Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Dat heb ik ook hoor, Dreamer Zeker hier ook, want ik zat net bij een ander topic te rekenen hoeveel nicks ik gehad heb. Ik vind het wel even welletjes geweest, dus ik wil herkenbaar/loepbaar kunnen zijn zonder bang te zijn dat mijn moeder/nichtje/zusje/wiedanook het vivaforum (of een andere plek op het internet) vindt en denkt: oei, schattigmeisje, wat schrijf je nou!



Marana, van mij ga je ook een pb krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op zich voor alles op internet een goede stelregel, Schattigmeisje "Kan/mag mijn moeder of eventueel toekomstige werkgever dit weten" Dat laatste, daar zit ik wel een beetje mee bij mijn blog, want als ze zien dat ik een chronische pijnpatiënt ben, is dat natuurlijk een drempel. Aan de andere kant weet ik niet of ik die superbaan, die ik zo graag zou willen, nog aan zou kunnen met mijn ziekte, dus ach.. dan maar zo. Hopen dat ze vinden dat ik zó leuk schrijf, dat ze m'n beperking(en) voor lief nemen
Later is nu
En nu heb ik opeens weer een blog die het heel matig doet qua pageviews. Nou ja, in ieder geval heb ik het blogritme weer te pakken! Doen jullie nog aan een zomerstop? Ik wil nu juist doorgaan, anders raak ik die paar lezers weer kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen zomerstop maar een writersblock ben ik bang.
Later is nu
Ik ben ook benieuwd Skaep en schattig meisje. Kunnen jullie mij ook een pb sturen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen zomerstop, maar wel problemen met het schrijven van 'verhaaltjes' om mijn recepten heen. Ik zit niet zo lekker in mijn vel of ik wil het niet delen. En om dan een beetje mooi weer te gaan zitten spelen...
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
@fientje je hebt een pb

Ik heb ook geen zomerstop, maar blog wel al een tijdje wat rustiger. Niet meer elke dag, een paar keer in de week is ook goed. Het kost me tot nu toe niet heel veel lezers, lijkt het
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat boekenblogs, vooral voor young adult boeken, erg populair zijn. Misschien ga ik daar nog eens wat mee doen. Ik ben al lid van de site hebban en daar heb ik een paar blogs geschreven. Van boeken, die je kunt winnen, moet je ook altijd een recensie schrijven. Dat vind ik nog lastig, maar wel een uitdaging :-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
https://allmybalderdash.w ... 6/07/16/we-zijn-er-bijna/ dit is mijn laatste Ik schrijf niet echt over spannend onderwerpen hoor. Maar ben meer bang dat mensen er "in real life" over beginnen ofzo en op de een of andere manier heb ik dat liever niet (komt deels voort uit onzekerheid en het niet om kunnen gaan met zowel negatieve als positieve feedback) maar van jullie hoor ik graag wat je er van vind!
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft leuk, Balderdash. Ik ben alleen zo'n miep die erg let op hoofdletters aan het begin van een zin (dus ook na een ? en een ! ) en een 't' op het eind bij 'dat betekent', qua spelling. (wat mijn vingers trouwens ook altijd fout typen en de spellingscontrole er vervolgens niet uithaalt. Helaas zie ik het zelf ook soms pas na een week)



Verder vond ik dit stukje vermakelijk om te lezen
Later is nu
Zo vandaag weer verder met het schrijven van mijn weggever. Ik hoop dat er ook veel aanmeldingen komen voor mijn nieuwsbrief.

Iemand hier had het over waarom een nieuwsbrief? Voor een blog kan het handig zijn als iemand jou al bijna was vergeten, om toch opnieuw je blog te gaan lezen. Zo heb ik laatst een video gekeken bij en blog. Ik was die hele blog vergeten, maar door haar nieuwsbrief dacht ik laat ik eens weer gaan kijken.

Ik verwacht dat mijn blog over 2 weken online gaat.

Maar eerst gaan mijn teksten nog door naar een freelancer tekstschrijver die ik hiervoor heb ingehuurd.

Ik heb al eerder een blog gehad en dat pakte ik ook direct groot aan.

Daarmee ben ik wel een klein beetje commercieel.
Alle reacties Link kopieren
Zo, je pakt het behoorlijk aan, Fientje!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zat al een beetje met wat druk, omdat ik de hele week niets gepost heb en geen inspiratie heb, bleek dat ik vorige week al een blogje geschreven had. Dat scheelt weer. Heb nu ook wel weer wat gedaan, maar kan ik dat nog weer doorlezen en veranderen, mocht dat nodig zijn. Toch wel handig, wat op voorraad
Later is nu
@Balderdash ik vind jouw rubriek 'gedachtenkronkels zo leuk!



@schattigmeisje je hebt een pb terug.
quote:Dreamer schreef op 22 juli 2016 @ 13:41:

Ik zat al een beetje met wat druk, omdat ik de hele week niets gepost heb en geen inspiratie heb, bleek dat ik vorige week al een blogje geschreven had. Dat scheelt weer. Heb nu ook wel weer wat gedaan, maar kan ik dat nog weer doorlezen en veranderen, mocht dat nodig zijn. Toch wel handig, wat op voorraad





Ja ,dat lijkt mij ook handig. Van miss lipgloss(volgens mij toch wel een van de bekendste bloggers) heb ik geleerd om een maand voor te schrijven.

Tenminste ik snap dat niet iedereen dat doet. Het moet wel leuk blijven. Maar ik denk dat ik wel wil gaan proberen. Mijn man is leraar, dus die ik de hele zomervakantie vrij. En ik ben nu dus vooruit aan het werken.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik ook over mijn leven schrijf, is een maand vooruit schrijven niet altijd te doen. Het gaat mij om het hier en nu. Maar wat ik vandaag plaatste, is vrij tijdloos, als het er deze maand maar staat. Kwam dus goed uit



Zo kan ik wel meer stukjes schrijven, die ik ooit plaats. Ik heb daarvoor ook al wat opzetjes, trouwens, maar die gaan niet verder dan dat.. opzetjes.
Later is nu
Nee dat snap ik. Het wordt dan toch iets lastiger om vooruit te schrijven.



Misschien wel algemene tips als je die geeft.



8 tips om je beter te voelen etc...



Maar ik weet niet of je dat doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 22 juli 2016 @ 15:38:

Nee dat snap ik. Het wordt dan toch iets lastiger om vooruit te schrijven.



Misschien wel algemene tips als je die geeft.



8 tips om je beter te voelen etc...



Maar ik weet niet of je dat doet.



Ik heb die stukjes ook altijd wel liggen.

- Vragen die ik als vegan niet meer wil horen

- Tips om een minder irritante vegan te zijn

- lekkere tofu/havermout/banaan recepten



Dat soort stukjes. En als ik een artikel vind wat wel op mijn blog past wil ik daar ook wel eens een post van maken. Meestal dan geen dom copy-paste-gedoe, maar dan in ieder geval wel een kleine introductie erbij. Met 10 minuten ben je dan welk klaar. En in sommige periodes heb ik gewoon heel veel recepten die ik probeer en die verspreid ik dan een beetje. Anders is het gewoon niet te doen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Fientje en Cybermeisje: ik wil jullie stukjes graag lezen!
Handig cybermeisje!
Ik moet ook wat van die artikeltjes maken eigenlijk
Ik schrijf eigenlijk hooguit boekrecensies wat vooruit. Op moment heb ik nog wat recensieboeken liggen die echt over een tijd pas uitkomen, dus dat vooruit plannen is dan wel een uitkomst. Anders duurt het zo lang voordat mensen die mijn blog lezen zo'n boek kunnen lezen! Maar net als dreamer schrijf ik heel veel over waar ik op dat moment tegenaan loop. En een maand vooruit schrijven is heel leuk als je veel make-up reviewt en al weet wat de trends van volgende maand gaan worden, maar voor een persoonlijke(re) blog is dat wel erg veel



Een boekenblog is trouwens erg leuk, dreamer! Ik heb het wel vooral in mijn 'gewone' blog samengevoegd, maar ik denk er ook wel eens over om daar weer een aparte blog voor te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 22 juli 2016 @ 15:38:

Nee dat snap ik. Het wordt dan toch iets lastiger om vooruit te schrijven.



Misschien wel algemene tips als je die geeft.



8 tips om je beter te voelen etc...



Maar ik weet niet of je dat doet.Ik bedacht vandaag wel een lijstje, maar ik ben het onderwerp vergeten
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik gewoon de boeken die ik voor hebban moet beschrijven ook op het blog plaats. Heb ik zelfs wel eens gedaan, geloof ik. En als het heel goed bevalt, kan ik er een maandelijks iets van maken, gelinkt aan de leesclub, waar ik bij zit. En dan is het nog de vraag op welke van de 2 blogs ik het zet. Ik ga niet nog een blog aanmaken. 2 en 1 onzichtbare vind ik wel genoeg
Later is nu
Ik denk dat ze op je blog sowieso al sneller gelezen worden. Ik hoorde vanmiddag van een blogger die in het bewuste Hebban-artikel genoemd was, mét dieplink, dat ze daar gewoon 0 clicks vandaan had. En als ik eerlijk ben vind ik Hebban helemaal niet fijn - maar dat kan zijn omdat ik Goodreads al gewend ben, en Hebban alleen Nederlandstalig heeft, terwijl ik veel Engels lees, en Goodreads ook Nederlandstalig heeft (of je kan het er zelf toevoegen). Voor mij voegt het niets toe, als ik wil bloggen doe ik het namelijk wel op mijn eigen blog



Naar aanleiding van het praten over boekenblogs hier ben ik trouwens juist wel weer een aparte boekenblog begonnen. Maar bij mij is het onderdeel 'boeken' wel meer dan een recensie per maand, terwijl het eigenlijk niet echt paste bij de rest van mijn blog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven