Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....



I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:gedanst schreef op 05 februari 2017 @ 16:30:

[...]





Dat zondag de eerste dag van de week is.en waar kan ik dat feit vinden?
quote:gedanst schreef op 05 februari 2017 @ 16:22:

[...]





Ja. Maar feitelijk gezien is zondag de eerste dag. Ik kan ook wel zeggen dat ik donderdag de eerste dag van de week vind. Tja, de meeste mensen vinden maandag de eerste dag. Het is in ieder geval logischer dan donderdag.
quote:friezinnetje2014 schreef op 05 februari 2017 @ 17:32:

[...]



en waar kan ik dat feit vinden?Wikipedia
Alle reacties Link kopieren
Officieel is maandag gewoon de eerste dag van de week in Nederland. Maar wat maakt het uit? Als ik iets afspreek zeg ik dat ik op maandag kom en niet op de eerste dag van de week.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 05 februari 2017 @ 16:22:

[...]





Ja. Maar feitelijk gezien is zondag de eerste dag. Ik kan ook wel zeggen dat ik donderdag de eerste dag van de week vind.



Wel eens bedacht wat het woord weekend inhoudt?

Juist ja einde van de week. En wanneer is het weekeind zaterdag +zondag, waardoor je vanzelf uitkomt bij maandag is de eerste dag van de nieuwe week
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 05 februari 2017 @ 16:30:

[...]





Dat zondag de eerste dag van de week is.





Jij begint de eerste dag van de week gelijk met een rustdag? :P



Ik ben totaaaaal niet gelovig opgevoed, maar dat God de wereld in 7 dagen schiep en de laatste dag daarvan (zondag) rustdag was, dat heb ik nog wel meegekregen:



"Op de zevende dag was Gods schepping voltooid, en rustte hij. Die dag wordt door God heilig verklaard. In Exodus 20:11, in de Tien geboden, wordt deze gebeurtenis aangehaald bij het verbod om op de sabbat werk te verrichten."

Wikipedia
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
quote:S7rin schreef op 06 februari 2017 @ 00:11:

[...]





Jij begint de eerste dag van de week gelijk met een rustdag? :P



Ik ben totaaaaal niet gelovig opgevoed, maar dat God de wereld in 7 dagen schiep en de laatste dag daarvan (zondag) rustdag was, dat heb ik nog wel meegekregen:



"Op de zevende dag was Gods schepping voltooid, en rustte hij. Die dag wordt door God heilig verklaard. In Exodus 20:11, in de Tien geboden, wordt deze gebeurtenis aangehaald bij het verbod om op de sabbat werk te verrichten."

Wikipedia

En sabbat is zaterdag.

Neemt niet weg dat ik ook maandag de eerste dag van de week vind.



Goed, on topic: ik zit in een internationale fb groep met behoorlijk wat actieve leden. Hoe zorg ik ervoor dat ik die berichten minder op mijn startpagina zie? Ik weet van de optie 'niet volgen' maar helemaal niets hoeft nu ook weer niet. Zit daar nog iets tussen?
I don't know what that means.
Temperance ik weet niet of dat nog zo is, maar een tijd geleden kon je bij de groep-opties ook kiezen bijvoorbeeld voor alleen bijdrages van vrienden.



Je had altijd 4 opties: alles, de meest belangrijke en berichten van vrienden, alleen berichten van vrienden of geen berichten.



maar ik zit al sinds 2014 niet meer in groepen dus geen idee of dat nog bestaat zo
Alle reacties Link kopieren
Sabbat is zaterdag, maar dat is Joods, toch? Als zaterdag de rustdag was, konden op zondag gewoon de winkels open en was dat ook altijd zo geweest.



Ik scroll gewoon heel hard door de meldingen van een groep, die ik niet steeds hoef te zien. Soms wel lastig, zoveel posts.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 februari 2017 @ 08:11:

Sabbat is zaterdag, maar dat is Joods, toch? Als zaterdag de rustdag was, konden op zondag gewoon de winkels open en was dat ook altijd zo geweest.



Ik scroll gewoon heel hard door de meldingen van een groep, die ik niet steeds hoef te zien. Soms wel lastig, zoveel posts.





Om even off-topic te blijven: vroeger was dat ook zo, tot de een of andere boef daar in driehonderd-nogwat een eind aan maakte. Tot die tijd was de zaterdag de rustdag en op zondag begon de nieuwe week en ging men weer aan het werk.



*kruipt weer in meeleesmodus*
Toen ik info hierover zocht stuitte ik wel op een artikeltje dat claimde dat de mens een aangeboren neiging heeft tot een zevendaags ritme. Dat bepaalde processen in het lichaam zich daar zelfs aan houden. Grappig.
Alle reacties Link kopieren
Net weer een bericht in slecht Engels van een vrouw zonder benen, wiens man gezegd zou hebben dat ze weinig likes zou krijgen, want gehandicapten zijn niet mooi. Ik zie dit bericht, doordat een Engelse kennis er onder gezet heeft "Get a new husband and learn to spell"
Later is nu
Mijn persoonlijke facebook is een vrijgezelle vrouw van halverwege de 40 die als een 16 jarige deelplaatjes deelt waarmee ze hint dat ze nog steeds vrijgezel is en het bijna valentijnsdag is. Iets wat meermaals per dag voorbij komt.
quote:Dreamer schreef op 07 februari 2017 @ 22:10:

Net weer een bericht in slecht Engels van een vrouw zonder benen, wiens man gezegd zou hebben dat ze weinig likes zou krijgen, want gehandicapten zijn niet mooi. Ik zie dit bericht, doordat een Engelse kennis er onder gezet heeft "Get a new husband and learn to spell" Dat bericht ben ik ook tegen gekomen ik geloof er niks van dit is toch zeker een hoax?
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 08 februari 2017 @ 08:08:

[...]





Dat bericht ben ik ook tegen gekomen ik geloof er niks van dit is toch zeker een hoax?Dat zijn berichten om likes te verzamelen en zo gericht te kunnen spammen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 08 februari 2017 @ 08:08:

[...]





Dat bericht ben ik ook tegen gekomen ik geloof er niks van dit is toch zeker een hoax?



Al die berichten zijn volgens mij een hoax, maar ik vond de reactie van mijn kennis wel leuk



Ik zie die berichten ook met kinderen, waarvan klasgenoten zeggen dat ze nooit een felicitatie voor hun verjaardag zullen krijgen en dergelijke. Te zot voor woorden.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 08 februari 2017 @ 08:23:

[...]





Al die berichten zijn volgens mij een hoax, maar ik vond de reactie van mijn kennis wel leuk



Ik zie die berichten ook met kinderen, waarvan klasgenoten zeggen dat ze nooit een felicitatie voor hun verjaardag zullen krijgen en dergelijke. Te zot voor woorden.Pcies, vreselijk. En ik snap ook niet dat iedereen daar maar lekker op blijft reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 08 februari 2017 @ 08:11:

[...]



Dat zijn berichten om likes te verzamelen en zo gericht te kunnen spammen.



Ja echt sneu, die foto kwam gewoon van het internet en was zo terug te vinden. Blijkt om een meisje te gaan dat een suïcidepoging overleeft heeft.







Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
alleen een klavertje 4 en brandende kaarsjes plaatsen en verder niet reageren op mensen die vragen wat er aan de hand is.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren




zalig dit topic...



onlangs had iemand *foutief* "gelukkige verjaardag" gewenst aan mij... kreeg ik een hele facebookwall volgespammed met gelukswensen





meest ergelijk blijf ik toch de (uurlijkse) updates vinden van wat er op het menu staat, of ze wakker zijn of tijd voor een dutje, wat ze vandaag gaan doen/aantrekken, welke brieven ze ontvingen waarover ze kunnen klagen,...
Alle reacties Link kopieren
weet trouwens iemand waarom in godsnaam ze die kleurachtergronden toegevoegd hebben op fb bij het plaatsen van een statusupdate (allé, toch bij sommigen)?

zo valt hun (onzinnige) praat NOG meer op
Alle reacties Link kopieren
Dat kleurenplaatje zit op smartphones, je kan dan dus een willekeurige posting van een achtergrondje voorzien.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
nutteloos opvallen dus
Alle reacties Link kopieren
"Goedemorgen lieve X, een romantische Valantijnsdag vandaag!!! - feeling in love."



Van een schoonmoeder aan haar schoonzoon...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven