Ramadan & de warmte

03-07-2015 19:37 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



De Ramadan is natuurlijk weer begonnen. Ik weet dat de mensen die hieraan meedoen niet mogen drinken.



Maar ook niet met deze warmte? Ik vraag het mezelf zo af en ik kon het ook niet vinden op internet.



Misschien zijn er hier mensen die meedoen aan de Ramadan?



Groetjes!
Live your life
Alle reacties Link kopieren
Nee ze mogen ook niet drinken met deze warmte.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan wat je doet. Ik heb collega's die nu vasten en die zitten de hele dag in de koelte (airco), waardoor ze het volhouden. Maar mensen die de hele dag in de volle zon zitten, moeten nou eenmaal wel drinken. Dat zeiden mijn collega's tenminste.
Als je zoekt op ramadan en water krijg je genoeg hits.
Alle reacties Link kopieren
In hun thuislanden is het nog een tikkeltje warmer, verschil is wel dat het daar eerder donker is dan hier. Ze mogen ook niet roken en neuken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nou, de meesten drinken gewoon water. Al dan niet stiekem. Volgens Turkse kennis.
Eigen keus toch. Kan mij er niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
En eigenlijk doen de meesten ook wel meer.. Naar de buitenwereld toe houden ze de schijn op.
En hoe doen de moslims die in de poolcirkel wonen dat?
Tja, als je geloof belangrijker is dan je gezondheid dan drink je niet...
quote:Wompie schreef op 03 juli 2015 @ 19:43:

En hoe doen de moslims die in de poolcirkel wonen dat?Die eten ijs.
Alle reacties Link kopieren
Jaren in Egypte gewoond, waar het echt nog wat warmer is, en nee ze mogen ook niet drinken tussen zonsopgang en zonsondergang. Tenzij het medisch niet meer verantwoordelijk is, of dat je niet meer goed kan functioneren. Denk aan bijvoorbeeld artsen die aan het opereren zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
In principe mag je niet drinken, ook geen water. Alleen de ramadan mag niet ten koste gaan van je gezondheid dus als je niet anders kan, kan je drinken. Oudere, kleine kinderen, zieken en zwangere doen daarom ook vaak niet mee aan de ramadan.
Neen Moiren dat bedoel ik niet pienter pookje, daar wordt het niet donker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wompie schreef op 03 juli 2015 @ 19:43:

En hoe doen de moslims die in de poolcirkel wonen dat?Die gaan uit van de zonsopkomst/ ondergang in Mekka
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Wompie schreef op 03 juli 2015 @ 19:45:

Neen Moiren dat bedoel ik niet pienter pookje, daar wordt het niet donker.

Dan mogen ze helemaal niet eten en drinken.





Volgens mij mogen die dan de tijden van het land van herkomst aanhouden oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het mezelf gewoon af omdat ik zelf heeel veeel (water) drink.
Live your life
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij houden ze rondom de Poolcircel, de tijden van het thuisland (van de ouders) aan. Anders is het vasten natuurlijk niet te doen.



Ik heb er wel bewondering voor; het lijkt me de hel om niet te kunnen drinken bij dit weer! (en ook niet erg gezond eerlijk gezegd)
Pfff, wat een watjes dan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega die aan de ramadan doet zegt dat je wel je mond mag spoelen met water (en dan uitspugen).



Zonder eten zou ik wel een dag kunnen maar met dit weer zonder water zou mij niet lukken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Wompie schreef op 03 juli 2015 @ 19:45:

Neen Moiren dat bedoel ik niet pienter pookje, daar wordt het niet donker.Hahah
Live your life
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 juli 2015 @ 19:50:

Mijn collega die aan de ramadan doet zegt dat je wel je mond mag spoelen met water (en dan uitspugen).



Zonder eten zou ik wel een dag kunnen maar met dit weer zonder water zou mij niet lukken.



Ahh ja dat scheelt ook al een beetje. Al is het wel verleidelijk om een klein beetje te drinken.



Ja precies, als ik moet kiezen dan drink ik liever dan ik eet :-)
Live your life
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een behoorlijk orthodoxe moslima als collega. Die komt in deze hitte elke dag in vol ornaat op kantoor: lange rok van zware stof, dikke kousen, bloes met lange mouwen, twee hoofddoeken op (een strakke eronder, en dan een iets lossere erboven). Veel kunstvezel, dus het ademt voor geen meter. Ze ziet er constant uit alsof ze op het punt staat een appelflauwte te krijgen, maar ze bijt nog liever haar tong af dan een slok water te nemen.



Nee. Lijkt me niet gezond. En kan me niet voorstellen dat Allah (of welke "de mens goedgezinde" god) het zo zou bedoelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 juli 2015 @ 19:50:

Mijn collega die aan de ramadan doet zegt dat je wel je mond mag spoelen met water (en dan uitspugen).



Zonder eten zou ik wel een dag kunnen maar met dit weer zonder water zou mij niet lukken.Ligt er ook weer aan. Bij sommige mag dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 juli 2015 @ 19:50:

Mijn collega die aan de ramadan doet zegt dat je wel je mond mag spoelen met water (en dan uitspugen).



Zonder eten zou ik wel een dag kunnen maar met dit weer zonder water zou mij niet lukken.Heb ik ook gehoord, maar dat helpt natuurlijk niks. Je verfrist je mond misschien even, maar je krijgt geen (broodnodig) vocht binnen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven