Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De grote wappendraad, deel 2

04-10-2023 20:37 440 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een deel van de OP van het eerste deel gekopieerd:

Laten we verdergaan met een draad over wappies
Gewoon een luchtige draad om even stoom af te blazen als je weer een complot theorie of iets anders tegen komt van "wakker Nederland"

Met dank aan hollebollegijs.

Deel 1: coronavirus-covid-19/de-grote-wappen-dr ... p=34969427#
solomio wijzigde dit bericht op 04-10-2023 20:39
18.35% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd, Principessa.
:rose:
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Solomio schreef:
12-10-2023 08:48
Inmiddels weet ik ook dat wat er ontstond voordat er gevaccineerd werd ook geen longcovid is, want dat bestaat niet, maar schade door het inademen van schimmels toen we mondkapjes moesten dragen.

Wat je zegt, gebrek aan respect.


Chirurgen, tandartsen en andere beroepsgroepen die zo'n ding dagelijks dragen vallen natuurlijk ook al decennialang ten prooi aan die schimmels. :roll:
Solomio schreef:
14-10-2023 21:29
Zijn dat niet vooral uitspraken uit de eerste tijd dat er gevaccineerd werd?
Ik lees die nu niet zo vaak meer.
Nu lees ik meer dat mensen em niet nemen omdat corona nu gewoon een griepje is geworden. Of dat mensen zieker waren van de vaccinatie dan van de infectie.


Schoonmoeder gaat 'm ook niet meer halen. Geen wappie overigens. Maar de eerste vaccinaties haalde ze om de pandemie mee te bestrijden. Dat is nu niet meer nodig. En zelf is ze er bestand tegen. Denkt ze... Waarbij ze vergeet dat haar eigen dochter aan post-covid lijdt.
Principessa, gecondoleerd nog. :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
14-10-2023 23:45
Schoonmoeder gaat 'm ook niet meer halen. Geen wappie overigens. Maar de eerste vaccinaties haalde ze om de pandemie mee te bestrijden. Dat is nu niet meer nodig. En zelf is ze er bestand tegen. Denkt ze... Waarbij ze vergeet dat haar eigen dochter aan post-covid lijdt.
Dat lijkt een nieuwe wappie-redenering.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
14-10-2023 21:29
Zijn dat niet vooral uitspraken uit de eerste tijd dat er gevaccineerd werd?
Ik lees die nu niet zo vaak meer.
Nu lees ik meer dat mensen em niet nemen omdat corona nu gewoon een griepje is geworden. Of dat mensen zieker waren van de vaccinatie dan van de infectie.
O.a. ja. Maar ik hoor sommigen nog steeds zo praten...alsof ze zijn blijven hangen in de tijd. Vooral dat het vaccin in elkaar grknutseld zou zijn. Daar reageer ik dan altijd op want ik vind er wat van.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Principessa schreef:
14-10-2023 22:31
Vandaag weer zo stom geweest om in discussie te gaan met een wappie. Ik dacht gewoon een leuk kletspraatje te beginnen met een caissière, omdat ze snipverkouden was (en ik ook). Het was geen corona, zei ze, en gelijk erachteraan dat ze toch geen nieuwe vaccinatie ging halen. Had ik nou maar niet gevraagd waarom niet... Ze had gelijk een hele verhandeling, ze vond het bijvoorbeeld verdacht dat er destijds zo snel een vaccin ontwikkeld kon worden. Ik nog geduldig uitleggen dat dat kon, omdat het vaccin gebaseerd was op een bestaand vaccin. Nou, of ik tegen een muur praatte. Toen ik zei dat mijn moeder een paar maanden geleden overleden is aan corona, hield ze eindelijk haar klep. En ik liep jankend naar huis. Je moet er gewoon boven staan, dat weet ik wel, maar die wappies zijn zo gevoelloos, zo respectloos ook.
Bah,wat naar van die caissière! Gecondoleerd met het verlies van je moeder! :redrose:
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
14-10-2023 23:45
Schoonmoeder gaat 'm ook niet meer halen. Geen wappie overigens. Maar de eerste vaccinaties haalde ze om de pandemie mee te bestrijden. Dat is nu niet meer nodig. En zelf is ze er bestand tegen. Denkt ze... Waarbij ze vergeet dat haar eigen dochter aan post-covid lijdt.
Het zou verstandiger zijn om het vaccin wel te nemen.
Je pense donc je suis
Dank jullie wel :heart: .

Over dat argument om niet te vaccineren omdat je er bestand tegen zou zijn na eerdere besmettingen; wat een dom gelul weer. Ik hoor het ook steeds om me heen. De griepprik wordt ook jaarlijks herhaald omdat virussen nu eenmaal muteren. Dus waarom de coronavaccinatie niet? Werkelijk waar...
Alle reacties Link kopieren Quote
Principessa schreef:
15-10-2023 12:34
Dank jullie wel :heart: .

Over dat argument om niet te vaccineren omdat je er bestand tegen zou zijn na eerdere besmettingen; wat een dom gelul weer. Ik hoor het ook steeds om me heen. De griepprik wordt ook jaarlijks herhaald omdat virussen nu eenmaal muteren. Dus waarom de coronavaccinatie niet? Werkelijk waar...
Die mensen halen wrsch ook geen griepprik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Principessa schreef:
15-10-2023 12:34
Dank jullie wel :heart: .

Over dat argument om niet te vaccineren omdat je er bestand tegen zou zijn na eerdere besmettingen; wat een dom gelul weer. Ik hoor het ook steeds om me heen. De griepprik wordt ook jaarlijks herhaald omdat virussen nu eenmaal muteren. Dus waarom de coronavaccinatie niet? Werkelijk waar...

Vasco-onderzoek heeft aangetoond dat men het beste beschermd is als men beide heeft gehad: dus doormaken én vaccinatie.
MadameBijoux schreef:
15-10-2023 12:21
Het zou verstandiger zijn om het vaccin wel te nemen.

Zeker! Maar daar vindt ze zich te eigenwijs voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
nimue wijzigde dit bericht op 15-10-2023 16:04
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
15-10-2023 13:21
Vasco-onderzoek heeft aangetoond dat men het beste beschermd is als men beide heeft gehad: dus doormaken én vaccinatie.
Oooooo, ik ben verdoemd....
Net 5e prik gehaald, maar nog nooit besmet geweest.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelende, waterige loopneus. Even de Prévalin gepakt. Dat spul knalde door tot aan mijn oren, geloof ik. Wow...

Maar een beetje een ranzige bijgeur. Houdbaar tot juli 2019?
Weggegooid, ik moet ergens nog een versere vernevelaar hebben. Morgen nieuwe halen.

Mijn loopneus is in elk geval wel over.
:)
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Solomio schreef:
15-10-2023 14:31
Oooooo, ik ben verdoemd....
Net 5e prik gehaald, maar nog nooit besmet geweest.

Tja, dan is het je eigen schuld hè, als je het halsstarrig niet op wilt lopen. :biggrin:

Ik heb het ook nog niet doorgemaakt. Partner ook niet. 5e prik moet nog. Of 4e? Ben de tel kwijt. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Principessa schreef:
15-10-2023 12:34
Dank jullie wel :heart: .

Over dat argument om niet te vaccineren omdat je er bestand tegen zou zijn na eerdere besmettingen; wat een dom gelul weer. Ik hoor het ook steeds om me heen. De griepprik wordt ook jaarlijks herhaald omdat virussen nu eenmaal muteren. Dus waarom de coronavaccinatie niet? Werkelijk waar...
Graag gedaan!

Dat vind ik ook en vooral het feit dat ze dingen erbij halen die niet onderbouwd zijn en als je dan naar een bron vraagt dan krijg je daar geen antwoord en dan moet ik toch ervan uitgaan dat het verzonnen is. Zo creatief ben ik namelijk niet.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
15-10-2023 13:26
Zeker! Maar daar vindt ze zich te eigenwijs voor.
Ah,op die manier!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
15-10-2023 16:20
Tja, dan is het je eigen schuld hè, als je het halsstarrig niet op wilt lopen. :biggrin:

Ik heb het ook nog niet doorgemaakt. Partner ook niet. 5e prik moet nog. Of 4e? Ben de tel kwijt. :facepalm:
Ik heb vorig jaar november de vierde prik gehad. Eind maart wilde ik de vijfde halen toen toen ik Corona opliep. Ik had een beetje koorts en verkoudheidsklachten. Nu net terug van vakantie en ga van de week op mijn werk informeren voor de griep-en Coronaprik of ze beiden daar
weer,zoals vorig jaar,verstreken.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
15-10-2023 16:20
Tja, dan is het je eigen schuld hè, als je het halsstarrig niet op wilt lopen. :biggrin:

Ik heb het ook nog niet doorgemaakt. Partner ook niet. 5e prik moet nog. Of 4e? Ben de tel kwijt. :facepalm:
Ik ben ook niet zeker van het aantal, maar ik denk dat ik met 5 wel ongeveer goed zit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
14-10-2023 20:57
4 uitspraken:

1) Proefkonijn...holy shit! Zo iemand lult gewoon uit zijn nek.

2) Vertrouwen op je eigen immuunsysteem...uiteraard moet een ieder voor zich weten of hij/zij een prik wil of niet. Maar de uitspraak ´laat gezonde mensen met rust!´ vind ik gewoon gelul omdat ik zelf gezond ben en toch de prik neem en geen andere mensen nodig heb om mij
te vertellen dat ik geen prik nodig heb want dat maak ik zelf wel uit.

3) Weer een hoop bullshit-uitspraken...propaganda? Juist die dingen die t.o.v. het vaccin worden verzonnen om het niet te nemen dat is PAS propaganda.

4) What the fuck? Dat klinkt wel erg zweverig. Je moet juist dankbaar zijn omdat er een vaccin is. Juist dan ben je dankbaar. En dankbaar zijn voor je gezondheid en de vaccinatie nemen gaat PRIMA samen.
Ik vind 2 ook gewoon kwetsend naar mensen zoals ik. Want het insinueert dat het aan jezelf ligt als je toch erg ziek word er van.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
lollypopje schreef:
15-10-2023 17:03
Ik vind 2 ook gewoon kwetsend naar mensen zoals ik. Want het insinueert dat het aan jezelf ligt als je toch erg ziek word er van.
Wat ik erg vervelend vind als mensen proberen me ervan te weerhouden om een prik te nemen. Mijn zus,die absoluut geen prik in naar lijf wil en
haar eigen ideen erover heeft,zei een keer dat ik jong en gezond ben en het nou toch ¨ECHT NIET´ nodig heb. Maar ik vind dat ik het zelf moet weten net als dat iemand anders het ook zelf moet weten als hij/zij geen prik wil.
Je pense donc je suis
Het is misschien generaliserend en niet netjes, maar volgens mij zijn er twee "dominante" groepen wappies. De eerste groep is laagopgeleid, geeft de regering overal de schuld van, haalt hun informatie voornamelijk van facebook, stemmen bij voorkeur op Wilders/Baudet (of een ander nieuw rechts snoepje van de week), en geloven in allerlei vreemde complottheorieën.
De andere groep is hoger opgeleid, was voor Covid al anti-vaccineren, want het lichaam heeft een immuunsysteem en dat kan versterkt worden met voedingssupplementen en gezond eten. Met behulp van chiazaadjes en avocado's dus. Zij denken het beter te weten dan de wetenschap ("kritisch" noemen ze dat) en zijn daar trots op, wat ze op vrij pedante wijze kunnen laten merken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag mijn 5e gifspuit gehaald.
En maar wachten op die enorme lijst aan bijwerkingen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wacht er al sinds de eerste gifspuit op.
Geen enkele bijwerking.

Vier Pfizer, één Moderna.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven