Na Zwarte Piet, wat volgt?

04-11-2016 20:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet is een verloren zaak. Die zien we over een jaar of 5 niet meer terug. Afgeschaft vanwege zijn racistische kenmerken. Een deel van de (zwarte) bevolking van ons land is tegen en heeft er alles aan gedaan, inclusief militante protesten, Zwarte Piet de nek om te draaien.



Nu dit gelukt is zullen de pijlen op volgende onderwerpen gericht worden.

Eerder in het nieuws waren al de volgende zaken:



De Gouden Koets

Op de Gouden Koets staat op een paneel een vermeende racistische afbeelding waartegen geprotesteerd is. De Gouden Koets wordt momenteel gerestaureerd en zal een aantal jaar niet te zien zijn. Zou de koets ooit nog op straat te zien zijn met het bewuste paneel?



Rijks Museum

Het Rijks Museum (met idiote spatie in de naam) heeft de bordjes bij voorwerpen aangepast. Er stonden kwetsende etnische aanduidingen als neger, hottentot, indiaan, moor, kaffer en nikker.



Efteling

Monsieur Cannibale en Carnaval Festival zijn uiterst kwetsend en racistisch. Stereotiepe afbeeldingen van zwarte mensen.



Ik vraag mij af, wat zal er naast Zwarte Piet nog meer gaan verdwijnen? Bovengenoemde voorbeelden? Of weten jullie nog meer te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
06-03-2018 20:53
Het is een kwestie van menselijke acceptatie, zegt de woordvoerder van Staatsbosbeheer. "Alle deskundigen, ethici en ecologen zeggen dat deze manier het beste is, maar de mensen zien natuurlijk de grazers staan en vinden dat zielig. Ik begrijp de zorgen. Maar het beleid is vastgesteld. Dit is het beste."


https://nos.nl/artikel/2220098-de-natuu ... -dood.html

Je hebt geen argumenten die onderbouwd kunnen worden alleen emotie.
Maar ik stop er mee, dit wordt ratio tegen emotie en errug eentonig :mrgreen:

We gaan volgende winter weer verder.
Ik hoop dat die acceptatie voor dergelijke ellende er NOOIT gaat komen. Dan moeten de dieren eerst een eerlijke kans krijgen. En die deskundigen lijken mij niet zo deskundig. En die ethici weten kennelijk niet eens meer wat ethiek is.

Degene die rationeel is, dat ben ik. Niet jij.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
06-03-2018 23:13


Degene die rationeel is, dat ben ik. Niet jij.
:rofl:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
06-03-2018 23:15
:rofl:
Zwak.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-03-2018 21:13
Kan je mij een hertenkamp van 56 vierkante kilometer aanwijzen?
Vind je dat echt groot ?
Ik woon in het wijdse Noord-Groningen, dat zal ermee te maken hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk een topic op zich.

De overheid heeft wel weet van dit probleem, zal wel weer een kwestie van niet samenwerkende overheidsinstanties.

Een stukje uit een verhandeling.

De Nederlandse beleidsdoelstellingen zijn gericht op het stoppen van het verlies en waar mogelijk een gedeeltelijk herstel van biodiversiteit. In Nederland neemt de MSA, gemiddeld over alle terrestrische ecosystemen, de laatste jaren niet meer verder af. Het areaal natuurgebied in Nederland is toegenomen door de verwerving en inrichting van 'nieuwe natuur' ten behoeve van de realisatie van het Natuurnetwerk Nederland (vroeger Ecologische Hoofdstructuur -EHS- genoemd). Verder zijn er in natuurgebieden, waaronder Natura-2000 gebieden, allerlei maatregelen genomen om de milieucondities te verbeteren en zijn inheemse soorten die waren verdwenen geherintroduceerd.

In Europa en op wereldniveau neemt de milieudruk nog steeds toe waardoor de MSA nog steeds afneemt. De afname in Europa lijkt sinds 2000 minder snel te gaan maar is nog niet gestopt. Mondiaal vindt biodiversiteitsverlies nog steeds plaats, met name door de achteruitgang in het areaal natuurlijke bossen, natuurlijke graslanden en savannes. De achteruitgang wordt vaak in verband gebracht met een proces dat homogenisatie wordt genoemd (Lockwood & McKinney (2001). Dit proces wordt gekenmerkt door een afname in de populaties van vele oorspronkelijke soorten en een toename in populaties van enkele andere, vaak algemeen voorkomende soorten, door menselijke activiteiten. Die laatste soorten worden ook wel cultuurvolgers genoemd. In sommige gevallen kan het zelfs tot plagen leiden. Deze geleidelijke vervanging van lokale soorten door algemene soorten leidt aanvankelijk tot lokale uitstervingen, maar indien doorgezet uiteindelijk tot een wereldwijd uitsterven. Het netto resultaat van dit vervangingsproces is dat ecosystemen steeds meer op elkaar gaan lijken en de MSA afneemt.

http://www.clo.nl/indicatoren/nl1440-on ... siteit-msa

Zegt genoeg denk ik zo...

PS.. een natuurpark van 56 hectare is echt een speeltuin, meer niet..
Ik heb nog even gekeken naar natuurparken in Europa maar voor onder de 1000 hectare doe je niet mee....
Ik snap natuurlijk dat wij een klein landje zijn maar we moeten niet de pretentie hebben echte natuur te beheren, dat is echt onzin...

Een wolf in Nederland is heet nieuws op het 8 uur journaal, compleet met track and tracing waar het beest geweest is....
Een beetje bescheidenheid past, hoor....
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
56km2 is ongeveer zo groot als de gemeentes Boxtel, Cromstreijen, Etten-Leur, Haaren, Helmond, Houten, Laarbeek of Leusden.
Zeer indrukwekkend, zo'n oppervlakte. En dat was toch inclusief de "natte gebieden" ?

20 km2 droog gebied is vergelijkbaar met de gemeentes IJsselstein, Hoorn, Kerkrade, Leiden.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tabel_van ... _gemeenten
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
miedo schreef:
07-02-2018 17:22
En waarom valt er niemand over de blanke vla?
Je bent pas de 100.000e persoon die hiermee komt bleeeehg. Wat een zeiktopic
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
07-03-2018 00:49
56km2 is ongeveer zo groot als de gemeentes Boxtel, Cromstreijen, Etten-Leur, Haaren, Helmond, Houten, Laarbeek of Leusden.
Zeer indrukwekkend, zo'n oppervlakte. En dat was toch inclusief de "natte gebieden" ?

20 km2 droog gebied is vergelijkbaar met de gemeentes IJsselstein, Hoorn, Kerkrade, Leiden.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tabel_van ... _gemeenten
Dat maakt niets uit, de wildstand past zich aan aan de beschikbare voedselvoorraad.
Natuur hoeft niet veel of groot te zijn.

Wijs mij aan waar er een definitie is hoe groot een natuurgebied moet zijn.

Maar goed als jullie het echt beter denken te weten dan SBB en de mensen die er mee bezig zijn heeft deze discussie weinig zin.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
De houtkachel is nu het pispaaltje las ik net
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
07-03-2018 22:33
De houtkachel is nu het pispaaltje las ik net
Is dat ook racisme?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
05-03-2018 22:16
.

Oostvaarders plassen zijn gewoon natuur, gebied is groot genoeg.
En die hekken zijn niet anders dan natuurlijke afscheidingen zoals rivieren en bergen, beesten kunnen vaak niet wegtrekken.

Er zouden geen duizenden grazers zijn dood gegaan maar maximaal 10%

Wolven eten wat zwakke dieren op maar ook dan blijven er beesten verhongeren.

Er is genoeg over te lezen:

Het is een kwestie van menselijke acceptatie, zegt de woordvoerder van Staatsbosbeheer. "Alle deskundigen, ethici en ecologen zeggen dat deze manier het beste is, maar de mensen zien natuurlijk de grazers staan en vinden dat zielig. Ik begrijp de zorgen. Maar het beleid is vastgesteld. Dit is het beste.
https://nos.nl/artikel/2220098-de-natuu ... -dood.html

Als je er meer verstand van hebt dan staats bosbeheer zou ik zeggen, stuur een open sollicitatie.
Bij een zin als "Alle deskundigen...zeggen dat deze manier het beste is" zouden eigenlijk al alarmbellen moeten afgaan, want het is nooit zo dat allen het met elkaar eens zijn. Ik vermoed overigens dat het vooral een politiek spelletje is. Volgens de Europese norm moet ieder land tenminste 10 % natuur hebben en Nederland haalde dat niet. Uiteraard wordt er niets van de landbouw afgeknibbeld dus zijn hier een daar wat gebieden onder water gezet = moerasland en is er op papier door staatsbosbeheer een natuurgebied gecreëerd; er lopen zelfs Konikpaarden! En Europa keek en zag dat het goed was. Dat die beesten op een schraal en voedselarm grasland lopen doet er niet toe. Er zijn geen natuurlijk vijanden, er is overbevolking.
En dat argument van de sterkere dieren, Darwin bedoelde met The survival of the fittest, het overleven van de meest aangepaste (aan zijn omgeving dus) Een omgeving als de Oostvaardersplassen is vooral geschikt voor kleine dieren en ze hadden dus beter muizen uit kunnen zetten. ;-)
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Men opent een weilandje en plempt er dieren neer en noemt het "natuur". Jawel.....
hollebollegijs schreef:
07-03-2018 22:37
Is dat ook racisme?
Ten opzichte van straalkacheltjes? Ja. :)
Zwart rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven