed gebouwd, sterke spieren, enorme kaak die dichtklapt en vervolgens niet meer opengaat.



Ik neem aan dat je weet wat het verschil is tussen een golden retriever die aanvalt een een vechthond?



Ja andere honden bijten ook, maar zijn er niet op gefokt om hun kaak te locken, niet meer los te laten en vervolgens stukken vlees los te scheuren. Dat heb ik een golden retriever/lab/teckel enz nog nooit zien doen.



Ik kan hier ook filmpjes gaan plaatsen hoor maar dan krijg ik meteen een ban wegens schokkende beelden.
quote:Pieps2016 schreef op 31 maart 2017 @ 10:47:

[...]



En zo snap ik dan weer niet wat mensen leuk vinden aan een labrador, of wat er leuk is aan een cavia hebben maar zo heeft iedereen dingen die ze niet begrijpen aan een ander.



Gek genoeg is er in de kamer nog nooit gediscussieerd over een verbod op cavia's.



Een vergelijking die dus nergens op slaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 08:38:

[...]





Honden met kinderen vergelijken...

Het zijn allemaal levende wezens



quote:Saz schreef op 31 maart 2017 @ 10:16:

[...]





En hier worden weer honden met mensen vergeleken

Nogmaals, het zijn allemaal levende wezens. Met eigen beweegredenen. En vaak wordt er in beide gevallen ook nog eens van gehouden.



Er zijn meer overeenkomsten tussen mensen en dieren, dan verschillen. Komt omdat mensen ook dieren zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 12:20:

[...]





Klopt. En dan heb je ook nog de rassen die er specifiek op gefokt zijn. Breed gebouwd, sterke spieren, enorme kaak die dichtklapt en vervolgens niet meer opengaat.



Ik neem aan dat je weet wat het verschil is tussen een golden retriever die aanvalt een een vechthond?



Ja andere honden bijten ook, maar zijn er niet op gefokt om hun kaak te locken, niet meer los te laten en vervolgens stukken vlees los te scheuren. Dat heb ik een golden retriever/lab/teckel enz nog nooit zien doen.



Ik kan hier ook filmpjes gaan plaatsen hoor maar dan krijg ik meteen een ban wegens schokkende beelden.Golden retrievers kunnen hun kaken ook locken. Daar hebben we toen hij als puber een bal vasthad en niet meer wilde loslaten nog wel eens problemen mee gehad. Getraind en nu laat hij los op commando. Hij zal waarschijnlijk iets minder schade aan kunnen richten als andere honden, maar ook hij heeft tanden die zo ergens doorheen kunnen. Nu zal deze je eerder doodlikken dan bijten, maar zegt niet dat hij het niet zou kúnnen.
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 12:22:

[...]





Gek genoeg is er in de kamer nog nooit gediscussieerd over een verbod op cavia's.



Een vergelijking die dus nergens op slaat.Het zou wel moeten..
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 31 maart 2017 @ 12:15:

Ik heb ook een filmpje van een agressieve golden retriever: https://www.youtube.com/watch?v=APHdNUKRWQ8



Maar op de een of andere manier vinden mensen dat direct de liefste honden en rennen kinderen er op af om te aaien zonder te vragen.



Zo zie je maar dat elk ras er lieve en gemene hondjes tussen heeft zitten.Dit is een duidelijk geval van prooinijd; komt helaas vaker voor bij goldens. Net zoals agressie in bepaalde lijnen wordt gezien t.g.v. ongebreideld fokken (http://www.nu.nl/wetensch ... rs-erfelijk-bepaald.html, https://www.hokamix.nl/bl ... bij-sommige-hondenrassen/).



Ik vind het gevaarlijk om raseigenschappen en rasgerelateerde problemen te ontkennen. Honden zijn niet van nature allemaal gelijk en het product van hun opvoeding. Genen spelen een grote rol. Erken dat wn handel ernaar als eigenaar.
quote:iones schreef op 31 maart 2017 @ 12:24:

[...]



Het zijn allemaal levende wezens





[...]



Nogmaals, het zijn allemaal levende wezens. Met eigen beweegredenen. En vaak wordt er in beide gevallen ook nog eens van gehouden.



Er zijn meer overeenkomsten tussen mensen en dieren, dan verschillen. Komt omdat mensen ook dieren zijn.



Het zijn inderdaad allemaal levende wezens.

Maar wat wil je nu zeggen? Dat het bijtende kind ook afgemaakt dient te worden? Of dat agressieve vechthonden een tweede kans verdienen om nog meer slachtoffers te maken?
quote:Falathiel schreef op 31 maart 2017 @ 12:25:

[...]





Golden retrievers kunnen hun kaken ook locken. Daar hebben we toen hij als puber een bal vasthad en niet meer wilde loslaten nog wel eens problemen mee gehad. Getraind en nu laat hij los op commando. Hij zal waarschijnlijk iets minder schade aan kunnen richten als andere honden, maar ook hij heeft tanden die zo ergens doorheen kunnen. Nu zal deze je eerder doodlikken dan bijten, maar zegt niet dat hij het niet zou kúnnen.Dat hebben vrijwel alle honden als ze jong zijn, de zogenaamde trekspelletjes. Na die periode hebben ze een bijtrem. Het is een spel, niet voor de kill. Hondenkennis de basis.
Alle reacties Link kopieren
Als je kijkt naar de overkoepelende rasvereniging, stelt die dat een rashond ook écht alleen een rashond is, mits er papieren bij zitten en de fokker is aangesloten.



Een golden retriever zonder papieren is in hun ogen géén rashond. Het volk dat voor een goedkope hond gaat ziet zo'n hond wel als rashond.

Punt is dat het merendeel van fokkers broodfokkers zijn. Gewoon fokken voor de centen, en het moet vooral geen moeite of geld kosten. Een hoop halen maar niks brengen.

Ze selecteren niet op gezondheid, en ook niet op karakter. Een hond met negatieve eigenschappen zullen ze niet uitsluiten van de fok. Het gaat allemaal te gemakkelijk.



Er zijn echter minder golden retrievers die bijten met verstrekkende gevolgen dan staffords.

Er zullen echter wel veel bijtincidenten zijn met retrievers. En waarom? Omdat dit honden zijn die veel door gezinnen geadopteerd worden waaronder veel mensen die niet weten wat een hond is. Die er niets van begrijpen en de boel laten escaleren door fout handelen of helemaal niet ingrijpen. Dat is niet de schuld van die honden, het ligt bij die mensen.



Het nadeel bij staffords is dat ze ook nog veel fout publiek trekken. Laat ik het zó zeggen, foute mensen willen bij voorkeur zó'n hond. En ook die gaan naar een broodfokker die ze niet screent of het wel de juiste personen voor zijn pups zijn. Gewoon gemakkelijk centen verdienen.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 12:36:

[...]





Het zijn inderdaad allemaal levende wezens.

Maar wat wil je nu zeggen? Dat het bijtende kind ook afgemaakt dient te worden? Of dat agressieve vechthonden een tweede kans verdienen om nog meer slachtoffers te maken?

Nee.

Wat ik wil zeggen is dat een hond om niets al afgemaakt wordt, omdat hij een keer van zich af bijt terwijl dit nauwelijks gevolgen voor het kind heeft. Dat is alles.



Een agressieve hond zou niet de kans moeten krijgen om meer slachtoffers te maken. Net zo min als dat zou moeten kunnen bij een agressief persoon.

Agressie in de maatschappij kán niet. Ongeacht of het door honden of door mensen is. Agressie heeft letsel tot gevolg. Letsel toebrengen mag gewoon niet.
quote:Falathiel schreef op 31 maart 2017 @ 12:25:

[...]





Golden retrievers kunnen hun kaken ook locken. Daar hebben we toen hij als puber een bal vasthad en niet meer wilde loslaten nog wel eens problemen mee gehad. Getraind en nu laat hij los op commando. Hij zal waarschijnlijk iets minder schade aan kunnen richten als andere honden, maar ook hij heeft tanden die zo ergens doorheen kunnen. Nu zal deze je eerder doodlikken dan bijten, maar zegt niet dat hij het niet zou kúnnen.



Iets?



Ik vind het wel opvallend dat liefhebbers van deze vechthonden alles proberen goed te praten met 'ja maar *insert ras* doen het oohoook!'



Als jij werkelijk het verschil niet begrijpt tussen een golden retriever die aanvalt een een vechthond, zou jij geen hond in huis moeten hebben.
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 12:38:

[...]





Dat hebben vrijwel alle honden als ze jong zijn, de zogenaamde trekspelletjes. Na die periode hebben ze een bijtrem. Het is een spel, niet voor de kill. Hondenkennis de basis.



Nou inderdaad zeg. En het zijn altijd de mensen die de basiskennis niet eens in huis hebben die dan zo'n Stafford nemen 'omdat ie er zo mooi uit ziet'.



Alle reacties Link kopieren
Cijfers van dodelijke hondenbeten in de VS van 2005-2016. De pitbull staat met stip op nummer 1, gevolgd door de rottweiler.

http://www.dogsbite.org/p ... ity-chart-dogsbiteorg.pdf
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 09:29:

[...]





Nooit meegemaakt met mijn middenslaghonden. Nog nooit ook in 20 jaar, denk niet dat er iemand is die dat gelooft. Broodje aap zodat je met de vinger kan wijzen naar kleine hondjes zogenaamd.



Broodje aap dat kleine hondjes vervelende sujetten kunnen zijn?



Mijn pup is van de week doodsbang gemaakt door zo'n schijtteckel. De uit zijn krachten gegroeide lab van een paar straten verderop ging daarentegen prima.
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 09:48:

[...]





Ehh nee nogal wiedes. Ik zou het zeker niet fijn vinden als er 6 moordmachines grommend op me afkomen, 6 van die beesten kunnen mij in enkele ogenblikken verscheuren dan wel vermoorden. Ik geloof niet dat er ooit iemand verscheurt is door 6 chihuahuas, die schop

Je zo aan de kant. Ja het is irritant en ja ook die kleine mormels moeten gewoon aangelijnd worden. Maar hoe kan je een chihuahua nu vergelijken met een Stafford? Ik zie dat steeds hier in dit topic, zo raar!



Daar ben ik het wel mee eens.



Maar wat ras betreft ben ik het wel eens met Fatahiel, alle honden moeten worden opgevoed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven