Vliegtuig Air France * Vermist *

01-06-2009 12:46 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
PARIJS - Een Frans verkeersvliegtuig van de maatschappij Air France wordt sinds maandagochtend vermist.

afbeelding vergroten Een Airbus A330 van Air France. FOTO PBASE.COM

Het toestel met 215 mensen aan boord is maandag boven de Atlantische Oceaan voor de kust van Brazilië van de radar verdwenen, aldus de luchthavenautoriteiten in Parijs.



Het was onderweg van Rio de Janeiro naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle, waar het om 11.00 uur aan had moeten komen.



De autoriteiten zijn naar eigen zeggen ,,erg bezorgd'' omdat het toestel al uren weg is. Er is een crisiscentrum opgezet.



Het zou een communicatieprobleem kunnen zijn, maar dat komt uiterst zelden voor, aldus een functionaris van het vliegveld. Het vliegtuig is een Airbus A330.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 23 juni 2009 @ 23:32:

Omdat ons forumgenie Jaap ongekend hardnekkig en stronteigenwijs is herhaal ik dit berichtje nog maar even.

Goed opletten Jaap: er staat dus NIET dat de piloot ALLEEN MAAR op de snelheid hoeft te letten. Piloten worden gedrild om de vitale functies te checken. Daar hoort naast de snelheid onder andere ook de brandstofvoorraad bij, hoe vreemd je dat ook moge toeschijnen. Moeilijk te snappen, ik weet het, maar vliegen is dan ook best wel moeilijk. Maar ik heb niet de indruk dat jij daar over mee kan praten. Niet uit eigen ervaring althans. En ook niet met verstand van zaken. Al doe je aandoenlijk je best om ons anders te doen geloven En het wordt (uiteraard) weer persoonlijk als DS zijn gelijk niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Jaap, ben je piloot?
Alle reacties Link kopieren




Hou toch es op jullie!

Wat een haantjes.



Wie van jullie heeft, zoals Lindy zegt, als laatste een stuurknuppel van de Airbus in handen gehad?

Geen van beiden he?



Nokken dan!
Al een account? Log dan hier in.
Eensch met Yas.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 juni 2009 @ 09:50:





Hou toch es op jullie!

Wat een haantjes.



Wie van jullie heeft, zoals Lindy zegt, als laatste een stuurknuppel van de Airbus in handen gehad?

Geen van beiden he?





En/of Boeing he.



Parapenten telt niet, deltavliegen ook niet, en een vlieger in de wind laten hossen al helemáál niet.





Tjonge jonge, het testosteron vliegt je om de oren. En maar baas boven baas spelen met hun copy paste uit de Kijk-kennis.

Nokken dan!
Eensch met Lindy.
Alle reacties Link kopieren
Eensch met Compli
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Laat ons toch hanen, heeft toch niemand last van..



Alsof ons aller ZKH Mr. Pieter van Vollenhoven een type bevoegdheid heeft in een Boeing of Airbus. Ook de gemiddelde luchtvaartdeskundige die voor de camera wordt gesleept lult in het algemeen maar wat algemeenheden.

Verveel je je dan kan je ga dan lekker een eind geiten op het" ik ben mijn tampon vergeten, moet ik de dokter bellen"topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 24 juni 2009 @ 09:48:

[...]





En het wordt (uiteraard) weer persoonlijk als DS zijn gelijk niet krijgt.



Ik hoef niet te krijgen wat ik al heb



Maar ik doe hier een plechtige belofte: als jij het ooit nog een keer kan opbrengen om (al is het maar één keer) je ongelijk te bekennen dans ik de horlepiep op het Damrak. Spiernaakt, met een trechter op mijn kop
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Eens met DS.
Alle reacties Link kopieren
hmmm. Hoe groot is die trechter?
Alle reacties Link kopieren
Deze Airbus is, volgens de onderzoekers, niet in de lucht uit elkaar gevallen of geëxplodeerd, maar heeft intact het wateroppervlak geraakt. Ook lijkt het erop dat er geen voorbereiding is geweest voor een noodlanding op het water.

Een meervoudige storing, of meerdere storingen van uiteenlopende aard, worden vermoed. Het zoeken naar de 'zwarte doos/dozen' gaat door.
Ik vind dat Jaap er veel verstand van heeft enzo. Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:complicated schreef op 16 juli 2009 @ 00:29:

Ik vind dat Jaap er veel verstand van heeft enzo. Dus.Ik ook. Volgens mij heeft Jaap trouwens overal veel verstand van
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jaap lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven