Zelfmoordaanslag Duitse stad Anbach

25-07-2016 07:42 221 berichten
Van het Parool: Een 27-jarige Syrische asielzoeker heeft zichzelf zondag opgeblazen voor een restaurant in de Duitse stad Ansbach, in de deelstaat Beieren. Bij de aanslag kwam de dader om het leven. Twaalf mensen raakten gewond, van wie drie zwaargewond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 25 juli 2016 @ 07:45:

Mutti Merkel heeft zich wat op de hals gehaald.......



Sterkte voor de slachtoffers. + 100.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 25 juli 2016 @ 12:22:

[...]





Nou Duitsland is erg in zwang momenteel, dat lees je toch zelf?De vraagstelster durft niet naar de kerstmarkt in Dusseldorf in November. Ik vroeg me af of ze wel naar de kerstmarkt in Maastricht of Luik durft.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi mijn vraag aan diegenen die Merkel als de bron van alle kwaad zien er nog maar eens een keertje in:



Zou IS zonder Merkel minder aanslagen gepleegd hebben?
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 12:29:

Ik gooi mijn vraag aan diegenen die Merkel als de bron van alle kwaad zien er nog maar eens een keertje in:



Zou IS zonder Merkel minder aanslagen gepleegd hebben?

Volkomen bullshit natuurlijk. Das populistisch gelul.



Wat wel is dat er wat kritischer omgegaan mag worden met de opvang van vluchtelingen. Dat dit nauwelijks is gebeurt is wel de verantwoordelijkheid van de leiders. Men zag dit van mijlen ver aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 12:29:

Ik gooi mijn vraag aan diegenen die Merkel als de bron van alle kwaad zien er nog maar eens een keertje in:



Zou IS zonder Merkel minder aanslagen gepleegd hebben?Waar moet ik beginnen?...
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 25 juli 2016 @ 12:39:

[...]





Waar moet ik beginnen?...





Ik zie heus wel in dat er een vluchtelingenprobleem is en dat er door Europese leiders fouten gemaakt zijn.

Maar de aanslagen zijn NIET uitsluitend door vluchtelingen gepleegd. De daders woonden veelal al jaren in west-Europa. Nog voordat Merkel de landelijke politiek in ging.
En ondertussen zijn er weer doden gevallen bij 3 schietpartijen in Florida.



http://nos.nl/artikel/2119523-doden-bij ... orida.html



Op het parkeerterrein van een nachtclub in de Amerikaanse stad Fort Myers, aan de westkust van Florida, is een schietpartij geweest. Er zijn volgens de politie zeventien mensen neergeschoten, twee van hen zijn om het leven gekomen.



Aanleiding voor de schietpartij is niet bekend. In het verleden zijn er in de buurt eerder incidenten geweest tussen bendes, zeggen Amerikaanse media.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 12:45:

[...]





Ik zie heus wel in dat er een vluchtelingenprobleem is en dat er door Europese leiders fouten gemaakt zijn.

Maar de aanslagen zijn NIET uitsluitend door vluchtelingen gepleegd. De daders woonden veelal al jaren in west-Europa. Nog voordat Merkel de landelijke politiek in ging.





Iedereen heeft gelijk in deze.

Bijvoorbeeld 2 aanslagplegers van Parijs waren geboren en getogen in België maar waren afgereisd naar IS gebied vermoedelijk instructie en /of training en verstopt tussen de vluchtelingen / asielzoekers via de Balkanroute Europa weer binnen geslopen.



De puinhoop op de Balkanroute is voor een groot gedeelte veroorzaakt door Merkel
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 25 juli 2016 @ 11:39:

Ik vind het juist opvallend hoeveel zedenmisdrijven in Duitsland en Zweden zoveel mogelijk buiten de media worden gehouden.



Wie de dader ook is, sowieso komen zedenmisdrijven nauwelijks in het nieuws. Ik kan me een aantal jaar geleden herinneren dat er in het zwembad in mijn woonplaats ook een golf van aanrandingen was; verder dan het plaatselijke weekblad is het niet in de media gekomen.

Ik krijg zelfs de indruk dat wanneer het vluchtelingen/immigranten/kinderen van immigranten zijn welke de aanrandingen plegen het eerder, uitgebreider en (inter)nationaler in het nieuws komt.
De dader van Ansbach zou worden uitgezet,waarom zat hij dan niet ergens vast in een uitzetcentrum vraag ik mij dan af.



http://nos.nl/artikel/2119536-dader-ans ... arije.html



De Syriër die gisteren een zelfmoordaanslag pleegde in de Beierse plaats Ansbach, stond op het punt om te worden uitgewezen naar Bulgarije. Dat heeft de Duitse minister van Binnenlandse Zaken gezegd op een persconferentie. Bij de aanslag bij een muziekfestival raakten gisteravond twaalf mensen gewond. Alleen de dader kwam om.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 12:45:

[...]





Ik zie heus wel in dat er een vluchtelingenprobleem is en dat er door Europese leiders fouten gemaakt zijn.

Maar de aanslagen zijn NIET uitsluitend door vluchtelingen gepleegd. De daders woonden veelal al jaren in west-Europa. Nog voordat Merkel de landelijke politiek in ging.Je vroeg:Zou IS zonder Merkel minder aanslagen gepleegd hebben? daar gaf ik antwoord op.



Ik had het niet over de grote toestroom vluchtelingen, (waar terroristen wel in mee reizen) maar over AANSLAGEN tegen en in de westerse wereld.



Lees even één-van-de-velen-berichten van 'één van de problemen' (waar m.i. Merkel schuld aan heeft) De oudjaarsnacht 2016 bijvoorbeeld. Ik zie dit ook als een gerichte aanslag. Agenten werden uitgescholden en de naam Merkel werd door de relschoppers genoemd.





Een klein stukje uit het intern rapport politie Keulen: ....Een man werd geciteerd: “Ik ben Syriër, jullie moeten me vriendelijk behandelen. Mevrouw Merkel heeft me uitgenodigd”

......Mannen verscheurden voor de ogen van agenten hun verblijfspapieren. “Jullie kunnen me niets maken, morgen haal ik weer nieuwe.” .....
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:kaylah schreef op 25 juli 2016 @ 10:00:

[...]





Ik ben verre van thuis gebleven. Ik ben dit jaar ge-emigreerd naar een land buiten Europa.



Zo kan het ook.



Zijn wij ook mee bezig,binnenkort vliegt mijn man leterlijk naar de andere kant vd wereld voor een sollicitatie gesprek...

Ik vind het triest,maar ik zie het hier voor mijn kinderen niet meer ziiten,dus als het lukt zijn we weg hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 25 juli 2016 @ 10:16:

[...]





Nee hoor, ook buiten Amsterdam kon ik hierover lezen, op dezelfde media die over alle doorgedraaide vluchtelingen schrijvenIk woon ver van Amsterdam,en ben op de hoogte ( vreslijk van die lieve baby).
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 12:27:

[...]





De vraagstelster durft niet naar de kerstmarkt in Dusseldorf in November. Ik vroeg me af of ze wel naar de kerstmarkt in Maastricht of Luik durft.Wat jij je afvraagt kan ik niet raden, ik ben geen helderziende, hier op papier vroeg je "" Omdat het in Duitsland is? ""
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 25 juli 2016 @ 13:15:

[...]





Ik woon ver van Amsterdam,en ben op de hoogte ( vreslijk van die lieve baby).Landelijk helemaal bekend, triest genoeg van het kindje.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 25 juli 2016 @ 10:37:

[...]





Kan overal, ook in Amsterdam. Ik zou extra bewaking bij de Amsterdam-Gay-pride (Euro-Pride) niet gek vinden.Helemaal eensch, ik hou mijn hart vast voor dit evenement Missie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 25 juli 2016 @ 13:13:

[...]





Zijn wij ook mee bezig,binnenkort vliegt mijn man leterlijk naar de andere kant vd wereld voor een sollicitatie gesprek...

Ik vind het triest,maar ik zie het hier voor mijn kinderen niet meer ziiten,dus als het lukt zijn we weg hier.Ook in Australie en Canada hebben ze al last van moslimproblematiek en laffe politici die een toleranter vluchtelingenbeleid willen. Blijkbaar leren ze toch niet voldoende van de Europese toestand.
Shoot first, ask questions later!
quote:Dormouse schreef op 25 juli 2016 @ 13:08:

[...]





Wie de dader ook is, sowieso komen zedenmisdrijven nauwelijks in het nieuws. Ik kan me een aantal jaar geleden herinneren dat er in het zwembad in mijn woonplaats ook een golf van aanrandingen was; verder dan het plaatselijke weekblad is het niet in de media gekomen.

Zou het ermee te maken hebben, omdat men een domino effect wil voorkomen? Net als bij zelfmoorden bijvoorbeeld? Bij een studentenflat werden de zelfmoorden ook stil gehouden om een verdere golf te voorkomen.

Toch vond ik de gebeurtenis in Keulen van dermate omvang dat dat niet stilgehouden kan en mag worden. Daar is in eerste instantie veel aan gedaan om het in de doofpot te stoppen. De Duitse regering heeft een belang. Het is mij ook niet duidelijk of dat gebeuren vooraf was gepland of 'spontaan'. Indien vooraf gepland, zou je het kunnen zien als een terroristische aanval. Hoe dan ook nieuwswaardig. Aan de andere kant zou het symphatisanten op ideeën kunnen brengen.

Is dat zo, dat aanrandigingen van vluchtelingen/immigranten en kinderen van immigranten vaker het nieuws halen? De Utrechtse serieverkrachte haalde het nieuws. Wat zijn de cijfers? Ik heb wel het vermoeden (dus geen feit) dat aanranders van bekenden niet het nieuws halen dan de man uit de struikjes om het grofweg aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 12:29:

Ik gooi mijn vraag aan diegenen die Merkel als de bron van alle kwaad zien er nog maar eens een keertje in:



Zou IS zonder Merkel minder aanslagen gepleegd hebben?Misschien vind je hier een antwoord op je vraag: Een Amerikaanse journalist (het word Duits vertaalt) met veel vragen. Tip: ga eerst in een luie stoel zitten, kussentje in de rug, met een glaasje water en een pakje zakdoekjes bij de hand.



https://youtu.be/vnCmHww0oTQ Deutschlands Selbstmord? - kanad. Journalist erklärt Merkels grenzenlosen Einwanderungsaufruf
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 25 juli 2016 @ 13:27:

[...]



Ook in Australie en Canada hebben ze al last van moslimproblematiek en laffe politici die een toleranter vluchtelingenbeleid willen. Blijkbaar leren ze toch niet voldoende van de Europese toestand.





Ik weet het,het is vreselijk.

Maar het voordeel van een autonoom land is dat de grens weer rap op slot kan als het toch niet zo plezierig blijkt te zijn.

Ik hoop dat het daar gewoon niet zo ver komt als hier,maar we nemen de sprong en hopen op het beste...
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 25 juli 2016 @ 13:35:

[...]





Misschien vind je hier een antwoord op je vraag: Een Amerikaanse journalist (het word Duits vertaalt) met veel vragen. Tip: ga eerst in een luie stoel zitten, kussentje in de rug, met een glaasje water en een pakje zakdoekjes bij de hand.



https://youtu.be/vnCmHww0oTQ Deutschlands Selbstmord? - kanad. Journalist erklärt Merkels grenzenlosen Einwanderungsaufruf



Kan het helaas niet afluisteren, geluid op pc doet het niet.

Ik ga zoeken naar de schriftelijke tekst.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 25 juli 2016 @ 13:13:

[...]





Zijn wij ook mee bezig,binnenkort vliegt mijn man leterlijk naar de andere kant vd wereld voor een sollicitatie gesprek...

Ik vind het triest,maar ik zie het hier voor mijn kinderen niet meer ziiten,dus als het lukt zijn we weg hier.Heel verstqndig, zou ik ook doen als ik de kans kreeg. West Europa is doomed.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 25 juli 2016 @ 13:35:

[...]





Ik weet het,het is vreselijk.

Maar het voordeel van een autonoom land is dat de grens weer rap op slot kan als het toch niet zo plezierig blijkt te zijn.

Ik hoop dat het daar gewoon niet zo ver komt als hier,maar we nemen de sprong en hopen op het beste...Zal in elk geval beter zijn dan in West Europa. Hier barst de hel nog wel 'ns echt los in de komende jaren.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 25 juli 2016 @ 13:32:

[...]



Zou het ermee te maken hebben, omdat men een domino effect wil voorkomen? Net als bij zelfmoorden bijvoorbeeld? Bij een studentenflat werden de zelfmoorden ook stil gehouden om een verdere golf te voorkomen.

Toch vond ik de gebeurtenis in Keulen van dermate omvang dat dat niet stilgehouden kan en mag worden. Daar is in eerste instantie veel aan gedaan om het in de doofpot te stoppen. De Duitse regering heeft een belang. Het is mij ook niet duidelijk of dat gebeuren vooraf was gepland of 'spontaan'. Indien vooraf gepland, zou je het kunnen zien als een terroristische aanval. Hoe dan ook nieuwswaardig. Aan de andere kant zou het symphatisanten op ideeën kunnen brengen.

Is dat zo, dat aanrandigingen van vluchtelingen/immigranten en kinderen van immigranten vaker het nieuws halen? De Utrechtse serieverkrachte haalde het nieuws. Wat zijn de cijfers? Ik heb wel het vermoeden (dus geen feit) dat aanranders van bekenden niet het nieuws halen dan de man uit de struikjes om het grofweg aan te geven.



Het zou zeker ter voorkoming van het domino-effect kunnen zijn. En of het zeker zo is dat het wanneer het allochtonen zijn, het echt vaker in het nieuws komt weet ik niet zeker, zou misschien intressant zijn om eens na te kijken. Maar weet wel dat het met enige regel zat voorkomt in oa. zwembaden, dat er eens in de zoveel tijd een stel zijn handen niet thuis kam houden, maar toch lees je het weinig. Gebeurt het door vluchtelingen in Zweden en plots haalt het onze nationale kranten.

Natuurlijk zijn er daar meerdere redenen voor, net zoals de Utrechtste serie-verkrachter in tegen stelling tot vele anderen verkrachters wel in het nieuws kwam, maar het viel mij wel op.

Ik vind het goed dat het gemeld wordt, maar kan mij er ook in vinden wanneer dat om wille van bijvoorbeeld dat domino-effect niet gebeurt. Wat ik wel erg jammer vind in de huidige berichtvoering is dat het net lijkt of alleen vluchtelingen/migranten etc. meisjes/vrouwen aanranden in zwembaden en of het een nieuw probleem is; dat klopt namelijk niet. Al heeft dat ook te maken met de manier waarop er bericht wordt etc.



Keulen vind ik ook lastig. Enerzijds vind ik ook dat het eerder naar buiten had moeten komen, aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat de politie het eerst nader wilde onderzoeken en meer informatie wilde hebben voor zij het naar buiten brachten om speculaties en een hetze te voorkomen.



Nieuws is wat dat betreft altijd lastig, helemaal nu in een tijd waarin alles zo snel gedeeld wordt/kan worden via Social Media. Parijs is ook nog niet zo lang geleden, en we kregen alles live te zien, wat achteraf in sommige opzichten ook een verkeerde keuze bleef. Niet heeft men van geleerd bij de berichtvoering van de (helaas) daar op volgende aanslagen.

Ik ga ervan uit dat wanneer er zich, en ik hoop uiteraard van niet, weer een situatie voor doet als in Keulen er qua berichtvoering andere keuzes worden gemaakt. Of dat dan wel de juiste zijn moet dan weer blijken, en welke vor, het gaat hebben zullen we dan zien. Maar hoe tragisch de incidenten in bijvoorbeeld Zweden ook, ze hebben niet een dergelijke omvang als Keulen, dus hoewel het hetzelfde delict is vind ik het moeilijk om deze te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 13:42:

[...]





Kan het helaas niet afluisteren, geluid op pc doet het niet.

Ik ga zoeken naar de schriftelijke tekst.Klik op ondertiteling Het word dan ook in Duits vertaalt
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven