Geen wifi; onbeperkt internet nodig

06-05-2024 11:04 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal. Ik ga tijdelijk een kamer huren in een nogal afgelegen gebied. Op de kamer zelf is geen internet, heel onhandig. Alleen in de gemeenschappelijke ruimtes is internet aanwezig. Op dit moment heb ik een telefoon-abo met 15 GB. Maar dat is wel te weinig, vooral omdat ik vaak internet nodig heb voor mijn werk als freelancer. Ik wil dus eigenlijk onbeperkt internet, en dan een hotspot maken met mijn laptop.

Probleem is dat ik net een nieuw contract heb afgesloten bij mijn huidige provider, met een looptijd van 2 jaar. Ik zou dus eerst een afkoopsom moeten betalen. Ook weet ik niet hoe lang ik in de tijdelijke kamer kan blijven, dat kan variëren van weken tot maanden. Dus iets wat maandelijks opzegbaar is, lijkt mij handig. Wat kan ik het beste doen?

En hoe werkt zoiets, zal ik bijvoorbeeld tijdelijk een 2e simkaart nemen met onbeperkt internet, die maandelijks opzegbaar is? Dat lijkt voor nu de beste optie.
ravena wijzigde dit bericht op 06-05-2024 11:08
15.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ophogen bij je eigen provider kan wel.

Een ander optie is om een tweede e-sim aan te schaffen. Vaak kan je dan per maand 4/5G kopen. Sommige providers hebben ook een veel grote dekking, denk aan buitenland of zelfs een wereldwijde dekking. Ook altijd makkelijk tijdens vakanties. De meeste telefoons hebben een mogelijkheid voor 2 simkaarten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een abonnement kan je altijd upgraden en anders sluit je een 2de zakelijk abo af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ff off topic, maar wat fijn TO, dat je een woonruimte gevonden hebt!
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
06-05-2024 14:39
Een abbo van 15gig is per maand, niet per dag.
:idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Is een mifi router met een bijbehorend mifi abonnement iets voor je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je huidige 15Gb abbonement upgraden naar onbeperkte data, dat kost je misschien maar 10 of 15 euro per maand extra. Voor werkgerelateerd lijkt me dat peanuts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht eerst, ik zou investeren in een wifi versterker, dan heb je op je kamer ook internet. Maar nu lees ik nog een keer goed en er is geen wifi? heb je wel goed bereik? Anders heb je straks een onbeperkt internet en dan kun je er nog niks mee.

Ik zie bij mijzelf dat ik wel mijn internetbundel tijdelijk kan verhogen. Anders 2de sim kaart met alleen internet en als je telefoon plek heeft voor 2 simkaarten, dan kan je instellen, internet via sim 2 en telefoon via sim 1
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
06-05-2024 12:02
En je tarieven zijn zo laag dat je een tijdelijke verhoging van je internet abonnement niet kunt verdelen over je opdrachtgevers?
TO zegt toch niet dat ze het niet kan betalen?
Ze zegt (als reactie op "laat je werkgever dat regelen") dat ze het niet als extra kostenpost kan doorrekenen naar haar opdrachtgevers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het beste is als je toch over vast internet kunt beschikken. 15 / 20 of 25 GB ofzo is best veel en voor de meesten veel te veel, maar niet als je de hele dag ermee op je laptop werkt. Je hebt dan ook veel sluipverbruik van allerlei programma's die op de achtergrond updaten en contact maken met internet e.d.. Je bundel gaat dan op aan ... ja niks eigenlijk.

Wellicht dat je ergens een wifi versterker ofzo kunt plaatsen waarmee je het wifi signaal van de algemene ruimte naar je eigen kamer kunt versterken?


Als dat niet kan, zou je tijdelijk een 2e abonnement erbij kunnen nemen, zoals Ben (als je Ziggo hebt) of Simyo (als je KPN hebt). Maandelijks opzegbaar zodat je er ook weer vanaf kunt. Kost ca. 14 euro per maand voor 30 GB (en 200 minuten bellen). Voor wifi hotspot een oude telefoon gebruiken of een goedkope nieuwe.
Alle reacties Link kopieren Quote
petronella72 schreef:
06-05-2024 11:43
Dat eerste zou mogelijk moeten zijn met een wifi versterker of -extender. Prijs loopt uiteen van 7 euro tot een paar tientjes, je kunt je laten adviseren bij een electronicazaak.
Hoeveel data je gebruikt is ook een goede vraag. Ik heb zelf een goedkoop abonnement met 250 MB per maand, maar mijn provider biedt losse MB-aanvullers variërend van 100MB voor €2,50 tot 5000 MB voor €20,- : hoe meer MB's hoe voordeliger dus. Ik maak daar op vakantie vaak gebruik van.
5000mb voor 20 euro is best prijzig.

To; ik zou een tweede sim nemen, en dan een flinke bundel, die inderdaad maandelijks opzegbaar is. Het is sowieso aftrekbaar, dus maakt de prijs ook niet zo heel erg uit ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet wat je budget is en hoeveel data je nodig hebt, maar voor 50€ euro in de maand heb je Starlink internet (via de satelliet), onbeperkt data en werkt ook prima op afgelegen gebieden.

https://www.starlink.com/orders/?proces ... 89856f93bb
Alle reacties Link kopieren Quote
Fishbowl schreef:
09-05-2024 12:58
Ik weet niet wat je budget is en hoeveel data je nodig hebt, maar voor 50€ euro in de maand heb je Starlink internet (via de satelliet), onbeperkt data en werkt ook prima op afgelegen gebieden.

https://www.starlink.com/orders/?proces ... 89856f93bb
Goede suggestie! Laten we zeggen dat TO een uurtarief heeft van 50 euro, dan moet ze per maand een uurtje voor niks werken. En die kosten kan ze bovendien zakelijk aftrekken. En de eerste maand is gratis.
knuddestudder wijzigde dit bericht op 09-05-2024 13:24
5.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
...
knuddestudder wijzigde dit bericht op 09-05-2024 13:24
Reden: dubbel
97.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fishbowl schreef:
09-05-2024 12:58
Ik weet niet wat je budget is en hoeveel data je nodig hebt, maar voor 50€ euro in de maand heb je Starlink internet (via de satelliet), onbeperkt data en werkt ook prima op afgelegen gebieden.

https://www.starlink.com/orders/?proces ... 89856f93bb

Die 50 euro per maand is voor vast adres. Voor tijdelijk gebruik 59 euro per maand plus 230 aan benodigde apparatuur dat je ook moet meezeulen. Apparatuur moet je buiten neerzetten en TO zit in een kamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
09-05-2024 13:38
Die 50 euro per maand is voor vast adres. Voor tijdelijk gebruik 59 euro per maand plus 230 aan benodigde apparatuur dat je ook moet meezeulen. Apparatuur moet je buiten neerzetten en TO zit in een kamer.
Een kamer is ook een vast adres. Die 59€ geldt voor reizend/mobiel gebruik, bijvoorbeeld een camper. Antenne buiten moet inderdaad wel mogelijk zijn anders houdt het op.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven