Prins Friso is overleden

12-08-2013 15:13 523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prins Friso is maandag overleden. Dat heeft de RVD maandag bekend gemaakt.



Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.



Bericht website Koninklijk Huis

Bericht Algemeen Dagblad

Bericht Nu.nl



Rust zacht.
quote:gedanst schreef op 16 augustus 2013 @ 16:00:

Nee hoor, Beatrix had helemaal geen invloed op de partnerkeuze van Willem-Allexander. Zou ook wat zijn......Het is geen huis- tuin- en keukengezin hè...?
quote:Star schreef op 16 augustus 2013 @ 17:32:

[...]





Het is geen huis- tuin- en keukengezin hè...?Ook in die gezinnen hebben familieleden vaak invloed op elkaars partnerkeuze.
quote:Yraatje schreef op 16 augustus 2013 @ 16:28:

[...]



En jij baseert dit op????????????????????



Er werd in alle media genoemd dat het koninklijk gezin uit Griekenland terug moest komen.

.Ja precies, ze waren gewoon lekker gewoon met een Transavia charter mee
quote:matroesjka_ schreef op 16 augustus 2013 @ 17:33:

[...]



Ook in die gezinnen hebben familieleden vaak invloed op elkaars partnerkeuze.Tuurlijk, maar ik geloof wel dat voor een kroonprins andere regels gelden dan voor het gepeupel. Al verschilt de strictheid natuurlijk ook weer per koningshuis.
Alle reacties Link kopieren
Wat smakeloos om in dit topic, op deze dag, te speculeren over hoe de relatie tussen prinses Beatrix en prinses Mabel is.

Ze hebben beiden iemand verloren die hen lief was, daar gaat het nu om.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 16 augustus 2013 @ 17:41:

Wat smakeloos om in dit topic, op deze dag, te speculeren over hoe de relatie tussen prinses Beatrix en prinses Mabel is.

Ze hebben beiden iemand verloren die hen lief was, daar gaat het nu om.+100
Alle reacties Link kopieren
Salomio,goed gezegd!
Ik lees net dat Maaike Ouboter 'Dat ik je mis' tijdens de uitvaartdienst heeft gezongen. Bijzonder en heel onroerend vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg dan juist weer hele erge jeuk van dat nummer..

Maar ik kan mij wel indenken dat ze voor dat nummer hebben gekozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratsmodee schreef op 16 augustus 2013 @ 18:28:

Ik lees net dat Maaike Ouboter 'Dat ik je mis' tijdens de uitvaartdienst heeft gezongen. Bijzonder en heel onroerend vind ik dat.

Wat bijzonder.



Ik ben wel fan van Maaike, vind het gaaf dat ze op deze manier erkenning krijgt voor wat ze doet.



En mooi dat ze kiezen voor haar ipv één of andere internationale dure topartiest. (niet dat dat niet mooi is, maar kennelijk doet dat er voor hun niet toe)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks met haar maar het is toch fijn voor Maaike dat ze dit kan doen? Ze heeft har beide ouders jong verloren en ik vind het bijzonder mooi van het koningshuis dat ze haar dit laten zingen.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een mooi, chique, ingetogen geheel, die uitvaart.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
De tekst van 'Ik mis je' past zó goed!

'Al denk ik soms dat het soms beter is....'
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 16 augustus 2013 @ 18:47:

Ach wat een mooi, chique, ingetogen geheel, die uitvaart.



Inderdaad. Toen dominee Ter Linden het volgende zei schoot ik vol:



"De komst van jullie, Luana en Zaria, heeft Friso echt veranderd. Zoals hij van jullie kon genieten, en van alles met jullie doen. Spelletjes met Luana, boekjes met haar lezen, technische dingen bouwen met Zaria, vliegtuigen, vulkanen en met allebei speurtochten."



Arme meisjes, Mabel. Prinses Beatrix en de rest van de koninklijke familie
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 16 augustus 2013 @ 19:07:

De tekst van 'Ik mis je' past zó goed!

'Al denk ik soms dat het soms beter is....'

ja die is zooo raak in dit geval....



Vond het ook erg bijzonder om te horen! verder vond ik dat ze een goede keuze hadden gemaakt bij de beelden. de beelden van in de kerk mooi van achteren gefilmd zodat niet heel nederland de gezichten zag, want dat hoefde van mij ook niet....
Alle reacties Link kopieren
Had ik op precies hetzelfde moment. Arme wijffies.

Met dat nummer van Maaike heb ik niet zoveel maar inderdaad is de tekst heel passend bij de situatie waarin Mabel heeft geleefd, de afgelopen anderhalf jaar. Kan me voorstellen dat het lied haar troost.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het beeld van de familie die zo langs het smeedijzeren hek lopen zo indrukwekkend om te zien, het leek wel een filmscène.

Zo prachtig en sereen, iedereen in het zwart en die jonge meisjes in hun witte jurkjes. Tegenwoordig kan alles bij uitvaarten, maar ik vind het wel iets hebben zo allemaal in het zwart en enkel witte bloemen. Zo was het vroeger ook.



Los hiervan, mochten jullie denken dat ik ''gezellig'' naar de beelden zit te kijken: nee dus, ik kreeg kippenvel en vind het verschrikkelijk. Maar de stoet ontroerde me, zo mooi..
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 16 augustus 2013 @ 18:47:

Ach wat een mooi, chique, ingetogen geheel, die uitvaart.Dit is het enige wat ik momenteel uit mijn strot kan krijgen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:-anna- schreef op 16 augustus 2013 @ 21:16:

Ik vond het beeld van de familie die zo langs het smeedijzeren hek lopen zo indrukwekkend om te zien, het leek wel een filmscène.

Zo prachtig en sereen, iedereen in het zwart en die jonge meisjes in hun witte jurkjes. Tegenwoordig kan alles bij uitvaarten, maar ik vind het wel iets hebben zo allemaal in het zwart en enkel witte bloemen. Zo was het vroeger ook.



Los hiervan, mochten jullie denken dat ik ''gezellig'' naar de beelden zit te kijken: nee dus, ik kreeg kippenvel en vind het verschrikkelijk. Maar de stoet ontroerde me, zo mooi..Ik denk dat niemand dat hier denkt hoor. Meerdere mensen hebben de beelden tijdens het journaal gezien. Jij geeft gewoon jouw mening.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Er worden andere discussies bij gehaald dat haalt niets af van de erkenning van het verdriet. de discussie over wel of niet euthanasie is dan even pijnlijk die er over gevoerd is lijkt mij.



waar het mij om gaat is dat als je dan iets beweerd je dat ook wel moet kunnen onderbouwen, en ik schaam me er dan niet voor dat ik inhaak op een discussie over een wel of niet bestaande band tussen beatrix en mabel. Het hoeft ook geen condoleance register te worden hier met alleen maar oprechte deelnemingen, het is een forum en daar voer je ook discussie over wat er zoal wordt geschreven in een topic, van mij part dus ook of dat wel of niet op zijn plaatst is.



Ik zag er geen kwaad in omdat zoals ik al zei het niets afdoet aan het medeleven dat ook zeker gevoeld wordt. Voor het meeleven met de familie heb je de vele condoleance registers.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens prachtige ingetogen dienst en wat een goed gekozen nummer, ik mis je. Erg toepasselijk en ontroerend.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het echt niet. Zie in de Volkskrant foto's van mensen die de dag na de begrafenis foto's maken van Friso's graf. Wat doe je met die foto's? Ga je die later nog eens gezellig bekijken? Laat je ze zien aan iedereen? Ik begrijp dat dus echt niet.



En ja, Père Lachaise ben ik geweest. En vond ik prachtig. Heb zelfs een foto gemaakt van het graf van Jim Morrison. Maar vooral het zo snel mogelijk foto's willen maken van een vers graf, ik snap 't niet...
quote:capricorn schreef op 17 augustus 2013 @ 17:33:

Ik snap het echt niet. Zie in de Volkskrant foto's van mensen die de dag na de begrafenis foto's maken van Friso's graf. Wat doe je met die foto's? Ga je die later nog eens gezellig bekijken? Laat je ze zien aan iedereen? Ik begrijp dat dus echt niet.



En ja, Père Lachaise ben ik geweest. En vond ik prachtig. Heb zelfs een foto gemaakt van het graf van Jim Morrison. Maar vooral het zo snel mogelijk foto's willen maken van een vers graf, ik snap 't niet...



Echt waar? Wat een sicko's lopen er toch vrij rond zeg, ongelooflijk!



Ik kom trouwens wel op vreemde begraafplaatsen, mijn ouders en broer hebben geen graf dus geen specifieke plek om naar toe te gaan, soms vind ik het dan fijn om daar rond te lopen vanwege de sfeer. Noem het een momentje van bezinning. Maar om nou naar die begraafplaats te rijden, het zou niet in me op komen zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 17 augustus 2013 @ 17:41:

[...]

Maar om nou naar die begraafplaats te rijden, het zou niet in me op komen zeg!



Eens.

Ik kom weleens op plekken zoals Lage Vuursche. Eerst een boswandeling en dan pannenkoeken eten. Heerlijk. Maar dan gewoon bij mij in de buurt. Of op vakantie. En niet in combinatie met het bezoeken van een graf van iemand die net op zo'n tragische manier is overleden. Eerder een reden om niet te gaan.
quote:Very__Cherry schreef op 16 augustus 2013 @ 18:47:

Ach wat een mooi, chique, ingetogen geheel, die uitvaart.Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven