Roemenen en Bulgaren, daar komen ze

08-12-2013 20:11 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Nog een week of drie. En dan komen ze. De Roemenen en Bulgaren. Zij zullen zich massaal melden in het welvarende westen en misbruik maken van sociale voorzieningen.



Hoe zeer er lidstaten tegen de openstelling van de grensen hebben geageerd, het is te laat. Een nieuwe golf armoedzaaiers zal ons land overspoelen. Frauderen, criminaliteit. We gaan het allemaal meemaken. Net zoals de Polen, die hier in kleine getalen naar toe zouden komen en achteraf een in een enorme stroom onze kant op kwamen gebeyrt het nu weer. Honderdduizende mensen komen hier heen. Mensen die niets, maar dan ook niet zullen bijdrage.



Maken jullie je net zo veel zorgen als ik?



Stukje leesvoer staat hier.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... emenie-en-Bulgarije.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:sole-mare schreef op 09 december 2013 @ 08:52:

[...]





Hoezo niet veilig?

Omdat je geen Pools verstaat ben je niet veilig?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 21:06:

Ik bedoel het niet rechtstreeks naar jou, maar geef toe.



Wilders-aanhangers en daarmee ook mensen die BANG zijn dat ze zelf wat tekort gaan komen als er weer eens een nieuwe groep mensen aan onze bevolking wordt toegevoegd zijn vaak tja.... hoe heetten ze ook al weer? Henk en Ingrid-achtig. Need I say more?



Bovendien: weleens bedacht dat het de economie ook een flinke BOOST kan geven, al die extra consumenten?

Die extra consumenten geven hier geen cent uit. Alles gaat naar het thuisland.



En natuurlijk zijn alle pvv stemmers weer laagopgeleid.....

Ik ken er toevallig een aantal en die hebben gewoon een master op zak.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen PVV-er. Ik ben hoog opgeleid en zou Wilders met alle liefde het land uit willen zetten. Ik heb geen goed woord voor die man over.



Maar ergens heeft hij wel een punt. Het is nou eenmaal zo dat er in die landen veel meer armoede is dan in andere lidstaten.

Armoede gaat vaak gepaard met een hogere criminaliteit.

Ik kan het de mensen niet kwalijk nemen dat zij een betere toekomst komen zoeken in West-Europa (het gaat niet alleen om Nederland). Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen.



En dan nog even reageren op eerder opmerkingen:

- De grenzen moeten dicht tot er geen werkloosheid meer is in NL. Serieus? Werkloosheid is niet iets van de laatste jaren. Er zullen altijd mensen werkloos zijn (gemiddeld 4%). Door eigen toe doen of niet.



- Turkije over 3 jaar. .

Die zijn er al. Bovendien doet Turkije het economisch goed, dus dat zal wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 09 december 2013 @ 09:03:

[...]









Misschien is veilig niet het juiste woord, maar ik vind het heel begrijpelijk dat je je ongemakkelijk voelt als mensen in gezelschap praten op een manier die voor jou niet te volgen is. Of het nou om Pools, Turks, Fries, Limburgs of gesmiespel gaat.



On topic: vind het dubbel.

Enerzijds, heb ik een gruwelijke hekel aan xenofoob geblaat (vooral van mensen die hun eigen moerstaal niet beheersen, Willem...). Ik ken een aantal (hoogopgeleide) Roemenen die in Nederland zijn voor hun sport. Dat zijn fantastische kerels en ik vind het vreselijk om te zien hoe zij te lijden hebben onder de vooroordelen.



Anderzijds moet ik toegeven dat ik mijn handtas steviger vasthoud en alerter rondkijk als er een groep Polen bij de ingang van de supermarkt hangt (met een krat goedkoop bier). (Voor de duidelijkheid:dit zou ik ook doen als het Nederlandse aso's waren, maar die zijn er nu eenmaal niet in mijn burgerlijke dorpje).



De meeste onveiligheid ervaar ik echter op de weg. Als ik een vrachtwagen een achterlijke manoeuvre zie maken, betreft negen van de tien een truck uit Oost-Europa.



Het lijkt mij verstandig om te investeren in strenge controles en consequenties bij overtredingen. Als je de overlast en criminaliteit terugdringt, ontstaat er een betere balans tussen positieve en negatieve ervaringen met deze mensen en neemt de xenofobie (hopelijk) ook vanzelf af.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
Turkije doet het economisch goed dat is waar maar in het oosten en een lagere opgeleide laag van de bevolking zal wel eens hier willen komen. Vooral van die barmannen die in badplaatsen meisjes verleiden. Ze gaan hier dan allemaal 'overwinteren'



Nog maar niet te spreken van het feit dat ook veel van die vrouwen kinderen hebben bij die barmannen. Die kunnen ze makkelijk naar Turkije ontvoeren.



Misschien een beetje ver gezocht maar ontvoering wordt zeker makkelijker. En een kind is bijna niet terug te vinden in een land waar het nog steeds mogelijk is om een andere identiteit aan te nemen( zelf gezien) meer dan de helft van die mensen heeft een nep geboorte datum op z'n id kaart.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:15
99.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat je meer bereikt door de regels om in aanmerking te komen voor onze sociale voorzieningen aan te passen.



WW is een recht dat wordt opgebouwd door werknemer zelf, hier moet je niet aan tornen. Wel aan de mogelijkheid voor het verkrijgen van toeslagen. Bijvoorbeeld door te stellen dat je deze de eerste 5 jaar achteraf betaald krijgt ipv vooruit. En ook de bijstandsuitkering pas na 10 jaar ofzo. Kinderbijslag niet exporteren naar het buitenland.
Even om het op te nemen voor Lucky-Birdy, omdat het wel weer erg makkelijk is om haar uit te lachen: zo'n tuinbouwbedrijf is heel groot en uitgestrekt. In het begin ben ik er wel een paar keer verdwaald! Soms werd ik voor een of ander klusje naar een kas gestuurd, en kwam ik er pas na tien minuten of zo achter dat er nog iemand aan het werk was. Ik kan me goed voorstellen dat een meisje van veertien zich erg ongemakkelijk voelt tussen een stel jongens die ze niet kan verstaan, omdat ze geen idee heeft waar ze het over hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:ellka schreef op 09 december 2013 @ 10:01:



Maar ergens heeft hij wel een punt. .Er zijn andere niet extreme partijen die hetzelfde punt maken en op zoek gaan naar oplossingen. In tegenstelling tot de pvv die alleen hatelijke oneliners en onmogelijkheden schreeuwt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerriebredsjo schreef op 09 december 2013 @ 07:20:

Ik ben absoluut geen PVV er, maar het stoort mij wel

dat er hier voor iedere supermarkt Oost Europese bedelaars staan.

Wanneer ze muziek maken kan dat nog mooi zijn, maar dat gehang tegen een pui aan. En iedere dag dezelfde tekst:



Halo mevrrrrrrouw. Goemoggggge mevrrrrouw.

pffff.



'Vroeger' waren dat 'echte' daklozen. Die zijn inmiddels allemaal al dan niet onder fysieke dreiging verdrongen door Roemenen.



Van de site van Tros Radar:



Sander de Kramer vindt dit niet kunnen. 'De straatkrant is er niet voor bedoeld om mensen uit het Oostblok hier te laten komen en massaal de krant te laten verkopen. Dan ben je niet een probleem aan het oplossen. Sterker nog, dan ben je een probleem aan het creëren'.



Onderzoek

Radar is zelf de straat op gegaan in verschillende steden. Vaak doken er daklozenkranten op die niet in dat verspreidingsgebied verkocht mogen worden. Meestal werden deze kranten verkocht door mensen uit Oost-Europa. Een aantal daklozen zijn wij gaan volgen. Rond sluitingstijd worden de straatkrantverkopers opgehaald in dure auto’s en rijden ze naar een parkeerplek om te gaan slapen. In onze uitzending kunt u zien hoe deze verkopers te werk gaan.



Ik woon in het Westland, en het aantal woninginbraken is hier helaas explosief gestegen. Op onze lokale camping staan alleen nog maar Polen, Roemenen en Bulgaren, ook in pensions zitten Oost-Europeanen, die door bepaalde mazen in de wet goedkoper zijn dan Nederlandse werknemers.

Ik gun iedereen van harte een goed bestaan, maar het worden er wel heel erg veel nu.
De oplossing is de Oost-europese bedelaars bij de winkelcentra etc. niets meer te geven. Ik word ook niet goed van dat geschooi van die lui overal.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 09 december 2013 @ 14:45:

De oplossing is de Oost-europese bedelaars bij de winkelcentra etc. niets meer te geven. Ik word ook niet goed van dat geschooi van die lui overal.Daar erger ik me ook erg aan. Het is toch te gek dat zelfs de daklozen het brood uit de mond wordt gestoten .
Lieverd, 'ze' zijn allang hier. De bedelaars, illegale werkers en crimele bendes trekken zich echt niks aan van het wel of niet open zijn van de arbeidsmarkt. Nu komen er alleen degenen bij die hier een legale baan kunnen krijgen, al dan niet in een sector waar een schreeuwend tekort bestaat aan goede werknemers. Er staat namelijk in die landen ook een hele groep jonge, goedopgeleide en zeer gemotiveerde professionals klaar om bij te dragen aan hun eigen én onze economische ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 09 december 2013 @ 15:35:

Lieverd, 'ze' zijn allang hier. De bedelaars, illegale werkers en crimele bendes trekken zich echt niks aan van het wel of niet open zijn van de arbeidsmarkt. Nu komen er alleen degenen bij die hier een legale baan kunnen krijgen, al dan niet in een sector waar een schreeuwend tekort bestaat aan goede werknemers. Er staat namelijk in die landen ook een hele groep jonge, goedopgeleide en zeer gemotiveerde professionals klaar om bij te dragen aan hun eigen én onze economische ontwikkeling.Nou lieverd, als jij als Nederlandse werkloze hier in het Westland keer op keer te horen krijgt, dat de legale werknemers uit Oost-Europa, waarvan het aantal alleen maar toeneemt, veeeeel goedkoper zijn, omdat daarvoor een fijne constructie is bedacht (http://www.joop.nl/econom ... r_oneerlijke_constructie/) dan is dat heel vervelend.

Hier wordt voornamelijk aan onze economische ontwikkeling bijgedragen ten koste van Nederlanders.



Daar kun je nog over twisten, maar feit is, dat er dus een steeds grotere toestroom komt van mensen, die op deze manier WILLEN werken. Terwijl een Nederlands ingezetene dat niet eens mág.



En laat dat bevoogdende 'lieverd' maar achterwege.
Ik had het tegen Willem, van wie ik erg veel hou.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 09 december 2013 @ 15:50:

Ik had het tegen Willem, van wie ik erg veel hou.O, dan begrijp ik het.
Gelukkig.



Maar om terug te komen op je post. Natuurlijk is het niet alleen rozengeur en maneschijn en dat zal zeker in een regio als het Westland te merken zijn. Ik wil alleen wat tegenwicht geven aan de extreem negatieve perceptie van de nieuwkomers in de EU. Er komt namelijk ook veel goeds uit het oosten, en ik vind dat we dat moeten verwelkomen en de kansen die het biedt optimaal benutten.



Neemt natuurlijk niet weg dat de systeemfouten zoals sociale dumping moeten worden aangepakt. Als ik me niet vergis zijn hier vorige week ook afspraken over gemaakt in Europees verband.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er iemand is die de documentaire 'children underground' kent? hier kun je hem bekijken

Deze docu gaat over straatkinderen in Roemenië. Veel van deze kinderen hebben gewoon ouders, maar zijn van huis weggelopen omdat pa en ma hun baan kwijt raakten. Er is daar geen vangnet, dus die mensen leven dan letterlijk in krotjes. Er is geen eten en de kinderen gaan bedelen op straat. Het leven is daar voor een groot deel van de bevolking hard, heel hard, en dan is het misschien ook niet vreemd dat er een hardere mentaliteit is gekomen. Die harde mentaliteit zag ik ook in de documentaire terug. Als je nog geen korst brood hebt om te eten, wat heb je dan te verliezen? Ik kan me goed voorstellen dat een deel van deze mensen hier hun geluk komen beproeven. Ik begrijp het wel, maar ik ben bang dat er echt heel weinig goeds uit voortkomt.

En als je dan bang bent dat dit land nog verder afglijdt, ben je dan een aso en een racist, zoals sommige hier durven te beweren? Ik denk dat een paar mensen hier wel wat meer realiteitszin mogen hebben.
Maar Vuilewas, dat zijn dus niet de mensen die nu pas hier naartoe komen om zich op de officiële arbeidsmarkt te begeven. Ik verwacht niet dat 2014 nu plots een extra toestroom van zulke mensen brengt.
Kijk die Bulgaren en Roemenen kan je er niet op aan kijken, logisch dat ze naar het westen willen, zou ik ook gedaan hebben.



Maar goed de laagopgeleiden en werklozen zijn er de dupe van. Bij ons ons in de wijk worden onverkoopbare woningen verhuurd aan Polen, en dat zijn 7!! Man in een woning. Mensen kunnen hun eigen auto nergens kwijt want de busjes bezetten alle parkeerplaatsen en ook wordt er in de buurt veel meer ingebroken dan voorheen, een buurtbewoner had de politie gebeld en de pool woonde een straat verder. Helaas werd er niks gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 09 december 2013 @ 16:46:

Maar Vuilewas, dat zijn dus niet de mensen die nu pas hier naartoe komen om zich op de officiële arbeidsmarkt te begeven. Ik verwacht niet dat 2014 nu plots een extra toestroom van zulke mensen brengt.



Wie zegt dat deze mensen hier niet naartoe komen? Ze zullen misschien geen kans maken op de arbeidersmarkt, maar het misschien op een andere manier proberen. Op dit moment heeft men in Nederland al te maken met Oost-Europese roversbendes die een behoorlijk harde aanpak hebben.

Ik ben er een beetje bang voor, maar misschien zit ik er naast. De toekomst zal het uitwijzen.
Wat ik bedoel is dat voor die groepen het opengaan van de officiële arbeidsmarkt weinig verschil zal maken. Die komen toch wel, of zijn allang hier. Zie bijv ook de Albanezen, voor wie de arbeidsmarkt natuurlijk nog helemaal niet open is. Het houdt geen bedelaar, zwartwerker of crimineel tegen.



Dus in die zin denk ik niet dat 1/1/2014 nu plots voor een extra toestroom van zulke mensen zal zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 09 december 2013 @ 16:57:

Wat ik bedoel is dat voor die groepen het opengaan van de officiële arbeidsmarkt weinig verschil zal maken. Die komen toch wel, of zijn allang hier. Zie bijv ook de Albanezen, voor wie de arbeidsmarkt natuurlijk nog helemaal niet open is. Het houdt geen bedelaar, zwartwerker of crimineel tegen.



Dus in die zin denk ik niet dat 1/1/2014 nu plots voor een extra toestroom van zulke mensen zal zorgen.



Gezien het aantal hier legaal werkende Polen verwacht ik eigenlijk wel dat er toch een toestroom van nieuwe, wellicht nog goedkopere arbeidskrachten zal komen.



Ik begrijp het overigens zeker, in de vijftiger jaren gingen er ook horden Nederlanders naar elders om hun fortuin te zoeken. Maar ik zeg heel eerlijk, dat ik het hier in Westland langzamerhand beu ben. Veel meer woninginbraken, heel veel meer 'huisjesmelkers' (en dat zijn natuurlijk meestal Nederlanders), meer overlast, meer vuil op straat (bij de strandopgangen rond de camping zitten vaak Oost-European te drinken en ligt het vol lege flessen, blikken etc.), veel mensen in supermarkten die voor overlast zorgen, wildparkeerders omdat er soms heel veel mensen in een huis wonen en meer. We zijn extra voorzichtig geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 09 december 2013 @ 16:57:

Wat ik bedoel is dat voor die groepen het opengaan van de officiële arbeidsmarkt weinig verschil zal maken. Die komen toch wel, of zijn allang hier. Zie bijv ook de Albanezen, voor wie de arbeidsmarkt natuurlijk nog helemaal niet open is. Het houdt geen bedelaar, zwartwerker of crimineel tegen.



Dus in die zin denk ik niet dat 1/1/2014 nu plots voor een extra toestroom van zulke mensen zal zorgen.Met de verwijzing naar de docu bedoel ik ook niet per se dat de bedelaars van daar hier zullen komen. Maar wel dat er een groot verschil in welvaart is tussen Nederland en Roemenië. Voordat ik de docu keek, had ik er geen idee van hoe arm sommige mensen daar wel niet zijn en dat ze krottenwijken hebben, zoals je bijvoorbeeld in Afrika ook hebt. Voor veel Roemenen zal Nederland en omringende landen misschien erg aantrekkelijk lijken. En dan vraag ik me af of het werkelijk mee zal vallen met de toestroom.
Alle reacties Link kopieren
Soms kan het heel dicht bijkomen, hoor. Mijn buurmeisje is ongeveer een jaar geleden dood gereden door een dronken Pool. Ja, ik weet dat het ook een Nederlander had kunnen zijn, en het is maar al te gemakkelijk om het dan op 'de Polen' te gooien. Maar toch... Polen drinken meer en soms denk ik dat het er op de wegen ook niet veiliger op is geworden. Afgelopen weekend stonden er een paar dronken Europese types 's nachts te schreeuwen voor ons huis. En wij wonen in een heel saaie, zogenaamd nette wijk, waar nooit wat gebeurt, dus ik keek er wel even van op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven