Staatsgreep in Turkije

15-07-2016 22:18 2330 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/buitenla ... -coup-te-plegen~a419a948/



Sjonge, nu weer een staatsgreep. Never a dull moment in deze wereld.

Wat zou dit betekenen voor toeristen die nu daar zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 29 september 2016 @ 20:35:

[...]



Ja inderdaad, wat een rare vergelijking...Nog nooit van de werkkampen in Noord Korea gehoord of vele hongersnood? Als je ook maar iets verkeerds (of een vermoeden) doet, beland je in een werkkamp en je familie er meteen bij. En je komt er ook over het algemeen niet erg heel uit.Als je er al uit komt... Idd.
quote:Pinarcik schreef op 29 september 2016 @ 20:31:

Liever moslimland Saoedie Arabië dan christenland Nederland of jodenland Israël

Nou Toedels !



Maar oprechte vraag waarom kies je er dan voor om hier te wonen ? Je kunt jezelf toch vestigen in een islamitisch land ?
quote:Pinarcik schreef op 29 september 2016 @ 20:31:

Liever moslimland Saoedie Arabië dan christenland Nederland of jodenland Israël Ik begrijp de smiley niet zo goed. Het is prima om een voorkeur te hebben. Er zijn jaarlijks duizenden mensen die emigreren naar een land wat ze leuker vinden. Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je in een land woont terwijl je liever ergens anders woont. En als je dan niet kan emigreren (om wat voor reden dan ook), kun je er maar beter het beste van maken. Al die negativiteit is zo zonde.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak hier ook het beste van, want ja zomaar een twee drie vertrekken gaat gewoon niet. Ik vind Nederland zo'n prachtland, zo lekker vertrouwd. In Turkije voel ik me net een vreemde, hier is echt mijn thuis. Alleen zo jammer dat er mensen zijn die, niet per Se mij, maar mijn soortgenoten een niet-welkom gevoel geven om wat voor reden dan ook.



Ik ben een Nederlander, maar toch niet helemaal. Deels ook een beetje Turk en negatieve uitspraken over mijn Turkse identiteit raken me heel erg. In Turkije ben ik geen Turk maar een 'turist'. Zo noemen de Turken ons daar en dan voel je je ook niet helemaal thuis. Het is gewoon niet makkelijk allemaal, snap je. Ok ik krijg nu serieus medelijden met mezelf



Maar met mijn kinderen doe ik het anders. Wij werden streng, traditioneel en Turks opgevoed door onze ouders. Alle westerse invloeden waren uit den boze en we mochten nooit vergeten dat we niet Hollands, maar 100 % Turks zijn. Mijn kinderen krijgen een andere opvoeding. Ik wil dat ze zich niet anders voelen, maar wel bijzonder. Wij zijn gewoon 100 % Nederlands, maar ook een beetje Turks. We praten alleen Nederlands maar Turks praten af en toe is ook leuk. Zo hoop ik dat ze zich meer thuisvoelen hier, want vertrekken naar een ander land zijn we toch echt niet van plan (voorlopig)
Goh zo klink je een stuk sympathieker !
quote:Pinarcik schreef op 29 september 2016 @ 21:52:

Ik maak hier ook het beste van, want ja zomaar een twee drie vertrekken gaat gewoon niet. Ik vind Nederland zo'n prachtland, zo lekker vertrouwd. In Turkije voel ik me net een vreemde, hier is echt mijn thuis. Alleen zo jammer dat er mensen zijn die, niet per Se mij, maar mijn soortgenoten een niet-welkom gevoel geven om wat voor reden dan ook.



Ik ben een Nederlander, maar toch niet helemaal. Deels ook een beetje Turk en negatieve uitspraken over mijn Turkse identiteit raken me heel erg. In Turkije ben ik geen Turk maar een 'turist'. Zo noemen de Turken ons daar en dan voel je je ook niet helemaal thuis. Het is gewoon niet makkelijk allemaal, snap je. Ok ik krijg nu serieus medelijden met mezelf



Maar met mijn kinderen doe ik het anders. Wij werden streng, traditioneel en Turks opgevoed door onze ouders. Alle westerse invloeden waren uit den boze en we mochten nooit vergeten dat we niet Hollands, maar 100 % Turks zijn. Mijn kinderen krijgen een andere opvoeding. Ik wil dat ze zich niet anders voelen, maar wel bijzonder. Wij zijn gewoon 100 % Nederlands, maar ook een beetje Turks. We praten alleen Nederlands maar Turks praten af en toe is ook leuk. Zo hoop ik dat ze zich meer thuisvoelen hier, want vertrekken naar een ander land zijn we toch echt niet van plan (voorlopig)

Nederland is inderdaad een prachtland. Tja, mijn beeld van Nederturken (geen idee of dit een correcte benaming is maar ik hoor het wel) is eigenlijk altijd positief geweest, weinig criminaliteit, veel ondernemers. Zelf ken ik voornamelijk hoogopgeleiden of ondernemers die er moderne opvattingen op na houden. Dat is waarschijnlijk ook een te eenzijdig beeld. En onder alle lagen van de bevolking heb je tokkies dus ja, die zal je ook onder Nederturken hebben. Mij verbaasde de recente ontwikkelingen daarom ook zo. Pijnlijk dat mensen elkaar bedreigen. Dat nationalistische is ook iets wat ik zelf totaal niet heb. Ik snap gewoon niet dat mensen die al bij wijze van honderd jaar in een ander land wonen met vlaggen gaan zwaaien voor een president elders. Ik wist niet dat het eergevoel over het vaderland zo sterk is.

Je verdedigt je identiteit ook sterk maar besef dat mensen niet achterlijk zijn. Omdat er hier meningen zijn over Erdogan waar jij anders over denkt, wil dat niet zeggen dat men ineens het land en zijn/haar inwoners afwijst. De helft heeft op hem gestemd om wat voor redenen dan ook, een andere helft niet. Dat wil ook niet zeggen dat de ene helft slecht is en de andere helft goed. Ook dat is te kortzichtig. Toch blijf ik wat er nu gebeurt met argusogen volgen, waarbij er inderdaad ruimte moet zijn voor positieve dingen.

Op het moment dat je alleen maar afgeeft op een land waarin je woont, denk ik op een gegeven moment ook, wat is dit voor gebazel, ga ergens wonen waar je je wel thuisvoelt. Maar zoals je zelf al beseft, is dat ideaalbeeld ook niet echt een thuis.
quote:Pinarcik schreef op 29 september 2016 @ 21:52:

Ik maak hier ook het beste van, want ja zomaar een twee drie vertrekken gaat gewoon niet. Ik vind Nederland zo'n prachtland, zo lekker vertrouwd. In Turkije voel ik me net een vreemde, hier is echt mijn thuis. Alleen zo jammer dat er mensen zijn die, niet per Se mij, maar mijn soortgenoten een niet-welkom gevoel geven om wat voor reden dan ook.



Ik ben een Nederlander, maar toch niet helemaal. Deels ook een beetje Turk en negatieve uitspraken over mijn Turkse identiteit raken me heel erg. In Turkije ben ik geen Turk maar een 'turist'. Zo noemen de Turken ons daar en dan voel je je ook niet helemaal thuis. Het is gewoon niet makkelijk allemaal, snap je. Ok ik krijg nu serieus medelijden met mezelf



Maar met mijn kinderen doe ik het anders. Wij werden streng, traditioneel en Turks opgevoed door onze ouders. Alle westerse invloeden waren uit den boze en we mochten nooit vergeten dat we niet Hollands, maar 100 % Turks zijn. Mijn kinderen krijgen een andere opvoeding. Ik wil dat ze zich niet anders voelen, maar wel bijzonder. Wij zijn gewoon 100 % Nederlands, maar ook een beetje Turks. We praten alleen Nederlands maar Turks praten af en toe is ook leuk. Zo hoop ik dat ze zich meer thuisvoelen hier, want vertrekken naar een ander land zijn we toch echt niet van plan (voorlopig)



Het is jammer dat in de media vooral de excessen zijn te zien. Een stel hondsbrutale jongeren met wat vlogs en een politicus die roept om minder Marokkanen. Terwijl verreweg het grootste deel van de mensen gewoon een leuk leven wil en helemaal niets heeft met die excessen. Ik denk dat we dat van beide kanten beter moeten beseffen.



Wat ik niet zo goed begrijp is dat de verdeling die nu in Turkije heerst (Erdogan tegenover Gülen) ook hier heel erg leeft. Ik hoorde jongeren op tv die helemaal niets te maken willen hebben met Gülen-aanhangers en over die mensen spraken alsof het criminelen zijn. Hatelijk bijna. Dan denk ik weleens: je woont in Nederland, Gülen en Erdogan zijn ver weg. We zijn allemaal Nederlanders, maar toch ook weer niet. Ik kan me niet voorstellen dat geëmigreerde Nederlanders zich zo bezighouden met de Nederlandse politiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 29 september 2016 @ 22:33:

[...]





Op het moment dat je alleen maar afgeeft op een land waarin je woont, denk ik op een gegeven moment ook, wat is dit voor gebazel, ga ergens wonen waar je je wel thuisvoelt. Maar zoals je zelf al beseft, is dat ideaalbeeld ook niet echt een thuis.



Als je dit snap, dan snap je misschien ook de hele chaos daar in Turkije. De toestand met de pkk en feto.

Aanvallen plegen in het land waar je bent geboren en waar je woont.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 29 september 2016 @ 20:16:

[...]





Maar bij een islam land als Saudi Arabie lijkt North Korea een pretpark!In Noord Korea lijdt de bevolking honger. De grote leider laat zijn eigen familie vermoorden. Gezellig, zo'n pretpark
quote:muurbloempje66 schreef op 30 september 2016 @ 09:02:

[...]





Als je dit snap, dan snap je misschien ook de hele chaos daar in Turkije. De toestand met de pkk en feto.

Aanvallen plegen in het land waar je bent geboren en waar je woont.

Wat wil je hiermee zeggen?

Wat ik in beginsel ergelijk vind, is dat er hier een soort pot verwijt de ketel verhaal ontstaat. Nederland is ontzettend vreselijk, mensen staan niet open voor andere culturen, mensen zullen haar nooit begrijpen etc. wordt er negatief geklaagd. Alleen maar een klaagzang van verwijt naar Nederland en een lofzang over Turkije. Heel ongenuanceerd. Gebeurd omgekeerd ook. Hele ongenuanceerde opmerkingen vallen voor mij onder gebazel, net zoals het verwarren van gedachtengoed Ataturk versus Erdogan of dat van Noord-Korea en Saudie Arabië. Niet weten waar je het over hebt en maar wat roepen. Daar vallen mensen over. Er wordt een gigantisch wij-zij houding gecreëerd aan meerdere kanten. Ja, daar ga ik tegenin. Ineens is de laatste post wel wat genuanceerder en zelfs sympathiek. Daar begrijp ik Pinarcik. Wel vaker trouwens als ik een beetje doorvraag. Je hoeft Nederland niet leuk te vinden, prima. Ik vind Nederland ook niet altijd leuk. Veel tokkies maar die heb je overal. Maar goed, als ik me inleef. Stel, ik ben het echt totaal niet eens met de normen en waarden van een land waar ik woon. Ik zou mij dagelijks ergeren en onbegrepen voelen en heb daar zeer veel last van, dan zou ik persoonlijk kijken naar alternatieven waar of hoe ik me wel thuis zou voelen. Die opmerking maak ik niet in het kader van rot maar op maar vooral omdat ik niet begrijp dat iemand in het negatieve blijft hangen. Ik heb liever dat iemand zich hier thuis voelt. Gelukkig probeert Pinarcik er het beste van te maken, blijkt uit haar laatste post en voeren we hier af en toe wat discussie. Ik erger me ook aan zoveel, vind heel veel mensen onwetend of grof in de mond en ik zie liever dat mensen fatsoenlijk met elkaar omgaan maar ik probeer wel de voor mij prettige mensen op te zoeken.
quote:amarna schreef op 30 september 2016 @ 09:09:

[...]





In Noord Korea lijdt de bevolking honger. De grote leider laat zijn eigen familie vermoorden. Gezellig, zo'n pretpark Tja, en dan klagen over het niveau hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 30 september 2016 @ 10:52:

[...]



Tja, en dan klagen over het niveau hier. Ach in Saudi Arabia rijden ze met een vrachtwagen over een kinderarmpje, omdat het jongetje (5) een snoepje had gepakt. Of ze hakken iemands geslachtsdeel eraf omdat hij overspel had gepleegd. Maar fijn land hoor, mooie natuur ook.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 02 oktober 2016 @ 14:47:

[...]





Ach in Saudi Arabia rijden ze met een vrachtwagen over een kinderarmpje, omdat het jongetje (5) een snoepje had gepakt. Of ze hakken iemands geslachtsdeel eraf omdat hij overspel had gepleegd. Maar fijn land hoor, mooie natuur ook.



In Noord-Korea wordt de hele familie naar een werkkamp gestuurd omdat een kind een snoepje heeft gepikt. En bij overspel wordt degene die overspel pleegt én zijn/haar geliefde geëxecuteerd. Maar fijn land hoor, lekker georganiseerd ook.



Beiden landen zijn zeker niet mijn eerste keuze, maar als je zegt dat je liever in Noord-Korea woont dan Saoudi-Arabië heb je echt geen idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 02 oktober 2016 @ 14:50:

In Noord-Korea wordt de hele familie naar een werkkamp gestuurd omdat een kind een snoepje heeft gepikt. En bij overspel wordt degene die overspel pleegt én zijn/haar geliefde geëxecuteerd. Maar fijn land hoor, lekker georganiseerd ook.

Bij Noord-Korea moet ik direct denken aan Otto Warmbier.



https://www.youtube.com/watch?v=7Beb_3OT-G0



Hij heeft een propagandaposter met een zware omlijsting van de muur op de grond gezet. Tot aan de luchthaven op Pyongyang was er niets aan de hand. Het verblijf ging zoals gepland. Maar bij de luchthaven - toen hij terug wou vliegen - werd hij eruitgehaald. Hij werd veroordeeld tot 15 jaar werkkamp, maar kreeg van de Noord-Koreaanse autoriteiten toestemming om een persconferentie te houden. Dat is in de video te zien.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 30 september 2016 @ 10:51:

[...]



Wat wil je hiermee zeggen?

Wat ik in beginsel ergelijk vind, is dat er hier een soort pot verwijt de ketel verhaal ontstaat. Nederland is ontzettend vreselijk, mensen staan niet open voor andere culturen, mensen zullen haar nooit begrijpen etc. wordt er negatief geklaagd. Alleen maar een klaagzang van verwijt naar Nederland en een lofzang over Turkije. Heel ongenuanceerd. Gebeurd omgekeerd ook. Hele ongenuanceerde opmerkingen vallen voor mij onder gebazel, net zoals het verwarren van gedachtengoed Ataturk versus Erdogan of dat van Noord-Korea en Saudie Arabië. Niet weten waar je het over hebt en maar wat roepen. Daar vallen mensen over. Er wordt een gigantisch wij-zij houding gecreëerd aan meerdere kanten. Ja, daar ga ik tegenin. Ineens is de laatste post wel wat genuanceerder en zelfs sympathiek. Daar begrijp ik Pinarcik. Wel vaker trouwens als ik een beetje doorvraag. Je hoeft Nederland niet leuk te vinden, prima. Ik vind Nederland ook niet altijd leuk. Veel tokkies maar die heb je overal. Maar goed, als ik me inleef. Stel, ik ben het echt totaal niet eens met de normen en waarden van een land waar ik woon. Ik zou mij dagelijks ergeren en onbegrepen voelen en heb daar zeer veel last van, dan zou ik persoonlijk kijken naar alternatieven waar of hoe ik me wel thuis zou voelen. Die opmerking maak ik niet in het kader van rot maar op maar vooral omdat ik niet begrijp dat iemand in het negatieve blijft hangen. Ik heb liever dat iemand zich hier thuis voelt. Gelukkig probeert Pinarcik er het beste van te maken, blijkt uit haar laatste post en voeren we hier af en toe wat discussie. Ik erger me ook aan zoveel, vind heel veel mensen onwetend of grof in de mond en ik zie liever dat mensen fatsoenlijk met elkaar omgaan maar ik probeer wel de voor mij prettige mensen op te zoeken.



Wat een mooie reactie GAYA!!!Ik heb het twee keer gelezen, en ik vind het prachtig.

Mensen die opmerkingen maken over demonstraties en tzt roepen dat NL een vrij land is, begrijp ik niet helemaal. Je hoort dezelfde groep helemaal niet als er PRO-PKK demonstraties plaats vinden met Ocalen vlaggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 30 september 2016 @ 10:51:

[...]



Wat wil je hiermee zeggen?

Wat ik in beginsel ergelijk vind, is dat er hier een soort pot verwijt de ketel verhaal ontstaat. Nederland is ontzettend vreselijk, mensen staan niet open voor andere culturen, mensen zullen haar nooit begrijpen etc. wordt er negatief geklaagd. Alleen maar een klaagzang van verwijt naar Nederland en een lofzang over Turkije. Heel ongenuanceerd. Gebeurd omgekeerd ook. Hele ongenuanceerde opmerkingen vallen voor mij onder gebazel, net zoals het verwarren van gedachtengoed Ataturk versus Erdogan of dat van Noord-Korea en Saudie Arabië. Niet weten waar je het over hebt en maar wat roepen. Daar vallen mensen over. Er wordt een gigantisch wij-zij houding gecreëerd aan meerdere kanten. Ja, daar ga ik tegenin. Ineens is de laatste post wel wat genuanceerder en zelfs sympathiek. Daar begrijp ik Pinarcik. Wel vaker trouwens als ik een beetje doorvraag. Je hoeft Nederland niet leuk te vinden, prima. Ik vind Nederland ook niet altijd leuk. Veel tokkies maar die heb je overal. Maar goed, als ik me inleef. Stel, ik ben het echt totaal niet eens met de normen en waarden van een land waar ik woon. Ik zou mij dagelijks ergeren en onbegrepen voelen en heb daar zeer veel last van, dan zou ik persoonlijk kijken naar alternatieven waar of hoe ik me wel thuis zou voelen. Die opmerking maak ik niet in het kader van rot maar op maar vooral omdat ik niet begrijp dat iemand in het negatieve blijft hangen. Ik heb liever dat iemand zich hier thuis voelt. Gelukkig probeert Pinarcik er het beste van te maken, blijkt uit haar laatste post en voeren we hier af en toe wat discussie. Ik erger me ook aan zoveel, vind heel veel mensen onwetend of grof in de mond en ik zie liever dat mensen fatsoenlijk met elkaar omgaan maar ik probeer wel de voor mij prettige mensen op te zoeken.Wat een lange tekst zeg. Maar kort samengevat: In het land waar je bent geboren en getogen moet je geen aanslagen/moorden plegen. Duidelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 03 oktober 2016 @ 16:02:

[...]





Wat een lange tekst zeg. Maar kort samengevat: In het land waar je bent geboren en getogen moet je geen aanslagen/moorden plegen. Duidelijk?Ook NIET in landen waar men niet geboren en getogen is. Kort samengevat: "Nergens aanslagen/moorden plegen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:muurbloempje66 schreef op 03 oktober 2016 @ 16:02:

[...]





Wat een lange tekst zeg. Maar kort samengevat: In het land waar je bent geboren en getogen moet je geen aanslagen/moorden plegen. Duidelijk?

Er staat wel meer in maar als je alleen dat wil lezen, ook goed. Het gaat niet alleen om jou maar hoe er hier überhaupt dingen worden neergeplemd op basis van aannames of onwetendheid, duidelijk?

Volgens mij moeten er trouwens nergens aanslagen gepleegd worden maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/kDyqkEtSneY Kuzu UITGEJOELD door Tweede Kamer



Gepubliceerd op 25 sep. 2016

Tunahan Kuzu kwam tijdens het debat in de nasleep na de coupe in Turkije tegen president Erdogan zwaar onder vuur te liggen in de Tweede Kamer. Hij ging in debat met onder andere Sybrand Buma van het CDA, Geert Wilders van de PVV, Alexander Pechtold van D66 en Gert-Jan Segers van de ChristenUnie.



Kwam dit filmpje tegen. Gelukkig dat de tweede kamer ook echt kan debatteren.Hoera voor Segers, Jesse Klaver en de andere sprekers in de Kamer.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Machtspel.



Turkse Media



Turkije pakt Duitsland harder terug: diplomaten missen vliegtuig



Naar aanleiding van onbeschoft gedrag van de Duitse douanepolitie tegen de vicevoorzitter van het Turkse parlement is Turkije donderdag met een antwoord gekomen.



Meerdere Duitse diplomaten hebben vandaag hun vliegtuig gemist op het vliegveld van Istanbul nadat ze extra zijn gecontroleerd. Zij hebben allen hun vliegtuigen gemist nadat ze twee uur moesten wachten voor verhoor en extra controle.



Hetzelfde deed de Duitse politie eerder in Duitsland, nadat de tas van de Turkse vicevoorzitter en parlementslid Ay?e Nur Bahçekap?l? is gestolen en ze de woorden ‘boeit ons niet’ als reactie kreeg. Daarnaast is ze als een illegale migrant behandeld. “Onbeschoft”, noemde ze dat, vooral omdat haar tas is gestolen in Duitsland en ze aangaf wie ze was en haar vliegtuig moest halen. “Wij behandelen hun altijd goed, dan kunnen we op zijn minst dezelfde houding verwachten.”



De president van Turkije, Recep Tayyip Erdo?an, had woensdag gewaarschuwd dat Duitsland hier een hardere antwoord op zou krijgen. De Duitse ambassadeur in Ankara moest zich woensdag melden bij het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken. (LEES meer)





© Turksemedia.nl – Alle rechten voorbehouden | AA – ISTANBUL | Gepubliceerd: 08-12-2016
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 'hee misschien heeft hij gelijk", maar dan zie ik dat hij 'Gülenisten' bedoeld. Natuurlijk weigert Merkel om gewone burgers (die veel eerder op Gülen zouden stemmen dan op Erdogan) uit te zetten. Ze mogen toch hun eigen politieke keuze maken??



NU



Erdogan noemt Duitsland 'schuilplaats voor terroristen'



Laatste update: 03 november 2016 13:27



De Turkse president Recep Tayyip Erdogan verwijt Duitsland een "schuilplaats voor Gülenisten en andere terroristen" te zijn geworden.



Hij stelde dat het land van bondskanselier Angela Merkel weigert aanhangers van geestelijke Fethullah Gülen uit te zetten.



Turkije claimt dat Gülen, die in de VS woont, het brein is achter de militaire coup in Turkije in juli. Erdogan wil dat de VS de geestelijke uitlevert aan Turkije. Bewijsmateriaal dat de betrokkenheid van Gülen bij de coup zou bewijzen, wordt nu door de VS bekeken.



Behalve tegen Gülenisten zou Duitsland ook al drie decennia niets doen aan militanten van de Koerdische beweging PKK, die al dertig jaar strijden voor een autonoom gebied, en de linkse splintergroep DHKP-C.



Overzicht: Schorsingen en arrestaties in Turkije sinds couppoging



Vrijhaven voor terreur



Volgens Erdogan zal de geschiedenis oordelen over Duitsland. "Wij hebben geen enkele verwachtingen van Duitsland. Maar het land zal de boeken ingaan als een vrijhaven voor terroristen." De Turkse president deed zijn uitspraken tijdens een bijeenkomst met journalisten in zijn paleis in Ankara.



Turkije en Duitsland botsten de laatste maanden vaker, onder meer over de vraag of de Duitse komiek Jan Böhmermann te ver ging toen hij Erdogan een geitenneuker en een pedofiel noemde. Het OM in Duitsland besloot onlangs de cabaretier niet te vervolgen voor belediging van een staatdshoofd; Erdogan is tegen deze uitspraak in beroep gegaan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Is er intussen bewijs tegen Fethullah Gülen? Ik hoor daar de laatste tijd niks meer van. Ook niet van de streken van Erdogan.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Bewijs is er volgens mij niet. Wel dat Erdogan doorgaat met zijn 'manier' van regeren. Hoeveel rechters, wetenschappers, leraren, artsen, ambtenaren enz.enz. zijn al ontslagen vanwege een andere "politieke mening"? Erdogan wil absolute macht. Diegene die niet naar zijn pijpen dansen krijgen straks de doodstraf. Dan vraag ik me af wie er erger is.



NRC.nl

Weer tienduizend Turkse ambtenaren ontslagen



Sinds de mislukte staatsgreep van afgelopen zomer pakt president Erdogan vermeende aanhangers van geestelijk leider Fethullah Gülen met harde hand aan.



Sam de Voogt 30 oktober 2016





[De Turkse president Erdogan tijdens een ceremonie op de Dag van de Republiek in Turkije op 29 oktober. Foto Adem Altan/AFP]



De Turkse autoriteiten hebben meer dan tienduizend Turkse ambtenaren ontslagen vanwege hun vermeende banden met de beweging van geestelijk leider Fethullah Gülen. Hij wordt door president Erdogan gezien als het brein achter de mislukte staatsgreep in Turkije deze zomer.



Duizenden wetenschappers, leraren en medewerkers in de gezondheidszorg zijn op straat komen te staan, meldt Reuters. Daarnaast zijn er vijftien mediabedrijven op last van de regering gesloten. Bijna alle media zijn gevestigd in het zuidoosten van Turkije, waar een groot deel van de bevolking van Koerdische afkomst is.

Lees ook een interview Ahmet Yavuz, een Turkse generaal buiten dienst: ‘De opruiming in Turkije is nodig’



Sinds de mislukte coup pakt president Erdogan vermeende aanhangers van Gülen met harde hand aan. Zo’n 70.000 mensen zijn in aanraking gekomen met justitie, 37.000 mensen zijn gearresteerd. Ook zijn meer dan honderdduizend medewerkers, onder wie burgemeesters en rechters, in dienst van de overheid ontslagen, net als ruim twaalfduizend agenten. Vlak na de staatsgreep werden talrijke media gesloten.

Herinvoeren doodstraf



Via een nieuw decreet dat door Erdogan is getekend onder de huidige noodtoestand mogen rectoren van Turkse universiteiten niet meer verkozen worden. Ze worden nu persoonlijk benoemd door de president. De noodtoestand is onlangs met drie maanden verlengd tot januari, allemaal onder de noemer om het gevaar van het netwerk van Gülen aan te pakken.



Zaterdag liet Erdogan weten dat zijn regering bezig is met een wetsvoorstel om de doodstraf opnieuw in te voeren. Die schafte Turkije in 2004 af in de hoop toetreding tot de EU te bewerkstelligen. Erdogan zei daarover volgens AP:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dan zal Turkije nooit meer in de EU kunnen, hoe hard dat land dan ook gaat janken.



Ik zou dan diplomatieke betrekkingen dan ook gaan bevriezen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
https://www.rechtspraak.n ... se-raden-rechtspraak.aspx





Den Haag, 09 december 2016

De ENCJ, de koepel van Europese Raden voor de rechtspraak, heeft de Turkse Raad geschorst als waarnemer. Aanleiding voor de schorsing zijn de ontwikkelingen in Turkije sinds 2014. De ENCJ, die gisteren (donderdag 8 december 2016) bijeen kwam in Den Haag, concludeert dat de acties en beslissingen van de Turkse Raad niet in overeenstemming zijn met de waarden en normen die Europese Raden voor de rechtspraak hanteren.



https://www.encj.eu
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven