Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 12:07:

[...]



Nou als dat stelselmatig het geval was dan zou ik daar inderdaad ook zo over denken. Maar ik denk dat je een aantal incidenten uitvergroot om je wereldbeeld kloppend te maken. Dat is niet fair tov mensen die in levensgevaar verkeerden en hun hun huis en haard hebben moeten verlaten. Je kan niet eens met percentages komen, dus stop dat te verkondigen als een algemene waarheid.Ik zeg toch ook dat er eens goed onderzoek naar gedaan moet worden! Dat vluchtelingen met een verblijfsstatus op vakantie naar hun thuisland gaan, is ondertussen ook tot onze politici doorgedrongen. Waarom denk je dat er nu uitgeweken wordt naar luchthavens in het buitenland? Je hebt ook nooit gehoord over Somaliërs die naar hun thuisland terugreizen om daar hun dochters te besnijden? Of het verhaal van die Somalische ouders die met hun jonge dochter terugreisden naar Somalië om daar hun dochter achter te laten bij een oude vent waarmee ze verplicht moest trouwen, terwijl ze zelf doodleuk terug naar Nederland gingen? Heeft uitgebreid in de kranten gestaan. Ondertussen blijkt ook dat Eritreeërs op grote schaal naar Eritrea op vakantie gaan. Heeft ook in de kranten en opiniebladen gestaan. Het gaat al lang niet meer om incidenten.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 12:14:

[...]



Dat komt over een jaar of 30 vanzelf wel..



Nee hoor, dat denk ik niet.

Ik maak me wel zorgen over de toekomstige vluchtelingen problematiek, de ellende door global warming waardoor hele volkstammen de reis richting Europa gaan maken,daarom vind ik Europa en de Europese grenzen wel belangrijk.

De Nederlands grenzen vind ik niet zo interessant, het benoemen van issues ook niet, daar kom ik nergens mee.We weten allemaal wel dat er issues zijn.



Religieuze problematiek hangt samen met hoe wij onder andere met onderwijs omgaan.

Ik kan helemaal niks met de focus op 1 geloof,religieuze scholen mogen van mij wel afgeschaft worden.

Partijen als de SGP met bizar enge programma's horen niet thuis in de politiek, dus als het om overall wetgeving gaat sta ik heus wel ergens voor open, maar ik ben niet geobsedeerd door de Islam.



Maar zolang dit kan en mag, hebben we nog een lange weg te gaan en ik maak liever geen onderscheid tussen geloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 02 maart 2017 @ 12:30:

[...]



Oh je denk dat ik een laag IQ heb? Omdat ik jou vraag niet begrijp?nee, dat denk ik niet het was een open doel grapje, omdat je de vraag niet begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
Als wij de welvaart niet verdelen, dan verdeelt het zichzelf wel. Migratiegolven zijn een symptoom van onze hebzucht. Simple as that. Wij zijn niet welvarend omdat we zo hard werken, wij zijn welvarend omdat we niet netjes delen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 12:48:

Als wij de welvaart niet verdelen, dan verdeelt het zichzelf wel. Migratiegolven zijn een symptoom van onze hebzucht. Simple as that. Wij zijn niet welvarend omdat we zo hard werken, wij zijn welvarend omdat we niet netjes delen.



Onze welvaart verdelen over miljarden arme wereldbewoners zal ervoor zorgen dat wij ook tot die miljarden armen gaan behoren. Neem nu een land als Zuid-Soedan. Na jaren oorlog afgescheiden en zelfstandig geworden. Nu vechten stammen in dat land weer onderling. Voedseltransporten worden tegengehouden. Zimbabwe is ook een goed voorbeeld. Voorheen de graanschuur van Afrika. De blanken werden verjaagd van hun boerderijen en nu is er hongersnood. Mensen maken er zelf ook vaak een puinhoop van. Het gaat vaak om macht, geld en religie. Moeten wij als Nederlanders dat dan allemaal oplossen en de gevolgen dragen?



En nog iets specifieker: Waarom zou je in je eigen land hard werken om in je onderhoud te voorzien, terwijl je hier zomaar alles gratis kunt krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Wij Willen door
quote:ardni schreef op 02 maart 2017 @ 13:01:

Wij Willen door

Grote kans dat Mark zijn werk na 15 maart gewoon door kan zetten..

En Nederland is niet het enige land waar leugenverhalen worden opgehangen:



http://www.dailymail.co.u ... ill-her.html?ito=embedded
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 13:01:

[...]





Onze welvaart verdelen over miljarden arme wereldbewoners zal ervoor zorgen dat wij ook tot die miljarden armen gaan behoren. Neem nu een land als Zuid-Soedan. Na jaren oorlog afgescheiden en zelfstandig geworden. Nu vechten stammen in dat land weer onderling. Voedseltransporten worden tegengehouden. Zimbabwe is ook een goed voorbeeld. Voorheen de graanschuur van Afrika. De blanken werden verjaagd van hun boerderijen en nu is er hongersnood. Mensen maken er zelf ook vaak een puinhoop van. Het gaat vaak om macht, geld en religie. Moeten wij als Nederlanders dat dan allemaal oplossen en de gevolgen dragen?



En nog iets specifieker: Waarom zou je in je eigen land hard werken om in je onderhoud te voorzien, terwijl je hier zomaar alles gratis kunt krijgen?Ik bedoelde eigenlijk meer dat als we stoppen met graaien en eerlijke prijzen betalen voor alles en stoppen met uitbuiten. Dan zal elders de welvaart stijgen en zal het eerlijk verdeeld zijn in de wereld. Maar zolang jij elke maand wil gaan winkelen, auto wil rijden, wil Internetten en geld wil overhouden voor vakantie. Dan moet je niet zeiken als iemand zijn land ontvlucht om zijn kind van slavenhandel te redden zodat er voor jou goedkoop chocola geproduceerd kan worden etc. Jij hebt niet letterlijk de levensstandaard verdiend die je nu geniet.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 13:03:

[...]



Grote kans dat Mark zijn werk na 15 maart gewoon door kan zetten..



Dat denk ik ook.

Maar dat filmpje. Wel heel selectief knippen en plakken zonder duidelijke boodschap behalve: ik ben fantastisch.
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 13:14:

[...]



Ik bedoelde eigenlijk meer dat als we stoppen met graaien en eerlijke prijzen betalen voor alles en stoppen met uitbuiten. Dan zal elders de welvaart stijgen en zal het eerlijk verdeeld zijn in de wereld. Maar zolang jij elke maand wil gaan winkelen, auto wil rijden, wil Internetten en geld wil overhouden voor vakantie. Dan moet je niet zeiken als iemand zijn land ontvlucht om zijn kind van slavenhandel te redden zodat er voor jou goedkoop chocola geproduceerd kan worden etc. Jij hebt niet letterlijk de levensstandaard verdiend die je nu geniet.De Afrikaanse jonge mannen die nu in grote aantallen met bootjes deze kant opkomen. hebben meestal niet eens kinderen! Ze komen hierheen omdat ze denken dat het geld op straat ligt en ze hier snel heel rijk kunnen worden. En dan wil je mij aanpraten dat dat mijn schuld is? Komt het niet bij je op dat de mens zo in elkaar zit dat hij kijkt waar zijn voordeel ligt? Heel begrijpelijk dat ze hierheen willen komen, maar we moeten wel onze maatregelen daartegen nemen. De bevolking in Afrika verviervoudigt binnen een heel korte periode. De stroom zal dus alleen maar groter worden. In Afrika is het hebben van veel kinderen statusverhogend voor de man. Hoe denk je zo'n cultuur te kunnen veranderen? Ook allemaal mijn schuld?
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 02 maart 2017 @ 13:01:

Wij Willen door

Better the devil you know than the devil you don't know.





Maar ff serieus. Ik was er uit om d66 te stemmen. Kan je mij een argument geven om toch voor vvd te stemmen? (Vvd is mijn onderbuikgevoel al de hele tijd)
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 13:21:

[...]





De Afrikaanse jonge mannen die nu in grote aantallen met bootjes deze kant opkomen. hebben meestal niet eens kinderen! Ze komen hierheen omdat ze denken dat het geld op straat ligt en ze hier snel heel rijk kunnen worden. En dan wil je mij aanpraten dat dat mijn schuld is? Komt het niet bij je op dat de mens zo in elkaar zit dat hij kijkt waar zijn voordeel ligt? Heel begrijpelijk dat ze hierheen willen komen, maar we moeten wel onze maatregelen daartegen nemen. De bevolking in Afrika verviervoudigt binnen een heel korte periode. De stroom zal dus alleen maar groter worden. In Afrika is het hebben van veel kinderen statusverhogend voor de man. Hoe denk je zo'n cultuur te kunnen veranderen? Ook allemaal mijn schuld?Dit is niet een reactie op wat ik schreef. Dus ik ga hier ook niet op reageren. Eigenlijk reageer je nooit op de inhoud van wat iemand je vraagt, dat maakt een gesprek moeilijk. Nogmaals: door onze welvaart hebben wij deel aan armoede elders.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 13:25:

[...]



Dit is niet een reactie op wat ik schreef. Dus ik ga hier ook niet op reageren. Eigenlijk reageer je nooit op de inhoud van wat iemand je vraagt, dat maakt een gesprek moeilijk. Nogmaals: door onze welvaart hebben wij deel aan armoede elders.We hebben het over de redenen waarom mensen hierheen komen. In een onlangs uitgezonden documentaire op de NPO kon je zien dat de jonge mannen uit Afrika die hierheen komen helemaal niet in armoede leven. Ze zijn in hun dorpen hard nodig om het werk te doen wat nu blijft liggen. Jij wilt dat niet horen, omdat het niet in je straatje te pas komt. Natuurlijk is er heel veel armoede op de wereld, maar als je hier alles gratis uitdeelt voor iedereen die aan onze deur klopt, dan zullen er altijd veel gelukszoekers deze kant op blijven komen. Dat zijn niet eens de allerarmsten, maar mensen die denken dat ze hier een makkelijk leven krijgen en rijk kunnen worden.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 13:21:

[...]





De Afrikaanse jonge mannen die nu in grote aantallen met bootjes deze kant opkomen. hebben meestal niet eens kinderen! Ze komen hierheen omdat ze denken dat het geld op straat ligt en ze hier snel heel rijk kunnen worden. En dan wil je mij aanpraten dat dat mijn schuld is? Komt het niet bij je op dat de mens zo in elkaar zit dat hij kijkt waar zijn voordeel ligt? Heel begrijpelijk dat ze hierheen willen komen, maar we moeten wel onze maatregelen daartegen nemen. De bevolking in Afrika verviervoudigt binnen een heel korte periode. De stroom zal dus alleen maar groter worden. In Afrika is het hebben van veel kinderen statusverhogend voor de man. Hoe denk je zo'n cultuur te kunnen veranderen? Ook allemaal mijn schuld?

Zo zou je het kunnen zien, maar ze hebben ook geen enkel perspectief in de eigen regio. Laatst een artikel in de krant over volgens mij Eritrea: hoogopgeleide jonge bevolking, maar gewoon geen banen vanwege een falende overheid. Gewoon nul perspectief. Dat is niet jouw of mijn of hun schuld, maar wel een feit, een oorzaak van hun migratie. Hetzelfde geldt voor veel andere landen in Afrika en het Midden-Oosten: torenhoge werkloosheid, nul perspectief. Dat heeft niets te maken met in je dorpje blijven, dit zijn vaak stedelijke jongemannen.



Didi probeert te zeggen dat als de welvaart in de wereld beter verdeeld was, mensen minder aanleiding voelen om hierheen te komen. Het is het een of het ander, zoals nu wel blijkt. Mensen zullen aan de poorten blijven rammelen zolang ze in de eigen regio geen perspectief zien. Het is zeker ook ons probleem.
Ik heb een nieuw deel geopend deze is vol..



http://forum.viva.nl/forum/actueel/op-d ... ges/370483
quote:PowerCube schreef op 02 maart 2017 @ 13:39:

[...]



Zo zou je het kunnen zien, maar ze hebben ook geen enkel perspectief in de eigen regio. Laatst een artikel in de krant over volgens mij Eritrea: hoogopgeleide jonge bevolking, maar gewoon geen banen vanwege een falende overheid. Gewoon nul perspectief. Dat is niet jouw of mijn of hun schuld, maar wel een feit, een oorzaak van hun migratie. Hetzelfde geldt voor veel andere landen in Afrika en het Midden-Oosten: torenhoge werkloosheid, nul perspectief. Dat heeft niets te maken met in je dorpje blijven, dit zijn vaak stedelijke jongemannen.



Didi probeert te zeggen dat als de welvaart in de wereld beter verdeeld was, mensen minder aanleiding voelen om hierheen te komen. Het is het een of het ander, zoals nu wel blijkt. Mensen zullen aan de poorten blijven rammelen zolang ze in de eigen regio geen perspectief zien. Het is zeker ook ons probleem.



In de documentaire die ik bedoelde was wel degelijk te zien dat hele dorpen leegliepen, omdat de jonge mannen naar Europa wilden, terwijl er genoeg werk beschikbaar voor hen was in hun eigen omgeving.



Ik denk wel dat een veel te grote bevolkingsgroei zoals Afrika die nu doormaakt ervoor zal zorgen dat de armoede toeneemt. Alleen zie ik niet in hoe Nederland of Europa dit op kan lossen. We hebben al vele miljarden in Afrika gestoken en nog steeds schiet het niet op. Moeten we daarom maar iedereen die hierheen komt gaan onderhouden? Dat wordt toch een onhoudbare situatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven