PVV, ik ben er niet voor, maar...

11-06-2010 15:30 3056 berichten
Het is zelfs de partij waar ik me het minste in kan vinden. Ik vind het echter wel goed, dat al die mensen die ontevreden zijn, nu een stem hebben gevonden om hun onvrede te uiten. Ik hoop, dat Wilders deze mensen kan betrekken bij de politiek, zodat deze groep niet het gevoel blíjft houden dat Den Haag niets voor hen doet, en niet weet wat er leeft in de gemiddelde volkswijk.



Ik vind het wel heel verdrietig, dat bijna 1 op de 6 kiezers zijn vertrouwen in de politiek zover heeft verloren, dat Wilders 24 zetels heeft weten te halen. Ik hoop dan ook, dat Wilders zich ontpopt als een goed debater, die laat zien, dat hij een verrijking is voor de Nederlandse politiek. Dat hij de komende 4 jaar zijn partij op positieve wijze weet te leiden en niet ten onder gaat aan intern gekibbel.



De PVV stemmer blijven afschilderen als een Tokkie, gaat er natuurlijk niet voor zorgen, dat deze groep zich meer betrokken gaat voelen bij de Nederlandse politiek.



Daarom, en ik vind het echt idioot moeilijk om op te schrijven: Doe je best, Geert!



Zijn er meer mensen die zo tegenover de PVV staan?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren sta ik stil bij een verkeerslicht. Er werkt een man aan de weg en het volgende ‘gesprek’ ontpopt zich.



Hij: Bent u gelukkig mevrouw?

Ik: Ja hoor meneer. En u?

Hij: Ik ben heel gelukkig. Heel erg gelukkig zelfs.

Ik: Dat is mooi. En waarom bent u zo gelukkig?

Hij: Ik heb gisteren PVV gestemd.

Ik: (Met een brede glimlach) Oei, dan ben ik iets minder gelukkig.

Hij: Maar dat hoeft toch niet. U bent toch geen buitenlander, maar Spaans.



Trouwens ik ben Turks!
anoniem_86260 wijzigde dit bericht op 11-06-2010 16:04
Reden: komma
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 11 juni 2010 @ 15:46:

[...]





Waarom zou je je van je beste kant moeten laten zien? Waarom zou ik vriendelijk moeten zijn tegen mensen die grondrechten ondergeschikt vinden aan hun eigen misnoegen?



Applaus voor de skateshop. Ik vind dat je duidelijk moet laten merken dat je het ergens niet mee eens bent - en dat is een groot goed toch, volgens de pvv-ers ? - en ik vind dit een heel duidelijke manier.Ja hoor, net zoals in WOII, toen de Joden nergens welkom waren. Daar doet het me aan denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 11 juni 2010 @ 16:02:

[...]





Ik denk dat dat ook exact zijn bedoeling is geweest om mensen daar op te wijzen.





Ja, nogal hypocriet ook om aan de ene kant "de PVV-er" in bescherming te willen nemen en dit eng te vinden, terwijl aan de andere kant precies dát is wat de PVV voorstaat. Een maatschappij waarin 1 geloofsgroep categorisch wordt uitgesloten. Da's dan ineens niet "eng", maar juist "fijn dat men iemand heeft gevonden die hun onvrede aankaart".



Hypocrisie ten top.



Maar hee, elk land krijgt de regering die het verdient. Welcome to the Netherlands.
Am Yisrael Chai!
En zoals in elk PVV topic al geroepen is, al die PVV-stemmers hebben niet gestemd op Wilders omdat hij een briljant anti hondenpoep-op de stoep beleid heeft bedacht. Nee, hij blaat over moslims, en is uiterst ongenuanceerd en respectloos, en dat schijnt een groep mensen ( en ik durf mijn handen in het vuur te steken dat het universitair niveau daar heel ver te zoeken is ) nogal interessant en goed te vinden.
Espinoza, dat is nu net het domme volk wat ik bedoel
Alle reacties Link kopieren
quote:fussie schreef op 11 juni 2010 @ 16:01:

[...]

Jeetje, daar schrik ik van Tila. Wat erg. Dat kinderen erop worden aangekeken wat ouders stemmen. Bah.Volgens mij is dat andersom net zo. Als je als ouder PVV stemt, wordt je kind wellicht ook door de andere ouders met een scheef oog aangekeken.

En ik kan me wel zo voorstellen dat als je als moeder PVV-stemmers loopt uit te schelden voor dom, racistisch, tokkie en weet ik veel wat, dat je als moeder liever niet hebt dat je kind er speelt.
quote:fashionvictim schreef op 11 juni 2010 @ 16:02:

[...]





Ik kan rekenen en nadenken.En omdat je kunt nadenken "bedenk" je dat iedere PVV stemmer 4 jaar geleden Marijnissen heeft gestemd. Het wordt mij wel duidelijk wat de kwaliteit van dat nadenken is, aangezien je in mijn individuele geval de plank al volkomen mis slaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken dat Geert Wilders bijna president van Nederland was geworden.

En natuurlijk gaan we binnenkort weer naar de stembus want als het Geertje niet zint loopt hij gewoon weg, net als Pim.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt gesproken over het feit dat Wilders alles over 1 kam scheert, maar velen, die niet op hem hebben gestemd doen dat ook.. Al die vooroordelen over de PVV stemmer.. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik PVV heb gestemd.. Er is toch een recht van meningsuiting in dit land? Of ben ik nu ook plots dom soms?
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 11 juni 2010 @ 16:02:

Zijn vvd-ers ook niet meer welkom in jouw huis Fash?





Ik ken volgens mij nauwelijks of geen VVD-ers. En die mensen die ik niet goed genoeg ken om te weten wat ze stemmen - kennissen dus - daarvan steek ik mijn kop in het zand. Ik wil het niet weten.



Maar geen van mijn vrienden is VVD-er of godbetert PVV-er. Zou ook niet kunnen, dan zouden we geen vrienden zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:sharra schreef op 11 juni 2010 @ 15:48:

Overigens heeft de eigenaar van de skateshop de eerste bedreiging al binnen....Zie hier de ware aard van al die zogenaamde voorvechters voor de vrijheid van meningsuiting.
Jaimme, je hebt het punt van de skateshop obviously gemist. Zijn statement was om exact hetzelfde te doen wat PVV ook propagandeerd. Moslims niet welkom. En nu hij het doet gaan we het vergelijken met Jodenhaat? Waarom roep je dat niet als Wilders weer een hersenspinsel uit de kast trekt en het kopvoddentax noemt.... Word wakker.
quote:jaimie schreef op 11 juni 2010 @ 16:04:

[...]





Ja hoor, net zoals in WOII, toen de Joden nergens welkom waren. Daar doet het me aan denken.

En je denkt niet dat dat misschien wellicht ook een heel klein beetje de bedoeling was van de skateshop?





Mensen erop wijzen waar ze op gekozen hebben? Spiegeltje voorhouden, met voila, kijk eens, dat heb jìj gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Het volk heeft gekozen, dus kom maar op. Een coalitie met PVV (maximaal 6 maanden tot de volgende verkiezing denk ik)

en laat wilders het maar bewijzen....



Ik zal de PVV-stemmers niet uitsluiten en dan kan ik alleen maar hopen dat de PVV stemmer ook de islamitische medemens niet zal uitsluiten. Ik denk dan de gemiddelde PVV stemmer niet zo slecht is, maar de man die ze "volgen" vind ik doodeng.....
Alle reacties Link kopieren
Ik hou me vast aan de volgende gedachte:



De PVV gaat helemaal niet regeren. Geen enkele partij wil met de PVV samen. De VVD zal dit niet zo kunnen uitspreken omdat de PVV helaas veel te groots is geworden. Als ze die zomaar wegwuiven dan geef je Geert weer een reden om te gaan schreeuwen en is het einde zoek.

Ze gaan net doen heel serieus met Wilders te gaan babbelen en komen dan tot de conclusie dat het zogenaamd jammerlijk NIET gaat werken.

Ik vind de PVDA namelijk heel erg passief en rustig op het moment. Alsof zij weten: VVD komt vanzelf wel aankloppen bij ons en dat moeten zij ONS tegemoet komen. Ze willen niet te gretig lijken zodat ze in een goede onderhandelings positie komen.



Bovendoen denkt ik niet dat de CDA wil regeren maar liever in de oppositie gaat zitten en hun wonden gaan likken.

Persoonlijk acht ik dus de kans op een regering met PVV heel klein.



Bovendien een coalitie met 76 zetels is absoluut een niet werkbare situatie.. Dan hoef maar 1 persoon het niet met een voorstel eens te zijn en er is geen meerderheid meer en het feest gaat niet door. Dit betekent ook dat meneertje Wilders NEVER EVER extreme maatregelen kan invoeren is NOOIT een meerderheid voor.



Ik denk dat het wel los gaat lopen..
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 11 juni 2010 @ 15:55:

Ik heb VVD gestemd.En ben blij dat Mark Rutte democratischer is dan de meeste forummers hier .Nederland heeft gekozen of je het er mee eens bent of niet.

Ik ben geen VVD stemmer, maar ik vind het prima dat anderen het wel doen. Ik vind het jammer dat VVD de grootse partij, maar ik kan me er prima bij neerleggen dat ze het wel zijn geworden. Immers meeste stemmen gelden.



Bij de PVV vind ik het echter een heel ander verhaal. Ik vind het een enge partij, met enge denkbeelden en ik weiger om die mening voor me te houden.
quote:nessemeisje schreef op 11 juni 2010 @ 16:05:

[...]



Volgens mij is dat andersom net zo. Als je als ouder PVV stemt, wordt je kind wellicht ook door de andere ouders met een scheef oog aangekeken.

En ik kan me wel zo voorstellen dat als je als moeder PVV-stemmers loopt uit te schelden voor dom, racistisch, tokkie en weet ik veel wat, dat je als moeder liever niet hebt dat je kind er speelt. Ja, want ik praat met kinderen namelijk altijd over politiek. Zeker met kinderen van 5 en 6. Dat vind ik belangrijk je kan niet vroeg genoeg beginnen met uitsluiten van bevolkingsgroepen, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:poezekind schreef op 11 juni 2010 @ 16:06:



En natuurlijk gaan we binnenkort weer naar de stembus want als het Geertje niet zint loopt hij gewoon weg, net als Pim.Pim Fortuyn liep niet weg, die werd afgeknald.
Alle reacties Link kopieren
quote:19meisje86 schreef op 11 juni 2010 @ 16:06:

Ik kom er eerlijk voor uit dat ik PVV heb gestemd.. Er is toch een recht van meningsuiting in dit land? Of ben ik nu ook plots dom soms?Vrijheid van meningsuiting geldt uiteraard ook voor domme mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 11 juni 2010 @ 16:00:

[...]



Discrimeinerende mensen vind ik nogal tokkie.



PVV - 15,5 procent, 1453944 stemmen, 24 zetels



Dus bijna anderhalf miljoen tokkies hebben PVV gestemd.



Intelligente opmerking hoor... not
Alle reacties Link kopieren
Espinoza ik heb net heel hard gelachen om die laatste opmerking 'u bent geen buitenlandse u bent spaans' geweldig! Heb altijd al gedacht dat de meeste mensen die op de pvv stemmen niet bepaald de slimste zijn maar nu weet ik het zeker!
Erger u niet, verwonder u slechts!
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=6253118,noline]19meisje86 schreef op 11 Of ben ik nu ook plots dom soms?Ik zou niet zeggen dat je dom bent, maar op basis van je stemgedrag denk ik dat je xenofoob bent. O ja, en zeer ontevreden over je leven.
Alle reacties Link kopieren
Ravachol.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
hmm ravachol.. Jij kent mij niet wat maakt jou slimmer denk je?
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 11 juni 2010 @ 16:08:

[...]

Ja, want ik praat met kinderen namelijk altijd over politiek. Zeker met kinderen van 5 en 6. Dat vind ik belangrijk je kan niet vroeg genoeg beginnen met uitsluiten van bevolkingsgroepen, toch?



Wat is dat nou weer voor rare insinuatie? Nee, je moet kinderen kind laten zijn. Dus weghouden van het politieke gekrakeel.

Hoe weten die ouders trouwens in hemelsnaam wat jouw mening is over PVV-stemmers? Serieuze vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven