Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
14-05-2020 12:13
Dat vind ik helemaal niet raar, want ik zou in zo'n geval ook bewindvoerders voor het kind aanstellen die het geld beheren tot het kind een bepaalde leeftijd heeft. Dan weet je zeker dat het bij het kind terecht komt.
Ik denk dat ze bedoelt: moeder en kind verongelukken, kind sterft vijf minuten na moeder. Kind is vijf minuten de erfgenaam van moeder geweest, kind heeft verder geen erfgenamen dan de vader. Vader erft na overlijden van kind dus de hele erfenis van zijn ex-vrouw.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-05-2020 12:45
Ik denk dat ze bedoelt: moeder en kind verongelukken, kind sterft vijf minuten na moeder. Kind is vijf minuten de erfgenaam van moeder geweest, kind heeft verder geen erfgenamen dan de vader. Vader erft na overlijden van kind dus de hele erfenis van zijn ex-vrouw.
Je kunt beschrijven dat het geld in zo'n geval ook naar iemand anders gaat. Het is net als met schenkingen waarbij je bijvoorbeeld de "koude kant" uitsluit.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
14-05-2020 12:56
Je kunt beschrijven dat het geld in zo'n geval ook naar iemand anders gaat. Het is net als met schenkingen waarbij je bijvoorbeeld de "koude kant" uitsluit.
En dat is wat die persoon uit die quote ook heeft gedaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-05-2020 13:01
En dat is wat die persoon uit die quote ook heeft gedaan.
Ja en dat vind ik dus niet raar.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
14-05-2020 12:31
Mijn ouders hebben geregeld dat ik erf en niet ik en mijn man.
Mijn moeder had een collega waarbij zoon en schoondochter beide erfden die al jaren in scheiding lagen. Maar op papier nog gehuwd waren.
Dat noemen ze de koude kant uitsluiten.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
14-05-2020 12:56
Je kunt beschrijven dat het geld in zo'n geval ook naar iemand anders gaat. Het is net als met schenkingen waarbij je bijvoorbeeld de "koude kant" uitsluit.
Dit dus
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
14-05-2020 08:55
De advocaat van de ouders van Jeroen geeft aan dat de spullen wel zijn teruggegeven, de broer van Michou ontkent dit.
Ik weet niet zo goed wie je dan moet geloven.
In 4.14 van die uitspraak lijkt te staan dat die spullen nog niet zijn afgegeven. Het hof gaat er vanuit dat die toezegging wordt nagekomen oid.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
14-05-2020 10:04
dat denk ik ook. Ik heb de uitspraak inmiddels gelezen en daar haal ik toch een beetje uit dat de band tussen Michou en haar familie niet heel warm was, althans niet met allemaal. Daarnaast speelt dat haar vader failliet is waardoor het mogelijk is dat geld vanuit de erfenis automatisch aan de boedel ( dus de schuldeisers) toe komt. Is ook niet ideaal.

Bijzonder wel dat veel mensen reageren zonder zich even in de casus te verdiepen.

Overigens dacht ik dat de familie van Jeroen juist naar de rechter was gestapt omdat zij het ook in een rechterlijke uitspraak zwart op wit wilde hebben dat alles aan Jeroens familie toekwam, de rechtbank heeft vervolgens geoordeeld dat het juist 50/50 verdeeld moest worden, het Gerechtshof komt daar nu op terug.
Hulpeloos, waar haal jij dan uit dat die band niet heel warm was? Ik lees dat er niet in.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
14-05-2020 10:04
dat denk ik ook. Ik heb de uitspraak inmiddels gelezen en daar haal ik toch een beetje uit dat de band tussen Michou en haar familie niet heel warm was, althans niet met allemaal. Daarnaast speelt dat haar vader failliet is waardoor het mogelijk is dat geld vanuit de erfenis automatisch aan de boedel ( dus de schuldeisers) toe komt. Is ook niet ideaal.

Bijzonder wel dat veel mensen reageren zonder zich even in de casus te verdiepen.

Overigens dacht ik dat de familie van Jeroen juist naar de rechter was gestapt omdat zij het ook in een rechterlijke uitspraak zwart op wit wilde hebben dat alles aan Jeroens familie toekwam, de rechtbank heeft vervolgens geoordeeld dat het juist 50/50 verdeeld moest worden, het Gerechtshof komt daar nu op terug.
Hulpeloos, waar haal jij dan uit dat die band niet heel warm was? Ik lees dat er niet in.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
21-05-2020 12:34
Hulpeloos, waar haal jij dan uit dat die band niet heel warm was? Ik lees dat er niet in.

In het verslag staat dat ze één broer en diverse halfzussen/broers had. Met de halfbroers/zussen was al lange tijd geen contact staat er.

Verder eens met de analyse van Guppekop. Soms liggen dingen dus genuanceerder. Vader was inderdaad in faillissement bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
21-05-2020 12:58
In het verslag staat dat ze één broer en diverse halfzussen/broers had. Met de halfbroers/zussen was al lange tijd geen contact staat er.

Verder eens met de analyse van Guppekop. Soms liggen dingen dus genuanceerder. Vader was inderdaad in faillissement bijvoorbeeld.
Oftewel. Moeder Jeroen weet misschien wel dat Minousche het niet aan haar familie had willen nalaten.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
21-05-2020 13:50
Oftewel. Moeder Jeroen weet misschien wel dat Minousche het niet aan haar familie had willen nalaten.

Dat kan. Maar dan gaan we speculeren.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
21-05-2020 13:50
Oftewel. Moeder Jeroen weet misschien wel dat Minousche het niet aan haar familie had willen nalaten.
Michou, geen Minousche
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven