Apple TV versus XS4ALL alles-in-1

29-01-2016 16:22 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om digitale TV voel ik me ontzettend oud en wijverig want ik snap er niet veel van. Dus hopelijk hebben jullie wat geduld voor mijn onnozele vragen.



Situatie nu:

- Ik heb een HD-ready TV en kijk graag films en series.

- Ik heb analoge TV via Ziggo voor ¤56 per 3 maanden.

- Ik heb Netflix, dat ik kijk door mijn laptop met een kabel aan mijn TV te hangen. Gedoe!

- Ik kijk ook wel eens NPO 1, 2 en 3 en BBC en een paar andere netten.

- Ik heb alleen internet via XS4ALL voor ¤40,99 per maand.

- Ik heb aardig wat leuke films op DVD's maar mijn DVD-speler hapert.



Aanleiding om nu eindelijk eens te kijken naar veranderen:

- Ik wil scherper beeld (analoge TV is vaak korrelig).

- XS4ALL gaat binnenkort hun internet via glasvezel aanbieden, daarvoor komt dan een mannetje het modem aansluiten. Wellicht een handig moment om ook andere dingen te wijzigen.

- XS4ALL biedt tijdelijke kortingen op alles-in-1 pakketten en ook de prijs zonder korting vind ik denk ik wel okay. (¤63,50/mnd (zonder korting) voor telefonie, interactieve TV, internet 50Mbit/s up/down, en gratis Spotify premium en 'Internet Onderweg').



Wat ik wil:

- Ik hoop iets te vinden waarmee ik Netflix op de TV zelf kan kijken zonder mijn (Mac) laptop met een kabel te hoeven verbinden.

- Ik wil overstappen op digitale TV waarmee ik ook NPO 1, 2 en 3 en BBC enzo kan kijken.

- Ik heb en hoef geen vaste telefoon, maar volgens mij bestaan er geen pakketten zonder dat erin.

- Ik heb geen zin om naar andere providers dan XS4ALL te kijken want over hun internet ben ik tevreden en ik heb ook een website draaien op hun domein die ik niet wil verhuizen.



Mijn (onnozele) vragen:

- Wat is Apple TV nou eigenlijk? Op de Apple site word ik er ook niet wijzer over. Is het hetzelfde als interactieve TV van XS4ALL of iets heel anders? Kan je er NPO1 etc. mee kijken? Hoeveel kost het eigenlijk? (Die Apple site is echt super-onduidelijk over wat het nou wel en niet *is* en wat je zelf los erbij moet regelen.)

- Zit bij Apple TV al Netflix en HBO enzo erbij in of blijft dat een losstaand abonnement?

- Als ik XS4ALL interactieve TV neem, helpt dat dan om Netflix direct op mijn TV te kunnen kijken, zonder mijn laptop eraan te hoeven koppelen met kabel?

- Als je interactieve TV neemt, krijg je toch een apparaat om programma's mee op te nemen? Kan je daarmee ook DVD's afspelen?



Alvast veel dank voor jullie hulp aan deze ouwe oma!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 29 januari 2016 @ 16:47:

[...]





Nee op dit moment heb ik alleen internet via XS4ALL, geen TV of telefonie.

En die ¤56 van Ziggo zijn de kosten per drie maanden, dus ongeveer ¤18,70 per maand.

Op dit moment betaal ik dus ¤59,70 per maand voor internet + TV.



Stel ik kies voor XS4ALL alles-in-1 (en dat tweede pakket van 50Mbit/sec), dan is dat ¤63,50 per maand, dus wel iets duurder maar dan ook incl. Spotify.



Alleen snapte ik dus helemaal niks van Apple TV en wat dat dan wel/niet is (het is nog steeds best moeilijk te begrijpen, ik ben iemand die het eigenlijk moet zien... maar de filmpjes op Apple.com werken niet.)





[...]





Ja het maakt veel dingen duidelijker, dank je wel!apple tv: https://www.youtube.com/watch?v=i_GUuJyyyRQ

neem aan dat je wel engels kunt verstaan? ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 29 januari 2016 @ 16:49:

[...]





Nou, je maakt het niet duidelijker, integendeel!



Ik heb geen smart-tv, maar wel XS4All en ik kan (pas sinds een paar weken hoor, is echt nieuwe functionaliteit) via een tv-kanaal netflix kijken en youtube e.d.



Echt, XS4All is zoveel beter dan Ziggo.......dit is dan inderdaad nieuw, en als ik eerlijk ;) ben kan ik het me niet goed voorstellen. een streamingdienst aanbieden via een tv-kanaal. maar als jij het zegt .. :P
Alle reacties Link kopieren




ingewikkeld allemaal, ik snap de helft...



Dus eigenlijk is een Apple TV of een Chromecast niks meer dan een vervanging van de kabel die ik nu tussen mijn laptop enTV hang?



Ik heb een HD Ready TV, geen smart TV ofzo. (En ga die voorlopig niet vervangen.) Komen de kanalen die in HD verkrijgbaar zijn dan ook echt HD op mijn scherm?
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 29 januari 2016 @ 17:03:





ingewikkeld allemaal, ik snap de helft...



Dus eigenlijk is een Apple TV of een Chromecast niks meer dan een vervanging van de kabel die ik nu tussen mijn laptop enTV hang?



Ik heb een HD Ready TV, geen smart TV ofzo. (En ga die voorlopig niet vervangen.) Komen de kanalen die in HD verkrijgbaar zijn dan ook echt HD op mijn scherm?

Nee, met een hd ready tv kan je geen hd tv-signalen ontvangen. Serie's of films die op tv (via de kabel of via netflix) in hd worden gestuurd, kan je niet in die kwaliteit zien. Hij kan wel hd afspelen, dus bv een dvd of blu-ray in die kwaliteit.

Correct me if I'm wrong hoor, maar zo lees ik het
Alle reacties Link kopieren
Een beetje smart tv heeft toch gewoon de Netflix app?

Daar heb je toch geen Apple tv voor nodig?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 29 januari 2016 @ 17:03:





ingewikkeld allemaal, ik snap de helft...



Dus eigenlijk is een Apple TV of een Chromecast niks meer dan een vervanging van de kabel die ik nu tussen mijn laptop enTV hang?



Ik heb een HD Ready TV, geen smart TV ofzo. (En ga die voorlopig niet vervangen.) Komen de kanalen die in HD verkrijgbaar zijn dan ook echt HD op mijn scherm?Precies!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 29 januari 2016 @ 17:14:

Een beetje smart tv heeft toch gewoon de Netflix app?

Daar heb je toch geen Apple tv voor nodig?Maar als je geen smart tv hebt, zosls TO (en ik), is het verrekte handig!
quote:Summerdance schreef op 29 januari 2016 @ 17:14:

Een beetje smart tv heeft toch gewoon de Netflix app?

Daar heb je toch geen Apple tv voor nodig?Klopt, maar TO heeft geen smart tv en ik zelf vind de app van onze smart tv (lg) heel onoverzichtelijk en onhandig. Heb me eraan dood zitten ergeren. Waarschijnlijk ook omdat ik daarvoor al netflix keek via apple tv en dus gewend ben aan die interface. Maar ik kon er niet aan wennen via de app. Nu weer heerlijk de apple tv terug
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 29 januari 2016 @ 17:03:





ingewikkeld allemaal, ik snap de helft...



Dus eigenlijk is een Apple TV of een Chromecast niks meer dan een vervanging van de kabel die ik nu tussen mijn laptop enTV hang?



Ik heb een HD Ready TV, geen smart TV ofzo. (En ga die voorlopig niet vervangen.) Komen de kanalen die in HD verkrijgbaar zijn dan ook echt HD op mijn scherm?

geen vervanging, eerder een uitbreiding.



en met hd-ready kun je wel hd-content bekijken, maar dan zal alles geschaald worden op 720p. de resolutie van hd-ready.
Je hebt geen Apple tv nodig voor netflix want xs4all heeft zelf de netflix app toegevoegd aan het menu en het werkt heel makkelijk met je afstandsbediening.

Ik heb overigens glasvezel en betaal 47.50 voor tv en internet. Dus het kan wel zonder vaste telefoon. En ik heb ook nog de eerste 6 maanden gratis tv gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook overstappen naar KPN?? Dan betaal je vanaf 35 euro (dacht ik) voor een alles in één met interactieve tv (heel scherp beeld) zij bieden tegenwoordig Netflix aan via hun menu. Echt super handig, ik heb het zelf ook en ben erg tevreden!
Alle reacties Link kopieren
quote:skyler90 schreef op 29 januari 2016 @ 17:33:

Je hebt geen Apple tv nodig voor netflix want xs4all heeft zelf de netflix app toegevoegd aan het menu en het werkt heel makkelijk met je afstandsbediening.

Ik heb overigens glasvezel en betaal 47.50 voor tv en internet. Dus het kan wel zonder vaste telefoon. En ik heb ook nog de eerste 6 maanden gratis tv gekregen.Goed om te weten allemaal! Oh dus toch een pakket zonder telefonie. Oh ja ik zie het nu, nog steeds met eerste 6 maanden gratis. Ik ga eens kijken hoe lang het duurt om Ziggo op te zeggen...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_a schreef op 29 januari 2016 @ 17:36:

Je kan ook overstappen naar KPN?? Dan betaal je vanaf 35 euro (dacht ik) voor een alles in één met interactieve tv (heel scherp beeld) zij bieden tegenwoordig Netflix aan via hun menu. Echt super handig, ik heb het zelf ook en ben erg tevreden!



Ik wil niet overstappen naar een andere provider want ik heb een website draaien op XS4ALL domein en heb geen zin om dat te verhuizen ofzo. En ben tevreden over XS4ALL en hoor juist allerlei dramaverhalen over Ziggo (en heb zelf ook heel slechte ervaring met internet via hun voorloper UPC en vooral met hun - niet bestaande - service).



Die ¤35 van KPN is slechts een aanbieding, daarna ¤45 voor sloom internet of ¤60.



Mijn voornaamste punt was het begrijpen van verschillen tussen interactieve TV en Apple TV.



Iedereen bedankt voor de uitleg!

Ik denk dat ik Ziggo analoge TV opzeg, interactieve TV van XS4ALL erbij neem (of omzet naar een Alles-in-1 pakket als dat veel sneller internet oplevert). En dan eens proberen of Netflix lukt zonder nog weer extra kastjes als Apple TV / Chromecast.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Als je belt met XS4all regelen zij zels het opzeggen van ziggo, mern ik me te herinneren. Bel ze gewoon, altijd prima service daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven