Op naar de volgende Europese crisis: BREXIT

09-10-2015 21:55 2338 berichten
Alle reacties Link kopieren


http://nos.nl/artikel/206 ... campagne-voor-brexit.html



In 2017 mogen de Britten naar de stembus om voor een keuze of ze in de EU willen blijven of er uit willen stappen.

Het is een bindend referendum.



Er is geen peil op te trekken hoe er gestemd gaat worden maar de mogelijk is aanwezig dat Engeland de EU verlaat.



Vandaag is er een campagne gestart door "BB ers" (Bekende Britten) die willen dat Engeland uit de EU stapt.



Wat denken jullie hier van, gaat de EU ten onder als Engeland er uit stapt, valt het allemaal wel mee of heb je hele andere ideeën over dit onderwerp.



Persoonlijk ben ik van mening dat een BREXIT geen negatieve invloed zal hebben op de EU ze varen al jaren een eigen koers, hebben nog steeds de Pond en richten zich traditioneel toch meer op de VS dan op de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:51
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd hoe lang het duurt voordat de EU ineenstort zoals de USSR.
Alle reacties Link kopieren
Boris Johnson geen kandidaat om Cameron op te volgen



Wie denken jullie dat het gaat worden?



Theresa May, de minister van Binnenlandse Zaken en minister van Justitie Michael Gove stelden zich donderdag wel verkiesbaar om de Britse premier David Cameron op te volgen.



Persoonlijk denk ik Theresa May om het simpele feit dat de "Boris fanclub" nooit op Gove zal stemmen en ze door haar neutrale opstelling bij het REAMAN en LEAVE kamp goed ligt al heeft ze wel aangekondigd Engeland uit de EU te leiden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik denk ook May. Zij heeft de sterkste kaarten in handen.



Gove was er wel heel erg als de kippen bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 01 juli 2016 @ 22:33:

Ik denk ook May. Zij heeft de sterkste kaarten in handen.



Gove was er wel heel erg als de kippen bij.Ik las een analyse dat Gove naar voren is geschoven door media magnaat Rupert Murdoch
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:broodjeharing schreef op 01 juli 2016 @ 22:03:

Benieuwd hoe lang het duurt voordat de EU ineenstort zoals de USSR.Het is niet te vergelijken. De EU bestaat uit allemaal landen die voorheen geheel zelfstandig waren en echt wel overeind blijven (meerendeels) als de EU uit elkaar zou vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna37Returns schreef op 29 juni 2016 @ 20:47:

[...]





Het verschil in stemgedrag/mentaliteit tussen de generaties zou best wel eens voor een deel te verklaren zijn door dat eiland-gedoe. Pas de afgelopen 25 jaar ofzo zijn de Britten redelijk massaal naar het buitenland op vakantie gegaan (tijdens de Thatcher jaren was daar voor veel mensen geen geld voor, en je had natuurlijk altijd in elk geval de kosten van een boot of vliegtuig). Er is een tunnel, internet wordt massaal gebruikt, er is behoorlijk wat uitwisseling van studenten, en vliegen is veel goedkoper. De jongere generatie is idd veel europeser.Als je (als Brit) echt zo dom bent dat je denkt dat je voor deze vorm van de EU moet stemmen omdat je anders niet meer op vakantie kunt naar Torrmolinos of stage kunt lopen in weetikveelwaar, dan verdien je echt helemaal niks.

De EU is een sekte dat draait om machtspolitiek, om geld, om grote belangen. Wie draagt de schulden van de Piggs, dat werk.

En net als bij elke andere sekte is uittreden reden voor agressie.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:51
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:51
99.45% gewijzigd
Gove lijkt me echt een hele slechte optie, brrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 02 juli 2016 @ 12:09:

Gove lijkt me echt een hele slechte optie, brrr.





Ik vind Gove ook niets maar goed ik zit er steeds naast

Gaf geen stuiver voor Trump en had nooit gedacht dat een BREXIT een reële optie was.

Als ik er niets in zie gaat het gegarandeerd WEL gebeuren.



O, ja en ik dacht dat Hofer president zou worden in Oostenrijk en dat werd het ook niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:50
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna37Returns schreef op 02 juli 2016 @ 11:44:

[...]





Ehm, daar ging dat stukje niet over.



Verder gaat politiek inderdaad over macht, geld en grote belangen. Daar gaan nationale regeringen ook over.Ehm, je leest niet goed.

Nationale regeringen zouden niet over macht en belangen van anderen moeten gaan maar over de wil van het volk dat hen gekozen heeft.



Je stukje ging over over mentaliteitsverschil tussen generaties. Mijn argument is dat jongeren het verschil niet zien tussen een leuke trip of stage naar het buitenland en het overdragen van soevereiniteit aan een oncontroleerbaar instituut.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:50
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 02 juli 2016 @ 11:34:

[...]

Als je (als Brit) echt zo dom bent dat je denkt dat je voor deze vorm van de EU moet stemmen omdat je anders niet meer op vakantie kunt naar Torrmolinos of stage kunt lopen in weetikveelwaar, dan verdien je echt helemaal niks.

De EU is een sekte dat draait om machtspolitiek, om geld, om grote belangen. Wie draagt de schulden van de Piggs, dat werk.

En net als bij elke andere sekte is uittreden reden voor agressie.+100
Alle reacties Link kopieren
Veel jongeren zien natuurlijk het verschil wel tussen een vakantie en wat de EU is. Alleen kan het verreweg de meesten van hen niet boeien er iets van te vinden. Misschien is dat wel het grootste verschil in mentaliteit.



Het gaat inderdaad om een Europese visie. En laat het maar aan het volk over hoe deze toekomst van Europa eruit komt te zien.



quote:Tresmarias schreef op 02 juli 2016 @ 12:29:

+100
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:49
99.70% gewijzigd
Ik vrees ook Gove. Nou ja het zijn natuurlijk sowieso ons-krnt-ons Etonians, behalve May dan.

Een ding is wel zeker den ik. De working class krijgt het onder Gove echt niet beter. De achtergestelde, EU-gesubsidieerde gebieden ook niet. Blijft er weinig meer over.
In mijn Engelse familie trouwens 4 Bremain en ern Brexit
Alle reacties Link kopieren
quote:broodjeharing schreef op 01 juli 2016 @ 22:03:

Benieuwd hoe lang het duurt voordat de EU ineenstort zoals de USSR.Is toch al ingestort in de crisis!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt zo benieuwd naar een Brexit: 10 jaar later topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 02 juli 2016 @ 11:34:

[...]

Als je (als Brit) echt zo dom bent dat je denkt dat je voor deze vorm van de EU moet stemmen omdat je anders niet meer op vakantie kunt naar Torrmolinos of stage kunt lopen in weetikveelwaar, dan verdien je echt helemaal niks.

De EU is een sekte dat draait om machtspolitiek, om geld, om grote belangen. Wie draagt de schulden van de Piggs, dat werk.

En net als bij elke andere sekte is uittreden reden voor agressie.



Precies. Bovendien is het helemaal zo'n gelul om steeds te zeggen dat de ouderen voor een Brexit hebben gestemd en de jongeren tegen! Er staat toch geen leeftijd op het stembiljet?!

Dus dit is gewoon weer iets wat ze DENKEN door middel van een Poll, en we weten toch inmiddels dat de polls het heel vaak fout hebben.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 02 juli 2016 @ 12:58:

Ik vrees ook Gove. Nou ja het zijn natuurlijk sowieso ons-krnt-ons Etonians, behalve May dan.

Een ding is wel zeker den ik. De working class krijgt het onder Gove echt niet beter. De achtergestelde, EU-gesubsidieerde gebieden ook niet. Blijft er weinig meer over.



Je weet niet hoe het loopt, stel de pond schuift onderuit dat heeft als nadeel dat de olie (betaald in dollars) duurder wordt maar Engelse producten goedkoper.



Wat we nu in de media horen / lezen / zien zijn de verzuurde reacties van boze en teleurgestelde EU politici en EU gezinde journalisten en opiniemakers die woest zijn dat "die stoute Britten" een kras gemaakt hebben op hun EU speelgoed.



Het kan alle kanten uit, kijk naar IJsland

In 2008 leek het er nog op of het land verkocht zou worden aan de hoogste bieder maar heeft zich hersteld.

http://delangemars.nl/201 ... -we-failliet-zijn-gegaan/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het Britse pond onderuit t.o.v. een munt waarin failliete economieën als Italië, Spanje, Portugal en Griekenland zitten die bij de eerste beste economische tegenwind weer helemaal #insolvabel gaan? Niet waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Even helemaal offtopic



Kijktip voor de ZIGGO abonnees met MyPrime





Gratis te kijken een film over Margaret Thatcher



Geeft een goede inkijk in de Engelse politiek maar ook in de verhoudingen met Europa



Een aanrader al is het maar voor het acteerwerk van Meryl Streep
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven