Uitleg Oekraïne in Jip en Janneke taal

03-03-2014 23:09 1033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel me dom en blond maar ik heb echt geen idee wat er aan de hand is in Oekraïne en Rusland. Kan iemand mij kort, en in Jip en Janneke taal uitleggen waar dit conflict over gaat? Googlen maakt me weliswaar wijzer over wat er met de dag gebeurd maar niet over de oorsprong...
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 18 maart 2015 @ 06:54:

Zeg nou gewoon waarom Russen meer zijn dan de rest. Noem me een posting waarin ik zeg dat Russen meer zijn dan de rest? Hoe kom je aan die onzin? Als ik de Rus zo hoog had zitten dan had ik wel een cursus Russische-taal gevolgd.



Ik zeg steeds "de oorlog is in Oekraïne" en daar moet het goed komen. als men oorlog gaat voeren tegen Rusland is de oorlog in Oekraïne echt niet voorbij. Sterker nog ik denk dat Oekraïne dan alleen nog maar een topje van de ijsberg is.



Waar twee vechten hebben twee schuld, maar de ene partij lokt het uit en de andere partij weert zich. Dat Poetin volgens Forbes zijn land beter kan leiden dan Obama betekend niet dat ik vind dat de Rus een beter mens is dan de Amerikaan, de Pool, Belg of "de rest".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 18 maart 2015 @ 08:49:

@Missie, ik spreek vloeiend Russisch, ken de Russische cultuur op mijn duimpje en ook de geschiedenis maar met Oekrains heb ik meer moeite. Ik kijk wel eens de debatten op tv en de helft kan ik toch echt niet verstaan omdat Oekrains toch net even wat anders is dan Russisch.

Maar jij beweert het volgende en ik quote:



"Als ik de onzin op tv bij het verkiezingen-debat hoor krijg ik spontaan vlekken. Ze geloven hun eigen 'VERHAALTJE" omdat iedereen de verhaaltjes blijft aanhalen."



Ik wist niet dat jij Oekrains kon. Ergo, je blijkt precies te weten wat er wel en niet gespuid wordt in dat parlement? Ik heb echt werkelijk waar soms geen flauw idee wat ze zeggen. Jij wel? Hoe weet je precies dat men in Oekraine verhaaltjes verteld? En in Rusland niet? Wel eens een debat gevolgd in de Doema? Of het vragenuurtje van Poetin gevolgd?





Trouwens, was het maar wat dat mensen die in de Oekraine wonen ook Oekrainers zijn (wat je zo mooi altijd uitdrukt met dat gigantische germanisme: egaal). Iemand die dat zegt, heeft bij voorbaat geen flauw idee van de mentaliteit van de mensen en ook niet van de geschiedenis en wat daar zich allemaal heeft afgespeeld. Een Rus of een Oekrainer die zijn opgegroeid in pakweg Oezbekistan tijdens de SU, zal zich nooit, maar dan ook nooit Oezbeek voelen. Ze blijven altijd een Rus of een Oekrainer. Russen die in Oekraine zijn opgegroeid, en al delen ze nog dezelfde taal, kennen ze dezelfde tekenfilmpjes uit de SU tijd, hadden ze dezelfde schoolboeken en dezelfde pionierspakjes, nog altijd beschouwen zij zich als Rus of Oekrainer. Dat is de juist de KERN van dit conflict. Separatisten zijn geen Oekrainers, ook al hebben ze daar 50 jaar gewoond. Als je dit niet begrijpt, begrijp je niet veel van de dynamiek en de geschiedenis van de SU.

Dit is dan ook totaal tegenovergesteld in een land als bijvoorbeeld de VS waar afstammelingen van immigranten uit het begin van de vorige eeuw, zich Amerikaan voelen. Een Amerikaan met Nederlandse voorouders zal zich altijd als eerste Amerikaan voelen en dan pas de toevoeging 'of dutch descent' geven, 'American of dutch descent'. En dit is compleet tegenovergesteld van wat zich in de SU heeft afgespeeld. Een Rus in Oezbekistan zal nooit, maar ook nooit zeggen dat hij een Oezbek 'of Russian descent is' terwijl een Amerikaan trots toegeeft dat hij bijvoorbeeld 'American of Russian descent is' .



En dat is het hele punt waarom er in Amerika nooit een binnenlandse oorlog zal zijn en waarom het in Rusland en aanverwante gebieden ATLIJD rommelig zal blijven. Ik kan hier even niet tegen...moet nodig even frisse lucht snakken....Ik merk wel dat je ver weg woont en niet in de gaten hebt dat ik het over het verkiezingsdebat heb op onze Nederlandse tv. (gisteravond toen eentje het had over meer geld voor defensie want men had wel wapens maar niet genoeg munitie) DAAR HOEF IK GEEN OEKRAÏNS VOOR TE KENNEN.



Ik kom hier straks op terug... als ik van dit alles bijgekomen ben.
LOEP ME MAAR aub.
Zeg dat dan

Ik volg idd de Provinciale Staten niet.
En hoezo bijkomen? Jij vindt dat dit, afgezien van mijn eersre alinea's dan want ik wist niet dat je over Nederlandse verkiezingen sprak, niet waar is wbt Oekrainers/Russen ed?
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 17 maart 2015 @ 13:10:

[...]





reactie missie M:Je hoeft alleen de vetgedrukte woorden te lezen in onderstaand artikel. Ik vermoed zelfs dat de gevluchte president van Oekraïne dit heel goed duidelijk werd en daarom op het laatste moment heeft geweigerd te ondertekenen.



Die president veranderde op het laatste moment van gedachten omdat ome Poetin hem in een goed gesprek het mes op de keel zette. Ondertekening van het verdrag zou betekenen dat Rusland de gaskraan per direct zou dichtdraaien en alle verstrekte leningen en achterstallige betalingen direkt zou opvorderen. Dat zou het faillissement van Oekraïne betekenen. Bovendien vermoed ik dat Poetin heeft gedreigd met militair ingrijpen (en zoals we inmiddels weten was dat nou niet bepaald een loos dreigement). Dus koos Janoekovitsj eieren voor zijn geld en weigerde hij het aanbod van de EU te ondertekenen. Maar dat pikte zijn bevolking niet dus die kwam in opstand.

Daar ging Verhofstadt nog een beetje olie op het vuur gooien (ook een tovenaarsleerling) maar ook zonder zijn speech zou de vlam wel in de pan geslagen zijn volgens mij. Het is nou eenmaal een instabiel land met een zeer verdeelde bevolking. En door het grove militaire ingrijpen door Rusland is de kans op een spoedige en vreedzame oplossing nu verder weg dan ooit. Sterker nog: de kans dat dit conflict verder escaleert is aanzienlijk. De Baltische staten houden hun hart vast want zij weten dat zij hierna aan de beurt zijn als Poetin hier als overwinnaar uit te voorschijn komt.



En voor Poetin is dit hele conflict een godsgeschenk: hij kreeg de laatste jaren steeds meer kritiek (en terecht) omdat de economie stagneert en de democratie om zeep is geholpen. Maar nu is hij weer de sterke man die Rusland nodig heeft om de vijanden te weerstaan. Zoals elke dictator heeft hij een externe vijand nodig om het volk achter zich te krijgen en de aandacht af te leiden van binnenlandse problemen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
echo
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
voor Donkeyshot. De problemen zijn namelijk niet begonnen bij Majdan. De reden waarom het vorige regime omver werd geworpen was de wil van de Oekraïners. Dat is voor Putin en zijn aanhangers niet interessant en niet belangrijk, maar dat doet er wel degelijk toe. Daaruit blijkt dat Putin minachting heeft voor Oekraïne. Daarbij wijkt hij niet af van Stalin.



Putin heeft al twee keer in Minsk een poppenkast opgevoerd, maar dadelijk als het conflict er nog steeds is (en ik denk dat die "als" overbodig is, want het conflict zal blijven zolang Putin dat nog steeds bewust steunt; al ontkent hij dat een miljoen keer) zal hij weer met krokodillentranen naar Minsk komen en zeggen dat hij voor een vreedzame oplossing is. Die hypocriet.



Rusland wordt terecht als de agressor gezien. De rellen in Oekraïne en voorheen op de Krim wordt door niemand en niets anders veroorzaakt dan door Putin, de FSB en de GRU.



Missie_m, als jij praat over schieten op eigen volk zal ik willen weten waarom jij Russen meer vindt dan Tsjetsjenen en de Syrische oppositie. Want dan meet jij met twee maten. Of je zult moeten erkennen dat de uitspraak "schieten op eigen volk" nergens op slaat want dat doen Putin en Assad ook: schieten op eigen volk.



Of ik zou mij misschien moeten dimmen, maar dan wil ik weten waarom jij het schieten op eigen volk door Putin en Assad niet afkeurt. Iets met pot, ketel en zwart.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 18 maart 2015 @ 14:41:

voor Donkeyshot. De problemen zijn namelijk niet begonnen bij Majdan. De reden waarom het vorige regime omver werd geworpen was de wil van de Oekraïners. ...................... Die mening deel ik niet. En met mij velen anderen.



Luister héél goed naar dit bericht waarom de parlementsleden elkaar "aframmelen". Ik ken de taal niet maar het word vertaalt. En al zou het niet vertaalt worden...zoals het er aan toe gaat verwacht ik niet in een parlementsgebouw



https://youtu.be/VMavFBI8t94



En luister dan naar deze hitlerachtige-man: http://youtu.be/rQnXo2HMriQ Guy Verhofstadt met zijn beloftes die het volk vanalles belooft....als ze maar voor hem gaan vechten. Daarna kon de president van dat land vluchten.



Zie hier onderen de woorden "sindsdien". Niet eerder of later maar sindsdien.





De Telegraaf: do 24 jul 2014, 17:01

Kabinet Oekraïne biedt ontslag aan

KIEV -



................



Foto: AFP PHOTO / ANDREW KRAVCHENKO



.....................



De prowesterse regering-Jatsenjoek trad in februari aan na het gedwongen vertrek van de pro-Russische president Viktor Janoekovitsj. Die pakte zijn biezen na massale protesten die ontstonden nadat hij op het laatste moment had geweigerd een associatieverdrag met de EU te ondertekenen.



Pro-Russische krachten



Kiev heeft het sindsdien aan de stok met pro-Russische krachten in het oosten van het land die niets van het Westen moeten hebben. De Krim maakte zich al los van Oekraïne en sloot zich aan bij Rusland. Op dit moment vecht het Oekraïense leger in het oosten van het land met diverse groeperingen van pro-Russische separatisten.



...............................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 18 maart 2015 @ 14:41:

...............................



Missie_m, als jij praat over schieten op eigen volk zal ik willen weten waarom jij Russen meer vindt dan Tsjetsjenen en de Syrische oppositie. Want dan meet jij met twee maten. Of je zult moeten erkennen dat de uitspraak "schieten op eigen volk" nergens op slaat want dat doen Putin en Assad ook: schieten op eigen volk.



Of ik zou mij misschien moeten dimmen, maar dan wil ik weten waarom jij het schieten op eigen volk door Putin en Assad niet afkeurt. Iets met pot, ketel en zwart.Ik word er moe van om telkens uit te leggen hoe ik iets bedoel. Ik heb het niet over Russen (of andere volksstammen) maar over het volk van Oekraïne. Dat volk is verdeeld in pro-Rus en pro-Wes. Net zoals je Ajax-aanhangers en Feyenoord-aanhangers hebt, terwijl ze beide gewoon Hollanders zijn. Als Den Haag zou gaan schieten op één van beide groepen, dan zeg ik ook 'ze schieten op eigen volk'. Dat jij vind dat de pro-Russen of te wel separatisten geen Oekraïners zijn, is jouw gevecht, daar moet je zelf maar een rekensommetje bij maken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 18 maart 2015 @ 13:03:

[...]





Die president veranderde op het laatste moment van gedachten omdat ome Poetin hem in een goed gesprek het mes op de keel zette. Ondertekening van het verdrag zou betekenen dat Rusland de gaskraan per direct zou dichtdraaien en alle verstrekte leningen en achterstallige betalingen ........................



.....................................Zo? Was je erbij? Ik ben nu niet in de gelegenheid om te quoten. Misschien kan je het zelf opzoeken, anders doe ik het morgen voor je. Volgens mij ging dat artikel er over dat de president NIET is afgetreden, en dat Pososjenko onwettig aan de macht staat. De president heeft niet getekend om een andere reden. Hij vertelde in dat artikel waarom hij moest vluchten. Hij gebruikte een bepaalde naam voor die 'relschoppers'. Ik wist wel meteen wie hij bedoelde.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 18 maart 2015 @ 13:03:

[...]





......................................



En voor Poetin is dit hele conflict een godsgeschenk: hij kreeg de laatste jaren steeds meer kritiek (en terecht) omdat de economie stagneert en de democratie om zeep is geholpen. Maar nu is hij weer de sterke man die Rusland nodig heeft om de vijanden te weerstaan. Zoals elke dictator heeft hij een externe vijand nodig om het volk achter zich te krijgen en de aandacht af te leiden van binnenlandse problemen.Achhhh .....dan zit Forbes er naast? Poetin was een betere leider voor zijn land dan Obama.

Dat het nu slecht gaat met Rusland (én Nederland, én Frankrijk, én België en en en en....) is met dank aan Obama die niet snel genoeg kon beginnen met sancties uitdelen om zo Rusland onder druk te zetten en zijn wil door te douwen.



Ik word het alleen maar steeds meer eens met het artikel van de Amerikaan. Hij heeft dit interview in 2014 gegeven en nu zie je gewoon hoe alles klopt wat hij zei/zegt.



Obama? Hij eet er geen eitje minder om, en hoe het met het volk gaat heeft hij geen boodschap aan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 maart 2015 @ 20:34:

[...]





Zo? Was je erbij? Ik ben nu niet in de gelegenheid om te quoten. Misschien kan je het zelf opzoeken, anders doe ik het morgen voor je. Volgens mij ging dat artikel er over dat de president NIET is afgetreden, en dat Pososjenko onwettig aan de macht staat. De president heeft niet getekend om een andere reden. Hij vertelde in dat artikel waarom hij moest vluchten. Hij gebruikte een bepaalde naam voor die 'relschoppers'. Ik wist wel meteen wie hij bedoelde.Ik weet niet anders dat Moskou Janukovyč onder druk heeft gezet. Putin heeft niet letterlijk het mes op de keel van Janukovyč gezet. De regering tekende het verdrag met de EU dus niet; de Oekraïners pikten dit niet en Janukje ging op de vlucht. Die Verhofstadt had niet zo veel hoeven te doen. Zijn invloed is niet zo groot als jij denkt. Janukovyč werd al eind 2012 en in 2013 al gehaat. Misschien was hij ook zonder Verhofstadt gevlucht.



Ik weet ook wel dat de Verchovna Rada een zootje ongeregeld is, maar welk recht heeft Rusland zich daarmee te bemoeien? Zijn invloed is veel groter dan Verhofstadt en zijn kornuiten.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 18 maart 2015 @ 21:23:

[...]



Ik weet niet anders dat Moskou Janukovyč onder druk heeft gezet. Putin heeft niet letterlijk het mes op de keel van Janukovyč gezet. De regering tekende het verdrag met de EU dus niet; de Oekraïners pikten dit niet en Janukje ging op de vlucht. Die Verhofstadt had niet zo veel hoeven te doen. Zijn invloed is niet zo groot als jij denkt. Janukovyč werd al eind 2012 en in 2013 al gehaat. Misschien was hij ook zonder Verhofstadt gevlucht.



Ik weet ook wel dat de Verchovna Rada een zootje ongeregeld is, maar welk recht heeft Rusland zich daarmee te bemoeien? Zijn invloed is veel groter dan Verhofstadt en zijn kornuiten.Jij klinkt als Rutte als hij mijmerend vertelt hoe goed hij het gedaan heeft en wat hij allemaal bereikt heeft terwijl het nog nooit zo slecht ging als nu.



Jij klinkt ook als Edith Schippers die het alleen over een aanval aan de VVD-in-verkiezingentijd heeft als twee VVD'ers jarenlang gelogen hebben en niet omde feiten dat ze jarenlang gelogen hebben. Als zij het voor de mensen in de zorg zo opnam als dat ze het opneemt voor de VVD dan zat het goed in de zorg maar daar gaat het slechter dan ooit. En Opstelten wist van het gevaar in het luchtruim. 100% zeker. Dat vind ik zeer kwalijk.



Guy Verhofstadt is een grote gruwel. En dat roep ik al zolang als dat ik het filmpje gezien heb hoe hij als een hitler het volk in Kiev toespreekt. Toen was er nog geen MH17-ramp....maar toen heb ik wel gezegd (dat kun je op dit topic misschien nog nalezen) dat dit de verkeerde kant opgaat. De separatisten blijven bij hun mening egaal wat Poetin er van vind.



Zeer zeker heeft zijn optreden aan die tweestrijd in dat land te maken. Volgens Hollebollegijs is het volk in Oekraïne 50% pro-EU en 50% pro-Rus. Met een hoop beloftes en propaganda heb je zo een scheef overgewicht.



Gelukkig dat Poetin machtiger is dan Guy, want anders was het volk in Oost allang uitgemoord en verhongerd om de zin van Guy en de VS door te douwen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 maart 2015 @ 22:35:

Gelukkig dat Poetin machtiger is dan Guy, want anders was het volk in Oost allang uitgemoord en verhongerd om de zin van Guy en de VS door te douwen.

Er wordt niemand uitgemoord als de terroristen zich een keer overgeven en zich realiseren dat ze in Oekraïne leven. Zonder Putin en zonder hun terrorisme was er allang vrede. Putin heeft baat bij het conflict en het is er alles bij hem aan gelegen dat het blijft voortduren. Daarom zie ik hem als de agressor. Jij overschat Verhofstadt in ernstige mate. Ik wil dat het conflict ophoudt, jij wilt daarentegen, zonder dat jij het beseft, dat het conflict verder gaat.



Als ik militairen vermoord en/of overheidsgebouwen bezet, reken maar dat ik in de gevangenis terechtkom. Waarom zou de grote broer mij steunen als ik zelf terreurdaden pleeg? En daar horen de Oost-Oekraïense en Russische terroristen ook in thuis. Weg met dat gespuis.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf: do 24 jul 2014, 17:01

Kabinet Oekraïne biedt ontslag aan

KIEV -



......................................



Foto: AFP PHOTO / ANDREW KRAVCHENKO



...................................................



................................ nadat hij op het laatste moment had geweigerd een associatieverdrag met de EU te ondertekenen.



Pro-Russische krachten



Kiev heeft het sindsdien aan de stok met pro-Russische krachten in het oosten van het land die niets van het Westen moeten hebben. De Krim maakte zich al los van Oekraïne en sloot zich aan bij Rusland...........................



................................................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 maart 2015 @ 22:42:

De Telegraaf: do 24 jul 2014, 17:01

Kabinet Oekraïne biedt ontslag aan

KIEV -



......................................



Foto: AFP PHOTO / ANDREW KRAVCHENKO



...................................................



................................ nadat hij op het laatste moment had geweigerd een associatieverdrag met de EU te ondertekenen....onder druk van Rusland. Oekraïne moet een vazalstaat worden van Rusland. Zo niet, dan roven we er gewoon een stuk vanaf, met de botte Russische bijl.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 18 maart 2015 @ 22:39:

[...]



Er wordt niemand uitgemoord als de terroristen zich een keer overgeven en zich realiseren dat ze in Oekraïne leven. Zonder Putin en zonder hun terrorisme was er allang vrede. Putin heeft baat bij het conflict en het is er alles bij hem aan gelegen dat het blijft voortduren. Daarom zie ik hem als de agressor. Jij overschat Verhofstadt in ernstige mate. Ik wil dat het conflict ophoudt, jij wilt daarentegen, zonder dat jij het beseft, dat het conflict verder gaat.



Als ik militairen vermoord en/of overheidsgebouwen bezet, reken maar dat ik in de gevangenis terechtkom. Waarom zou de grote broer mij steunen als ik zelf terreurdaden pleeg? En daar horen de Oost-Oekraïense en Russische terroristen ook in thuis. Weg met dat gespuis.Lees de laatste regel in het interview met de Amerikaan. "Geef je over of het is oorlog" en dat is precies wat jij nu zegt. Deze pro-Rus-mensen staan in hun recht. Het zou me niets verwonderen als het leger van Oekraïne zelf de MH17 omlaag geschoten heeft....Porosjenko heeft in iedergeval het luchtruim MET OPZET opengelaten.



Je kunt zeggen wat je wil over Guy, maar ik zie het filmpje van Guy niet voor de eerste keer. Ik vind het walgelijk en schandalig. En...ik ben niet de enige met deze mening. Misschien staan er ook reactie's onder dat filmpje.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Gelezen op Elsevier:

Dus NIET mijn woorden:



A*******ke:20 jan.: Kiev (Porosjenko met medewerking EU en VS hebben maar een oplossing: Oorlog. Er zijn al zo'n 5 tot 7 duizend pro-Russen in heel korte tijd uitgemoord omdat ze bij Rusland willen horen en niet bij de nazi's van Svoboda en Rechte Sektor die het leger van Kiev aanvoeren.Regering Kiev hebben 3 Amerikanen een minister post gekregen. Absurd! VS maakt met haar schandelijke beleid heel Oekraïne kapot en stuurt aan op een oorlog met Rusland.



Kri***********d:20 jan.: EU heeft met Oekraine ‚n toetredingsaanvraag ondertekend.De Oekraine denkt dat hierdoor alle deficieten door EU betaald gaan worden.Het land steekt hopeloos diep i/d schulden+ iedere oorlogsdag word ‚t erger.Oorlogophitser USA bespeelt ultrarechtse krachten i/d Oekraine,dat samen met EU de rekening mag betalen.Om de Oekraine te ontwikkelen kost min. 1500 tot 2000 Miljard Euro,U begrijpt wel wie dit gaat betalen.EU maakt dezelfde fout als in 2004 Baltische Staaten opgenomen werden waar in Letland+Estland grote bevolkingsdelen nog steeds niet aan verkiezingen deel mogen nemen.EU had Oekraine voorwaarde moeten stellen eerst hun problemen met russ. Bevolking op te lossen.Waarschijnlijk was de USA hier op tegen
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 maart 2015 @ 20:45:

[...]





Achhhh .....dan zit Forbes er naast? Poetin was een betere leider voor zijn land dan Obama.

Dat het nu slecht gaat met Rusland (én Nederland, én Frankrijk, én België en en en en....) is met dank aan Obama die niet snel genoeg kon beginnen met sancties uitdelen om zo Rusland onder druk te zetten en zijn wil door te douwen.



Ik word het alleen maar steeds meer eens met het artikel van de Amerikaan. Hij heeft dit interview in 2014 gegeven en nu zie je gewoon hoe alles klopt wat hij zei/zegt.



Obama? Hij eet er geen eitje minder om, en hoe het met het volk gaat heeft hij geen boodschap aan.



Poetin verzuimt al jarenlang om de Russische economie te moderniseren en innovatie te bevorderen. Zo ongeveer het enige dat Rusland exporteert is olie, gas en mineralen. O ja, en wapens. Nou vooruit, wodka exporteren ze ook. Maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad (check maar op Wikipedia).

Die export van olie en gas houdt een keer op en dan dondert de hele boel daar in elkaar want verder is het een derde-wereld land, economisch gezien. Ze moeten zo'n beetje alles importeren wat ze nodig hebben, omdat hun eigen productie zwaar onder de maat is.

Rusland drijft op de zeepbel van olie- en gas opbrengsten en die zeepbel gaat een keer klappen.

En dan zijn de rapen pas goed gaar.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren


Bolkestein: Verhofstadt gevaarlijk

10-11-2013, 01:23

Aangepast op 10-11-2013, 07:56



Oud-VVD-leider en oud-eurocommissaris Frits Bolkestein is het met zijn partijgenoot Mark Verheijen eens dat eurofielen een groter gevaar zijn voor een verenigd Europa dan rechtspopulisten.



VVD-Europawoordvoerder Verheijen vindt mensen als de Belgische oud-premier en europarlementariër Guy Verhofstadt gevaarlijker dan Geert Wilders of Marine Le Pen van het Franse Front National. Verhofstadt is fractieleider van de liberalen in het Europees Parlement. Ook de VVD maakt deel uit van die fractie.

Wijsheid



Eurofielen maken mensen bang voor overwicht vanuit Brussel en ondergraven daardoor het draagvlak voor Europa, zei Verheijen gisteren in het radioprogramma TROS Kamerbreed.



Bolkestein zei in het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen dat daar veel wijsheid in zit. “Alleen de Belgen denken dat Europa een oplossing is voor hun communautaire problemen. Verhofstadt blaft tegen de maan.”



“Hij denkt dat je de natiestaat kunt afschaffen en zijn eurofederalisme is ook onzin, omdat men het niet wil. Dan moet je erover ophouden”, zei Bolkestein voor de NOS-radio.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 maart 2015 @ 20:34:

[...]





Zo? Was je erbij?



Nee, ik was er niet bij. Maar ik weet wel dat Janoekovitsj op het punt stond om het associatieverdrag met de EU te ondertekenen, en na een gesprek met Poetin opeens van gedachten was veranderd.

Als jij graag denkt dat die twee mannen samen een kopje thee hebben gedronken en dat Poetin Janoekovitsj alleen vaderlijk heeft toegesproken en hem heeft verteld dat hij erg verdrietig zou worden als dat verdrag zou doorgaan, kan ik je dat niet verbieden. Persoonlijk denk ik dat het anders is gegaan.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Het zal mij werkelijk niet interesseren wat de EU en Rusland van Oekraïne vinden. Mij interesseert het Oekraïense volk en zijn staat. De EU en ook Rusland hebben er geen ene moer mee te maken. Rusland moet eerst maar eens met zijn eigen zaken bemoeien, i.p.v. nog langer doorgaan met Oekraïne treiteren.



Missie_m, wat vind jij van het Oekraïense volk? Hebben zij rechten, ja of nee? Hebben zij meer of minder rechten dan de etnische Russen? Mag het worden getreiterd?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 18 maart 2015 @ 13:03:

[...]





Die president veranderde op het laatste moment van gedachten omdat ome Poetin hem in een goed gesprek het mes op de keel zette. Ondertekening van het verdrag zou betekenen dat Rusland de gaskraan per direct zou dichtdraaien en alle verstrekte leningen en achterstallige betalingen direkt zou opvorderen. ...........................Wiens mes-op-de-keel?





'Afgezette president Janoekovitsj bevindt zich in Moskou'



27/02/14 om 12:15 - Bijgewerkt op 03/03/14 om 21:57



De afgezette Oekraïense president Viktor Janoekovitsj zou zich in Moskou bevinden. Hij beschouwt zichzelf nog steeds als staatshoofd van zijn land.



[foto]



Volgens verschillende Russische media zou Viktor Janoekovitsj zich ophouden in een gebouw van het Kremlin juist buiten de Russische hoofdstad.



De afgezette Oekraïense president beschouwt zichzelf bovendien nog steeds als staatshoofd van zijn land. Janoekovitsj heeft Rusland gevraagd zijn leven persoonlijk te beschermen. In een verklaring zei hij door 'terroristen' bedreigd te zijn. De ex-president zei ook nog dat alle door het parlement genomen beslissingen sinds zijn afzetting strijdig met de wet zijn. Het was de eerste keer op een week tijd dat Janoekovitsj van zich liet horen.



Moskou liet weten op de vraag tot bescherming op Russisch territorium te zijn ingegaan. 'Gezien Janoekovitsj de Russische autoriteiten heeft gevraagd in te staan voor zijn persoonlijke veiligheid, laten wij weten dat aan deze vraag op Russisch grondgebied is voldaan', aldus een bron binnen het Russische machtsapparaat. (Belga/TE)
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 18 maart 2015 @ 13:03:

[...]





Die president veranderde op het laatste moment van gedachten omdat ome Poetin hem in een goed gesprek het mes op de keel zette. Ondertekening van het verdrag zou betekenen dat Rusland de gaskraan per direct zou dichtdraaien en alle verstrekte leningen en achterstallige betalingen direkt zou opvorderen. ....................





.Omdat de president niet wil ondertekenen word hij plotsklaps verdacht van massamoord?? Voordat hij weigerde te ondertekenen waren er geen beschuldigingen aan zijn adres?? Als hij het verdrag wel had ondertekend was hij de goeie-beste-man??





Oekraïne vraagt Rusland om uitlevering Janoekovitsj



28/02/14 om 14:07 - Bijgewerkt om 16:02



Oekraïne gaat Rusland vragen de afgezette Oekraiense president Viktor Janoekovitsj uit te leveren. De voormalige president wordt gezocht voor massamoord.



Janoekovitsj verblijft blijkbaar in Rusland. Hij vroeg donderdag officieel om bescherming van Rusland na het voorbije weekend te zijn afgezet door het Oekraïense parlement. Tijdens een persconferentie verkondigde de ex-president te zullen blijven vechten voor zijn land. Janoekovitsj beschouwt zichzelf nog steeds als het rechtmatige staatshoofd van Oekraïne. Hij zei niet te willen deelnemen aan de "illegale" presidentsverkiezingen van 25 mei.



In zijn land is volgens hem een fascistische minderheid aan de macht gekomen. "De macht is gegrepen door nationalisten, fascistische tieners die de absolute minderheid van Oekraïne zijn", aldus Janoekovitsj. "Ik beschouw de Verchovna Rada (het Oekraïense parlement, red) niet als legitiem."



'Westen voert onverantwoordelijk beleid'



Hij verweet het Westen ervan een "onverantwoordelijk beleid" te voeren in de voormalige Sovjetrepubliek, door de oppositiebeweging op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev te steunen. Janoekovitsj zag zich genoodzaakt zijn land te verlaten na doodsbedreigingen, zo verkondigde hij. Hij belandde in Rusland dankzij "patriottistische officieren".



Naar eigen zeggen heeft hij Russisch president Vladimir Poetin nog niet heeft ontmoet, maar wel telefonisch gesproken. Hij beklemtoonde niet gevlucht te zijn, maar eerst van Kiev naar Charkiv te zijn gegaan, toen zijn auto door "automatische wapens onder vuur werd genomen."



Hij zei ook nog dat hij naar Oekraïne zal terugkeren eens zijn veiligheid en die van zijn familie gegarandeerd kan worden. Janoekovitsj waarschuwde daarnaast voor bloedvergieten op de Krim. Wat nu in het autonome gebied gebeurt, is een "natuurlijke reactie" op de staatsgreep in Kiev. Volgens hem gaat het om zelfverdediging. Het schiereiland moet volgens de politicus met meer autonomie onderdeel van Oekraïne blijven.



Witwassen van geld



Ondertussen heeft het Oekraïense parket een dossier tegen Janoekovitsj geopend wegens "massamoord". Ook het Zwitserse parket heeft een strafrechtelijk onderzoek geopend tegen Janoekovitsj en zijn oudste zoon Alexander. Hier gaat het om het witwassen van geld. Er zijn serieuze redenen tot verdenking, deelde het Openbaar Ministerie mee.



Tegelijkertijd verordende de regering in Bern de blokkering van nogal wat rekeningen van Janoekovitsj en zijn bondgenoten in Zwitserland. De meesten zijn voormalige ministers van de ten val gebrachte regering. Op de lijst staat ook de zoon van Janoekovitsj.



Banken in Zwitserland, die gelden van die geviseerde personen houden of beheren, worden onder het risico op strafvervolging verplicht die bedragen aan te geven bij het Bestuur voor Volkenrecht bij het Zwitserse ministerie van Buitenlandse Zaken. (Belga/TE/AVE)
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 18 maart 2015 @ 13:03:

[...]





Die president veranderde op het laatste moment van gedachten omdat ome Poetin hem in een goed gesprek het mes op de keel zette. .................................



.Zo te lezen heeft "ome Poetin" helemaal geen mes op de keel hoeven zetten.

Er zijn nou eenmaal twee groepen, en dát is het probleem.

Het ene deel van het land is eerder pro-Russisch (net als Janoekovitsj), het andere pro-Europa en het Westen





'Oekraïens president Janoekovitsj afgezet, Timosjenko vrij' (Van onze correspondente in Kiev)



22/02/14 om 14:15 - Bijgewerkt op 03/03/14 om 21:57



Bron: Knack



Het Oekraïense eenkamerparlement heeft met een ruime meerderheid president Viktor Janoekovitsj voor afgezet verklaard, maar Janoekovitsj en andere pro-Russische politici stellen de legitimiteit van het parlement in vraag. Intussen is ook ex-premier en Janoekovitsj-belager Timosjenko vrijgelaten.





De Verhovna Rada (Hoge raad), het Oekraïense eenkamerparlement, heeft met een ruime meerderheid van 328 stemmen president Viktor Janoekovitsj voor afgezet verklaard en heeft meteen vervroegde presidentsverkiezingen uitgeschreven. Die zouden op 25 mei plaatsvinden. Janoekovitsj werd uit zijn functie ontheven omdat hij volgens het parlement "zijn functies niet vervult". Dat bevestigt ook Knack-correspondente Joanie de Rijke, die verslag doet vanuit Kiev.



Janoekovitsj: "Ik heb niet de intentie ontslag te nemen"



Janoekovitsj wil zich echter niet zo maar neerleggen bij zijn afzetting. In een televisietoespraak vanuit de stad Kharkiv liet hij weten dat hij niet van plan is op te stappen en dat hij het parlement als "illegitiem" beschouwt. "Wat het land nu meemaakt, is vandalisme, banditisme, een staatsgreep", verklaarde hij tijdens een toespraak op de regionale televisie van Kharkiv. "Ik heb niet de intentie ontslag te nemen. Ik ben een president die legitiem verkozen is." Ook andere pro-Russische politici, die het in het oosten voor het zeggen hebben, trekken de legitimiteit van het parlement in twijfel.



Timosjenko vrij



De Rijke laat ons ook weten dat ex-premier Joelija Timosjenko, een tegenstander van Janoekovitsj die tot zeven jaar cel veroordeeld werd wegens vermeende corruptie, na ruim twee en een half jaar vrijgelaten is. Haar vrijlating volgt op een wetswijziging die de handelingen waarvoor Timosjenko drie jaar geleden veroordeeld werd, uit de strafwet haalde.



In de Oekraïense hoofdstad hebben leden van Timosjenko's Vaderlandpartij, in samenwerking met Oedar van ex-bokser Vitaly Klitsjko en het extreemrechtse Svoboda, de politieke macht gegrepen.



Conflict



Er zijn al zo'n drie maanden rellen aan de gang in Kiev, die de afgelopen week escaleerden en tientallen dodelijke slachtoffers eisten. Eén van de redenen voor het conflict is het anti-Europese beleid van Janoekovitsj. Het probleem zit echter diep geworteld in de geschiedenis van Oekraïne, dat erg verdeeld is: het ene deel van het land is eerder pro-Russisch (net als Janoekovitsj), het andere pro-Europa en het Westen. (Belga/MI)
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven